-
Χρονια πολλα και καλη Χρονια σε ολους ! Μια ερωτηση γρηγορη ... οταν το πενταλ ειναι normal σε σταση οσο αφορα το βαθος βυθισματος και καθως φρεναρεις νιωθεις να σκληραινει και αλλο και το αμαξι δεν αισθανεσαι πως φρεναρει αυτο ειναι μεσα στα χαρακτηριστικα του fade ?
-
Ο χρήστης fiatz έγραψε:
Χρονια πολλα και καλη Χρονια σε ολους ! Μια ερωτηση γρηγορη ... οταν το πενταλ ειναι normal σε σταση οσο αφορα το βαθος βυθισματος και καθως φρεναρεις νιωθεις να σκληραινει και αλλο και το αμαξι δεν αισθανεσαι πως φρεναρει αυτο ειναι μεσα στα χαρακτηριστικα του fade ?αυτό μάλλον είναι χαλασμένη υποβοήθηση(σεβρό)
-
Ο χρήστης fiatz έγραψε:
Χρονια πολλα και καλη Χρονια σε ολους ! Μια ερωτηση γρηγορη ... οταν το πενταλ ειναι normal σε σταση οσο αφορα το βαθος βυθισματος και καθως φρεναρεις νιωθεις να σκληραινει και αλλο και το αμαξι δεν αισθανεσαι πως φρεναρει αυτο ειναι μεσα στα χαρακτηριστικα του fade ?Αυτό είναι το fade του τακακιού, το fade των υγρών είναι όταν το πεντάλ πάει στο πάτωμα.
Το fade του τακακιού συμβαίνει από την παρεμβολή αερίων ανάμεσα στο τακάκι και στον δίσκο, τα αέρια αυτά προέρχονται από την εξάχνωση των υλικών της πάστας κατά την υπερθέρμανση τους και εμποδίζουν να έρθουν σε επαφή τα υλικά τριβής ( τακάκι / δίσκος ) με αποτέλεσμα την απουσία τριβής, η μειωμένη διαδρομή του προέρχεται από την διαστολή των δίσκων άσχετα αν υπάρχει fade ή όχι, όταν οι δίσκοι θερμαίνονται ή υπερθερμένονται διαστέλλονται στην εξωτερική τους διάσταση και στο πλάτος τους, περισσότερο στην εξωτερική τους περιφέρεια, η διαστολή αυτή μπορεί να φτάσει τα 1.5 - 2 mm, 2mm είναι το ελάχιστο όριο της απόστασης των άκρων της δαγκάνας από τον δίσκο σύμφωνα με τους κατασκευαστές δαγκανών.
Τα υλικά τριβής καταστρέφονται από τις υψηλές θερμοκρασίες, όσο μεγαλύτερη η θερμοκρασία τόσο μεγαλύτερος ο ρυθμός της φθοράς, οι δίσκοι στραβώνουν όταν μετά από συνεχείς υπερθερμάνσεις η εξωτερική του περιφέρεια και γενικά η επιφάνεια τριβής δεν μπορεί να επανέλθει στην κανονική του διάσταση κατά την συστολή του επειδή εμποδίζεται από το χυτό κέντρο του, αυτός είναι ο λόγος ύπαρξης των διαιρούμενων κέντρων στους δίσκους, η ελευθερία κατά την διαστολή και συστολή τους.
Ένας άλλος λόγος που τραντάζει το πεντάλ και το αυτοκίνητο χωρίς να είναι στραβός ο δίσκος είναι ο αριθμός των οπών αερισμού του, όταν ένας δίσκος έχει 24 ή 36 οπές αερισμού είναι πολύ πιθανόν όταν υπερθερμανθεί η επιφάνεια τριβής κατά την ψύξη του να καταρρεύσουν προς το εσωτερικό τα σημεία εκείνα που από πίσω τους δεν υπάρχουν κόντρες, έτδσι ο δίσκος γίνεται κυματιστός ( ruffles ) με αποτέλεσμα κατά το φρενάρισμα να δημιουργείται το φαινόμενο του τραντάγματος στο πεντάλ σαν να ενεργοποιείται το abs, οι καλής ποιότητας δίσκοι έχουν περισσότερα από 48 μέχρι 56 ή 63 ανοίγματα αερισμού ώστε η απόσταση μεταξύ τους να είναι δυνατόν μικρότερη και να μην βυθίζεται η επιφάνεια τριβής στο εσωτερικό κατά την ψύξη του δίσκου, οι motorsport και οι Racing δίσκοι έχουν 72, 96 ή μέχρι 113 ανοίγματα αερισμού.
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
Χρονια πολλα και καλη Χρονια σε ολους ! Μια ερωτηση γρηγορη ... οταν το πενταλ ειναι normal σε σταση οσο αφορα το βαθος βυθισματος και καθως φρεναρεις νιωθεις να σκληραινει και αλλο και το αμαξι δεν αισθανεσαι πως φρεναρει αυτο ειναι μεσα στα χαρακτηριστικα του fade ?
αυτό μάλλον είναι χαλασμένη υποβοήθηση(σεβρό)
Sorry για την διόρθωση, αλλά σεβρό είναι το αδιάβροχο μαλακό κατσικίσιο δέρμα που βάζουνε στα καλά παπούτσια, η μηχανισμός του φρένου λέγεται servo ( σέρβο ) πως λέμε σερβομηχανισμός στον αυτοματισμό ? Έτσι ακριβώς, και έχει την έννοια της υποβοήθησης
-
https://www.google.gr/search?q=σ%C ... F%81%CE%BF
πάντα υπάρχει μια ασάφεια περί την ακριβή και σωστή προφορά........ -
H ασάφεια που επικαλείσε προέρχεται από την συνεχή λανθασμένη προφορά, όταν η μαστοράτζα το αναφέρει και το γράφει συνεχώς σεβρό από άγνοια δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό ούτε και θα αλλάξουμε την Ελληνική γλώσσα.
Το δέρμα είναι σεβρό
Οι μηχανισμοί υποβοήθησης είναι σέρβοΗ ορολογία του αυτοκινήτου στην Ελλάδα βασίζεται εδώ και δεκαετίες εν πολλοίς στην Γαλλική γλώσσα στην οποία οι δύο αυτές έννοιες είναι διαφορετικές και όχι ταυτόσημες.
-
Ααα ωραια ευχαριστω πολυ ! Μιας που αναφερθηκε κιολας το σέρβο , τι αποτελεσματα εχει η ΜΗ σωστη λειτουργια του ως προς την αποτελεσματικοτητα των φρενων ?? Δηλαδη ποια ειναι τα σημαδια προειδοποιησης που μας δινει ?
-
Ο χρήστης fiatz έγραψε:
Ααα ωραια ευχαριστω πολυ ! Μιας που αναφερθηκε κιολας το σέρβο , τι αποτελεσματα εχει η ΜΗ σωστη λειτουργια του ως προς την αποτελεσματικοτητα των φρενων ?? Δηλαδη ποια ειναι τα σημαδια προειδοποιησης που μας δινει ?Αν τρυπήσει η μεβράνη του ακούς ένα σφύριγμα από το καζανάκι τιυ, το ίδιο και όταν χαλάσει η ανεπίστροφη βαλβίδα που έχει στην άκτη του λάστιχου που μαπίνει επάνω στο καζανάκι, αυτά είναι τα ακουστικά συπτώματα, στο πεντάλ τώρα γίνεται κούτσουρο σαν να προσπαθείς να φρενάρεις με σβυστή μηχανή.
Ένα σέρβο με διάμετρο Φ220 προσφέρει δύναμη στο πεντάλ περίπου 150kg ανάλογα με τη σχέση μοχλισμού του πεντάλ, συνήθως αυτή η σχέση είναι 1:7, όλα αυτά όταν ο κινητήρας είναι στο ρελαντί με κελιστή την πεταλούδα ώστε να υπάρχει υποπίεση, στον δρόμο τώρα συμβαίνει το ίδιο αφού αφήνεια το γκάζι για να πατήσεις φρένο, αν δοκιμάσεις να φρενάρεις με το αριστερό και πατημένο το γκάζι θα έχεις 1-3 φρεναρίσματα μέχρι να αδειάσει το καζανάκι, μετά θα γίνει το πεντάλ κούτσουρο μέχρι να κλείσει πάλι η πεταλούδα και υπάρξει υποπίεση στο καζανάκι.
-
Αλλαγη τακακια ανα άξονα η και τα 4 μαζι;
-
Ανα άξονα τα αλλάζω εγώ, δεν έχω παρατηρήσει κάποιο πρόβλημα.
Εξάλλου τα πίσω φθείρονται πολύ πιο μετά από τα μπροστά -
Ο χρήστης Aikibill έγραψε:
Αλλαγη τακακια ανα άξονα η και τα 4 μαζι;Ανά άξονα.
-
Ο χρήστης Andreas-Qashqai έγραψε:
Ανα άξονα τα αλλάζω εγώ, δεν έχω παρατηρήσει κάποιο πρόβλημα.
Εξάλλου τα πίσω φθείρονται πολύ πιο μετά από τα μπροστάΜην πέρνεις και όρκο, τα SUV με το ESP και όχι μόνο τα SUV, αλλάζουν 2 πίσω και 1 μπροστά, είναι ανάλογα τον τρόπο οδήγησης, το φορτίο, οι διαδρομές κλπ.
-
Στο Golf ήταν τρία προς ένα κ. Παναγιώτη.
Για το Qashqai θα δούμε, ίσως έχετε δίκιο. Δεν ξέρω αν παίζει ρόλο νομίζω ότι είναι πολύ μπροστόβαρο. -
Τα τακακια μετα απο κάποιο χρόνο θέλουν αλλαγη ανεξαρτήτως φθοράς;
Θα κρατουσατε πχ τακακια 10 χρόνια; -
Ο χρήστης Aikibill έγραψε:
Τα τακακια μετα απο κάποιο χρόνο θέλουν αλλαγη ανεξαρτήτως φθοράς;
Θα κρατουσατε πχ τακακια 10 χρόνια;Εχω κρατησει στο ατος 14 χρονια και τα αλλαξα προπερσι,αφου ο μαστορας μου τα επρηξε!!!!!
Ειχαν μπολικο ψωμι ακομη με 125Κ χλμ..........ειδα μικρη βελτιωση με τα καινουρια. Κακως τα αλλαξα λοιπον -
Λοιπον τα τακακια στρωθηκαν-πατησαν τελειως και ειπα να δω τι κανουν.Διαδρομη πολυ κατηφορικη με πολυ κλειστες-ανοιχτες στροφες και εγω να παταω αρκετο γκαζι(3η συνεχεια και 2α μονο σε εξοδο 1-2 κλειστων στροφων) και να φρεναρω κοφτα και δυνατα πριν την στροφη χωρις καθολου trail braking.Τον κινητηρα για φρεναρισμα δν τον χρησιμοποιησα και δν αφησα κενα μεταξυ γκαζιου-φρενου ισως 1 δλδ μεχρι την κορυφη της στροφης.Ενω με τα προηγουμενα ειχα και fade(λιγο) αλλα υποχωρουσε καλα το πενταλ στην αρχη ηδη της διαδρομης(5 χιλιομετρα ειναι) τωρα με τα Ferodo premier βγηκε ολη η διαδρομη χωρις υπονοια fade και χωρις την παραμικρη επιπλεον βυθιση του πενταλ(Quadra21 ειχες δικιο η πλακα απο πισω κανει δουλεια).
ΟΜΩΣ αφου επιασα ευθεια αρχισα να κοβω σιγα σιγα(με λιγο φρενο) απο τα 100-0.....σταματησα οκ ηθελα να σταματησω σε 10 μετρα πιο κατω μολις ξαναπατω φρενο τσουπ επιανε πολυ λιγο.Κατεβαινω εβγαζε καπνους μπηκα κατευθειαν μεσα και περιοδικα τσιμπουσα λιγο φρενο για να κρυωσουν πηγαινοντας με 50-60χαω.Δεν στραβωσαν δισκοι ειτε να χαλασαν τα τακακια....προφανως εκανα χοντρη που φρεναρα απο τα 100 σιγα σιγα.....
Πολυ καλα τακακια και πολυ μικρο κοστος(33 ευρω).
Σημειωσεις:
Το αμαξι εχει μη αεριζομενους δισκους μπροστα(288μμ αλλα κι ομως)
+κλειστοι αεραγωγοι απο προβολακια που εβαλα(βαρανε πανω στην δαγκανα περιπου ή διοχευτευουν την μεσα πλευρα του μουαγιε με αερα.)
Οι δισκοι πλεον δν λερωνονται απο τα τακακια αλλα ειναι αγριοι και ασημι οπως πρεπει.
Τα τακακια τελικα απο δαγκωμα ειναι οκ οχι σπουδαια πραγματα.(οκ φυσιολογικοτατο)
Ζεσταθηκαν και τα πισω φρενα.(μυρισαν λιγο)
Εκοβα 5-10χαω παραπανω πριν τις στροφες για να μην χαλασω τα χειμωνιατικα. -
Εμμ... να φανταστω οποτε οτι με τα Premier εμεινες ευχαριστημενος στο 70%?
-
Ο χρήστης fiatz έγραψε:
Εμμ... να φανταστω οποτε οτι με τα Premier εμεινες ευχαριστημενος στο 70%?Οχι εμεινα ευχαριστημενος 99% δεδομενου οτι ηξερα τι αγορασα,τι ειχα και σε τι τιμη το αγορασα.Δεν συνηθιζω να μπαινω σε συνεχομενες στροφες κατηφορικες με τα οσα οποτε μεχρι την αλλαγη δν θα ξανακανω την ιδια διαδρομη με αυτον τον τροπο.Αλλωστε τα λαστιχα κοστιζουν ως αναλωσιμα.
1% περιμενα καλυτερο δαγκωμα και ισως με καποια μαρκα jurid OE ή textar να το ειχα.
Με εντυπωσιασε η διαρκεια τους οπου αν δν εκανα την χαζομαρα στο τελος πιθανον να μπορουσαν να συνεχισουν να κινηθουν σε αυτο το ρυθμο.
Α αμαξι ειναι ενα w202 c180 με υγραεριο +κοτσαδορο.(απο αποψη βαρους τα αναφερω δλδ πανω απο 1,5 τονο)
υ.γ. βεβαια κατι που τα βοηθησε ηταν τα κοφτα και δυνατα φρεναρισματα χωρις καθολου trail braking που εκτοξευει την θερμοκρασια σε υγρα-τακακια. -
Ακομα δεν μπορω να αντιληφθω , πως ενα τακακι των 17ε-25ε ειναι 'καλο' , τι εννοω επειδη εχω δοκιμασει και εγω το premier οντως μου ηταν παρα πολυ καλο για τακακι. Αλλα σε σχεση με ενα textar , bosch , mintex δεν ξερω να πω την αληθεια . Και αφου ειναι ολα τα ιδια αφου ειναι οργανικα τοτε γιατι καθομαστε και διαλεγουμε ? (μιλαω παντα για τα οργανικα τακακια.)
-
Ο χρήστης fiatz έγραψε:
Ακομα δεν μπορω να αντιληφθω , πως ενα τακακι των 17ε-25ε ειναι 'καλο' , τι εννοω επειδη εχω δοκιμασει και εγω το premier οντως μου ηταν παρα πολυ καλο για τακακι. Αλλα σε σχεση με ενα textar , bosch , mintex δεν ξερω να πω την αληθεια . Και αφου ειναι ολα τα ιδια αφου ειναι οργανικα τοτε γιατι καθομαστε και διαλεγουμε ? (μιλαω παντα για τα οργανικα τακακια.)Ναι μεν τα φτηνα τακακια κατατάσσονται στην κατηγορια των οργανικων(υπαρχουν πλεον και κεραμικα τα οποια εχουν ιδιες τιμες π.χ. TRW,Jurid,Ate) αλλα δν είναι όλα το ιδιο.Π.χ. παλια(αρχαια δλδ ) που στο αμαξι βαζαμε της μερσεντές τακακια αυτά πρεπει να ηταν περιπου ποιοτητας premier ισως κ ένα κλικ πανω.
Η ατε βγαζει συνηθως μαλακα τακακια(αναφέρομαι στα κλασσικα ατε οριτζιναλ) και η φεροντο πιο σκληρα που εως και σφυριζουν(παραξενο δν σφυριξαν καθολου).Η ιδια η φεροντο βγαζει και μια πιο οικονομικη σειρα την SL η οποια λογικα θα εχει πιο πολλα fillers και λιγοτερα σκληρα στοιχεια που κοστιζουν.Ο Quadra21 σιγουρα ξερει παραπανω σε ποιο σημειο γινονται οι διαφοροποιήσεις.
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις