-
Δε μπορώ να καταλάβω τίποτα από όσα λέτε. Η προανάφλεξη είναι εξ ορισμού κρουστική, δεν υπάρχει μη κρουστική.
Υπάρχουν, όπως πολύ σωστά αναφέρετε, 2 ειδών πειράκια. 1) αυτά που ακούγονται μετά το σπινθήρα ανάφλεξης - διορθώνονται (και) με μικρότερη προπορεία ανάφλεξης και 2) αυτά που ακούγονται πριν το σπινθήρα ανάφλεξης - διορθώνονται μόνο με καλύτερη βενζίνη.
Πειράκια στις χαμηλές στροφές, χαμηλά φορτία και με πολύ μικρό άνοιγμα του γκαζιού ακούγονται και στο σιβίκ μου τα καλοκαίρια, νόμιζα ότι αυτή η ρύθμιση της καμπύλης του αβάνς είναι μια παραξενιά της honda αλλά βλέπω ότι και άλλοι κατασκευαστές (peugeot) το ρυθμίζουν έτσι.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Δε μπορώ να καταλάβω τίποτα από όσα λέτε. Η προανάφλεξη είναι εξ ορισμού κρουστική, δεν υπάρχει μη κρουστική.Υπάρχουν, όπως πολύ σωστά αναφέρετε, 2 ειδών πειράκια. 1) αυτά που ακούγονται μετά το σπινθήρα ανάφλεξης - διορθώνονται (και) με μικρότερη προπορεία ανάφλεξης και 2) αυτά που ακούγονται πριν το σπινθήρα ανάφλεξης - διορθώνονται μόνο με καλύτερη βενζίνη.
Πειράκια στις χαμηλές στροφές, χαμηλά φορτία και με πολύ μικρό άνοιγμα του γκαζιού ακούγονται και στο σιβίκ μου τα καλοκαίρια, νόμιζα ότι αυτή η ρύθμιση της καμπύλης του αβάνς είναι μια παραξενιά της honda αλλά βλέπω ότι και άλλοι κατασκευαστές (peugeot) το ρυθμίζουν έτσι.
Θα επιμείνω για τα δύο είδη αυτανάφλεξης (μια πριν και μια μετά τον σπινθήρα). Η δεύτερη είναι πιο επικίνδυνη, αφού παράγει μεγάλες διακυμάνσεις πιεσης μέσα στον θάλαμο και με πολύ μεγάλη συχνότητα. Η πρώτη δεν το κάνει αυτό και ως εκ τούτου είναι λιγότερο κρουστική (απλά ολοκληρώνεται ταχύτατα, σε μόλις 4 μοίρες περιστροφής του στροφάλου). Βέβαια, η μια αυτανάφλεξη μπορεί να προκαλέσει την άλλη, αφού και οι δύο υπερθερμαίνουν τα τοιχώματα του κυλίνδρου.
Αυτό που μπορώ να πω πάντως, είναι ότι οι θόρυβοι που ακούω στο αμάξι μου είναι μάλλον πυράκια μετά τον σπινθήρα, αλλά αρκετά μικρής έντασης, αφού το μεγαλύτερο ποσοστό του καυσίμου μείγματος προλαβαίνει να καεί κανονικά. Αυτό μου είπανε και διάφοροι μηχανικοί (βέβαια με δικά τους λόγια, δυστυχώς κανείς τους δεν είχε εμπεριστατωμένη εικόνα)
Τώρα αυτό που λέει ο Hammer για τον knock sensor, ομολογώ πως δεν το καταλαβαίνω... Πως θα καταλάβει ο αισθητήρας αυτός (ο οποίος είναι ένα μικρόφωνο - φίλτρο που ενισχύει στην έξοδό του σήματα τάσεων που αντιστοιχούν σε ένα συγκεκριμένο εύρος ηχητικών συχνοτήτων) από ΠΡΙΝ την κρουστική (και δη την μικρής έντασης) καύση; Αφού οι περισσότεροι αισθητήρες κρίνουν εκ του αποτελέσματος!!!
Οι σχεδιαστές του κινητήρα εν γνώσει τους το αφήσανε έτσι, αφού για λόγους αντιρύπανσης βάλανε τον κινητήρα να καίει φτωχά μείγματα (το δικό μου το μέτρησα κιόλας και είδα ότι είχε πολύ οξυγόνο) με 'φιλόδοξα' avans.
Πρόβλημα αξιοπιστίας και καταπόνησης δεν νομίζω να υφίσταται, αφού μιλάμε για μικρής έντασης πυράκια (μικρό πλάτος διακυμάνσεων της πίεσης).
Με την ultimate που χρησιμοποιώ σχεδόν πάντα, δεν ακούγεται σχεδόν ποτέ..Εσυ leonp λες ότι πρόκειται για αυταναφλέξεις πριν τον σπινθήρα; Πάντως τέτοιους ήχους βγάζουν πλέον όλα τα αυτοκίνητα (ford, seat, peugeot, VW, Toyota κ.τ.λ.)
-
Μου αρέσει που δίνεις την απάντηση στην ερώτησή σου (δεν θέλεις να το πιστέψεις?). Ναι και εγώ νομίζω ότι πρόκειται για υπεραισιόδοξη ρύθμιση της προπορείας ανάφλεξης (δεν ανησυχώ καθόλου) εξάλλου συμβαίνει τόσο σπάνια. Γενικά με χαμηλά φορτία μπορείς να δώσεις πάρα πολύ αβάνς χωρίς να χτυπάει πιράκια ή να εμφανίζονται στο τελείωμα της καύσης του μείγματος οπότε θα είναι χαμηλής έντασης.
Η αυτανάφλεξη πριν το σπινθήρα (προανάφλεξη) εμφανίζεται πάντα σε μεγάλα φορτία, μόνο σε κινητήρες που έχουν ιδιαίτερα μεγάλη συμπίεση ή με πολύ χαμηλά οκτάνια καυσίμου.
Ο knock-sensor δεν είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος να ρυθμίζεις το αβάνς. Όταν ακούσει κάτι κόβει πολύ αβάνς (πάνω από 5 μοίρες) και αν σε ενδιαφέρει η απόδοση του κινητήρα δεν είναι καλό να ενεργοποιείται. Ο εν λόγω αισθητήρας δεν είναι ο μόνος τρόπος να ανιχνεύσει ο υπολογιστής τα πιράκια. Στα καινούρια αυτοκίνητα (που πρέπει να ανιχνεύεται το misfire) μετρείται (δεν ξέρω πως) η διακύμανση της ταχύτητας περιστροφής του στροφάλου μετά από κάθε φάση εκτόνωσης κάθε κυλίνδρου. Νομίζω με συνδυασμό αυτών των δύο γίνεται και ανίχνευση της προανάφλεξης.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Μου αρέσει που δίνεις την απάντηση στην ερώτησή σου (δεν θέλεις να το πιστέψεις?). Ναι και εγώ νομίζω ότι πρόκειται για υπεραισιόδοξη ρύθμιση της προπορείας ανάφλεξης (δεν ανησυχώ καθόλου) εξάλλου συμβαίνει τόσο σπάνια. Γενικά με χαμηλά φορτία μπορείς να δώσεις πάρα πολύ αβάνς χωρίς να χτυπάει πιράκια ή να εμφανίζονται στο τελείωμα της καύσης του μείγματος οπότε θα είναι χαμηλής έντασης.Η αυτανάφλεξη πριν το σπινθήρα (προανάφλεξη) εμφανίζεται πάντα σε μεγάλα φορτία, μόνο σε κινητήρες που έχουν ιδιαίτερα μεγάλη συμπίεση ή με πολύ χαμηλά οκτάνια καυσίμου.
Ο knock-sensor δεν είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος να ρυθμίζεις το αβάνς. Όταν ακούσει κάτι κόβει πολύ αβάνς (πάνω από 5 μοίρες) και αν σε ενδιαφέρει η απόδοση του κινητήρα δεν είναι καλό να ενεργοποιείται. Ο εν λόγω αισθητήρας δεν είναι ο μόνος τρόπος να ανιχνεύσει ο υπολογιστής τα πιράκια. Στα καινούρια αυτοκίνητα (που πρέπει να ανιχνεύεται το misfire) μετρείται (δεν ξέρω πως) η διακύμανση της ταχύτητας περιστροφής του στροφάλου μετά από κάθε φάση εκτόνωσης κάθε κυλίνδρου. Νομίζω με συνδυασμό αυτών των δύο γίνεται και ανίχνευση της προανάφλεξης.
Γιατί να μην το πιστέψω; Από την στιγμη, που όπως φαίνεται, δεν πρέπει να υπάρχει πρόβλημα με την αξιοπιστία και την μακροζωϊα του κινητήρα, δεν ανυσηχώ (εμφανίζονται στο τελείωμα της καύσης)...
Εξάλλου η υπερβολική επέμβαση του knock sensor υποδαυλίζει τα πυράκια, αφού κόβει το avans, πέφτει η θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα και έτσι έχουμε θερμότερα καυσαέρια. Τα θερμότερα καυσαέρια είναι αφορμή για πυράκια.
Τα παραπάνω αφορούν την αυτανάφλεξη μετά τον σπινθήρα.
Για τις προαναφλέξεις πρέπει να υπάρχει κάποιο σύστημα σαν αυτό που αναφέρεις.Επίσης τι είναι το 'misfire';
-
misfire = απουσία ανάφλεξης λόγω έλλειψης καυσίμου ή σπινθήρα
-
Είδα μια καταχώρηση εταιρείας πετρελαιοειδών σε κυριακάτικη εφημερίδα, ότι δίνει στην κατανάλωση τη νέα βενζίνης της χωρίς θείο.
Ξέρει κανείς τίποτα γι αυτό;
Θα προσφέρει παραπάνω στον κινητήρα ή μόνο και μόνο για περιβαλλοντικούς λόγους δημιουργήθηκε μια τέτοια βενζίνη;
Ποιά βενζίνη για το μοτέρ μου..?