-
όχι το επόμενο μοντέλο
-
Ο χρήστης coupeas έγραψε:
Ρυθμιζει ποση ποσοτητα αερα θα περασει απο το μαντεμι .Αρα αν περασει μεγαλυτερη ποσοτητα θα περιστραφει γρηγοροτερα η τουρμπινα. Ομως λογικα το σετ απ του αυτοκινητου θα επαναφερει στα εργοστασιακα επιπεδα την πιεση. Τεσπα...
Και παλι δηλ ετσι απλα σε ενα εργοστασιακο τουρμπο χρειαζεται ολοκληρωμενο σετ απ σε ηλεκτρονικα και βαλβιδα καυσαεριων φυσικα.
Γινεται ομως .....Αυτή ειναι η δουλεια της βαλβιδας αυτής.
Οι περισσότερες τουρμπίνες αυτοκίνητων έχουν wastegate,το οποίο επιτρέπει την χρηση μιας μικροτερης τουρμπινας για να μειωθει το lag εμποδιζοντας την ταυτοχρονα απο την υπερβολικα γρυγορη περιστροφη της στις υψηλες στροφες του κινητηρα.
Η wastegate ειναι σαν μια βαλβιδα η οποια δεν επιτρεπει στα καυσαερια να περάσουν απο την φτερωτή του στροβίλου. Η wastegate αισθάνεται την υπέρ-πίεση. Αν η πίεση αυξηθεί πολύ, μπορεί να ειναι μια ένδειξη ότι η τουρμπίνα περιστρέφεται πολύ γρήγορα, έτσι η wastegate περνάει μερική ποσότητα των καυσαερίων γύρω απο την φτερωτή του στροβίλου, επιτρέποντας στη φτερωτή να ελαττώσει ταχύτητα.
Υπάρχουν δύο τύποι. Οι απλές (ή εσωτερικού τύπου) που συνήθως είναι ενσωματωμένες πάνω στην τουρμπίνα και συνήθως τα διαφυγόντα καυσαέρια οδηγούνται πίσω στην εξάτμιση :
http://img.photobucket.com/albums/v233/ ... TUATOR.jpg
και οι εξωτερικού τύπου όπου τα καυσαέρια οδηγούνται με χαρακτηριστική βοή (ΝΑΙ ΝΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟ) στο περιβάλλον τρομάζοντας τον κόσμο γύρω μας:
http://img.photobucket.com/albums/v233/ ... detail.jpg
Τώρα για να ξυπνησουμε λιγο νωριτερα την τουρμπινα........
Υπάρχουν wastegate που ρυθμιζονται . Με την παραλληλη χρήση ενος boost controller τυπου μπάλας θα μπορουσε ο φίλος να κανει την τουρμπίνα ποιό ευέλικτη δηλ να λειτουργει ποιό άμεσα. Να κρατα λιγο περισσότερο κλεισμενη την wastegate κατα την υπερπλήρωση.
Μπορεί να φταίει και αυτό και φορτωνει απο τις 2800σαλ. Πολλές μου φαίνονται για diesel.........
Γινεται ρύθμιση τουρμπο???