-
cross-hatch;Τί είναι αυτό;Τό τρώμε;
Λεωνίδα,δέν λέμε κάτι καί μετά αφήνουμε τόν άλλον νά ψάχνετε!!!
Λέγε,λέγε!!! -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Επιμελές καθάρισμα όλου του κινητήρα γιατί τα γρέζια προκαλούν φοβερές φθορές όπου και αν πάνε - είναι αστείο να θεωρείται ότι συμβάλουν στο στρώσιμο σαν γυαλόχαρτα. Επίσης, όλο το λάδι περνάει από το φίλτρο μόνο όταν είναι ζεστό και σε χαμηλές στροφές. Όταν το λάδι είναι κρύο ή οι στροφές του κινητήρα πολλές ανοίγει το bypass και δεν περνάει όλο από το φίλτρο.Πάντως αυτό περί γρεζιών δεν το είπα εγώ, αλλά ο Michael Knaak από το τμήμα έρευνας και εξέλιξης των λιπαντικών στα εργαστήρια της Shell Global Solutions στο Αμβούργο. Ο τύπος αυτός όμως ασχολείται περισσότερο με τα λιπαντικά των μοτοσυκλετών. Είναι ΠΟΛΛΑ χρόνια στο κουρμπέτι. Το είπε σε μια συνέντευξη που παραχώρησε στο R&D περιοδικό (3ο τεύχος).
Συγκεκριμένα δεν είπε τίποτα περί πολύ λεπτού γυαλόχαρτου, αλλά είπε εντελώς ξεκάθαρα ότι επειδή τα γρέζια αυτά είναι μικρότερα από κάθε είδους συναρμογή, δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα με την παραμονή τους μέσα στον κινητήρα για όσο διάστημα χρειαστεί για το στρώσιμο.
Αυτό περί 'λειοτρίβησης' με την βοήθεια των γρεζιών κάπου αλλού το είχα διαβάσει, αλλά δεν θυμάμαι που. -
Μια λέξη (γυαλόχαρτο) αλλάζει το νόημα του κειμένου. Τα 'γρέζια' που περνούν μέσα από όλα τα διάκενα του κινητήρα είναι μικρότερα από 20-30 μικρά, τόσο μικρά ώστε είναι σχεδόν αόρατα και τόσο μικρά ώστε περνάνε από τους πόρους του χάρτινου φίλτρου. ΑΥΤΑ δεν προκαλούν φθορές κατά τη ΣΥΝΤΟΜΗ διάρκεια του στρωσίματος γιατί δεν γυαλοχαρτάρουν τίποτε. Ο μόνος τρόπος να τα ξεφορτωθείς είναι να αλλάξεις το λάδι.
Τα ΜΕΓΑΛΑ κομμάτια θα βρεθούν (στην επόμενη επισκευή) σφηνωμένα στο μαλακό μέταλλο των κουζινέτων.
http://www.hastingsmfg.com/Service Ti ... ishing.htm
Πως θα γίνει η προετοιμασία των κυλίνδρων. Επίσης η πολύ πιο αυστηρή άποψή τους για τα γρέζια (της συναρμολόγησης). Συνιστούν 45 μοίρες.Στο βιβλίο για την επισκευή του κινητήρα της honda αναφέρει ότι η προετοιμασία των κυλίνδρων πρέπει να γίνει αφού τοποθετηθούν και σφιχθούν κανονικά οι βίδες που κρατούν το στρόφαλο (παραμόρφωση των κυλίνδρων). Η διαδικασία πρέπει να γίνει από έμπειρο τεχνίτη και είναι καθοριστικής σημασίας για το αν θα 'καθήσουν' σωστά τα δαχτυλίδια ή όχι. Συνιστούν 60 μοίρες.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Italian Tuning ε;
Μάλλον κάτι τέτοιο θά κάνω.
Λάδια,θά βάλω ορυκτέλαια,γιά εκατό μέ διακόσια χιλιόμετρα.Βασίλη,όταν λές 'τέρμα τό γκάζι' μέχρι τί 1/3 τών στροφών,εννοείς ότι επιταχύχω μέχρι τίς 2500,καί μετά αφήνω απότομα τό γκάζι μέχρι νά κόψει εντελώς ο κινητήρας;
Αυτό γιά πόσο καιρό,πρίν ανέβω στίς 5000,καί μετά στίς 6500;
Καί μέ τρίτη καί μέ τετάρτη στό κιβώτιο;
Εχει σημασία νά ξεκινήσει από τίς 2500 καί νά ανεβαίνει;Σωστά , επιταχύνεις με τέρμα γκάζι μέχρι τις 2500 και μετά αφήνεις απότομα μέχρι να ξαναπέσουν οι στροφές κοντά στο ρελαντί. Κάνεις τη διαδικασία αυτή 2-3 φορές με -4η προτιμότερο- και μετά συνεχίζεις στις 5000 και στις 6500. Καλύτερα να γίνει συνεχόμενα , δεν έχει νόημα να κάνεις ενδοιάμεσα χλμ.
Ομως , πριν από αυτό , όταν μπει για πρώτη φορά εμπρός ο κινητήρας καλό θα είναι να του κάνεις και ένα heat cycling .... δηλ. τον αφήνεις στο ρελαντί να φτάσει σε κανονική θερμοκρασία για τουλάχιστον 15 λεπτά και μετά τον σβήνεις και τον αφήνεις να κρυώσει τελείως. Αυτό γιατί με το ρεκτιφιέ και τα διαφορετικά πιστόνια οι θερμικές διαστολές των εξαρτημάτων ίσως έχουν αλλάξει και η διαδικασία αυτή θα τα βοηθήσει να προσαρμοστούν καλύτερα. Μετά από αυτό αρχίζεις το στρώσιμο.
Η σημείωση του Λεωνίδα πολύ σωστή για το cross-hatch ή αλλιώς 'σταυρωτό γυάλισμα' που λένε οι 'ρεκτιφιατζίδες'Η διαδικασία αυτή για τους turbo κινητήρες θεωρητικά δουλεύει το ίδιο , όμως το turbo είναι άστρωτο και υποφέρει. Στη Delta φοβήθηκα να το κάνω αμέσως και το έκανα μετά από 500 χλμ.
Ολα τα άλλα αυτοκίνητα όμως που πέρασαν από τα χέρια μου τα έστρωσα έτσι. -
Ευχαριστώ παίδες.
Αυριο μάλλον θά είναι έτοιμο.
Κάποια στιγμή,μετά τό 'στρώσιμο' θά γράψω καί τίς εντυπώσεις μου. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Ευχαριστώ παίδες.
Αυριο μάλλον θά είναι έτοιμο.
Κάποια στιγμή,μετά τό 'στρώσιμο' θά γράψω καί τίς εντυπώσεις μου.Τελικά Αντρέα τι έγινε με τα νέα έμβολα;
Πες εντυπώσεις... -
Αύριο Δημήτρη,μέ τό καλό,νά δούμε πώς θά ξυπνήσει καί ο μηχανικός.
Αλλά μήν περιμένεις έτσι γρήγορα εντυπώσεις.
Πρώτη βόλτα,θά γίνει τό Σ/Κ.
Μεσοβδόμαδα,χλωμό τό βλέπω. -
Εχουμε καί λέμε:
-Αλλαγή εμβόλων/ελατηρίων/κουζινέτων
-Φλάντζες
-καθαρισμός μπέκ σέ υπέρηχο
-Λάδια/νερά
-αλλαγή θερμοστάτηΣύνολο,πεντακόσια ευρώ.
Πώς σάς φαίνεται;Υπ'όψιν,ότι τά λάδια είναι ορυκτέλαια,ότι τό φίλτρο λαδιού δέν αλλάχτηκε,καί ότι καί τά δύο θά αλλαχτούν σέ καμμιά διακοσαριά χιλιομετράκια.
-
Καλά είναι Αντρέα .
Φαντάζομαι θα περιμένεις πως και πως να το πλακώσεις -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Καλά είναι Αντρέα .
Φαντάζομαι θα περιμένεις πως και πως να το πλακώσειςΔέν ξέρω Βασίλη μου,αλλά.... κάτι με τρώει....κάτι μέ τρώει....
Σέ λίγο,θά βγώ μιά βόλτα.Νά χαλαρώσει η κίνηση λίγο.
Λές νά ξεκινήσω τό Italian από τώρα,ή νά αφήσω λίγα χιλιόμετρα πρώτα; -
Φαντάζομαι και να έκανες λίγα χλμ. χαλαρά κακό δεν θα έκανε. Τουλάχιστον να βεβαιωθείς για τυχόν μικροπροβλήματα ... πχ. ψιλοδιαρροές κλπ.
-
ΣΩΣΤΟΟΟΟΣ!!!
-
Τά πρώτα 160 χιλιόμετρα έγιναν χτές τό βράδυ.
Χαλαρό ταξιδάκι,χωρίς μουσική,καί όλη μου την προσοχή στό δούλεμα του μοτέρ.
Ολα καλά,εκτός από έναν δυνατό συντονισμό ανάμεσα στίς δυόμιση καί τρείς χιλιάδες στροφές.
Ρέ τί να είναι....ρε τί να είναι...ρέ κάτι θα ξέχασαν νά σφίξουν στό μοντάρισμα...
Ολο τό βράδυ,δέν έκλεισα μάτι!!!
Σήμερα τό πρωί,ανοίγω τό καπό,καί τί βλέπω.
Μία...πένσα!!!
Ολόκληρο ταξίδι,καί δέν έπεσε στό δρόμο!!!Τό Σ/Κ θά γράψω μερικά ήρεμα χιλιομετράκια ακόμα,καί από βδομάδα θά αρχίσει τό....Ιταλικό τό 'κόλπο'.
Λάδια,θά αλλάξω μάλλον μετά από αυτό,συμφωνείτε; -
Ολα καλά λοιπόν.
Μην το παρακάνεις με τα ... χαλαρά χλμ. Το κόλπο πιάνει στα πρώτα χλμ. που δεν έχουν προλάβει να μαζευτούν 'μαυρίλες' στα ελατήρια.
Λάδια-φίλτρο αλλάζεις αμέσως μετά. -
Λοιπών,χτές άνοιξα τήν τετάρτη,σύμφωνα με τό 'κόλπο' στίς τρισήμιση καί στίς τεσσεράμιση χιλιάδες στροφές.
Οχι παραπάνω.
Τό Σ/Κ έχω ταξίδι στά Γρεβενά,πού σημαίνει τετρακόσια χιλιόμετρα πήγαινε-έλα.
Νά κάνω χαλαρά τό 'πήγαινε' καί πρίν τό 'έλα' νά ολοκληρώσω;
Πώς σού φαίνεται τό σενάριο; -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Μία...πένσα!!!
Ti κακό κι αυτό με τις πένσες να συντονίζονται στις 2500-3000
Άντε, καλό....στρώσιμο στην επιστροφή.
-
Το 'ιταλικό στρώσιμο' όπως και όλα τα άλλα στρωσίματα που είναι παρόμοια, το κάνεις αμέσως μετά την επισκευή μόλις ζεσταθεί ο κινητήρας (δουλεύει καλά, έλεγχος για διαρροές κ.α.). Αυτό θα κάνει τα δαχτυλίδια να πατήσουν σωστά. Μετά τα επόμενα 200-300 χλμ. κανονική οδήγηση χωρίς υψηλές ταχύτητες (άφηνε το γκάζι κάθε 2-3 λεπτά για μερικά δευτερόλεπτα).
Επειδή άλλαξες και κουζινέτα, θα χρειαστεί να κάνεις περισσότερα χιλιόμετρα για να ρονταριστούν. Κανονική οδήγηση - καμιά ιδιαίτερη τεχνική εκτός από το να μη δουλεύεις το κινητήρα με μεγάλο φορτίο κάτω από 2000 σ.α.λ. - δεν έχεις αρκετή πίεση λαδιού στα κουζινέτα.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Το 'ιταλικό στρώσιμο' όπως και όλα τα άλλα στρωσίματα που είναι παρόμοια, το κάνεις αμέσως μετά την επισκευή μόλις ζεσταθεί ο κινητήρας (δουλεύει καλά, έλεγχος για διαρροές κ.α.). Αυτό θα κάνει τα δαχτυλίδια να πατήσουν σωστά. Μετά τα επόμενα 200-300 χλμ. κανονική οδήγηση χωρίς υψηλές ταχύτητες (άφηνε το γκάζι κάθε 2-3 λεπτά για μερικά δευτερόλεπτα).Επειδή άλλαξες και κουζινέτα, θα χρειαστεί να κάνεις περισσότερα χιλιόμετρα για να ρονταριστούν. Κανονική οδήγηση - καμιά ιδιαίτερη τεχνική εκτός από το να μη δουλεύεις το κινητήρα με μεγάλο φορτίο κάτω από 2000 σ.α.λ. - δεν έχεις αρκετή πίεση λαδιού στα κουζινέτα.
Λές έ;
Νά βγώ δηλαδή απόψε,καί νά ολοκληρώσω τη διαδικασία τού 'στρωσίματος',καί μετά νά κάνω ήρεμα τό Σαββατοκυριακάτικο ταξίδι;
Φυσικά,.η οδήγηση θά παραμείνει ήρεμη (λόγω κουζινέτων) γιά καμμιά δύο χιλιάδες χιλιόμετρα (μπορεί καί παραπάνω) Λεωνίδα. -
Χτές τό βράδυ,ολοκλήρωσα τό 'Κόλπο Γκρόσο'.
Ο συντονισμός δέν οφειλώτανε εξολοκλήρου από τήν ξεχασμένη πένσα,αλλά από δύο σωλήνες τού υδραυλικού τιμονιού,τούς οποίους σήμερα απομόνωσα.
Οι πρώτες εντυπώσεις,δέν μου δείχνουν κάποια διαφορά στό 'στροφάρισμα' μέχρι τίς 6000 σ.α.λ.,σέ σχέση μέ πρίν,παρά μόνο μία μικρή διαφορά στά χαμηλά.
Ελπίζω,σιγά-σιγά,νά 'ανοίξει' περισσότερο.
Από σήμερα καί γιά δύο-τρείς χιλιάδες χιλιόμετρα,πάμε στρωτά. -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Οι διαστάσεις τού εκκεντροφόρου είναι:
-280 μοίρες
-Hub Max 11.8mm
-Hub OT 1.6mm
-Spreitzung 110 μοίρες.Τί ακριβώς σημαίνουν αυτά;
280 μοίρες είναι η συνολική διάρκεια (και είναι συμμετρικός δηλ. ίδιες μοίρες για εισαγωγή-εξαγωγή - αλλιώς θα ανέφερε 2 νούμερα)
11.8 mm είναι η max βύθιση
1.6 mm είναι ο λόγος της 'ράμπας'
Οσο μεγαλύτερος είναι ο λόγος , τόσο πιό απότομη είναι η κίνηση της βαλβίδας. Η ροή του αέρα κατά τη διάρκεια κίνησης της βαλβίδας εξαρτάται από το πόσο ομαλά ή απότομα ανοίγει η βαλβίδα. Μικρός λόγος σημαίνει ότι ανοίγει ομαλά , ενώ μεγάλος ότι ανοίγει απότομα. Με ομαλό άνοιγμα έχουμε ομαλή αύξηση της ροπής ειδικότερα στις χαμηλές στροφές , ενώ με απότομο άνοιγμα έχουμε απότομη αύξηση της ροπής και μόνο στις ψηλές στροφές.
Οι 110 μοίρες είναι η μέση διαφορά που έχουν μεταξύ τους τα 2 έκκεντρα εισαγωγής-εξαγωγής σε σχέση με το ΑΝΣ.Αν βάλουμε κάτω τα στοιχεία ο εκκεντροφόρος είναι :
Η βαλβίδα εξαγωγής ανοίγει 74' πριν το ΚΝΣ ...... EVO = 74
H βαλβίδα εξαγωγής κλείνει 26' μετά το ΑΝΣ ...... EVC = 26
H βαλβίδα εισαγωγής ανοίγει 34 πριν το ΑΝΣ ........ IVO = 34
H βαλβίδα εισαγωγής κλείνει 66 μετά το ΚΝΣ ........ IVC = 66
To κέντρο του εκκέντρου εξαγωγής απέχει από το ΑΝΣ 106' ... ICA = 106
To κέντρο του εκκέντρου εισαγωγής απέχει από το ΑΝΣ 114' ... ECA = 114
Αρα η μέση γωνία είναι 106+114/2 = 110' ..... LCA = 110
EVO + EVC + 180 = 74+26+180 = 280'
IVO + IVC + 180 = 34+66+180 = 280'
Το overlap των βαλβίδων είναι 60' (EVC+IVO)EVC = Exhaust Valve Close .......... EVO = Exhaust Valve Open
IVC = Intake Valve Close ............. IVO = Intake Valve Open
ICA = Intake Cam Angle .... ECA = Exhaust Cam Angle
LCA = Cam Lobe-center AngleΑν ξέρεις τα στοιχεία του εκκεντροφόρου που φοράει τώρα , μπορείς να κάνεις μια σύγκριση.
Το βασικότερο είναι αν γίνεται να έχεις 11.6mm βύθισμα χωρίς πρόβλημα.Τι αποτελέσματα θα έχει στο κινητήρα το ξέρει μόνο ο βελτιωτής. Προφανώς θα το έχει μελετήσει το θέμα , αλλά σίγουρα θα θέλει παραπάνω καύσιμο για να εκμεταλευτεί τη παραπάνω ποσότητα αέρα που θα μπένει στο κινητήρα. Μια πρόχειρη λύση είναι η αύξηση της πίεσης βενζίνης , αν και η σωστή λύση είναι ο προγραμματισμός του εγκεφάλου πάνω σε δυναμόμετρο ώστε να γίνει πλήρης εκμετάλευση του εκκεντροφόρου.
υπαρχει τροποσ μετρησησ αυτου του λογου?
Εκκεντροφόρος,καί σχετικά