-
Εγώ αυτές σε Η7 τις αγοράζω από το Carrefour (είχαν 6,9 τώρα 7,5 η μία)! Νομίζω έχει και Η4 (πιο ακριβά φυσικά).
Με λάμπες Η4 έχεις μία λάμπα για μεσαία και μεγάλα οπότε δεν χρειάζεσαι άλλη.
Υπάρχει θέμα για βελτίωση φώτων και μόλις το βρω θα μετακινήσω εκεί αυτά που λέμε τώρα...!Edit: έγινε η μετακίνηση.
Edit 2: μπορεί να μην είναι θέμα λάμπας αλλά να έχει μειωθεί η ανακλαστικότητα του κατόπτρου κοινώς σκονίστηκε ο καθρέφτης ή καμιά φορά σε παλιά αυτοκίνητα σκουριάζει και φεύγει η μεταλλική καθρεφτέ επίστρωση. Αν είσαι τυχερός με ένα άνοιγμα και καθάρισμα καφρέφτη και τζαμιού από μέσα θα δεις σημαντική βελτίωση.
Ακόμα πιθανότερο είναι να έχεις πτώση τάσης τέτοια που οι λάμπες σου να υπολειτουργούν. Αξίζει να μετρήσεις την τάση στα άκρα της λάμπας σου σε λειτουργία και να μας πεις.Δηλαδή οι Η4 είναι μια λάμπα και για μικρά και για μεγάλα;Αφού στο μάνουαλ λέει ότι θέλει 5watt για τα μικρά και 55-60 για τα μεγάλα.Ή μήπως θέλει μια λάμπα και λειτουργεί ας πούμε με λιγότερα watt όταν ο διακόπτης είναι στα μικρά και τραβάει περισσότερα όταν είναι στα μεγάλα;
Γενικά έτσι κι αλλιώς είναι αρκετά εώς πολύ θολά τα πλαστικά στα φώτα μου αλλά μου χαν πεί ότι και οι λάμπες θέλουν αλλαγή όπως και να χει.
-
Ο χρήστης fastmanakos έγραψε:
Δηλαδή οι Η4 είναι μια λάμπα και για μικρά και για μεγάλα;Αφού στο μάνουαλ λέει ότι θέλει 5watt για τα μικρά και 55-60 για τα μεγάλα.Ή μήπως θέλει μια λάμπα και λειτουργεί ας πούμε με λιγότερα watt όταν ο διακόπτης είναι στα μικρά και τραβάει περισσότερα όταν είναι στα μεγάλα;Γενικά έτσι κι αλλιώς είναι αρκετά εώς πολύ θολά τα πλαστικά στα φώτα μου αλλά μου χαν πεί ότι και οι λάμπες θέλουν αλλαγή όπως και να χει.
Ναι, ενώ πχ οι Η7 έχουν μόνο ένα νήμα οι Η4 έχουν δύο νήματα ένα για μεσαία (όχι μικρά) και ένα για μεγάλα. Αξίζει να το προσέξεις από κοντά και θα δεις τα δύο νήματα και βέβαια τις τρείς ηλεκτρικές επαφές, μία για το ένα μία για το άλλο και μία κοινή γείωση. Για αυτό το λόγο και έχει δύο τιμές ισχύος, είναι και 55W και 60W ανάλογα ποιο νήμα ανάβει.
Σε τέτοιες λάμπες όταν ανάβεις σταθερά (όχι στιγμιαία φλασιά) προβολείς σβήνουν τα μεσαία για να μην υπερθερμανθεί η λάμπα.
Τα μικρά είναι ξεχωριστή μικρή λαμπίτσα των 5W που απλά συνυπάρχει στο ίδιο φανάρι. Γενικά σε τέτοια διάταξη έχεις μόνο ένα φανάρι ανά πλευρά που έχει δύο λάμπες, μιά για μικρά και μία Η4 για μεσαία και μεγάλα.
Αντίθετα όταν έχεις δύο φανάρια ανά πλευρά πχ σε BMW (που θεωρείται σχεδόν σαν σήμα κατατεθέν της μάρκας) στη μία έχεις τα μικρά και μια λάμπα και στα άλλα άλλη μία λάμπα η καθεμία με ένα νήμα. Το έξω φανάρι έχει τα μεσαία και το μέσα τα μεγάλα.
Οι λάμπες με τον καιρό μπορεί να χάσουν λίγο αλλά το πρόβλημα προκύπτει περισσότερο από πτώση τάσης. Αν μετρήσεις χαμηλή τάση στις επαφές της λάμπας δεν σου φταίνε οι λάμπες αλλά τα καλώδια και οι συνδέσεις.
Τα θολά πλαστικά, κάτι που προκύπτει από τις ακτίνες του ηλίου και αφορά στην εξωτερική επιφάνεια μπορείς να τα λειάνεις και να γίνουν διαφανή ξανά, ψάξε στο παρόν θέμα. Αλλιώς αν είναι από μέσα έχει μαζευτεί σκόνη και θέλει καθάρισμα. -
Ναι, ενώ πχ οι Η7 έχουν μόνο ένα νήμα οι Η4 έχουν δύο νήματα ένα για μεσαία (όχι μικρά) και ένα για μεγάλα. Αξίζει να το προσέξεις από κοντά και θα δεις τα δύο νήματα και βέβαια τις τρείς ηλεκτρικές επαφές, μία για το ένα μία για το άλλο και μία κοινή γείωση. Για αυτό το λόγο και έχει δύο τιμές ισχύος, είναι και 55W και 60W ανάλογα ποιο νήμα ανάβει.
Σε τέτοιες λάμπες όταν ανάβεις σταθερά (όχι στιγμιαία φλασιά) προβολείς σβήνουν τα μεσαία για να μην υπερθερμανθεί η λάμπα.
Τα μικρά είναι ξεχωριστή μικρή λαμπίτσα των 5W που απλά συνυπάρχει στο ίδιο φανάρι. Γενικά σε τέτοια διάταξη έχεις μόνο ένα φανάρι ανά πλευρά που έχει δύο λάμπες, μιά για μικρά και μία Η4 για μεσαία και μεγάλα.
Αντίθετα όταν έχεις δύο φανάρια ανά πλευρά πχ σε BMW (που θεωρείται σχεδόν σαν σήμα κατατεθέν της μάρκας) στη μία έχεις τα μικρά και μια λάμπα και στα άλλα άλλη μία λάμπα η καθεμία με ένα νήμα. Το έξω φανάρι έχει τα μεσαία και το μέσα τα μεγάλα.
Οι λάμπες με τον καιρό μπορεί να χάσουν λίγο αλλά το πρόβλημα προκύπτει περισσότερο από πτώση τάσης. Αν μετρήσεις χαμηλή τάση στις επαφές της λάμπας δεν σου φταίνε οι λάμπες αλλά τα καλώδια και οι συνδέσεις.
Τα θολά πλαστικά, κάτι που προκύπτει από τις ακτίνες του ηλίου και αφορά στην εξωτερική επιφάνεια μπορείς να τα λειάνεις και να γίνουν διαφανή ξανά, ψάξε στο παρόν θέμα. Αλλιώς αν είναι από μέσα έχει μαζευτεί σκόνη και θέλει καθάρισμα.Λάθος εγώ παίδες.Δεν χρειάζομαι μικρά τελικά.Μόνο μεσαία-μεγάλα.;Επίσης άν έχω όντως πτώση τάσης τί κάνω ακριβώς.Το σίγουρο ειναι ότι έχουν θολώσει εντελώς τα πλαστικά άν και με οδοντόκρεμα που δοκίμασα το ένα έφιαξε κάπως.Θα τα βγάλω αύριο αν είναι να τα καθαρίσω και απο μέσα να δούμε μπάς και γίνει τπτ.Δηλαδή δεν χρειάζεται αν κατάλαβα καλά να αλλάξω λάμπες..Γενικά το πλαστικό μπροστά βγαίνει εύκολα ή θέλει να λύσεις όλο το φανάρι να βγάλεις λάμπες κλπ;
Εν το μεταξύ στο κτέο τους είχα αναφέρει χαρακτηριστικά ότι έχουν θαμπώσει εντελώς τα πλαστικά και μου είπαν ότι δεν φταίει αυτό, θέλω να αλλάξω λάμπες μ είπαν γτ είναι πολύ χαμηλή η ένταση των φωτών.Και στο χαρτί μου γράψαν χαρακτηριστικά 'φώτα διασταύρωσης : χαμηλή φωτεινή ένταση , φώτα πορείας : χαμηλή φωτεινή ένταση'.
-
Ο χρήστης blade_ έγραψε:
πραγματικα το χω απορια γιατι εχουν γινει πλαστικα τα φαναρια...η γιατι εστω δεν εχουν εξελιχθει αρκετα σε θεματα ποιοτητας..Πρωτος λογος το κοστος κατασκευης οπως αναφερει καποιος φιλος πιο πανω και δευτερος οτι δεν σπανε ευκολα απο αδεσποτη πετρα.
-
Παίδες ξέρει κανένας αν το πλαστικό βγαίνει σαν ξεχωριστό κομμάτι;Και αν ναι πρέπει να λύσεις προφυλακτήρα κλπ;
-
Εξαρτάται από το αυτοκίνητο αλλά στα περισσότερα αποτελεί μέρος του φαναριού οπότε πρέπει να βγει το φανάρι και αυτό να λυθεί ή να ξεκλιπαριστεί (αν είναι με κλιπς) ή να και ξεκολλήσει (αν είναι στερεωμένο και με τσίχλα) το πλαστικό.
Σε μερικά αυτοκίνητα το φανάρι βγαίνει εύκολα σε άλλα όχι τόσο.
Θα βοηθούσε να αναφέρεις για ποιο αυτοκίνητο μιλάμε, ίσως κάποιος να ξέρει ακριβώς τι παίζει. -
Εγω γιατι εχω την εντύπωση οτι λενε μ@λ@κιες για τα φώτα! Περαν το θολώματος του τζαμιού τη αλλο να επηρεάσει την απόδοση?? Οι ισχύς ειναι στάνταρ
-
Ο χρήστης GeorgT έγραψε:
Εγω γιατι εχω την εντύπωση οτι λενε μ@λ@κιες για τα φώτα! Περαν το θολώματος του τζαμιού τη αλλο να επηρεάσει την απόδοση?? Οι ισχύς ειναι στάνταρΣυμφωνω στο πρωτο σκελος .Μια κακη 'κουρασμενη' καλωδιωση θα συμπληρωσω.
-
Ο χρήστης GeorgT έγραψε:
Εγω γιατι εχω την εντύπωση οτι λενε μ@λ@κιες για τα φώτα! Περαν το θολώματος του τζαμιού τη αλλο να επηρεάσει την απόδοση?? Οι ισχύς ειναι στάνταρO καθρέφτης από μέσα, αν έχει χαλάσει ή απλά έχει σκεπαστεί με σκόνη.
(αν τον τρίψεις δυνατά με πανί για να καθαρίσει θα φύγει και το αλουμίνιο) -
σε μερικά φαναρια εχει και τα 2...
το θεμα ειναι οτι συνηθως εχει μαστιχα. και για να ξανακλεισεις το φαναρι πρεπει να ξυλωσεις ολι την παλια ( πίκρα ) πριν απλώσεις την φρεσκια...
ειδικά αν το αυτοκινητο ειναι καποιοων ετων και η μαστιχα εχει γινει 'κοκκαλο' -
Η μαστίχα μαλακώνει με πιστόλι ζεστού αέρα ή στον φούρνο για λίγη ώρα....Προσοχή στο φούρνο αν το ξεχάσετε θα λιώσει ολόκληρο το φανάρι, πλαστικό είναι...
Η ισχύς είναι η ίδια αν τα βόλτ στα άκρα του νήματος είναι τα ίδια. Η ισχύς θα είναι η ονομαστική αν η τάση είναι αυτή που έχει προβλεφτεί (πχ 12 ή 13,8 ή 14,4V. Οι τάσεις αυτές παίζουν όλες στα αυτοκίνητα ανάλογα με τι μετράς).
Αλλά έτσι κι αλλιώς υπάρχει πτώση της απόδοσης της λάμπας με το πέρασμα του χρόνου. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Η μαστίχα μαλακώνει με πιστόλι ζεστού αέρα ή στον φούρνο για λίγη ώρα....Προσοχή στο φούρνο αν το ξεχάσετε θα λιώσει ολόκληρο το φανάρι, πλαστικό είναι...δεν....
αρχισε να λιωνει το πλαστικό πισω μερος ( το φαναρι μου ειναι γυαλλινο) με πιστολι θερμου αερα και ακομα η μαστιχα ηταν σχεδον κοκαλο..
Βεβαια μιλαμε για αμαξι ( και φαναρια ) του 96.. -
Ε να ζητησω κι εγω την γνωμη σας καθοτι εχω 'κολλησει' ......
Δεν εχω καλα φωτα. θελετε η .... ηλικια, θελετε η μυοπεια θελετε η πρεσβυοπεια?? !!!!!
Σοβαρα τωρα
τα φωτα μου δεν φωτιζουν το δρομο οπως τα αλλα αυτοκινητα, το 'φωτεινο αποτυπωμα' πανω του απο το δικο μου ειναι πολυ πιο αχνό απο των αλλων αυτοκινητωνστα φις μετρησα με πολυμετρο 13,τοσα βολτ ( με αναμενη μηχανη εννοειται ) ο,2 βολτ πιο κατω απο οσο να βαλω το πολυμετρο απευθειας στη μπαταρια. αρα ρευμα δεν ειναι για να βαλω ρελε ( Σωστα??)
Λαμπες εχω κατακαινουργιες HELLA Η4 55/60βατ, αρα ΟΥΤΕ αυτο ειναι
τα κρυσταλλα ειναι ακριβώς αυτο γυαλλινα κι οχι πλαστικά να εχουν θαμπωσει
οι καθρευτες δειχνουν καθαροι, να εχουν 'θαμπωσει'??? δηλ να μην εχουν ικανη αντανακλασικοτητα πλεον?Μπορει να ειναι κατι αλλο?
-
Εννοείται ότι πρώτα να σιγουρέψεις ότι είναι σωστά ρυθμισμένα τα φώτα σου. Αν ήταν τα μάτια σου θα έπρεπε να είχαν θέμα και με τα φώτα των άλλων.
Μπορεί να δείχνουν καθαροί οι καθρέφτες και τα κρύσταλλα αλλά να μην είναι γιατί είναι τόσο ομοιόμορφη και λεπτή η σκόνη που δεν την καταλαβαίνεις. Τη διαφορά τη βλέπεις αν καθαρίσεις το ένα φανάρι και το συγκρίνεις με το άλλο.
Κάτι άλλο είναι ότι αν και μπορεί σε παλιό φανάρι να υστερεί η σχεδίαση και η απόδοση αλλά καλού κακού σιγουρέψου ότι δεν είσαι πολύ αυστηρός και άδικος αν συγκρίνεις τα φώτα ενός παλιού αυτοκινήτου με κάποιου νέου και με πολύ δυνατότερη λάμπα... Αν εσύ έχεις απλές λάμπες και ο άλλος +50 ή +90% ε λογικό είναι να μοιάζεις αχνός... -
Εχεις δικιο ξεχασα να το αναφερω τα φωτα ειναι ρυθμισμενα σωστα ( υποθετω μια που τα κοιταξαν στο ΚΤΕΟ πριν κανα μηνα) ή εστω δεν ειναι αλλου ντ' αλλου.
Βρωμα??? ... Οταν αλλαξα τις λαμπες το ΣΚ 'εβαλα δαχτυλο' στο καθρευτη και δεν εβγαλε σκονη ( περιεργως αν σκεφτεις την χρηση του οχηματος)
Στο τελευταιο εχεις ενα δικιο, αλλα με ΟΛΑ ( ναι οκ τα ξενον δεν τα μετραω καν ) ακομα και με το 2ο αυτοκινητο της οικογενειας ενα ιδιας ηλικιας IBIZA 2 με αρχαιες λαμπες ( ιδια βατ) παρολα αυτα φωτιζει καλυτερα....
Σκευτομουν αν ( κι αν ειναι σωστο αυτο που λεω) ναι μεν τα βολτ φτανουν σωστα αλλα οχι τα αμπερ. γινεται?
Υποψην οταν μετρησα τα βολτ στο ενα φις που ειχα βγαλει την λαμπα η αλλη αναβε. επεισεις μετρησα με 2 διαφορετικές γειωσεις.
Και με του φις αλλα και απευθειας απο την μπαταρια να ακουμπησω το πολυμετρο και δεν ειδα διαφορα και παλι..Απλά παω δια της ατοπου απαγωγης
αν μου πειτε οτι ηλεκτρολογικά ειμαι οκ και οτι δεν εχει νοημα ειτε χοντρυτερα καλωδια ειτε να βαλω ρελε τοτε ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ πρεπει να φταινε τα κατοπτρα. σωστα?( Ασε - δε μπορεις να φανταστεις τι προβλημα εχω με τους απεναντι με τα ξενον... Αφου σκεφτομαι να βαλω μια μουτζα αυτοκολητη στο παρμπριζ και λεκτικο κατι σαν 'Μουφοξενον ε???? ΝΑΑΑ!! )
-
Τα αμπέρ εξαρτώνται από την κατασκευή της λάμπας (αντίσταση) και τα βόλτ (νόμος του Ώμ). Τα αμπέρ ρουφιούνται ανάλογα με την αντίσταση της λάμπας και την τάση στα άκρα της. Αν η λάμπα πάει να ρουφήξει πιο πολλά από όσα μπορεί να δώσει το σύστημα θα έχεις πτώση τάσης (θα πέσουν τα βολτ) ώστε να ισχύσει πάλι ο νόμος του Ώμ.
Η μέτρηση τάσης πρέπει να γίνεται στη λάμπα ενώ είναι αναμμένη, να τραβάει ρεύμα ώστε όπως λέω πιο πριν να δεις αν πέφτει η τάση. Τράβα λίγο το φις ώστε να φαίνονται οι επαφές της λάμπας και μέτρα εκεί.
Μήπως όμως πάντα ήταν μέτρια τα φώτα αυτού του αυτοκινήτου; -
αντεληφθην. θα το μετρησω και 'υπο φορτιο' και βλεπουμε..
Κοιτα
οταν το πηρα το 2003 θυμαμαι οτι μου ειχε κανει εντυπωση οτι ειχε πιο δυνατα φωτα απο το ibiza...
αρα ( κι αν δεν εχει αρχισει το..... αλτσχαιμερ!!!) θυμαμαι - πιστευω οτι καποτε ηταν καλυτερα.. -
Αν το Ibiza έχει κι αυτό Η4 κάνε μια τράμπα μήπως σε εκείνο έτυχαν πιο καλές λάμπες.
-
δυστυχως εχει Η3 ( μονου νηματος δηλ. σε σχεση με την Η4 του ΚΙΑ)
ασε που ειναι 'του βενζιναδικου' η μια και ενας θεος ξερει απο ποτε η αλλη
ενω του ΚΙΑ του 'κουτιου' -
fokion_sportage, όντως η ικανότητα νυχτερινής όρασης αδυνατίζει με την ηλικία, όπως και με την κούραση που μπορεί να νοιώθεις εκείνη τη στιγμή της οδήγησης.
http://www.eye-shop.gr/experts/subjects1.asp
Βελτίωση στα φώτα;