-
Για να πω την αλήθεια εκεί στο ελαστικό φάσμα και στη σεισμική απόσβεση σε έχασα λίγο.
Δεν έχω βέβαια και τις απαραίτητες γνώσεις. Τα βασικά μόνο.
Τέλος πάντων. Συνέχισε την καλή δουλειά! -
Ο χρήστης Bayern7 έγραψε:
Για να πω την αλήθεια εκεί στο ελαστικό φάσμα και στη σεισμική απόσβεση σε έχασα λίγο.
Δεν έχω βέβαια και τις απαραίτητες γνώσεις. Τα βασικά μόνο.
Τέλος πάντων. Συνέχισε την καλή δουλειά!Σε ευχαριστώ φίλε μου.
Τι είναι το ελαστικό φάσμα....είναι τα όρια της ελαστικότητας που έχει μία κατασκευή προτού αυτή αρχίσει να σπάει.
Μετά όταν αρχίζει να σπάει, περνά στην πλαστική περιοχή ( όταν αρχίσουν οι ρωγμές στις κολώνες και τους δοκούς )
Κάθε δύναμη που αντιτίθεται στην δύναμη του σεισμού, εφαρμόζει σεισμική απόσβεση.Ελαστικό φάσμα ή ελαστική περιοχή.
Όταν μιλάμε για σεισμική «ενέργεια» δεν είναι ένας δείκτης που υπολογίζεται αλλά ένας όρος που περιγράψει την συμπεριφορά του φέροντα η οποία μπορεί να αναλυθεί με μαθηματικές εξισώσεις ισορροπίας.
Η συμπεριφορά της δομής κατά τη διάρκεια ενός σεισμού είναι βασικά μια οριζόντια μετατόπιση (ας ξεχάσουμε για μια στιγμή οποιαδήποτε κατακόρυφη συνιστώσα) που επαναλαμβάνεται μερικές φορές .
Αν η μετατόπιση είναι αρκετά μικρή για να κρατήσει όλα τα μέλη της δομής εντός της ελαστικής περιοχής, η ενέργεια που δημιουργείται, είναι ενέργεια που αποθηκεύεται και εκτονώνεται μετά για να επαναφέρει την δομή στην αρχική της μορφή. Ένα παράδειγμα είναι το ελατήριο.
Αυτή την αποθήκευση της ενέργειας και εν συνεχεία την απόδοσή της προς την αντίθετη κατεύθυνση που εφαρμόζει το ελατήριο, στην δομική κατασκευή του φέροντα οργανισμού την αποθηκεύει και την εκτονώνει το υποστύλωμα και η δοκός.
Με λίγα λόγια, όλη η επιτάχυνση του σεισμού μετατρέπεται σε αποθηκευμένη ενέργεια στην δομή.
Όσο η μετατόπιση κρατά κάθε τμήμα οποιουδήποτε μέλους εντός ελαστικής περιοχής, όλη η ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη δομή θα κυκλοφορήσει στο τέλος του κύκλου, προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Εάν η σεισμική ενέργεια (που μετράται από την επιτάχυνση εδάφους) είναι πάρα πολύ μεγάλη, θα παράγει υπερβολικά μεγάλες μετατοπίσεις που θα προκαλέσουν μια πολύ υψηλή καμπυλότητα στα κατακόρυφα και οριζόντια στοιχεία.
Αν η καμπυλότητα είναι μεγάλη η περιστροφή των τμημάτων υποστυλωμάτων και δοκών θα είναι πολύ πάνω από την ελαστική περιοχή (Θλιπτική παραμόρφωση σκυροδέματος πάνω από το 0,35 % και τάσεις των ινών του οπλισμού πάνω από το 0,2 %) Όταν η περιστροφή περάσει πάνω από αυτό το όριο ελαστικότητας, η δομή αρχίζει να « διαλύει την αποθήκευση της ενέργειας ' μέσω πλαστικής μετατόπισης, που σημαίνει ότι τα τμήματα θα έχουν υπολειμματική ανελαστική συμπεριφορά η οποία δεν θα είναι σε θέση να ανακτηθεί. (ενώ στην ελαστική περιοχή όλες οι μετατοπίσεις ανακτούνται)Σεισμική απόσβεση.
Γενικά. Απόσβεση αναπτύσσεται σε όλα τα συστήματα που εκτελούν ταλάντωση .
Επίσης σε πολλές πρακτικές εφαρμογές προστίθενται ειδικές συσκευές οι οποίες μέσω της αύξησης της απόσβεσης, οδηγούν σε μείωση της απόκρισης.
Στη δυναμική ανάλυση ενδιαφερόμαστε για τα αποτελέσματα της απόσβεσης στην απόκριση.
Η κύρια επιρροή της απόσβεσης σε συστήματα που ταλαντώνονται είναι ότι μειώνει το εύρος της απόκρισης.
Ως συνέπεια, η ελεύθερη ταλάντωση σταματά όταν μετά την αρχική διέγερση η κατασκευή αφήνεται ελεύθερη να ταλαντωθεί.
Στις εξαναγκασμένες ταλαντώσεις η απόσβεση γρήγορα εξαλείφει το παροδικό μέρος της απόκρισης και μειώνει το εύρος της μόνιμης απόκρισης.
Η απόσβεση επηρεάζει σημαντικά την απόκριση κατασκευών που υφίστανται φορτία μεγάλης διάρκειας και πολλών κύκλων φόρτισης, όπως είναι οι σεισμοί.
Η απόσβεση επηρεάζει την απόκριση η οποία υπόκειται σε πολλές αλλαγές κατά τη διάρκεια των οποίων καταναλώνεται ενέργεια.
Η πρόσθετη απόσβεση παράγεται από ειδικές συσκευές απόσβεσης ενσωματωμένες στην κατασκευή.
Είναι συνήθως κυλινδρικά συστήματα με ένα εσωτερικά τοποθετημένο έμβολο και γεμάτα με υδραυλικό υγρό.
Η ενδογενής απόσβεση παράγεται από δυνάμεις που αναπτύσσονται στο εσωτερικό των κυλινδρικών συστημάτων, αναπτύσσοντας μοριακή τριβή στα υδραυλικά υγρά, η οποία μετατρέπετε σε θερμική ενέργεια.
Η κατανάλωση ενέργειας στο υδραυλικό σύστημα είναι μια πολύπλοκη διεργασία που επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την πίεση που εφαρμόζεται στην διεπιφάνεια των υγρών, του εμβόλου, και του θαλάμου.
Οι δυνάμεις που προκαλούν κατανάλωση ενέργειας ονομάζονται δυνάμεις απόσβεσης και πάντα αντιτίθενται στην κίνηση του συστήματος που εκτελεί ταλάντωση. Η μέθοδος σχεδιασμού στην προτεινόμενη μέθοδο εξασφαλίζει απόσβεση
- Οριζοντίως στην βάση. ( εφέδρανα )
- Στο ύψος των ( διαφραγμάτων ) πλακών και του φρεατίου. ( σεισμικός αρμός )
- Στο δώμα, που είναι τοποθετημένο το υδραυλικό σύστημα, διότι αντιδρά στην άνοδό του.
Και όλα αυτά, χωρίς να καταργεί την ελαστικότητα του φέροντα που περιβάλει το άκαμπτο φρεάτιο, που από μόνη της είναι ένας μηχανισμός απόσβεσης της σεισμικής ενέργειας. Ο σεισμικός αρμός διαχωρίζει τα ελαστικά από τα άκαμπτα κατακόρυφα στοιχεία ώστε καταυτόν τον τρόπο οι φοτρίσεις του σεισμού να κατανέμονται κατ αναλογία ισομετρικά. Ο σεισμικός αρμός δίνει την δυνατότητα στην μέθοδο να συνεργασθεί και με οριζόντια σεισμική μόνωση.
-
Απορία.... προς όλους τους μηχανικούς.
Σε όλα τα πειράματα που έκανα χωρίς την ευρεσιτεχνία, διαπίστωσα μία πολύ μεγάλη ροπή η οποία αν συνέχιζα να τα κουνάω με μεγαλύτερη επιτάχυνση θα είχα πλήρη ανατροπή του μοντέλου.
Π.Χ https://www.youtube.com/watch?v=Ux8TzWYvuQ0
Μετά βίδωσα πάνω στην σεισμική βάση την βάση του μοντέλου, σε λάθος σημεία, για να δω αν αυτή η ροπή θα έσπαγε την βάση του μοντέλου.
Τελικά την έσπασε π.χ https://www.youtube.com/watch?v=ZsSJJhOfwq0
Μετά έδεσα με 6 σύρματα των 2 mm έκαστο, όλα τα γωνιακά τοιχία με την σεισμική βάση για να δω αν μπορούσα να σταματήσω αυτήν την ροπή. Και πάλη απέτυχα να την σταματήσω,
https://www.youtube.com/watch?v=l-X4tF9C7SE
και να σκεφτείτε ότι το μοντέλο είναι διώροφο.
Αν ήταν δέκα όροφοι θα είχαμε ακόμα μεγαλύτερη ροπή.
Ερώτηση
Αφού εσείς δεν πακτώνεται ούτε την βάση των κολονών με το έδαφος, ούτε το δώμα με το έδαφος, πως μπορείτε να σχεδιάζετε έτσι ώστε να σταματήσετε αυτήν την ροπή?Καταλαβαίνετε ότι αυτή η γωνιακή ροπή αδράνειας που εφαρμόζετε πάνω στον φέροντα τον αναγκάζει να σηκωθεί μονόπλευρα, ενεργοποιώντας κατ αυτόν τον τρόπο και τις κάθετες συνιστώσες των στατικών αστήριχτων πια φορτίων, οι οποίες καταπονούν τα φέροντα στοιχεία.
Τελικά μήπως αν έχουμε σχεδιάσει ελαστικά η αντοχή της κατασκευής περιορίζετε μέσα στο ελαστικό φάσμα και μετά περνά στην πλαστική περιοχή?
Αν πακτώσουμε όμως το δώμα με το έδαφος, ή ακόμα και μόνο την βάση με το έδαφος, μήπως έχουμε μεγαλύτερες αντοχές?
π.χ όπως σε αυτό το πείραμα? https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q
Έχετε απάντηση σε αυτό το ερώτημα?
Μήπως χρειάζεστε την ευρεσιτεχνία για αυτήν την πάκτωση του δώματος με το έδαφος ή της βάσης με το έδαφος?
Μήπως με τον ένα ή τον άλλο τρόπω αυτή η πάκτωση με το έδαφος βοηθάει τους κόμβους στο να καταπονούνται λιγότερο από στρέψεις? -
Αυτή η μέθοδος που προτείνω είναι φθηνή και αποτελεσματική για τον σκοπό της πάκτωσης με το έδαφος για πολλούς λόγους.
Αν η πάκτωση με την προτεινόμενη μέθοδο εφαρμόζεται μεταξύ θεμελίωσης και εδάφους τότε περιορίζουμε την βάση να ανασυκώνεται και αυτό βοηθάει πάρα πολύ τους μεγάλους πεδιλοδοκούς όπου και αυτοί χρησιμεύουν για τον ίδιο ακριβώς λόγο.
Ακόμα η πάκτωση αυτή βοηθάει και όλους τους άλλους κόμβους, διότι αν δεν υπάρχει μεγάλη στροφή και ανασύκωση της βάσης, δεν υπάρχει μεγάλη στροφή και σε όλους τους ανώτερους κόμβους.
Μάλιστα τα καλύτερα αποτελέσματα της μεθόδου τα παίρνουμε με την πάκτωση των τοιχίων, και όχι με την πάκτωση των κολονών.
Αν μάλιστα η πάκτωση εφαρμοστεί αρχικός μεταξύ βάσης και εδάφους, και μετά επεκτείνουμε τον τένοντα ελεύθερα μέσα από τα κατακόρυφα στοιχεία μέχρι να φθάσει πάνω από το δώμα, τότε έχουμε την δυνατότητα να ελέγξουμε και τον συντονισμό.Όλα αυτά παρέχουν οικονομία στον γραμμικό οπλισμό, διότι αν εξαλείψεις τις αιτίες, που τον τοποθετής απλά τον αφαιρείς.
Ακόμα σε γέφυρες, ανεμογεννήτριες με πολύ μεγάλες βάσεις, τις οποίες τις χρειαζόμαστε για αντίβαρο των κατασκευών αυτών (παρά για στήριξη) αν πακτώσουμε τις βάσεις με το έδαφος αφαιρείται αρκετό σκυρόδεμα από αυτές.Τώρα πια άλλη διαφορά έχει η πάκτωση μόνον την βάσης με το έδαφος, από την άλλη μέθοδο της παρεμπόδισης της παραμόρφωσης του δώματος.
Η πρώτη αντλεί την αντοχή της από την συνάφεια σκυροδέματος και χάλυβα.
Η δεύτερη μέθοδος φέρνει μία αντίδραση (θλίψης) στο δώμα για να μην σηκωθεί όπως σηκώνεται η βάση και η άλλη αντίθετη αντίδραση προέρχεται από το αντικριστώ κάτω μέρος του Π της βάσης.
Δημιουργείται τότε μία κατακόρυφη αντίδραση δύο αντίθετων μεγάλων δυνάμεων, οι οποίες τείνουν να κόψουν ( τέμνουν ) το τοιχίο κατακόρυφα.
Η κατακόρυφη τομή ενός τοιχίου είναι πολύ ισχυρή για να κοπεί.
οπότε είναι και πιο ικανή να παραλάβει σεισμικά φορτία από ότι είναι ο πρώτος τρόπος με την συνάφεια του οπλισμού και του σκυροδέματος.
Ακόμα με την πρώτη μέθοδο πάκτωσης βάσης και εδάφους σταματάς μεν την στροφή της βάσης, αλλά οι τομή κοντά στην βάση του τοιχίου καταπονείται με ισχυρές εφελκυστικές και διατμητικές τάσεις.
Αυτό δεν συμβαίνει στην οριζόντια τομή του τοιχίου κοντά στην βάση όταν παρεμποδίζεται το δώμα να ανέλθει. -
Υπάρχουν νέα....
Υπήρξε συνάντηση με τον κύριο ομότιμο καθηγητή αντισεισμικής τεχνολογίας Παναγιώτη Καρύδη, και τον πρώην πρύτανη και σημερινό πολιτικό με τους ΑΝ.ΕΛ. Νίκο Μαρκάτο με θέμα την ευρεσιτεχνία.
Είναι θερμοί υποστηρικτές της μεθόδου, και είπαν ότι πρέπει να μπει στους κανονισμούς.
Θα υπάρξει σχετικό ρεπορτάζ από δημοσιογράφο τις επόμενες μέρες στην ιστοσελίδα Zougla.gr -
Ο χρήστης seismic έγραψε:
Υπάρχουν νέα....
Υπήρξε συνάντηση με τον κύριο ομότιμο καθηγητή αντισεισμικής τεχνολογίας Παναγιώτη Καρύδη, και τον πρώην πρύτανη και σημερινό πολιτικό με τους ΑΝ.ΕΛ. Νίκο Μαρκάτο με θέμα την ευρεσιτεχνία.
Είναι θερμοί υποστηρικτές της μεθόδου, και είπαν ότι πρέπει να μπει στους κανονισμούς.
Θα υπάρξει σχετικό ρεπορτάζ από δημοσιογράφο τις επόμενες μέρες στην ιστοσελίδα Zougla.grGreat news...
-
Ναι φίλε μου. Ανεγνώρισαν τα πειράματα που έκανα.
new experiments- With the seismic system. https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q
2)Without the seismic system first experiment
https://www.youtube.com/watch?v=ZsSJJhOfwq0 - Without the seismic system second experiment
https://www.youtube.com/watch?v=l-X4tF9C7SE
4)damage Control https://www.youtube.com/watch?v=sZkCKY0EypM
Του έστειλα αυτά τα πειράματα και πείρα αυτή την απάντηση.
Αγαπητέ Κε Λυμπέρη,
Παρακολουθώ τόσο απ’ ευθείας όσο και μέσω του Κου Μαρκάτου τα εξαίρετα αποτελέσματα των πειραματικών σας ερευνών για την επίτευξη μίας πραγματικά αντισεισμικής κατασκευής, και γι’ αυτό σας συγχαίρω. Βέβαια, δεν γνωρίζω τις λεπτομέρειες αλλά βλέπω το αποτέλεσμα.
Με εκτίμηση
Π.Καρύδης - With the seismic system. https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q
-
Δεν δέχομαι αυτόν τον αντισεισμικό σχεδιασμό.
http://www.teeam.gr/teeam/images/storie ... amidis.pdf
Ο εξαίρετος καθηγητής Ι. Αβραμίδης έγραψε αυτό το άρθρο στο πάρα πάνω link
Σε αυτό το άρθρο φαίνεται η ανικανότητα του εφαρμοζόμενου αντισεισμικού σχεδιασμού να κατασκευάσει γερές και οικονομικές κατασκευές για όλους.
Η μη κατανόηση των αιτιών που δημιουργούν προβλήματα στην κατασκευή κατά τον σεισμό, έχει αυξήσει το κόστος, διότι δεν έχουμε καταλάβει κάτι πολύ απλό.
Για να μην υπάρχει η παραμικρή ρωγμή στον φέροντα οργανισμό πρέπει όλες οι πλάκες να μετατοπίζονται μαζί τον ίδιο χρόνο, και με το ίδιο πλάτος ταλάντωσης.
Δηλαδή αν ο σεισμός με την μέγιστη επιτάχυνση, και με όλους τους άλλους τυχηματικούς παράγοντες παραμορφώσει την κατασκευή, έχουμε χάσει τον έλεγχο.
Το ερώτημα είναι, τι πρέπει να κάνουμε για να σταματήσουμε την παραμόρφωση?
Απλά να σχεδιάζουμε άκαμπτες κατασκευές ...όχι ελαστικές ....
Άκαμπτη κατασκευή με πάρα πολλούς ορόφους μικρού εμβαδού, σημαίνει ανατροπή του κτηρίου λόγο γωνιακής επιτάχυνσης σε συνδυασμό με την ακαμψία των κόμβων.
Αυτή την ανατροπή στις άκαμπτες κατασκευές είναι που σταματά η ευρεσιτεχνία.
Η ένωση μιας άκαμπτης κατασκευής με το έδαφος εξασφαλίζει μικρή παραμόρφωση, και την αποφυγή ανατροπής του έργου.
Αυτό δεν θέλουμε όλοι μας?
Με αυτήν την μέθοδο, η κατασκευή διατηρεί μία και μοναδική μορφή χωρίς παραμόρφωση του κατακόρυφου και οριζόντιου άξονα της, σε οποιαδήποτε κατεύθυνση και αν την κουνήσει ο σεισμός.
Αυτό βλέπεται στο πείραμα αυτό που έκανα. https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q
Βλέπετε την μετατόπιση του δώματος, της μεσαίας πλάκας και της βάσης να διατηρούν το ίδιο πλάτος ταλάντωσης χωρίς καμία διαφορά φάσης στις πλάκες και την βάση
Δηλαδή μηδέν παραμόρφωση καμία αστοχία, κανένας κίνδυνος ανατροπής.
Όλοι οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα μιας πραγματικά αντισεισμικής κατασκευής.
Δεν υπάρχουν πρωτεύοντες και δευτερεύοντες κατασκευές, διότι δεν υπάρχουν πρωτεύοντες και δευτερεύοντες ζωές. -
Για υφιστάμενες κατασκευές που δεν είναι αντισεισμικές και θέλουμε να τις μετατρέψουμε με την μέθοδο που προτείνω, μπορούμε να ..
- Σκάψουμε περιμετρικά του κτιρίου ένα χαντάκι ώστε μέσα σε αυτό να κατασκευάσουμε έναν περιμετρικό δοκό με εξέχοντα άκρα στις γωνίες του.
- Πριν τοποθετήσουμε τον οπλισμό και το σκυρόδεμα της περιμετρικής δοκού, τοποθετούμε μέσα στο σκάμμα σε επιμέρους σημεία τις πακτώσεις του μηχανισμού αγκύρωσης της ευρεσιτεχνίας.
- Τοποθετούμε ( κολλάμε )τα κατάλληλα ανθρακονήματα όπου υπάρχει περιμετρική κολόνα η τοιχίο επάνω τους, και αφήνουμε και λίγο από αυτό να εξέχει μέσα στην υπό κατασκευή περιμετρική δοκό.
- Τοποθετούμε τον οπλισμό και το σκυρόδεμα στην περιμετρική δοκό, ώστε ο μηχανισμός πάκτωσης, και τα ανθρακονήματα μαζί με την δοκό να γίνουν ένα σώμα.
Έτσι έχουμε την δυνατότητα να μετατρέψουμε τα παλιά υφιστάμενα κτίρια σε πραγματικές αντισεισμικές κατασκευές.
Για καλύτερη ενίσχυση μπορούμε να τοποθετήσουμε στα άκρα των στοιχείων και λάμες οι οποίες να εκτείνονται από το δώμα μέχρι και την πακτωμένη περιμετρική δοκό. Οι λάμες θα είναι πακτωμένες στα άκρα του δώματος και της δοκού.
-
http://www.zougla.gr/greece/article/erg ... resitexnia
https://www.youtube.com/watch?v=cUJkObz3nBQ
Η συνέντευξη για την ευρεσιτεχνία στο Zougla.gr -
Για καλύτερο αντισεισμικό σχεδιασμό.
Το θέμα του καλύτερου αντισεισμικού σχεδιασμού είναι θέμα γεωμετρικό...
Η ιδέα μου επιδέχεται πολλές παραλλαγές οι οποίες είναι πραγματικά εφαρμόσιμες.
Η καλύτερη εφαρμογή για εμένα είναι η κατακόρυφη προένταση σε επιμήκη υποστυλώματα ( - ) με προένταση στα δύο άκρα για να δουλεύει όλη η διατομή σε αμφίπλευρες καταπονήσεις.Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα θα μπορούσαμε να κατασκευάζουμε γεωμετρικά επιμήκη σχήματα υποστυλωμάτων ώστε να μπορούμε να εφαρμόζουμε προένταση σε τρία ή τέσσερα άκρα.
Αυτό θα βοηθούσε σε πανταχόθεν σεισμικές καταπονήσεις, διότι κατ αυτόν τον τρόπο δουλεύει όλη η διατομή του γεωμετρικού σχήματος.
Συνιστώ …
α) Την κατασκευή ( Γ ) γωνιακών τοιχίων σε κάθε γωνία της κατασκευής με προένταση των τριών άκρων.
Π.χ σαν αυτήν https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Qβ) Την κατασκευή ( Τ ) τάφ τοιχίων, όπου μας επιτρέπεται σχεδιαστικά ( λόγο κάλυψης από την τοιχοποιία ) με προένταση στα τρία άκρα.
γ) Την κατασκευή ( + ) σταυροειδών τοιχίων όπου μας επιτρέπετε σχεδιαστικά ( λόγο κάλυψης από την τοιχοποιία ) με προένταση στα τέσσερα άκρα.
δ) Φυσικά μία κατασκευή εξ ολοκλήρου κατασκευασμένη από σκυρόδεμα με προένταση σε όλα της τα άκρα, θα είναι πολύ πιο γερή από τις προαναφερθείσες κατασκευές.
Π.χ σαν αυτή https://www.youtube.com/watch?v=Q6og4VWFcGA -
Αυτά που επιτυγχάνει η ευρεσιτεχνία είναι τα εξής.
α) Όλοι οι όροφοι ενός φέροντα οργανισμού, από τον πρώτο όροφο μέχρι το δώμα, μετατοπίζονται όλοι μαζί τον ίδιο χρόνο με το ίδιο πλάτος ταλάντωσης.
Αυτό σημαίνει μηδενικές παραμορφώσεις στο κτήριο οπότε και αστοχίες κατά την μετατόπιση που επιβάλει ο σεισμός, και μικρότερη πιθανότητα δημιουργίας μαλακού ορόφου.β) Εκτροπή των φορτίσεων του σεισμού πάνω σε ισχυρότερες διατομές.
Δηλαδή αύξηση της ικανότητας του φέροντα στην παραλαβή πλάγιων φορτίσεων.γ) Αυξάνει την ικανότητα των μαλακών εδαφών στην παραλαβή φορτίων.
δ) Σταματά το ανασήκωμα των βάσεων και του δώματος των άκαμπτων κάθετων στοιχείων, καθώς και το ανασήκωμα ολόκληρων των κατασκευών.
Δηλαδή σταματά την καταπόνηση όλων των κόμβων με στροφές - στρέψεις, καθώς και την ολική ανατροπή των υψηλών κατασκευών, είτε το αίτιο είναι ο σεισμός, είτε είναι ο αέρας.Σταματά την ταλάντωση των υψηλών κατασκευών, ( λόγο ριπών αέρα ) και δεν σε πιάνει ναυτία
ε) Αυξάνει την αντοχή των υποστυλωμάτων ως προς την τέμνουσα βάσης.
ζ) Οικονομία διότι επιτυγχάνει λιγότερες εκσκαφές και λιγότερα κυβικά σκυροδέματος βάσεων στα πολύ μεγάλα έργα.
η) Θέτει νέα στάνταρ στα προκατασκευασμένα για την ανέγερση περισσοτέρων ορόφων.
θ) Αυξάνει την αντισεισμικότητα των υφιστάμενων κατασκευών περισσότερο από κάθε άλλη μέθοδο.
ι) Αυξάνει την αντοχή των κατασκευών σε βομβαρδισμούς.
κ) Προστατεύει όλες τις ελαφριές κατασκευές από ανεμοστρόβιλους.
λ) Προστατεύει τους αυτοκινητόδρομους από την πτώση βράχων.
μ) Ενισχύει την αντοχή των τοιχίων αντιστήριξης.
ν) Δημιουργεί στα μαλακά εδάφη στοιχεία εγκιβωτισμού.
ξ) Προστατεύει από την πτώση των πρανών στην διάνοιξη σηράγγων.
-
Θα εξηγήσω πιο αναλυτικά και θα αιτιολογήσω πως επιτυγχάνει η ευρεσιτεχνία τα πάρα πάνω αναφερθέντα επιτεύγματα της προηγούμενης ανάρτησης.
Ας εξετάσουμε πρώτα τα δύο πρώτα επιτεύγματα της ευρεσιτεχνίας.α) Όλοι οι όροφοι ενός φέροντα οργανισμού, από τον πρώτο όροφο μέχρι το δώμα, μετατοπίζονται όλοι μαζί τον ίδιο χρόνο με το ίδιο πλάτος ταλάντωσης.
Αυτό σημαίνει μηδενικές παραμορφώσεις στο κτήριο οπότε και αστοχίες κατά την μετατόπιση που επιβάλει ο σεισμός, και μικρότερη πιθανότητα δημιουργίας μαλακού ορόφου.β) Εκτροπή των φορτίσεων του σεισμού πάνω σε ισχυρότερες διατομές.
Δηλαδή αύξηση της ικανότητας του φέροντα στην παραλαβή πλάγιων φορτίσεων.Όλοι ξέρουμε ότι ο φέροντας οργανισμός κατά την μετατόπιση του εδάφους πότε κατά την μία κατεύθυνση και πότε κατά την άλλη αντιδρά και παραμορφώνεται λόγο αδράνειας, δηλαδή λόγο άρνηση της στο να ακολουθήσει το έδαφος.
Κάθε κατασκευή έχει διαφορετική αντίδραση σε αυτήν την μετατόπιση.
Οι ελαστικές κατασκευές αντιδρούν σαν ένα ελατήριο το οποίο αποθηκεύει την ενέργεια της μετατόπισης και την αποδίδει πίσω.
Για να είναι μια κατασκευή ελαστική, πρέπει τα υποστυλώματα και οι δοκοί να διαθέτουν στον κορμό τους την απαιτούμενη ελαστικότητα ώστε να μπορούν να καμπυλώσουν αρκετά χωρίς να δημιουργηθούν σε αυτά ρωγμές.
Την καμπυλότητα στα υποστυλώματα και τις δοκούς την δημιουργεί η στροφή, η αλλιώς ροπή ή αλλιώς η στρέψη του κόμβου, για την οποία ευθύνονται δύο παράγοντες.
α) Παράγοντας είναι η γωνιακή επιτάχυνση του φέροντα σκελετού, η οποία τείνει να ανατρέψει όλη την κατασκευή, όταν υπάρχει η μετατόπιση του εδάφους.
Αυτός ο παράγοντας της ανατροπής είναι μεγαλύτερος στα πολύ ψιλά κτίρια.
Για να γίνει ανατροπή ολόκληρου του σκελετού, πρέπει τα αριστερά υποστυλώματα να έχουν την δυνατότητα ( μέσω των δοκών ) να σηκώσουν επάνω τα απέναντι δεξιά υποστυλώματα, και ούτω καθεξής εναλλάξ τα δεξιά να σηκώσουν τα αριστερά.
β) Παράγοντας
Εδώ σε αυτήν την φάση ταυτόχρονα αρχίζει να επιδρά και ο άλλος δεύτερος παράγοντας ο οποίος δεν είναι άλλος από τα αστήρικτα πλέον στατικά φορτία.
Είναι αστήρικτα διότι την στιγμή που τα δεξιά υποστυλώματα σηκώνουν επάνω τα αριστερά, στα αριστερά υποστυλώματα υπάρχει έλλειψη αντίδρασης του εδάφους κάτω από την βάση τους, οπότε τα στατικά φορτία που παρελάμβαναν σπρώχνουν τα αριστερά υποστυλώματα προς τα κάτω, και αυτά μέσο των δοκών δημιουργούν τις στροφές στους κόμβους.
Αυτός είναι ο λόγος της δημιουργίας των στροφών στους κόμβους.
Ένας ελαστικός σκελετός ο οποίος αποτελείται συνήθως από μικρών διατομών υποστυλώματα και δοκούς, αντιδρά διαφορετικά από έναν άκαμπτο σκελετό, ο οποίος αποτελείται συνήθως από επιμήκη μεγάλα υποστυλώματα και δοκούς.
Ο ελαστικός σκελετός κατά την μετατόπιση καμπυλώνει τον κορμό των στοιχείων του λόγο αδυναμίας αυτών να παραλάβουν τους δύο παράγοντες φόρτισης. ( αδράνεια στατικά φορτία )
Ο άκαμπτος σκελετός με τα μεγάλα επιμήκη υποστυλώματα και τους μεγάλους δοκούς, διαθέτει πολύ πιο ισχυρούς κόμβους, οι οποίοι μπορεί και να έχουν την δυνατότητα να σηκώσουν τον φέροντα ολόκληρο μονόπλευρα, μέχρι σημείου ανατροπής.
Συμπέρασμα.
Τόσο ο ελαστικός φορέας, όσο και ο άκαμπτος παρουσιάζουν προβλήματα, στον σεισμό.
Ο μεν ελαστικός έχει πρόβλημα υπαρκτό στους κόμβους, ο δε άκαμπτος φορέας παρουσιάζει πρόβλημα ανατροπής ολόκληρου του φέροντα.
Λύση
Κατακόρυφη προένταση μεταξύ του δώματος και του εδάφους εφαρμοζόμενη σε επιμήκη υποστυλώματα ( - ) στα δύο άκρα αυτών για να δουλεύει όλη η διατομή σε αμφίπλευρες καταπονήσεις.
Η ένωση αυτή του εδάφους με το δώμα εφαρμοζόμενη στα άκρα όλων των επιμήκη υποστυλωμάτων σταματά την ανύψωση της βάσης τους και του δώματός τους.
Αυτό σταματά αυτόματα και την ανατροπή του φέροντα οργανισμού.
Σταματά και την στρέψη των κόμβων, για δύο λόγους.
α) Διότι ο ένας από τους δύο παράγοντες, τα αστήρικτα στατικά φορτία δεν υπάρχουν πια, αφού ο φέροντας είναι πακτωμένος στο έδαφος από τον μηχανισμό της ευρεσιτεχνίας, οπότε υπάρχει πάντα η αντίδραση του εδάφους.
β) Η αντίδραση του μηχανισμού στην άνοδο του δώματος ( κάθε επιμήκη υποστυλώματος ) και η άλλη αντίδραση στο ( Π ) της βάσης εκτρέπουν την πλάγια φόρτιση στην κατακόρυφη διατομή η οποία είναι μεγάλη και ισχυρή.
Με αυτήν την εκτροπή της φόρτισης καταργείται η στροφή στον κόμβο διότι την πλάγια φόρτιση την αναλαμβάνει 100% το επιμήκη υποστύλωμα.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο πρώτος και ο τελευταίος όροφος να μετατοπίζονται με σχεδόν το ίδιο πλάτος ταλάντωσης.
Αυτό σημαίνει ότι η κατασκευή δεν διαμορφώνει διάφορες ιδιομορφές όσες είναι και οι διαφορετικής φοράς μετατοπίσεις του σεισμού, αλλά διατηρεί αμεταμόρφωτη σχεδόν την δομή της, τόσο ώστε αυτή να μην εκτρέπεται εκτός της ελαστικής περιοχής.
Η αποφυγή μαλακού ορόφου έγκειται στην εκτροπή των πλάγιων φορτίσεων που επιτυγχάνει η ευρεσιτεχνία οδηγώντας αυτές στην κατακόρυφη τομή των επιμήκη υποστυλωμάτων.
Φορτίσεις κατακόρυφες δεν δημιουργούν μαλακό όροφο. -
Ας πάρουμε τέσσερις ίδιους φορείς σε διαστάσεις και οπλισμό.
α)Τον πρώτο απλά τον τοποθετούμε πάνω ή μέσα στη βάση στο έδαφος όπως κάνουν σήμερα.
β)Στον δεύτερο τοποθετούμε κάτω από τις βάσεις μία γεώτρηση μέσα στην οποία σφηνώνουμε μία άγκυρα, η οποία είναι συνδεδεμένη με ένα τένοντα ο οποίος εξέχει ένα μέτρο από το ύψος της θεμελίωσης, ώστε κατά την έκχυση του σκυροδέματος της βάσης να πακτωθεί το έδαφος με την βάση.
γ)Στον τρίτο εκτελούμε την ίδια διαδικασία με τον δεύτερο, με την διαφορά ότι επεκτείνουμε τον τένοντα μέχρι το δώμα, ώστε να πακτωθεί μέσω του μηχανισμού της συνάφειας εξολοκλήρου μέσα στα υποστυλώματα.
δ)Στον τέταρτο φορέα εκτελούμε την ίδια διαδικασία με τον τρίτο, με την διαφορά ότι ο τένοντας περνά τώρα ελεύθερος μέσα από μία σωλήνα ώστε να αποφύγουμε τον μηχανισμό της συνάφειας μεταξύ σκυροδέματος και χάλυβα, και καταλήγει πάνω από το δώμα.
Όταν ο τένοντας καταλήξει πάνω από το δώμα, του τοποθετούμε ένα ή περισσότερους κοχλίες, ώστε οι κοχλίες να σταματούν την άνοδο του δώματος.
Ερώτημα...
Ποιος και γιατί από τους τέσσερις ίδιους φορείς θα έχει καλύτερη σεισμική συμπεριφορά?
Απάντηση.
α) Ο πρώτος φορέας δεν είναι πακτωμένος με το έδαφος, και θα έχει το πρόβλημα του ότι όλοι του οι κόμβοι θα δημιουργήσουν στροφές και οι κορμοί των φερόντων στοιχείων του θα δημιουργήσουν καμπυλότητες.
Αν οι καμπυλότητες είναι μέσα στην ελαστική περιοχή, κανένα πρόβλημα.
Αν όμως οι μετατοπίσεις του σεισμού είναι μεγάλες, τότε θα περάσει στην ανελαστική περιοχή με αστοχίες.
Η μη πάκτωση των υποστυλωμάτων με το έδαφος, οδηγεί στο ανασήκωμα των βάσεων και του δώματος και την αλλαγή της κλίσης των κατακόρυφων πλευρών των, και σε συνδυασμό με τα αστήρικτα στατικά φορτία δημιουργούν τις στροφές και τις καμπυλότητες.
Αυτές δημιουργούν οριζόντιες τέμνουσες στα υποστυλώματα, και κατακόρυφες τέμνουσες στις δοκούς.
Δηλαδή και τα υποστυλώματα και οι δοκοί, καταπονούνται στις πιο αδύνατες τομές τους ( τις πιο μικρές )
Υπάρχει μεγάλη ανάγκη στο να εκ τρέψουμε τις καταπονήσεις σε ισχυρές τομές. Χρειάζεται αμέσως η αλλαγή του αντισεισμικού σχεδιασμού ή τουλάχιστον η ενσωμάτωση των προδιαγραφών της ευρεσιτεχνίας για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός.Απάντηση
β,γ) Η β, γ, και δ μέθοδος των πάρα πάνω αναφερθέντων φορέων εμπίπτουν στις μεθόδους της ευρεσιτεχνίας.
Και με τις τρις αυτές μεθόδους επιχειρείτε για πρώτη φορά παγκοσμίως η ένωση της κατασκευής με το έδαφος.
Όλες μαζί η β,γ,και δ, είναι πολύ καλύτερες από την πρώτη μέθοδο.
Όμως υπάρχουν και μεγάλες διαφορές μεταξύ των, τόσο στο κόστος κατασκευής όσο και στην αποτελεσματικότητά τους.
Αυτές τις διαφορές κόστους και απόδοσης θα εξετάσουμε πάρα κάτω
Η όποια ένωση κατασκευής και εδάφους και αν γίνει, εκτρέπει τις πλάγιες φορτίσεις του σεισμού στις κατακόρυφες τομές των υποστυλωμάτων.
Μεγαλύτερες τομές, μεγαλύτερες αντοχές και εξισώσεις ισορροπίας.
Η β μέθοδος το κατορθώνει λιγότερο από ότι η γ μέθοδος, και η δ περισσότερο από την γ
Με την δ μέθοδο μπορούμε να σταματήσουμε όλη την ταλάντωση, με την γ μέθοδο λιγότερο, και ακόμα λιγότερο με την β μέθοδο.
Δεδομένου ότι η ταλάντωση είναι παραμόρφωση και αστοχία, καταλαβαίνουμε ότι η δ μέθοδος είναι η καλύτερη, αλλά και πιο ακριβή, διότι είναι η μόνη που χρειάζεται να περάσει μέσα από σωλήνα ώστε να αποφύγουμε την συνάφεια του τένοντα με το σκυρόδεμα.
Συνεχίζεται στην επόμενη ανάρτηση... -
Συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης..
Γιατί είναι καλύτερα να αποφύγουμε την συνάφεια του σκυροδέματος με τον τένοντα?
Διότι ο μηχανισμός της συνάφειας δημιουργεί ακτινωτές τέμνουσες στην διεπιφάνεια σκυροδέματος και χάλυβα, και το σκυρόδεμα δεν έχει καλές αποδώσεις και προδιαγραφές προς αυτές τις τέμνουσες, όπως έχει ο χάλυβας.
Οπότε βάζουμε δύο διαφορετικά υλικά με διαφορετικές προδιαγραφές να συνεργασθούν.
Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μειωμένη απόδοση της συνάφειας, η οποία περιορίζετε στις αντοχές προδιαγραφών του σκυροδέματος,
και όχι στις προδιαγραφές αντοχής του χάλυβα.
Με λίγα λόγια πολύς χάλυβας για μικρό καλό.Τι γίνεται όταν δεν υπάρχει συνάφεια του τένοντα με το σκυρόδεμα?
Όταν η γωνιακή επιτάχυνση αναγκάζει το δώμα του υποστυλώματος να σηκωθεί, η μόνη αντίδραση του τένοντα προέρχεται από τον κοχλία που είναι πάνω από το δώμα, και είναι βιδωμένος πάνω στον τένοντα.- Σε αυτήν την μέθοδο δεν έχουμε καταπόνηση του σκυροδέματος και του τένοντα με ακτινωτές τέμνουσες στην διεπιφάνειά τους όπως έχουμε με την συνάφεια, διότι ο τένοντας ολισθαίνει μέσα στην σωλήνα που περνά.
- Σε αυτήν την μέθοδο το σκυρόδεμα καταπονείται μόνο με θλίψη στο δώμα λόγο της άρνησης του κοχλία προς το σκυρόδεμα του δώματος να ανασηκωθεί.
Ξέρουμε ότι αν κάπου αντέχει πολύ το σκυρόδεμα αυτό είναι η θλίψη.
Οπότε η καταπόνηση σε θλίψη του σκυροδέματος πάνω στο δώμα είναι εντός των προδιαγραφών του. - Ο χάλυβας του τένοντα δίνει το 100% της αντοχής του σε εφελκυσμό πριν αστοχήσει διότι δεν υπάρχει πλέων η συνάφεια η οποία περιορίζει την ωφέλιμη αντοχή του στις προδιαγραφές αντοχής του σκυροδέματος στις τέμνουσες.
- Με την συνάφεια θα υπάρχει πάντα μια ελαστικότητα στα υποστυλώματα, έστω και αν αυτά είναι ενωμένα στην βάση με το έδαφος.
Με ελεύθερο τον τένοντα να διαπερνά τα υποστυλώματα και την παρεμπόδιση του κοχλία στο δώμα, αυτή η ελαστικότητα του υποστυλώματος μικραίνει πιο πολύ διότι... κάθε παραμόρφωση του κορμού του τένοντα η οποία επιβάλετε από την καμπυλότητα των υποστυλωμάτων, μετατρέπεται σε θλιπτική αντίδραση στο δώμα.
Ο τένοντας αρνείται να παραμορφωθεί εμποδίζοντας και το υποστύλωμα να λυγίσει.
Η θλίψη που δέχεται το υποστύλωμα στο δώμα το κάνει πιο άκαμπτο και ικανό στο να παραλάβει τέμνουσες.
Φυσικά όλα αυτά για να ισχύσουν χρειάζεται κατακόρυφη προένταση σε επιμήκη υποστυλώματα ( - ) με προένταση στα δύο άκρα για να δουλεύει όλη η διατομή σε αμφίπλευρες καταπονήσεις.
-
α) Η συνάφεια των υλικών του σκυροδέματος μετά από θλιπτικές και άλλες φορτίσεις τελικά καταλήγει να καταπονείται με τέμνουσες που προσπαθούν να διαχωρίσουν τα αδρανή υλικά που το αποτελούν.
β) Οι ροπές ( στροφές ) στους κόμβους των φερόντων στοιχείων καταλήγουν τελικά σε τέμνουσες.
γ) Η συνάφεια μεταξύ σκυροδέματος και χάλυβα, υπό την τάση εφελκυσμού καταλήγει σε ακτινωτή καταπόνηση διατμητικών τάσεων στην διεπιφάνεια αυτών.
δ) Η καμπυλότητα των στοιχείων γενικά καταλήγει να καταπονείται από τέμνουσες.
Όλες γενικά οι φορτίσεις είτε είναι στατικές είτε είναι σεισμικές καταλήγουν σε τέμνουσες επί των διατομών των φερόντων στοιχείων, άσχετα αν αυτές δημιουργούνται από τάσεις εφελκυσμού, θλίψης , στρέψης κ.λ.π.
Οι φορτίσεις είτε είναι στατικές είτε είναι σεισμικές πάντα θα υπάρχουν.
Τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη αντοχή στις διατομές των φερόντων στοιχείων από αυτή που έχουν σήμερα?
Το πρώτο που μπορούμε να κάνουμε, είναι να εφεύρουμε ισχυρότερα υλικά, με λιγότερο ιδικό βάρος, και μεγαλύτερη αντοχή σε πρόσφυση.
Αυτό είναι έρευνα της νανοτεχνολογίας και των χειμικών.
Η έρευνά μου επικεντρώνεται σε άλλους πιο πρακτικούς παράγοντες
α) Παράγοντας είναι η εκτροπή των σεισμικών φορτίσεων που πάντα θα υπάρχουν σε πιο ισχυρές διατομές. ( Άλλο να σου εφαρμόζουν μία κατακόρυφη δύναμη στο κεφάλι, και άλλο να σου εφαρμόζουν την ίδια οριζόντια δύναμη πάνω στο μάτι σου )
Άλλη αντοχή έχει ένα υποστύλωμα όταν δέχεται μία οριζόντια φόρτιση, και άλλη όταν δέχεται μία ίδια κατακόρυφη φόρτιση.
Η εφαρμογή μιας φόρτισης στο δώμα του υποστυλώματος εκτρέπει την φόρτιση του σεισμού στην κατακόρυφη και πιο ισχυρή διατομή του υποστυλώματος.
β) Παράγοντας. Ο μόνος σύμμαχος προς τις στατικές και σεισμικές φορτίσεις που έχουμε είναι το έδαφος των βάσεων.
Αν η κατασκευή χάσει το έδαφος κάτω από τις βάσης, η κατασκευή θα αστοχήσει.
Εδώ υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα. Η κατασκευή χάνει στην κυριολεξία το έδαφος κάτω από την βάση στην διέγερση του σεισμού …. άσχετα αν εμείς δεν το βλέπουμε.
Η ταλάντωση της κατασκευής την σηκώνει μονόπλευρα εναλλάξ.
Γιατί όμως δεν το βλέπουμε να συμβαίνει αυτό στην πράξη?
Απλά γιατί τα σεισμικά φορτία συνεργάζονται με τα στατικά, για να εξοντώσουν τον μόνο σύμμαχό μας το έδαφος.
Τα σεισμικά φορτία σηκώνουν την κατασκευή μονόπλευρα, και τα στατικά αστήριχτα πια φορτία τις δίνουν μία και πάει κάτω, και δεν σηκώνεται ποτέ από το έδαφος.
Οι κόμβοι όμως έχουν πάθει την πλάκα τους σε στρέψης … γιατί οι φορτίσεις υπάρχουν αλλά δεν φαίνονται παρά μόνο επί του αποτελέσματος της αστοχίας.
Η εφαρμογή μιας φόρτισης στο δώμα του υποστυλώματος σταματά την καταστροφική συνεργασία των στατικών και σεισμικών φορτίσεων διότι καθηλώνοντας τις βάσεις στο έδαφος, δεν χάνουμε τον πολύτιμο σύμμαχό μας που είναι το έδαφος της βάσης. -
Στην πραγματικότητα όταν υπάρχει ταλάντωση στο Π του πλαισίου αυτό που συμβαίνει είναι ...
α) Και τα δύο υποστυλώματα χάνουν την εκκεντρότητα ανασηκώνοντας την βάση τους, και δημιουργούν στροφές στους δύο αντικριστούς κόμβους.
Για αυτό υπάρχει όριο εκκεντρότητας, δηλαδή όριο περιοχής πεδίλου που ανασηκώνεται από την ροπή ανατροπής.Για να περιορίσουμε τις στροφές στη βάση βάζουμε ισχυρές πεδιλοδοκούς για τα υποστυλώματα,.... για τα τοιχία λόγω των μεγάλων ροπών που κατεβάζουν είναι πρακτικά αδύνατη η παρεμπόδιση της στροφής με τον κλασικο τρόπο κατασκευής.
β) Αυτή η στροφή στους κόμβους στο Π του πλαισίου, έχει σαν αποτέλεσμα όταν το ένα υποστύλωμα σηκώνει προς τα επάνω το ένα άκρο της δοκού, την ίδια στιγμή το άλλο υποστύλωμα στο άλλο άκρο της δοκού το κατεβάζει βίαια προς τα κάτω.
Αυτό καταπονεί την δοκό με τάσεις διαφορετικής κατεύθυνσης στα άκρα, παραμορφώνοντας τον κορμό της σε σχήμα SΚαλώ όλους τους μηχανικούς να μου πουν αν έχουν κάποια καλύτερη λύση να προτείνουν από την δική μου πρόταση, ώστε να σταματήσουμε αυτήν την παραμόρφωση της δοκού και των υποστυλωμάτων.
Δηλαδή να εξαφανίσουμε όλες τις στροφές στους κόμβους.
ΛΥΣΗ
Κατακόρυφη προένταση μεταξύ δώματος και εδάφους σε επιμήκη υποστυλώματα ( - ) με προένταση στα δύο άκρα για να δουλεύει όλη η διατομή σε αμφίπλευρες καταπονήσεις, δημιουργούν εναλλάξ στα άκρα μια αντίδραση στην άνοδο του δώματος, και μία άλλη στο αντικριστώ κάτω μέρος του Π της βάσης.
Αυτό σταματά την ταλάντωση,.. την μεγαλύτερη μετατόπιση του δώματος, την διαφορά φάσης και πλάτους ταλάντωσης των διαφόρων καθ ύψος πλακών,..και τις στροφές στους κόμβους.
Και που πάει όλη αυτή η πλάγια φόρτιση του σεισμού?
Ως τώρα αυτή η φόρτιση μεταλλάσσεται σε στροφές των κόμβων.
Η αντίδραση στο δώμα και στο αντικριστό Π της βάσης εκτρέπει την πλάγια φόρτιση του σεισμού πάνω στην κατακόρυφη τομή του τοιχίου.
Επιτέλους καταλάβετε αυτό το απλό στοιχείο αντισεισμικού σχεδιασμού που σας έλειπε, και είναι το μόνο υπεύθυνο για τις παραμορφώσεις και αστοχίες όλων των δομικών έργων.
Ενώ πακτώνεται όλους τους κόμβους της κατασκευής, ( και καλά κάνετε ) είχατε ξεχάσει να ενώσετε τους κόμβους του εδάφους και των βάσεων. -
ΤΟ ΑΠΌΛΥΤΟ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
http://metalkat.gr/index.php?option=com ... Itemid=102
-
Ας μιλήσουμε αναλυτικά για την οικονομία που επιτυγχάνει η ευρεσιτεχνία στις κατασκευές.
1)Όλα τα προκατασκευασμένα από οπλισμένο σκυρόδεμα έχουν το καλό της οικονομικής κατασκευής λόγω του ότι είναι βιομηχανοποιημένα, εν σχέση με τις συμβατικές κατοικίες.
Η διαφορά κόστους ανάμεσά τους κυμαίνετε από 30 με 50%
Δεν τα βλέπουμε όμως να κατασκευάζονται μέσα στην πόλη που τα κτήρια είναι πολυώροφα, διότι είναι άκαμπτα, και η ταλάντωση που τους προκαλεί ο σεισμός σε συνδυασμό με τα μεγάλα στατικά φορτία που έχουν τους δημιουργούν μεγάλα λοξά κρακ πάνω στην τοιχοποιία, η οποία είναι και ο φέροντας οργανισμός.
Για τον λόγο αυτό δεν μπορούν να κατασκευαστούν με πολλά πατώματα, όταν οι περιοχή έχει μεγάλη σεισμική δραστηριότητα.
Ο σχεδιασμός τους περιορίζετε σε ισόγειο και πρώτο όροφο για τους πάρα πάνω λόγους.
Για αυτό τον λόγο βλέπουμε να έχουν μεγάλη εμπορευσιμότητα στα περίχωρα της Αθήνας όπου εκεί έτσι και αλλιώς δεν επιτρέπεται η δόμηση πάνω από δύο ορόφους.
Αν έχεις ένα οικόπεδο μέσα στην Αθήνα που επιτρέπεται η κατασκευή δέκα ορόφων δεν θα βάλεις ποτέ προκατασκευασμένο που η πολεοδομία του επιτρέπει μόνο δύο ορόφους, γιατί θα χάσεις όλους τους άλλους οκτώ ορόφους.
Αν πειραματικά αποδείξω ( που το απέδειξα είδη με τα πειράματα ) ότι με την τοποθέτηση της ευρεσιτεχνίας μου μπορείς χωρίς κανένα σεισμικό κίνδυνο να κατασκευάσεις προκατασκευασμένα δέκα ορόφων αυτό θα είναι η επανάσταση στις κατασκευές.
Το κόστος των κατασκευών στις πόλεις θα πέσει στο 30 με 50% φορώντας την ευρεσιτεχνία μου.
Η ταχύτητα των κατασκευών θα γίνει πολύ γρήγορη, με μεγαλύτερη ασφάλεια, και μεγαλύτερη αντισεισμική προστασία.
2)Από την στιγμή που η ευρεσιτεχνία βελτιώνει το έδαφος θεμελίωσης, δεν είναι ανάγκη να σκάψουμε πολύ για να βρούμε σταθερό έδαφος, οπότε έχουμε μεγάλη οικονομία στις εκσκαφές, και δεν υπάρχει η ανάγκη κατασκευής μεγάλων διαστάσεων της βάσης, οπότε έχουμε και οικονομία στα κυβικά σκυροδέματος.
3) Μία βάση γίνεται μεγάλη για δύο λόγους. Α) Για την παραλαβή των φορτίων, και β) σε κατασκευές γεφυρών και ανεμογεννητριών με ψιλό κέντρο βάρους και φορτία ανέμου, για την παραλαβή αυτών των πρόσθετων πλάγιων φορτίσεων.
Η διάσταση θεμελίωσης θα μειωθεί με την ευρεσιτεχνία, διότι για πρώτη φορά θα υπάρξει πάκτωση του έργου με το έδαφος.
4) Αν η ευρεσιτεχνία καταργεί τις στροφές στους κόμβους, τότε έχουμε την δυνατότητα αφαίρεσης οπλισμού ο οποίος προοριζόταν για την παραλαβή αυτών των φορτίσεων.
5) Σε πολύ ψιλές και ελαφριές κατασκευές είναι πιο πολύ από απαραίτητο το σύστημα για την παραλαβή των φορτίσεων του αέρα.
6) Η απόλυτη προστασία και ακαμψία μιας κατασκευής που φέρει την ευρεσιτεχνία, σημαίνει καμία παραμόρφωση, οπότε καμία αστοχία, καμία επισκευή μετά το σεισμό.
Αυτό είναι πολύ μεγάλη οικονομία σε κόστος, αλλά και πολύ πρακτικό για νοσοκομεία γέφυρες και έργα γενικά που έχουν να κάνουν με δημόσιες πολυσύχναστες κατασκευές, οι οποίες δεν επιτρέπουν καθυστερήσεις επισκευών.
7) Το κόστος ( ασφάλισης ) των κατασκευών θα μειωθεί πάρα πολύ.
Όλα αυτά τα καλά της ευρεσιτεχνίας προσφέρουν οικονομία και ασφάλεια στις κατασκευές.Άλλη απάντηση δείνω εγώ, και άλλη ο κύριος Καθηγητής Π. Καρύδης.
Δες στο βίντεο την δική μου απάντηση, και άκουσε στο AUDIO .. την τηλεφωνική συνέντευξη του Καθηγητή για το κόστος. Δες εδώ.. http://www.zougla.gr/greece/article/erg ... resitexniaΟ κ. Καρύδης ξέρει καλά την πιάτσα και πόσο δύσκολα γίνονται δεκτά κάποια πράγματα μέχρι να αποδειχθούν ικανά να ανατρέψουν τα καθιερωμένα.
Εγώ όμως ως ερευνητής που κάνω την πρόταση και την παρουσίαση, θα πρέπει να δείξω στους άλλους ότι έχω κάνει και τέτοιες εκτιμήσεις
και έχω συγκριτικά αποτελέσματα. Φαίνεται έτσι ότι η δουλειά είναι σχετικά πλήρης και ψαγμένη από διάφορες πλευρές. -
Σεισμικ, στην Lyoness εχεις γραφτει?
Θα εχεις προσβαση σε αποκλειστικο κοινο και σε κας μπακς οταν αγοραζεις τσιμεντα...
Ο seismic και το αντισεισμικό