-
Με προβληματίσατε.
Έχω ένα BMW Ε36 325 Non-Vanos με 300.000 χλμ. Δουλεύει ρολόι, τσιμπάει μηδαμινό λαδάκι (ούτε 400 ml στα 5.000 χλμ) με ημισυνθετικό 10W-40 και δούλευε όλη του την ζωή με αυτό το ιξώδες μεν, άγνωστης ποιότητας δε, καθώς εγώ το έχω τα τελευταία χρόνια (κλάσμα της ζωής του συνολικά).
Στην τελευταία αλλαγή είπα να του βάλω ένα καλό συνθετικό λαδάκι, ελαφρώς μικρότερου ιξώδους (Motul 8100 x-cess 5W-40).
Έκανα Phapharya?ΥΓ. H BMW προτείνει αναλόγως θερμοκρασιών από 5W-30 έως 15W-40...
-
Η νεκροψία θα δείξει.
-
Ευχαριστώ για την βοήθεια!
Προφανώς και θα δείξει η νεκροψία. Ελπίζω να μην την κάνω εγώ, αλλά ο παλιατζής σε κάμποσα χρόνια.
Αίσθηση ζήτησα γιατί δεν έχω εγώ, λόγω έλλειψης γνώσεων.
Ας είναι. -
Δεν νομιζω οτι υπαρχει θεμα με το 5-40.
Δεν ξερω ομως αν το 8100 ειναι καταλληλο, γιατι ειναι λιγο 'ειδικο' λαδι.
Στη θεση σου θα εβαζα ενα castrol magnatec 5-40.
Παντως γενικα θεμα με το ιξωδες που εβαλες θεωρω απιθανο να εχεις. Αλλα οπως εχουμε ξαναπει δεν παιζει μονο το ιξωδες ρολο. -
Ο χρήστης soutzoukis έγραψε:
Ευχαριστώ για την βοήθεια!Προφανώς και θα δείξει η νεκροψία. Ελπίζω να μην την κάνω εγώ, αλλά ο παλιατζής σε κάμποσα χρόνια.
Αίσθηση ζήτησα γιατί δεν έχω εγώ, λόγω έλλειψης γνώσεων.
Ας είναι.Χιούμορ έκανα δεν ήθελα ούτε να σε πειράξω ούτε να σε προσβάλω, αφού όμως δεν έχει επί τόσα χλμ πρόβλημα, γιατί ψάχνεσαι ?
-
Ο χρήστης soutzoukis έγραψε:
Ευχαριστώ για την βοήθεια!Προφανώς και θα δείξει η νεκροψία. Ελπίζω να μην την κάνω εγώ, αλλά ο παλιατζής σε κάμποσα χρόνια.
Αίσθηση ζήτησα γιατί δεν έχω εγώ, λόγω έλλειψης γνώσεων.
Ας είναι.αφου το λες και μονος σου οτι εφτασε ως εδω με 10w/40.........γιατι να κανεις τωρα πειραματα;;;
-
Ο χρήστης Driver///M έγραψε:
Δεν ξερω ομως αν το 8100 ειναι καταλληλο, γιατι ειναι λιγο 'ειδικο' λαδι.'Ειδικό' ? Ως προς τις υλοποιήσεις που απευθύνεται ή στην χρήση?
Γιατί ήταν δωρεάν. Θα επανορθώσω στην επόμενη αλλαγή ελπίζω χωρίς παρατράγουδα..
Ευχαριστώ!
-
Καλησπέρα!! Δείτε λίγο έναν παλίκαρο τι έπαθε με μια BMW M5... Ενώ η Blackstone έλεγε 'we can still say with confidence that this engine is wearing nicely' τα πράγματα ήταν κάπως αλλιώς.........
Τελικά μπορούμε να εμπιστευθούμε μια ανάλυση σχετικά με το αν έχουμε επιλέξει το σωστό ιξώδες;Στο bitog που συζητήθηκε ειπώθηκε ότι οι αναλύσεις είναι εν μέρει άχρηστες (βαλίτσα χωρίς λαβές)
'Not surprising in the least. Those of us familiar with the limits of UOA's (thanks to Doug Hillary's excellent and extensive posting on the subject) know that their primary purpose is to monitor oil life and contamination, not as a wear-monitoring tool.'
'No surprise at all. Unless you are looking for fuel or coolant a UOA on a daily driver is as useful as a suitcase with no handle.'
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
^High level engineering and knowledge
Sent from my Nexus 4 using 3
Εχω παρατηρησει οτι τελευταια οι απαντησεις/σχολια που κανεις (ωρες ωρες και ο drdino) ειναι σιβυλλικα... σε στυλ χρησμων, Υoda, σφίγγα κλπ
Αν δεν υπαρχει καποιος σοβαρος λογος που σε/σας κανει να μη μπορειτε να αφιερωσετε χρονο σε απαντησεις, θα παρακαλουσα για την περεταιρω αναπτυξη, ωστε να μαθαινουμε και οι υπολοιποι.Τί να μάθετε? Ότι το επίπεδο των τεχνικών στην Ελλάδα είναι γτπ? Τους δίνει κάποιες οδηγίες ο κατασκευαστής και τις γράφουν στα @@, όταν ο ρόλος τους είναι να τις εφαρμόζουν και να ενημερώνουν τον κόσμο για αυτές τις οδηγίες.
Αλλά η εταιρεία που ξόδεψε μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη και οι εκατοντάδες μηχανικοί που ξόδεψαν χρόνια από τη ζωή τους για να σχεδιάσουν το μοτέρ και το πρόγραμμα συντήρησής του είναι προφανώς ηλίθιοι, αυτοί ημίθεοι καθώς είναι ΞΕΡΟΥΝ.
Όμως είναι ακόμα χειρότερο γιατί κάποιοι είναι συνειδητοποιημένοι απατεώνες. Γιατί να μπεί το ακριβό 0W-20 ή 5W-30 που θα μειώσει το κέρδος? Γιατί να έχω αποθήκη διαφορετικά λάδια ανάλογα με τις προδιαγραφές του κάθε κατασκευαστή? Γιατί να γίνει σέρβις σε 30.000χλμ./2 χρόνια και όχι σε 5.000χλμ./6μηνο ώστε να έχω τις 4πλάσιες επισκέψεις στο συνεργείο. Ακόμα και οι αντιπροσωπείες μπαίνουν σε αυτό το παιχνίδι δυστυχώς μιας και συστηματικά και αδιακρίτως εφαρμόζουν/επιβάλλουν τα ελάχιστα διαστήματα αλλαγών λαδιού. -
Τα κουζινέτα ε ?
Ρε τι πάθανε τα κακόμοιρα, γιατί άραγε ?Βουλωμένο γράμμα διαβάζω ο μπαγάσας.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Τα κουζινέτα ε ?
Ρε τι πάθανε τα κακόμοιρα, γιατί άραγε ?Βουλωμένο γράμμα διαβάζω ο μπαγάσας.
**Με 60άρι λάδι... όταν η BMW σου λέει LL-01 λάδια που κατά βάση είναι 30άρια ή 40άρια. **http://www.bmwusa.com/Standard/Content/Owner/SyntheticEngineOils.aspx
BMW Long-life rating LL-01 Synthetic Oils for BMW M vehicles equipped with S54, S62, S65 or S85 engines
Μάλιστα η οδηγία αυτή νομίζω προστέθηκε πιο πρόσφατα και αφού οι Ε46 Μ3 άρχισαν να βαράνε μπιέλες.
Μήπως η αυξημένη ροή, άρα όγκος ασυμπίεστου υγρού κάθε στιγμή, είναι αυτή που προστατεύει από επαφή μετάλων? -
BMW CURRENT LISTING OF SYNTHETIC OILS (US Market)
Required maintenance work or services should be performed for your vehicle by your authorized
BMW center.
BMW High Performance Synthetic Oil is recommended for scheduled engine oil changes.
BMW Genuine Oil SAE 5W-30 Synthetic Oil*
*** Does not apply to M vehicles - see below for further information**
BMW part number 07 51 0 017 866 – 12 x 1 qt case
BMW part number 07 510 038 678 – 24 x 1qt Enviropack
BMW part number 07 51 0 017 954 – 55 gallon drum
BMW recommends that you check your engine oil level whenever you add fuel to your vehicle.
If you need to add oil between oil changes and BMW High Performance Synthetic Oil is unavailable,
visit your nearest authorized BMW Center. For information on checking your engine oil level refer to
your vehicle’s Owner’s Manual.
The choice of the right SAE grade is based on the climatic conditions in the region in which you
normally drive your BMW.
To best determine which SAE grade is best suited for your vehicle contact an authorized BMW center.
*The following is the only recommended and approved synthetic oil for BMW M (Motorsport)
vehicles in the US market with gasoline engines, at the present time.
BMW Long-life rating LL-01 Synthetic Oils for BMW M vehicles
equipped with S54, S62, S65 or S85 engines
Castrol EDGE Professional TWS Motorsport SAE 10W-60 Synthetic Engine Oil,
BMW part number 07 51 0 009 420
or
Castrol Edge Professional OE 5W30 Synthetic Engine Oil
BMW part number 07 51 0 037 195
The following is a listing of synthetic oils recommended and approved for use in the BMW B7 ALPINA
in the US market:
BMW Genuine Oil SAE 5W-30 Synthetic Oil
BMW part number 07 51 0 017 866
BMW Recommended/Approved synthetic oils doc. August 2013, Version 2.0 -
Αντί για βουλωμενο γράμμα μήπως να διαβάζαμε το θέμα;
Edit:
Από παραπομπή σε άλλο θέμα:The factory bearings are Mahle-Clevite-77. BMW uses blue and red bearings for top/bottom shells, not different sizes.
My people exhaustively measured the clearances and shared our results with select individuals on this forum, including BMRLVR. We measured two factory cranks, and four sets of connecting rods. Two sets of factory connecting rods and two sets of Carrillo rods. We experimented with red/blue shells to see if there was any size difference.
We used bore dial indicators to measure clearance, not Plastigauge. Nothing against Plastiguage and it's decent when in a bind, but it's not as accurate as bore gauges. The accuracy of Plastigauge will depend on its placement. Put Plastigauge in the wrong spot or wrong orientation, and the results are not dependable.
Our measurements showed very consistent results. Clearance on both main and rod journals was between 0.00096 - 0.00100, with most closer to 0.00100 than 0.00096. It didn't matter if we used factory connecting rods or the two different sets of Carrillo's because both measured the same. It also didn't matter if we matched two red and two blue bearing shells, as they measured the same as well.
There are two different types of coated bearings that we've seen for S65 engines. Most people, including VAC, use bearings coated by Calico Coatings. Calico web site specifies the coating between 0.0002 - 0.0004 thickness. The other coated bearing appears to be a Mahle-Clevite TriArmor bearing (although we can't be totally sure). The thickness of the TriArmor coating is spec'ed by Mahle-Clevite as 0.0003 - 0.0005 thickness. According to these manufacturers specifications, that would mean using the coated bearings would reduce your clearance by 20%-50% depending on which coated bearing you use if you do not add extra clearance by reducing the size of your crankshaft journals or using larger bearings (larger bearings are not available).
Even though we had access to both sets of coated bearings, we did not measure them. Now that there's sufficient interest in this topic, we plan to measure both types of coated bearings for the next engine we build.
Both Calico and Mahle-Clevite specify proper bearing clearance at 0.001' per 1-inch of journal diameter. BMW went much smaller, and according to Mahle-Clevite they do this for two reasons: 1) minimize noise in aluminum blocks; 2) reduce horsepower loss. But Mahle-Clevite also warns against these tight tolerances and says any such small clearance should also be mated with thinner oils like 5-30W.
Sent from my Note 3 using smoke signals.
-
Μετά από χρόνια απλά λάδια αν πας σε συνθετικά που έχουν αυξημένες καθαριστικές ιδιότητες υπάρχει ο κίνδυνος να ξεκολλήσουν οι επικαθίσεις και να βουλώσουν τους αυλούς.....
Τα συνθετικά κάνουν πιο ισχυρό φίλμ από το ίδιου ιξώδους ημισυνθετικά και αυτός είναι ένας λόγος που σηκώνει να βάζεις 30 εκεί που ήθελες 40, Υπάρχουν κι άλλες πολλές διαφορές σχεδόν όλες υπέρ του συνθετικού.
Παραδοσιακά οι Μ θέλουν 60άρι λάδι. Και αυτό μάλλον ισχύει όχι μόνο για το ισχυρό φίλμ αλλά για τη σωστή λίπανση στις ψηλές θερμοκρασίες λαδιού που τα αυτοκίνητα αυτά μπορούν να πιάσουν. Να μη γίνει πολύ λεπτό δηλαδή.
Οι Μ είναι ειδικές κατασκευές. Εννοείται ότι άμα βάλεις τα λάδια που συνιστώνται στα κοινά μοντέλα σε τρώει ο πωπός σου... -
10-60 φοράνε κι έχουν το πρόβλημα.
-
Χμ.... ίσως γιατί αν τα χρησιμοποιείς σαν κοινά αυτοκίνητα και όχι σαν Μ τότε το 60 δεν είναι η σωστή επιλογή...
-
Τελικά κανείς δεν διαβάζει τι γράφεται εδω μέσα
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Χμ.... ίσως γιατί αν τα χρησιμοποιείς σαν κοινά αυτοκίνητα και όχι σαν Μ τότε το 60 δεν είναι η σωστή επιλογή...δηλαδη...
ή το σκιζεις?
ή το καις? -
Δυστυχώς το 60άρι στους 90-100 βαθμούς είναι πολύ παχύ για να έχει καλή ροή στον κινητήρα. Χρειάζεται όμως 60 ώστε στους 130+ να είναι ακόμα αρκετά παχύ ώστε να προστατεύει.
Υπάρχουν πιο σχετικοί για να το εξηγήσουν πιο επιστημονικά αλλά από τη μία θέλουμε ροή για να πηγαίνει το λάδι μέσα από τους αυλούς παντού στον κινητήρα. να λιπαίνει, καθαρίζει και ψύχει και από την άλλη θέλουμε πίεση για να λειτουργούν σωστά τα κουζινέτα. Και αυτά πρέπει να λειτουργούν με την ίδια αντλία και από 700-7000+ στροφές.... δεν είναι εύκολο... -
Επειδή ο ένοχος δεν είναι πάντα ένας και η δαιμονοποίηση δεν κάνει ποτέ καλό, ας αφήσουμε αυτούς που έχουν το πρόβλημα να βγάλουν τα κάστανα από την φωτιά.
BMW will recall a handful of its latest M5 and M6 models for oil-pump failures, the company said today.
The oil pump on the 2013 M5 sedan and 2013 M6 coupe and convertible can suddenly fail due to a broken seal, which could cause immediate and possibly irreparable engine damage. In the U.S., 1,177 cars are affected, of which only 417 have been delivered to owners, according to BMW. An additional 269 are at dealerships, which had been instructed since Friday to not sell or drive the cars. The remaining cars are either at port or on order.
Από άλλη αναφορά, και υπάρχουν πάρα πολλές αναφορές στο net για το θέμα
2013 BMW M5 and M6s powered by the S63TU engine are being recalled because of a faulty oil pump. The oil pump has already claimed at least one engine of a Bimmerfest European Delivery customer while driving on the Autobahn. If you have an M5 or M6 you should be getting a call from BMW NA shortly and are instructed not to drive your car. Driving your M5 or M6 can result in a dramatic lose of oil pressure that will destroy the engine.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]