-
Ο χρήστης Neos έγραψε:
διαφορικο, σχεση μεταδοσης ειπαμε ειναι ιδια αρα αλλαζει η ροπη μονο...
δηλαδη εσυ ισχυριζεσαι πως ξερεις πολλα μοτερ που στις 6000 εχουν περισσοτερη ροπη απο οτι στις 3500? (ξερω εχεις στο μυαλο σου τα ταπερ κτλ αλλα βγαλτα προς το παρον )Ροπή όχι στις 6000 δεν έχει σχεδόν κανένα περισσότερη απ'ότι στις 3500, ιπποδύναμη όμως σχεδόν όλα..!
Αρα δηλαδη συμφωνεις με εμενα οτι στις 3500 με ιδια σχεση θα εχεις περισσοτερη ροπη ΣΤΟΥΣ ΤΡΟΧΟΥΣ απο οτι στις 6000?
-
Ο χρήστης romilos έγραψε:
Αρα δηλαδη συμφωνεις με εμενα οτι στις 3500 με ιδια σχεση θα εχεις περισσοτερη ροπη ΣΤΟΥΣ ΤΡΟΧΟΥΣ απο οτι στις 6000?
Ναι φυσικά.
Αλλά μην στηριχτείς στην μπόλικη ροπή σου στους τροχούς όταν τα στήσεις με S2000 εσύ με 3500 στροφές 100 άλογα και 25 κιλά ροπή κι εκείνο με 6000 στροφές 18 κιλά ροπή και 200 άλογα
-
Εχεις μπερδευτει βασικα...
Αν πας να κοιταξεις κοντρα τελικα, τοτε σε ενδιαφερει η ισχυς και μονο γιατι εχεις μεσα αλλαγες ταχυτητας και η ισχυς ειναι το μεγεθος που ειναι ανεξαρτητο της σχεσης μεταδοσης. Αρα κανεις παντα αλλαγες εκει οπου η επομενη θα πεσει στην ιδια ισχυ!
Εσυ μπερδευεσαι στο εξης!
Αυτο δε σημαινει πως αν αλλαξω ετσι οπως εγραψα θα εχω τη μεγιστη δυνατη επιταχυνση του μοτερ!!
τη μεγιστη δυνατη επιταχυνση την εχω παντα πανω στη μεγιστη ροπη!! ΑΛΛΑ εμας μας νοιαζει πως θα επιταχυνω γρηγοροτερα απο τα 100-120 και οχι πως θα κανω το μοτερ μου να βγαλει τη μεγιστη δυνατη ροπη σαν απολυτο νουμερο (θελω τη μεγιστη δυνατη επιταχυνση για ΤΑ ΔΕΔΟΕΜΕΝΑ χιλιομετρα)Ξερει καποιος πως μπορω να ανεβασω αρχειο excel?? Εχω απο τη μετρηση του δικου μου και δειχνει σε ολα τα χιλιομετρα και τα αντιστοιχα g και ετσι φαινεται πεντακαθαρα αυτο που λεω
-
Η ροπή πολλαπλασιάζεται από το κιβώτιο και το διαφορικό η ισχύς όμως όχι... απλά χάνεις λίγο λόγω τριβών... Γιατί στην έξοδο του κιβωτίου έχεις περισσότερη ροπή (τόσο περισσότερη όσο η σχέση) επί λιγότερες στροφές (τόσο λιγότερες όσο η σχέση) το αποτέλεσμα είναι ίδια ισχύ, μείον απώλειες, στην έξοδο του διαφορικού ακόμα περισσότερη ροπή αλλά ακόμα λιγότερες στροφές και πάλι ίδια ισχύ μείον επιπλέον απώλειες.
Σε αντίστοιχη συζήτηση είχαμε καταλήξει ότι όποιος στέλνει περισσότερα άλογα στις ρόδες θα περάσει τον άλλο (για ίδιου βάρους και αεροδυναμικής οχήματα). Τα άλογα αυτά δεν έχει σημασία πως θα προκύψουν (ροπές και στροφές), όποιος ρίξει πιο πολλά κερδίζει! Σε 2 οχήματα που κινούνται με ίδια ταχύτητα κίνησης (ανεξάρτητα σχέσης κιβωτίου) μπορεί το ένα να βγάζει 100 άλογα σε κάποιες στροφές και κάμποση ροπή σε κάποιες στροφές ενώ το άλλο να έχει 101 άλογα σε διαφορετικές στροφές και διαφορετικές ροπές.... ο δεύτερος θα κερδίσει!... τουλάχιστον στην αρχή... γιατί μετά, ακόμα και χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, μπορεί καθώς είναι διαφορετικές οι καμπύλες απόδοσης του κάθε κινητήρα να αλλάξουν οι ισορροπίες...!
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Τα άλογα αυτά δεν έχει σημασία πως θα προκύψουν (ροπές και στροφές), όποιος ρίξει πιο πολλά κερδίζει! Σε 2 οχήματα που κινούνται με ίδια ταχύτητα κίνησης (ανεξάρτητα σχέσης κιβωτίου) μπορεί το ένα να βγάζει 100 άλογα σε κάποιες στροφές και κάμποση ροπή σε κάποιες στροφές ενώ το άλλο να έχει 101 άλογα σε διαφορετικές στροφές και διαφορετικές ροπές.... ο δεύτερος θα κερδίσει!... τουλάχιστον στην αρχή... γιατί μετά, ακόμα και χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, μπορεί καθώς είναι διαφορετικές οι καμπύλες απόδοσης του κάθε κινητήρα να αλλάξουν οι ισορροπίες...!
Απολυτα σωστος!
-
Αυτό δε λέω κι εγώ;
-
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Αυτό δε λέω κι εγώ;Εσυ δεν ειπες οτι στις 6000 θα εχεις περισσοτερα g απο τις 3500?
Το αναποδο ισχυει...excel πως ανεβαζω???
-
Εγώ είπα ότι με την ίδια σχέση θα έχει περισσότερα G όπου έχει και περισσότερα άλογα.
Δλδ το Εxcel σου λέει ότι με 2α και 5000 στροφές έχεις λιγότερη επιτάχυνση από 3η και 3500 στροφές; -
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Εγώ είπα ότι με την ίδια σχέση θα έχει περισσότερα G όπου έχει και περισσότερα άλογα.
Δλδ το Εxcel σου λέει ότι με 2α και 5000 στροφές έχεις λιγότερη επιτάχυνση από 3η και 3500 στροφές;Εγω δε νομιζω να αναφερθηκα σε διαφορετικη ταχυτητα. Παντα τονιζα το ΙΔΙΑ
-
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Εγώ είπα ότι με την ίδια σχέση θα έχει περισσότερα G όπου έχει και περισσότερα άλογα.Ε αυτο ειναι λαθος και νομιζω στο απεδειξα πριν .
Το excel ειναι απο μετρηση με βμποξ και δειχνει πως με την ανοδο των στροφων πεφτουν τα g, οπως ειναι και λογικο βεβαια.. -
Εμείς τώρα μιλάμε με απώλειες εξωτερικές η χωρίς; για να καταλάβω.
Γιατί στο δικό μου με 2α και 3500 πας με 50+χλμ ενώ με 6500 πας σχεδόν με 100 και προφανώς έχεις μεγάλες αεροδυναμικές αντιστάσεις και απώλειες τριβής ελαστικών, τόσο που μπορεί να επιβραδύνει πιο αργά. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι αν οι ενεργειακές απώλειες ήταν ίδιες, δε θα ήταν πιο πολλά τα G στην περιοχή max ιπποδύναμης.
Αυτό λέει και ο onyx. Όποιος έχει τα πιο πολλά άλογα για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα πάει και πιο γρήγορα τελικά. -
Ο χρήστης romilos έγραψε:
Δηλαδη με ΙΔΙΑ σχεση στο σασμαν αν εσυ επιταχυνεις απο 3500 θα εχεις λιγοτερα g απο οτι στις 6000?
Για να βρεις ποση ροπη παιρναει στους τροχους αν πας με 3η και 3500 πως θα τη βρεις?Θα πολλαπλασιάσεις τη ροπή του κινητήρα στις στροφές αυτές επί τον λόγο της σχέσης μετάδοσης επί τον λόγο του διαφορικού (έχει κι αυτό μια σχέση μετάδοσης μέσα δλδ).
.
Οκ σωστος!
αρα χοντρικα ροοπη στις 3500 στροφες Χ διαφορικο Χ σχεση=....
ενω στις 6000
ροπη στις 6000 Χ διαφοριοκο Χ σχεση=...διαφορικο, σχεση μεταδοσης ειπαμε ειναι ιδια αρα αλλαζει η ροπη μονο...
δηλαδη εσυ ισχυριζεσαι πως ξερεις πολλα μοτερ που στις 6000 εχουν περισσοτερη ροπη απο οτι στις 3500? (ξερω εχεις στο μυαλο σου τα ταπερ κτλ αλλα βγαλτα προς το παρον )[/quote]Ετσι βγαινει η ροπη στους τροχους με ιδια σχεση στις εκαστοτε στροφες...
Επιμενεις στον ιδιο συλλογισμο σου χωρις να διαβαζεις τι ακριβως γραφει ο αλλος...Το οτι θα πας πιο γρηγορα δε σημαινει οτι στις 3500 θα εχεις λιγοτερη ροπη...
Επισης δεν υπαρχει καμια των περιπτωσεων (αλλωστε βλεπεις και απο τον παραπανω απλο συλλογισμο, πως βγαινει η ροπη στους τροχους και συνεπως τα g ) να σου κοβει ο αερας στα 100 km 0,2 g σε σχεση με τα 50...Εγω στον παραπανω συλλογισμο δεν αναφερω πουθενα αεροδυναμικες αντιστασεις κτλ... απλα βλεπεις πως με ιδια σχεση εκει που εχεις περισσοτερη ροπη θα εχεις και περισσοτερα g που σημαινει περισσοτερο τραβηγμα που σημαινει να ανεβασεις 1 κμ πιο γρηγορα που σημαινει....
-
Δηλαδή:
αν βάλουμε ένα αμάξι με μέγιστη ιπποδύναμη στις 6000 πάνω σε ράουλα δυναμόμετρου (ώστε να μην υπάρχει αεροδυναμική αντίσταση και να είναι ασήμαντη η αντίσταση κύλησης) και επιταχύνουμε τέρμα γκάζι από τις 3500 ως τις 4000, και απ τις 5000 στις 5500, θεωρείς πως ο χρόνος 3500->4000 θα είναι μικρότερος απ τον 5000->5500, επειδή στις 3500 έως 4000 έχει μεγαλύτερη ροπή;
-
ΝΑΙ, άμα δεχτείς ότι η αιτία της επιτάχυνσης είναι η ροπή (δύναμη). Και πρέπει να το δεχτείς αφού είναι ΝΟΜΟΣ τησ φυσικής.
-
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Δηλαδή:αν βάλουμε ένα αμάξι με μέγιστη ιπποδύναμη στις 6000 πάνω σε ράουλα δυναμόμετρου (ώστε να μην υπάρχει αεροδυναμική αντίσταση και να είναι ασήμαντη η αντίσταση κύλησης) και επιταχύνουμε τέρμα γκάζι από τις 3500 ως τις 4000, και απ τις 5000 στις 5500, θεωρείς πως ο χρόνος 3500->4000 θα είναι μικρότερος απ τον 5000->5500, επειδή στις 3500 έως 4000 έχει μεγαλύτερη ροπή;
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ! Και ο λογος ειναι αυτος ο συλλογισμος πριν...ειναι πολυ απλο.
Εσυ μπερδευεσαι στο εξης... το ποτε θα επιταχυνω πιο γρηγορα, αν εχω 3η και 4000 ή 2η και 6000! Σε αυτην ΚΑΙ ΜΟΝΟ την περιπτωση που εχεις αλλη σχεση μεταδοσης παιζει ρολο το σε ποιες στροφες εχεις περισσοτερη ισχυ! Ειναι ομως εντελως αλλο πραγμα απο το αλλο που λεμεδηλαδη εχεις δει πολλα ατμοσφαιρικα αμαξια να κανουν 50-80 χειροτερο απο 80-110 με 3η???
Η μιτο κανει 3,2 και 3,9 αντιστοιχα!! Δηλαδη θεωρεις οτι λογω αεροδυναμικων αντιστασεων χανει πανω απο 0,7 sec???Δηλαδη αν επιταχυνεις σε ενα τουνελ ιδεατο θα αντιστραφουν τα νουμερα? -
Ο χρήστης Christobale έγραψε:
ΝΑΙ, άμα δεχτείς ότι η αιτία της επιτάχυνσης είναι η ροπή (δύναμη). Και πρέπει να το δεχτείς αφού είναι ΝΟΜΟΣ τησ φυσικής.Πες τα ρε χριστοστομε!!!
-
Διαβάστε αυτή
http://forums.modulardepot.com/showthread.php?t=109922
τη σειρά μαθημάτων περί ροπής-ιπποδύναμηςΚαταλήγει:
What is more important for acceleration, power or torque? The answer should by now be obvious: POWER. ... torque nor RPM is alone sufficient to determine acceleration.** Since one is force and the other is leverage, it is their product that determines acceleration**. And their product is power. The single most important factor determining acceleration is a car's power to weight ratio. For good acceleration you want a light car with lots of power.-
Torque is not conserved through the drive train -- do not mistake
crankshaft torque with torque at the wheel of the car. -
Engine RPM and Torque are **both **equally important for
acceleration. -
Power tells you what the engine can do – torque and RPM alone
each mean nothing. -
For maximum acceleration, always shift between the engine’s
peak power RPM and redline.
Για ένα Golf GTI (ως γνωστόν τούρμπο με μέγιστη ροπή στις 3000 στροφές) σε πραγματικές συνθήκες έχουμε τον εξής πίνακα
Στην 1η σχέση όπου οι αεροδυναμικές απώλειες είναι οι μικρότερες δυνατές, η μέγιστη επιτάχυνση είναι στις 6000 στροφές, στην μέγιστη ισχύ δηλαδή.
-
-
Την μεγιστη επιταχυνση , της εκαστοτε σχεσης, την εχουμε στο σημειο της μεγιστης ροπης οχι ιπποδυναμης.
Το διαγραμμα F/G-rpm ειναι ακριβως ιδιο (ποιοτικα) με το διαγραμμα T-rpm.Αλλο το εχω μεγιστη επιταχυνση , αλλο επιταχυνω μεγιστα.Για να επιταχυνεις μεγιστα πρεπει να εισαι στο σημειο της μεγιστης ιπποδυναμης.Ολες οι απαντησεις σας βρισκονται εδω.Δειχνει ξεκαθαρα γιατι εχουμε την μεγιστη επιταχυνση στο σημειο της μεγιστης ροπης.
http://www.rototestinstitute.org/index.php?DN=38 κατεβαστε το tuning theory Part 5
Eλπιζω να βοηθησα
-
Δεν προλαβαίνω να διαβάσω όλο το θέμα...
Ισχύει ότι τη μέγιστη επιτάχυνση την έχουμε με 1η στις στροφές μέγιστης ροπής
ΟΜΩΣ
η ενέργεια για να επιταχυνθεί ένα όχημα από τα 30 στα 50, είναι μικρότερη από την ενέργεια που απαιτείται για την επιτάχυνση από τα 50 στα 70 παρά το ότι και στις δυο περιπτώσεις η ταχύτητα μεταβάλλεται κατά 20 χιλιόμετρα ανά ώρα, και πρόκειται για κάτι ανεξάρτητο από αντιστάσεις, τριβές κλπ.
Αυτό 'χάνει' κάποιος που εξηγεί το θέμα με δυνάμεις (ροπή) και καταλήγει στο λάθος/παράδοξο ότι η ροπή μετράει και όχι η ισχύς.edit: για να το πω πιο απλα, έστω 2 αυτοκίνητα με ίδιο βάρος, κιβώτιο κλπ. και ίδια μέγιστη ροπή, αλλά με το ένα να έχει κόφτη στις 5000σαλ. (με σταθερή max ροπή 3000-5000σαλ.) και το άλλο να έχει κόφτη στις 7000σαλ. (με σταθερή ροπή 5000-7000σαλ.)
Έστω επίσης ότι με 2α και στα δύο αυτοκίνητα αντιστοιχούν 10 χιλιόμετρα στις 1000σαλ.
Καθώς επιταχύνουν από τα 30 έως τα 50 το πιο χαμηλόστροφο αυτοκίνητο που δίνει τη ροπή του σε αυτό το εύρος στροφών (3000 έως 5000σαλ) θα επιταχύνει καλύτερα, στα 50 όμως θα αναγκαστεί να αλλάξει ταχύτητα οπότε ο ρυθμός επιτάχυνσής του θα πέσει δραματικά και τελικά το πιο υψηλόστροφο και ισχυρότερο αυτοκίνητο (ισχύς ίσον ροπή επί στροφές) θα περάσει μπροστά. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
η ενέργεια για να επιταχυνθεί ένα όχημα από τα 30 στα 50, είναι μικρότερη από την ενέργεια που απαιτείται για την επιτάχυνση από τα 50 στα 70 παρά το ότι και στις δυο περιπτώσεις η ταχύτητα μεταβάλλεται κατά 20 χιλιόμετρα ανά ώρα, και πρόκειται για κάτι ανεξάρτητο από αντιστάσεις, τριβές κλπ.
Αυτό 'χάνει' κάποιος που εξηγεί το θέμα με δυνάμεις (ροπή) και καταλήγει στο λάθος/παράδοξο ότι η ροπή μετράει και όχι η ισχύς.Αυτο που ειπες μολις τωρα ειναι η εννοια της ισχυος.Δηλαδη συμφωνουμε οτι αλλο μεγιστη επιταχυνση , αλλο επιταχυνω μεγιστα.
Ροπή και Επιτάχυνση