-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Καλο-στροφάριστος !!!Ευχαριστώ Βασίλη.
Οταν μέ τό καλό θά τόν 'φορέσω',θά υπάρξει ενημέρωση. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
...μέ κάποια 'μηχανή μεταφράσεως' στό ίντερνετ,έμαθα ότι,ο κινητήρας μού είναι 'λαϊκός' καί όχι 'κληρικός',καθώς καί ότι πρέπει νά γίνει η συχνότητα τών 'επαναστάσεων'' συχνότερος!!!Δεν ξέρω από 'κλήρο'.... αλλά οι 'επαναστάσεις' είναι οι περιστροφές (η λέξη revolution ή όπως γράφεται στα γερμανικά σημαίνει και τα δύο) άρα μιλάει για στροφές ανά λεπτό.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
...μέ κάποια 'μηχανή μεταφράσεως' στό ίντερνετ,έμαθα ότι,ο κινητήρας μού είναι 'λαϊκός' καί όχι 'κληρικός',καθώς καί ότι πρέπει νά γίνει η συχνότητα τών 'επαναστάσεων'' συχνότερος!!!
Δεν ξέρω από 'κλήρο'.... αλλά οι 'επαναστάσεις' είναι οι περιστροφές (η λέξη revolution ή όπως γράφεται στα γερμανικά σημαίνει και τα δύο) άρα μιλάει για στροφές ανά λεπτό.
Ε,ναί βρε onyx,αυτό τό ''έπιασα' κι εγώ.Αλλά όλο τό κείμενο μεταφρασμένο,δέν έδεινε απολύτως κανένα νόημα.
Αυτές τίς μέρες(μάλλον από βδομάδα) πρέπει νά τόν έχω στά χέρια μου.
-
Για να μην ανοίξω άλλο τοπικ και μια και ο τίτλος μου έκανε θα ήθελα και εγώ να ρωτήσω το εξής.
Έχω ένα Subaru 1.6ts 16v με 95 άλογα, μετά από κάποιες περιφερειακές βελτιώσεις όπως φιλτρο-σκουπα-εξατμηση-ρυθμιστη πίεσης έφτασα τα 108 άλογα.
Εδώ είναι η δυναμομετρηση
Θα ήθελα την γνώμη σας βάση αυτών που βλέπετε στα διαγράμματα ροπής ιπποδύναμης, τι θα μου έδινε περισσότερη δύναμη εκκεντροφόροι ή πρόγραμμα .
Βασικά βλέπω ότι το μοτέρ αρχίζει και κρεμάει μετά τις 5000rpm και δεν ξέρω τι φταίει περισσότερο, το πρόγραμμα ή οι εκκεντροφόροι?
Να σημειώσω ότι οι εκκεντροφόροι που έχω είναι οι παρακάτω.----------------------Intake------Exhaust
Valve Lift (Inches) 0.376---------0.314
Duration (Degrees) 181-----------182 -
Παναγιώτη , απ' ότι είδα η καμπύλη της δυναμομέτρησης δεν είναι ομαλή. Αυτό οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα στο ρυθμιστή πίεσης βενζίνης που απ΄ότι λες έχεις βάλει. Λειτουργεί με πλούσιο μίγμα και μέσω του 'λ' ο εγκέφαλος κόβει καύσιμο , γι αυτό υπάρχει αυτό το κατσάρωμα στη καμπύλη.
Αν είναι ρυθμιζόμενος ο ρυθμιστής πίεσης χαμήλωσε λίγο την πίεση βενζίνης για αρχή .... και καλύτερη απόδοση θα έχεις και θα γλυτώσεις το καταλύτη σου.
Οι νορμάλ εκκεντροφόροι σου είναι αρκετά 'ηπιοι' , οπότε αν θέλεις ακόμα μεγαλύτερη δύναμη στις ψηλές στροφές θα πρέπει να τους αλλάξεις (αλήθεια υπάρχουν για το μοντέλο σου , ξέρεις ;;)
Ομως όπως καταλαβαίνεις οι καμπύλες της ροπής και της ιπποδύναμης θα ανέβουν πιο πάνω (πχ. 1000 σαλ.) , λογικά λοιπόν θα χάσεις κάτι στις χαμηλές στροφές.
Το σωστό θα ήταν με την αλλαγή των εκκεντροφόρων να κάνεις επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου (και της πίεσης βενζίνης) πάνω στο δυναμόμετρο κοιτώντας 2 πράγματα.- το λόγο αέρα/καυσίμου ώστε να μην είναι ούτε πλούσιο ούτε φτωχό το μίγμα
- τις καμπύλες ροπής-ιπποδύναμης να είναι ομαλές , αυτό δείχνει ότι όλες οι ρυθμίσεις είναι καλές και δεν χρειάζεται ο εγκέφαλος να επεμβαίνει γιατί βγαίνουν εκτός ορίων.
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Παναγιώτη , απ' ότι είδα η καμπύλη της δυναμομέτρησης δεν είναι ομαλή. Αυτό οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα στο ρυθμιστή πίεσης βενζίνης που απ΄ότι λες έχεις βάλει. Λειτουργεί με πλούσιο μίγμα και μέσω του 'λ' ο εγκέφαλος κόβει καύσιμο , γι αυτό υπάρχει αυτό το κατσάρωμα στη καμπύλη.Οι δυναμομετρήσεις γίνονται με πλήρες φορτίο (γκάζι στο πάτωμα). Υπό αυτές τις συνθήκες το σήμα του αισθητήρα λ δε λαμβάνεται υπόψη.
-
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
Παναγιώτη , απ' ότι είδα η καμπύλη της δυναμομέτρησης δεν είναι ομαλή. Αυτό οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα στο ρυθμιστή πίεσης βενζίνης που απ΄ότι λες έχεις βάλει. Λειτουργεί με πλούσιο μίγμα και μέσω του 'λ' ο εγκέφαλος κόβει καύσιμο , γι αυτό υπάρχει αυτό το κατσάρωμα στη καμπύλη.
Οι δυναμομετρήσεις γίνονται με πλήρες φορτίο (γκάζι στο πάτωμα). Υπό αυτές τις συνθήκες το σήμα του αισθητήρα λ δε λαμβάνεται υπόψη.
Σωστό , για το 95% των ecu
Πάντως η καμπύλη αυτή υποφέρει απο πολύ καύσιμο. -
Ο χρήστης panoss έγραψε:
Για να μην ανοίξω άλλο τοπικ και μια και ο τίτλος μου έκανε θα ήθελα και εγώ να ρωτήσω το εξής.
Έχω ένα Subaru 1.6ts 16v με 95 άλογα, μετά από κάποιες περιφερειακές βελτιώσεις όπως φιλτρο-σκουπα-εξατμηση-ρυθμιστη πίεσης έφτασα τα 108 άλογα.
Εδώ είναι η δυναμομετρηση
Θα ήθελα την γνώμη σας βάση αυτών που βλέπετε στα διαγράμματα ροπής ιπποδύναμης, τι θα μου έδινε περισσότερη δύναμη εκκεντροφόροι ή πρόγραμμα .
Βασικά βλέπω ότι το μοτέρ αρχίζει και κρεμάει μετά τις 5000rpm και δεν ξέρω τι φταίει περισσότερο, το πρόγραμμα ή οι εκκεντροφόροι?
Να σημειώσω ότι οι εκκεντροφόροι που έχω είναι οι παρακάτω.----------------------Intake------Exhaust
Valve Lift (Inches) 0.376---------0.314
Duration (Degrees) 181-----------182Το βύθισμα των εκκεντροφόρων σου δεν είναι άσχημο, αλλά είναι πολύ μικρή η διάρκεια. Για να πάρεις μία ιδέα, το Focus 1.6 101ps το οποίο είναι 'συντηρητικά' ρυθμισμένο, έχει διάρκεια 232/224 (αν θυμάμαι καλά) και το Rallye 1.6 16V γύρω στις 262 μοίρες.
Πάντως μην το βλέπεις σαν επιλογή μεταξύ μόνο εκκεντροφόρων ή προγράμματος. Από τη στιγμή που θα βάλεις εκκεντροφόρους, πρέπει να προσαρμόσεις όλο το σύστημα στην αλλαγή, για να πάρεις τα μέγιστα.
Αυτό σημαίνει, εκτός από πρόγραμμα που ίσως χρειαστεί, αύξηση του λόγου συμπίεσης, και αφού θα μετατοπιστεί προς τα πάνω η δύναμη, ένα λίγο κοντύτερο κορωνοπηνίο θα βοηθάει τον κινητήρα να φτάνει ευκολότερα ψηλά.
-
Παιδιά ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.
Βασίλη είναι η πρώτη ερώτηση που έκανα και εγώ όταν είδα την δυναμομετρηση και μου είπαν (δεν ξέρω κατά πόσο είναι σωστό) ότι το κατσάρωμα το κάνει επειδή το δυναμόμετρο είναι αδρανειακό και όντας τετρακίνητο το μεσαίο διαφορικό μεταφέρει την δύναμη εμπρός πίσω συνέχεια και είναι σαν κάποια στιγμή να ελευθερώνει τον κινητήρα και κάποιες άλλες να τον πνίγει.
Αυτό που έγραψε catalyst πρέπει να είναι σωστό, γιατί μια φορά που ανέβασα την πίεση στο ρυθμιστή στα 4,3 bar για δοκιμή, ενώ μέσα σε πόλη όλα ήταν φυσιολογικά και το αυτοκίνητο πήγαινε ακόμα πιο καλά, μόλις βγήκα σε ανοιχτό δρόμο και κράτησα σταθερή ταχύτητα και μπήκε ο ECU σε κατάσταση Closed Loop (που σημαίνει ότι παίρνει το σήμα του λ) μου άναψε CEL για πλούσιο μείγμα.
Εκκεντροφόροι υπάρχουν, η μια περίπτωση είναι με 211 μοίρες και λένε ότι δεν χρειάζεται πρόγραμμα και η άλλη είναι με 241 που χρειάζεται.
Εγώ βασικά θα τους φτιάξω εδώ μια και θέλουν να στείλω τους δικούς μου και να μου τους στείλουν πάλι πίσω μετά από 1.5 μήνα.
Αυτό που δεν ξέρω συγκρινόμενος με κινητήρες σε σειρά όπως έδωσε το παράδειγμα ο BTS μήπως οι boxer έχουν άλλη σχεδίαση γιατί με τέτοιες μοίρες δεν βρήκα πουθενά εκκεντροφόρους για Subaru.Για πρόγραμμα ούτε συζήτηση, δεν υπάρχει, τουλάχιστον στην Ελλάδα από όσο έχω ψάξει.
Αυτό που υπάρχει είναι ECU plug and play και είναι αυτός εδώ
Μίλησα με τον άνθρωπο στο τηλέφωνο και μου είπε ότι έχει έτοιμο βελτιωμένο πρόγραμμα επάνω για 1600αρι και θα έπαιρνα κατά την γνώμη του αλλά 15 άλογα.Να πω ακόμη ότι ο ECU συνοδεύετε από software και καλώδιο για σειριακή θύρα που θα το ενώσεις με laptop και μπορείς να κάνεις εσύ το τελευταίο fine tuning + ότι μπορείς να σώσεις θεωρητικά άπειρους χάρτες, για απόλυτη δύναμη-οικονομία κλπ ( εννοείται ότι χρειάζομαι και wideband sensor)
Το σίγουρο είναι πως και εκκεντροφόροι θα δώσουν αρκετή δύναμη έστω και χωρίς πρόγραμμα για αυτό έχω μπει σε αυτό το δίλημμα και επειδή τα χρήματα είναι αρκετά θέλω να κάνω πρώτο αυτό που θα είναι περισσότερο value for money και ίσως σταματήσω εκεί.
Sorry για το μεγάλο ποστ.
-
Eνα ecu plug and play μαζί με έναν wide band sensor είναι η καλύτερη λύση για οποιαδήποτε αλλαγή κάνεις μετά. Το κόστος βέβαια ανεβαίνει πολύ και δεν ξέρω αν συμφέρει .
Ισως οι εκκεντροφόροι των 211 μοιρών να είναι η πιο συμφέρουσα λύση , γιατί μετά ξεφεύγεις.
(υπάρχει και ένα loop για το δικό σου για να μην σου ανάβει το λαμπάκι με το νορμάλ λ sensor) -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
(υπάρχει και ένα loop για το δικό σου για να μην σου ανάβει το λαμπάκι με το νορμάλ λ sensor)Sorry Βασιλη δεν το καταλαβαινω αυτο, μπορεις να μου το εξηγησεις περισσοτερο?
-
Ο χρήστης panoss έγραψε:
(υπάρχει και ένα loop για το δικό σου για να μην σου ανάβει το λαμπάκι με το νορμάλ λ sensor)
Sorry Βασιλη δεν το καταλαβαινω αυτο, μπορεις να μου το εξηγησεις περισσοτερο?
Πουλάνε στο δίκτυο ένα κυκλωματάκι που μπαίνει σε σειρά με τον λ και καθυστερεί να ανάψει το λαμπάκι. Το έχει βάλει ένας φίλος σε ένα 180 TS , θα τον ρωτήσω περισσότερες λεπτομέρειες και θα σου πω.
-
Σήμερα παρέλαβα τόν εκκεντροφόρο μου,ο οποίος είναι τής SHRICK.
Μαζί μού στείλανε καί ένα φυλλάδιο μέ τίς οδηγείες τοποθέτησης,αλλά είναι στά Γερμανικά.Ελπίζω νά μήν γράφει κάτι πού ο μηχανικός μου δέν θά τό ξέρει. -
Χτές βράδυ,βγήκα καί μέτρησα μέ χρονόμετρο στό χέρι 0-100 καί 0-160,έτσι ώστε νά συγκρίνω μέ τίς μετρήσεις πού θά κάνω απόψε πού θά φοράω τόν εκκεντροφόρο.
Οι δοκιμές ήταν τρείς όλες καί όλες.
0-100 σέ 8.08 (ή καλύτερη επίδοση),8.32 καί 8.68
0-160 σέ 19.62 (η καλύτερη) 20.00 και 20.60Φυσικά τά χιλιόμετρα είναι ''κοντερίσια',ενώ ακόμα καί στήν καλύτερη επίδοση δέν απέφυγα τό σπινιάρισμα.
Απόψε θά δείξει!!! -
Οι νέοι χρόνοι είναι οι εξής:
0-100 σέ 8.02 δεύτερα
0-160 σέ 18.41 δεύτεραΕγιναν τέσσερις μετρήσεις,μέ πρακτικά ίδιες επιδώσεις.
Ο κινητήρας έδειξε ότι χαμηλά ΔΕΝ είναι τό ίδιο 'γεμάτος' όπως πρώτα.Στήν αρχή μάλιστα,πίστεψα ότι η βελτίωση απέτυχε.Οι χρόνοι όμως (τουλάχιστον στό 0-160) μέ διέψευσαν.
Στά 'ψηλά'' τό σκηνικό αλλάζει όμως.Ο κινητήρας δείχνει νά ξυπνάει μετά από τίς 4500σ.α.λ.(ενώ πρώτα ξυπνούσε από τίς 2000).Η βελόνα τού στροφομέτρου δέν διστάζει νά χωθεί μέσα στά κόκκινα,ακόμα καί μέ τετάρτη στό κιβώτιο.
Βασικά αυτό είναι πού δίνει τήν διαφορά στό 0-160.Η τρίτη πού γεμίζει καταπληκτικά,μέχρι τίς 6500 σ.α.λ.(δέν τό πίεσα παραπάνω).
Μένει τώρα η δοκιμή στήν πίστα,γιά νά αποφασίσω άν τελικά άξιζε τά 400 περίπου ευρώ πού έδωσα.Επαναλαμβάνω,ότι,οι μετρήσεις σέ απόλυτο χρόνο,δέν θεωρούνται αξιόπιστες,διότι τά χ.α.ω. είναι 'κοντερίσια',καί ίσως αρκετά μακρυά από τά 'πραγματικά'.Η μόνη ένδειξη πού θεωρείται αξιόπιστη,είναι η διαφορά σέ δευτερόλεπτα,πρίν καί μετά.
-
Αντρέα , οι διαφορές δείχνουν καλές. Στα 0-160 που φαίνεται καλύτερα η δύναμη του αυτοκινήτου , διαφορά τουλάχιστον 1 δευτ. είναι πολύ σημαντική , δείχνει να έχει ανέβει αρκετά η δύναμη.
Σε οδηγησιμότητα μέσα στη πόλη πως είναι ;; -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Ο κινητήρας έδειξε ότι χαμηλά ΔΕΝ είναι τό ίδιο 'γεμάτος' όπως πρώτα.Στήν αρχή μάλιστα,πίστεψα ότι η βελτίωση απέτυχε.Οι χρόνοι όμως (τουλάχιστον στό 0-160) μέ διέψευσαν.
Στά 'ψηλά'' τό σκηνικό αλλάζει όμως.Ο κινητήρας δείχνει νά ξυπνάει μετά από τίς 4500σ.α.λ.(ενώ πρώτα ξυπνούσε από τίς 2000).Η βελόνα τού στροφομέτρου δέν διστάζει νά χωθεί μέσα στά κόκκινα,ακόμα καί μέ τετάρτη στό κιβώτιο.Αντρέα με γειά!
Αύξησες καθόλου την συμπίεση; -
Βασίλη,μέσα στήν πόλη δέν τό έχω οδηγήσει ακόμα.Πιστεύω ότι θά μού κακοφανεί η έλλειψη ροπής στά χαμηλά,αλλά στήν πόλη τό αυτοκίνητο θά περπατήσει ελάχιστα.Αλλωστε ελάχιστα περπατούσε στήν πόλη καί πρίν.
Πέτρο,τίποτα άλλο δέν έχω πειράξει στόν κινητήρα.Μόνο μία φιλτροχοάνη πού είχα εδώ καί κανα δυό χρόνια.
Γιά αύξηση συμπίεσης,αυτό πού σκέφτωμαι,είναι νά αλλάξω τά πιστόνια μου,μέ αυτά τού κινητήρα 20SEH τής όπελ,τά οποία (διαπιστωμένα) από 9.2:1 ανεβάζουν τήν συμπίεση στό 10:1.
Αυτό είναι καί ένα ερώτημα πού θά έθετα στό φόρουμ.
Νά τό κάνω;Τί περίπου νά περιμένω μετα από αυτό;Θά αποδίδεται η ισχύς τού κινητήρα,ακόμα ψηλότερα,ή θά αποκτήσει περισσότερη ισχύ στίς ίδιες σ.α.λ.;
Η ροπή,πώς θά επηρεαστεί;
Θά χρειαστώ κατόπιν ρυθμιστή πιεσης καυσίμου; -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Πέτρο,τίποτα άλλο δέν έχω πειράξει στόν κινητήρα.Μόνο μία φιλτροχοάνη πού είχα εδώ καί κανα δυό χρόνια.
Γιά αύξηση συμπίεσης,αυτό πού σκέφτωμαι,είναι νά αλλάξω τά πιστόνια μου,μέ αυτά τού κινητήρα 20SEH τής όπελ,τά οποία (διαπιστωμένα) από 9.2:1 ανεβάζουν τήν συμπίεση στό 10:1.
Αυτό είναι καί ένα ερώτημα πού θά έθετα στό φόρουμ.
Νά τό κάνω;Τί περίπου νά περιμένω μετα από αυτό;Θά αποδίδεται η ισχύς τού κινητήρα,ακόμα ψηλότερα,ή θά αποκτήσει περισσότερη ισχύ στίς ίδιες σ.α.λ.;
Η ροπή,πώς θά επηρεαστεί;
Θά χρειαστώ κατόπιν ρυθμιστή πιεσης καυσίμου;Για αυτό σε ρώτησα. Η νωχελική συμπεριφορά μέχρι τις 4500 σ.α.λ. που σου παρουσιάζει, μάλλον δείχνει ότι χρειάζεσαι αύξηση του λόγου συμπίεσης για να 'ξυπνήσεις' τον εκκεντροφόρο.
Χωρίς να είμαι ειδικός, πιστεύω πως ο εκκεντροφόρος που έβαλες θέλει μεγαλύτερη συμπίεση για να δουλέψει, γιατί έχει μεγάλη διαφορά από τον εργοστασιακό.Ένας εύκολος ρόπος να ανεβάσεις συμπίεση είναι με λεπτότερη φλάντζα. Αλλιώς, πλάνισμα της κεφαλής. Εκτός αν μπορείς να βρεις τα πιστόνια που λες, φτηνά.
Το ιδανικό θα ήταν να επισκεφτείς έναν καλό μοτερίστα με δυναμόμετρο και να σου μετρήσει τα καυσαέρια κατά τη διάρκεια της δυναμομέτρησης.
Από εκεί θα πάρεις μία καλή εικόνα για το αν χρειάζεσαι να αλλάξεις τις ρυθμίσεις της τροφοδοσίας ή όχι.Το ξέρω ότι ακούγονται ..ακριβά αυτά που λέω, αλλά η επισκευή της βλάβης του μοτέρ από φτωχό μίγμα (μακριά από εμάς ) θα είναι πολύ ακριβότερη...
-
Νωχελική συμπεριφορά Πέτρο,μπορεί νά μού φαίνεται διότι,τό μοτέρ από τό εργοστάσιο,έδεινε 19 κιλά ροπής στίς 2800 σ.α.λ.
Δηλαδή,ίσως,νά είναι ψυχολογικό τό φαινόμενο.Γιά αυτό μού φάνηκε στήν αρχή ότι η μετατροπή δέν πέτυχε.Σέ αίθηση επιτάχυνσης έχει 'χάσει'.Αλλά δέν είναι φυσιολογικό αυτό,άν η ροπή έρχεται στίς 4000 στροφές άς πούμε;
Μοτερίστα μέ δυναμόμετρο,εκτός τού ότι δέν γνωρίζω κανέναν (προτάσεις παίδες; ),θά μπορέσω νά τόν εμπιστευτώ;
Αλήθεια,μετρώντας τά καυσαέρια,πώς θά διαπιστώσω άμα θέλει καύσιμο;
Ποιά τιμή θά είναι αυτή πού θά μού τό δείξει;
Εκκεντροφόρος,καί σχετικά