-
ΡΕ παιδια εχω καποιες ερωτησεις. τα φορτηγα ειναι ταυτοχρονα και τα servise των ομαδων, ποσο ειναι η συμμετοχη , στα φορτηγα γιατι ειναι 3 ατομα μεσα?
-
Λοιπόν, τελικά ο Gordon ξεκίνησε σήμερα από την 116η θέση (χθες τερμάτισαν 115). Το ίδιο συνέβη και με τον Vatanen που ξεκίνησε από την 117η θέση. Βέβαια δεν έχουν πάρει χρόνο στο stage 6. Δεν ξέρω τι προβλέπει ο κανονισμός. Προφανώς θα πάρουν τον χρόνο του τελευταίο συν κάποια ώρα ποινής. Θα δείξει.
-
Με την σημερινή του νίκη, ο Peterhansel είναι πρώτος στην γενική, με δεύτερο τον ομόσταβλο του Alphand με 21'32' διαφορά και τρίτο τον KLEINSCHMIDT με VW και διαφορά 22'44'. Πολύ κοντά, στην τέταρτη θέση, είναι ο AL ATTIYAH με 22' 53', ενώ πέμπτος είναι ο, γνωστός μας από τις συμμετοχές του στα FIA Baja της Λέσχης 4Χ4 Εκάλης, Carlos Sousa πρώτη φορά με Nissan εφέτος, και διαφορά 1h 52' 49'.
Την ίδια στιγμή, ο Βασίλης Ορφανός κατάφερε να αναρριχηθεί στην 54η θέση της γενικής με συνολικό χρόνο 28h 51' 13', αφού σήμερα τερμάτισε στην 48η θέση και χρόνο 14h 41' 15'. Μπράβο Βασίλη.
-
Η χθεσινη διαδρομη ηταν του τρομου ε; 12 το βραδυ που εκανε ζωντανη συνδεση το Eurosport, αρκετα φορτηγα δεν ειχαν περασει καν το CP1.
Παντως ο μεγαλος χαμενος χθες ηταν ο Schlesser που υποστηριξε οτι ηταν ηδη 1,5 ωρα μπροστα οταν εμεινε το buggy του. Ο αγωνας εξελισσεται τελικα σε μαχη επιβιωσης με μονο 9 αυτοκινητα να συνεχιζουν
-
Ο χρήστης tasmania έγραψε:
Με την σημερινή του νίκη, ο Peterhansel είναι πρώτος στην γενική, με δεύτερο τον ομόσταβλο του Alphand με 21'32' διαφορά και τρίτο τον KLEINSCHMIDT με VW και διαφορά 22'44'. Πολύ κοντά, στην τέταρτη θέση, είναι ο AL ATTIYAH με 22' 53', ενώ πέμπτος είναι ο, γνωστός μας από τις συμμετοχές του στα FIA Baja της Λέσχης 4Χ4 Εκάλης, Carlos Sousa πρώτη φορά με Nissan εφέτος, και διαφορά 1h 52' 49'.Την ίδια στιγμή, ο Βασίλης Ορφανός κατάφερε να αναρριχηθεί στην 54η θέση της γενικής με συνολικό χρόνο 28h 51' 13', αφού σήμερα τερμάτισε στην 48η θέση και χρόνο 14h 41' 15'. Μπράβο Βασίλη.
Μάλλον εννοείς την J. KLEINSCHMIDT .....
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Με την σημερινή του νίκη, ο Peterhansel είναι πρώτος στην γενική, με δεύτερο τον ομόσταβλο του Alphand με 21'32' διαφορά και τρίτο τον KLEINSCHMIDT με VW και διαφορά 22'44'. Πολύ κοντά, στην τέταρτη θέση, είναι ο AL ATTIYAH με 22' 53', ενώ πέμπτος είναι ο, γνωστός μας από τις συμμετοχές του στα FIA Baja της Λέσχης 4Χ4 Εκάλης, Carlos Sousa πρώτη φορά με Nissan εφέτος, και διαφορά 1h 52' 49'.
Την ίδια στιγμή, ο Βασίλης Ορφανός κατάφερε να αναρριχηθεί στην 54η θέση της γενικής με συνολικό χρόνο 28h 51' 13', αφού σήμερα τερμάτισε στην 48η θέση και χρόνο 14h 41' 15'. Μπράβο Βασίλη.
Μάλλον εννοείς την J. KLEINSCHMIDT .....
-
Mετά τον θάνατο του Ισπανού αναβάτη Jose Manuel Perez χθες που υπέκυψε στα τραύματά του, σήμερα πέθανε και ο Fabricio Meoni από καρδιακή προσβολή!!
-
Ο χρήστης msamaro έγραψε:
Mετά τον θάνατο του Ισπανού αναβάτη Jose Manuel Perez χθες που υπέκυψε στα τραύματά του, σήμερα πέθανε και ο Fabricio Meoni από καρδιακή προσβολή!!Με αφορμή το θάνατο του Meoni (http://www.rally.gr/default.asp?menu_code=main-article&race_id=0&article_id=7114) , δεύτερο θάνατο στο φετινό Dakar, θα ήθελα τι γνώμη σας σχετικά με το αν αξίζει ο συγκεκριμένος αγώνας τον ετήσιο φόρο αίματός του
Σκεφτείτε μόνο πως στο WRC έχει να σκοτωθεί άνθρωπος σε αγώνα από το 1986. Στη δε F1 από το 1994 (αγωνιζόμενος) ή το 2001 (κριτής στη Monza)
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Με αφορμή το θάνατο του Meoni (http://www.rally.gr/default.asp?menu_code=main-article&race_id=0&article_id=7114) , δεύτερο θάνατο στο φετινό Dakar, θα ήθελα τι γνώμη σας σχετικά με το αν αξίζει ο συγκεκριμένος αγώνας τον ετήσιο φόρο αίματός τουΣκεφτείτε μόνο πως στο WRC έχει να σκοτωθεί άνθρωπος σε αγώνα από το 1986. Στη δε F1 από το 1994 (αγωνιζόμενος) ή το 2001 (κριτής στη Monza)
Δε συμφωνώ με την κατάργηση του αγώνα, αλλά σίγουρα χρειάζεται να ληφθούν κάποια μέτρα! Κάποιοι κανονισμοί να αλλάξουν επειγόντως!!! Τα standards ασφαλείας πρέπει να αυξηθούν κατα πολύ!
-
Εξαρταται τι εννοουμε!
Ενας θανατος απο καρδιακη προσβολη ειναι θεμα ιατρικου προληπτικου ελεγχου ανεξαρτητα απο τη φυση του αγωνα. Χωρια που ξυπνα ερωτηματικα περι ντοπας.
Στο WRC εχουν λειτουργησει και οι συμπτωσεις υπερ του. Μην ξεχαμε οτι περσυ ειχαμε θανατο στη χωρα μας στο Ευρωπαϊκο, προπερσυ τον Ποσουμ στο Ασιας-Ειρηνικου, ενω ολοι θυμουνται το πως σταματησε σχεδον αιωρουμενο το αυτοκινητο του Μακινεν στην Κορσικη το 2001. Ενα μετρο πιο εκει και γεια σας...Στην πιστα μπορεις να παρεις μετρα ασφαλειας. Σε μερη που δεν υπαρχουν κάν δρομοι τι να κανεις; Να αποστειρωσεις τα παντα δε γινεται. Παντα θα υπαρχει μια μορφη αγωνων που θα μυριζει θανατο καλως ή κακως.
-
Ο Meoni απο ότι λέγεται έπαθε καρδιακή προσβολή και μετά έπεσε , οπότε δεν έχει σχέση με θέματα ασφαλείας το συγκεκριμένο.
Σχετικά με τον αγώνα , πρέπει να υπάρχει ένας αγώνας περιπέτειας και αντοχής τέτοιου είδους που χρειάζονται επιπλέον ικανότητες.Η συνεχώς αυξανόμενη δημοτικότητα του (οχι στην Ελλάδα ) και η πληθώρα συμμετοχών , κατασκευαστών και χορηγών δείχνει μια αξιοσημείωτη προσπάθεια.
Ειδικά στην εποχή μας που ακόμη και το WRC έχει γίνει Sprint και βαδίζει να γίνει Rally-cross.Βέβαια πάντα τα μέτρα ασφαλείας έχουν περιθώρια εξέλιξης και εκεί πρέπει να επικεντρώνονται τα budget πρώτα , και λιγότερο στις επιδόσεις (άν γίνεται αυτό !)
Αλήθεια , υπάρχουν στην αγορά jacket μοτοσυκλετιστών με αεροσάκους. Γνωρίζεις nass εάν κάτι τέτοιο είναι υποχρεωτικό εκει ?
-
Σύμφωνα με τις πρώτες ανακοινώσεις της οργάνωσης ο θάνατος του είχε προέλθει απο καρδιακή προσβολή! Σύμφωνα όμως με τα τελευταία νέα είχε προηγηθεί σοβαρό ατύχημα, οπότε δεν ήταν αυτή η πραγματική αιτία του θανάτου του.
Σίγουρα δεν μπορείς να αποκτήσεις τα μέτρα ασφαλείας της πίστας! Μπορείς όμως να χρεισιμοποιήσεις πολύ περισσότερα ελικόπτερα που να προϊδοποιούν αναβάτες οδηγούς αλλά και να τους περιλάβουν σε περίπτωση ατυχήματος! Ο αγώνας σε οποιαδήποτε περίπτωση θα χάσει αρχική μορφή περιπέτειας που είχε - έχει... αλλά κάτι κερδίζεις κάτι χάνεις!
Εκτός εάν δεν έχουν οι ίδιοι οι οδηγοί πρόβλημα με τά μέτρα ασφαλείας... όποτε τι να λέμε εμείς... -
Στις ειδήσεις κάποιου καναλιού είπαν για 44 (+1 ο Meoni που δεν είχε ακόμα φύγει) νεκρούς σε 27 χρόνια στο Dakar (ή στα Rally Raid, δε μπορώ να πω με σιγουριά)
Δεν ξέρω όμως στατιστικά για το αν οι περισσότεροι από αυτούς ήταν οδηγοί ή αναβάτες...
Πάντως τα τελευταία χρόνια η άνοδος της δημοτικότητας του σπορ με όλο και περισσότερους κατασκευαστές να μπαίνουν στο παιχνίδι ίσως έχει ωθήσει τις κατασκευάστριες εταιρίες σε over-the-limit αυτοκίνητα και κάποια στιγμή θα πρέπει η FIA να ορίσει κανόνες και τεχνικούς κανονισμούς. -
Πραγματικά σοκαρίστηκα όταν το έμαθα.... (σήμερα άκουσα και για τους δύο). Κρίμα....
Πάντοτε το Dakar με γοήτευε αλλά ταυτόχρονα με προβλημάτιζε που σχεδόν κάθε χρόνο υπήρχαν απώλειες.... -
Είναι αυτή ακριβώς η γοητεία τού αγώνα πού είναι πραγματικός αθλος.
Οι αγωνιζόμενοι πού πέρνουν μέρος στό Ντακάρ,νομίζω ότι ντοπάρονται ψυχολογικά,από τούς κινδύνους πού αυτό κρύβει.
Εγώ τούς αποκαλώ ΗΡΩΕΣ. -
Στις ειδήσεις κάποιου καναλιού είπαν για 44 (+1 ο Meoni που δεν είχε ακόμα φύγει) νεκρούς σε 27 χρόνια στο Dakar (ή στα Rally Raid, δε μπορώ να πω με σιγουριά)
Στο rallylive.com λέει ότι οι νεκροί είναι 22 σε 27 χρόνια Dakar!!
Το σημερινό πρόγραμμα των μηχανών ακυρώθηκε! Αυτό το ζήτησαν οι ίδιοι οι αναβάτες για να τιμήσουν με αυτό τον τρόπο τον χαμό του Meoni!
Εν το μεταξύ πρόκειται για τον δεύτερο κορυφαίο οδηγό που χάνει οι ΚΤΜ μετά τον Richard Sainct στα τέλη του 2004 δηλαδή μέσα σε 4-5 μήνες!!Σύμφωνα με την Αυστριακή εταιρία, πρώτον άφησε τις ομάδες της στο Dakar να αποφασίσουν μόνες τους εαν θα συνεχίσουν τον φετεινό αγώνα και δεύτερον θα ξανασκεφτεί την μελλοντική της συμμετοχή σε ανάλογους αγώνες...
-
Ο χρήστης Hakk έγραψε:
Δεν ξέρω όμως στατιστικά για το αν οι περισσότεροι από αυτούς ήταν οδηγοί ή αναβάτες...Οι περισσότεροι είναι αναβάτες
Πάντως τα τελευταία χρόνια η άνοδος της δημοτικότητας του σπορ με όλο και περισσότερους κατασκευαστές να μπαίνουν στο παιχνίδι ίσως έχει ωθήσει τις κατασκευάστριες εταιρίες σε over-the-limit αυτοκίνητα και κάποια στιγμή θα πρέπει η FIA να ορίσει κανόνες και τεχνικούς κανονισμούς.
Οι τεχνικές προδιαγραφές των οχημάτων δεν είναι το πρόβλημα. Ο χαρακτήρας του αγώνα νομίζω είναι εγγενώς ανασφαλής. Συνεχής κίνηση με 150-200 σε σκληρό έδαφος ή διαδοχικοί αμμόλοφοι, ειδικές των 500 χιλιομέτρων με 5-8 ώρες συνεχούς οδήγησης, κάλυψη μεν με ελικόπτερα κτλ. αλλά όσο να 'ναι μακριά από 'πολιτισμό' -νοσοκομεία κοκ.
Δεν ξέρω, ο αγώνας αυτός μοιάζει πια σαν απομεινάρι μιας εποχής που είχε GP στο Nordshleife, Ακρόπολις των 3000 χλμ. με 36 ώρες συνεχούς οδήγησης κοκ. Σήμερα όλοι οι άλλοι σχετικοί αγώνες έχουν 'εκσυγχρονιστεί' από την πλευρά της ασφάλειας (και αν κάποιος πει πως έχουν γίνει αποστειρωμένοι, το δέχομαι ) ενώ το Dakar και οι αντίστοιχοι αγώνες διατηρούν ένα χαρακτήρα παιχνιδιού με τα όρια -και με το θάνατο, αναγκαστικά- που φαίνεται αταίριαστος με την εποχή μας.
Για κάποιον που ρώτησε: όχι, δεν έχουν 'αερόσακους'.
-
Ο χρήστης GF έγραψε:
Σχετικά με τον αγώνα , πρέπει να υπάρχει ένας αγώνας περιπέτειας και αντοχής τέτοιου είδους που χρειάζονται επιπλέον ικανότητες.Η συνεχώς αυξανόμενη δημοτικότητα του (οχι στην Ελλάδα ) και η πληθώρα συμμετοχών , κατασκευαστών και χορηγών δείχνει μια αξιοσημείωτη προσπάθεια.
Ειδικά στην εποχή μας που ακόμη και το WRC έχει γίνει Sprint και βαδίζει να γίνει Rally-cross.πάντως, χτες το βράδι κάποιος ιταλός αναβάτης έλεγε στο eurosport ότι το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλοι οι συμμετέχοντες στο ντακάρ είναι ότι οι ταχύτητες έχουν αυξηθεί κατά πολύ. ο αγώνας έχει γίνει σπριντ (όσο σπριντ μπορεί να είναι μια ειδική 600+ χλμ.), επικεντρώνεται στην ταχύτητα και πολύ λιγότερο στον προσανατολισμό, όπως παλιότερα. κατέληγε στο ότι τα ατυχήματα είναι αναπόφευκτα όταν πηγαίνεις επί ώρες με 180-190 σε αμμώδεις εκτάσεις, με χασίματα κ.λπ.
-
Ο χρήστης greo έγραψε:
Εξαρταται τι εννοουμε!
Ενας θανατος απο καρδιακη προσβολη ειναι θεμα ιατρικου προληπτικου ελεγχου ανεξαρτητα απο τη φυση του αγωνα. Χωρια που ξυπνα ερωτηματικα περι ντοπας...Ρε μάγκες, για σπασμένο αυχένα άκουσα εγώ...
-
Ο χρήστης GF έγραψε:
...Σχετικά με τον αγώνα , πρέπει να υπάρχει ένας αγώνας περιπέτειας και αντοχής τέτοιου είδους που χρειάζονται επιπλέον ικανότητες.Η συνεχώς αυξανόμενη δημοτικότητα του (οχι στην Ελλάδα ) και η πληθώρα συμμετοχών , κατασκευαστών και χορηγών δείχνει μια αξιοσημείωτη προσπάθεια...Ένα μικρό λάθος, στην Ελλάδα γίνεται εδώ και χρόνια παρόμοιος αγώνας, που προσμετρά στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Οδηγών BAJA της FIA. Επίσης, εδώ και χρόνια γίνονται παρόμοιοι αγώνες για μηχανές (Trail Ride) οι οποίοι από πέρσι έχουν και συμμετοχές αυτοκινήτων. Αυτοί οι αγώνες τείνουν σε Rally Raid, αλλά έχουμε πολύ δρόμο ακόμα κυρίως για τα τουτου.
Βέβαια, τα εδάφη μας δεν έχουν σχέση με της Αφρικής και ποτέ δεν θα φτάσουμε σε τέτοια επίπεδα (για την ακρίβεια ούτε θα τα πλησιάσουμε).
Τώρα, όσον αφορά το Dakar, το πρόβλημα είναι ότι ο αγώνας έχει ξεφύγει λίγο από την αντοχή και τον προσανατολισμό που είναι η ουσία του και έφτασε στο Rally, με την ταχύτητα να παίζει μεγαλύτερο ρόλο από τον προσανατολισμό. Το αποτέλεσμα είναι να έχουν αυξηθεί πολύ οι ταχύτητες, και αυτό είναι πρόβλημα για τα συγκεκριμένα εδάφη αλλά και για την κατάσταση των οδηγών (κυρίως μηχανές) που πρέπει να οδηγάνε για πολλές ώρες και μέρες στα όρια. Αυτό που θα σώσει το Dakar, είναι η αλλαγή των κανονισμών με στόχο την μείωση της ταχύτητας.
Τζάκετ με αερόσακους υπάρχουν στην Ελλάδα από την Colori, εδώ και ένα χρόνο τουλάχιστον. Δεν ξέρω για το Dakar, αλλά εδώ δεν είναι υποχρεωτικά στους αγώνες.
Dakar 2005