-
Ο χρήστης Leoussis έγραψε:
Το ΜοS της Sonax ή οποιδήποτε άλλο σπρει σιλικόνης κάνει για αλυσίδα ποδηλάτου ή χρειάζεται κάτι άλλο. Προς το παρόν αυτό χρησιμοποιώ στο mountain bike μου καμια πρόταση?
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ CHAIN LUBE ΟΜΟΙΟ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΙΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ.ΛΙΠΑΙΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΥΣΙΔΑ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΛΜ.ΕΙΔΙΚΑ ΑΝ ΚΙΝΕΙΣΑΙ ΣΤΟ ΧΩΜΑ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΤΟ ΛΙΠΑΝΤΙΚΟ ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΑ ΝΟΜΙΖΩ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ.
Πολύ σωστά.
Τα σπρέι γράσου γιά αλυσίδες μοτοσυκλετών έχουν ειδική σύνθεση γιά να μην απομακρύνονται με την περιστροφή της αλυσίδας.
Το WD 40 μπορεί να χρησιμοποιηθεί πχ. γιά το καθαρισμό της αλυσίδας από χώματα-γράσα και γιά προστασία από σκουριά όλων των σιδερένιων εξαρτημάτων.
Τα σπρέι σιλικόνης έχουν αντιδιαβρωτικές ιδιότητες αλλά η λιπαντική τους ικανότητα περιορίζεται σε εξαρτήματα που κάνουν περιορισμένες κινήσεις και βρίσκονται συνεχώς σε επαφή χωρις μεγάλη πίεση π.χ. κλειδαριές , πλαστικά , λάστιχα πορτών κλπ -
Κινούμαι αποκλειστικά στο χώμα ( και μάλιστα σε διαδρομές με πολύ σκόνη ) και ενίοτε και σε λάσπωμενα-βρεγμένα μονοπάτια. Είμαι με το σπρέι στο χέρι συνέχεια και έχει αρχίσει να γίνεται σπαστικο πλεόν
-
Άλλαξα λίγο το τόπικ για να μην φτιάχνουμε νέα για παρόμοια θέματα και γίνεται μπάχαλο
Πρέπει να γρασάρω τον άξονα των καθαριστήρων...(προληπτικά δηλαδή)
Δεν έχει ρουλεμάν απλά ένας άξονας που κινείται μέσα σε ένα κύλινδρο.
Κάποιοι μου είπαν για απλό γράσο (αυτό το καφέ) ενώ άλλοι για μολυβδούχο (σκούρο γκρι)
Τι λέτε?
-
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Άλλαξα λίγο το τόπικ για να μην φτιάχνουμε νέα για παρόμοια θέματα και γίνεται μπάχαλοΠρέπει να γρασάρω τον άξονα των καθαριστήρων...(προληπτικά δηλαδή)
Δεν έχει ρουλεμάν απλά ένας άξονας που κινείται μέσα σε ένα κύλινδρο.
Κάποιοι μου είπαν για απλό γράσο (αυτό το καφέ) ενώ άλλοι για μολυβδούχο (σκούρο γκρι)
Τι λέτε?
Eαν θέλεις να ψάξεις λίγο μπορείς να βρείς το DC-33. Είναι ένα γράσο λιθίου σε πράσινο σωληνάριο.
Χαρακτηριστικά : -73 έως +180 C !!! , χρώμα ροζ
Χρησιμοποιείται σε τριβείς χωρίς ρουλεμάν , ντίζες κοντέρ - αμπραγιάζ και γενικά όπου υπάρχει ανάγκη wide temp γράσου . Είναι θαυματουργό !!!Στο site της Dow Corning
http://www.dowcorning.com/applications/ ... &type=PROD
μπορείς να ψάξεις γιά πολλά υλικά τα οποία - όπως και το DC-33 - τα περισσότερα έχουν αεροπορικές ή και MIL προδιαγραφέςΟ αντιπρόσωπος στην Ελλάδα
http://www.arionabee.gr/ -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Άλλαξα λίγο το τόπικ για να μην φτιάχνουμε νέα για παρόμοια θέματα και γίνεται μπάχαλο
Πρέπει να γρασάρω τον άξονα των καθαριστήρων...(προληπτικά δηλαδή)
Δεν έχει ρουλεμάν απλά ένας άξονας που κινείται μέσα σε ένα κύλινδρο.
Κάποιοι μου είπαν για απλό γράσο (αυτό το καφέ) ενώ άλλοι για μολυβδούχο (σκούρο γκρι)
Τι λέτε?
Eαν θέλεις να ψάξεις λίγο μπορείς να βρείς το DC-33. Είναι ένα γράσο λιθίου σε πράσινο σωληνάριο.
Χαρακτηριστικά : -73 έως +180 C !!! , χρώμα ροζ
Χρησιμοποιείται σε τριβείς χωρίς ρουλεμάν , ντίζες κοντέρ - αμπραγιάζ και γενικά όπου υπάρχει ανάγκη wide temp γράσου . Είναι θαυματουργό !!!Στο site της Dow Corning
http://www.dowcorning.com/applications/ ... &type=PROD
μπορείς να ψάξεις γιά πολλά υλικά τα οποία - όπως και το DC-33 - τα περισσότερα έχουν αεροπορικές ή και MIL προδιαγραφέςΟ αντιπρόσωπος στην Ελλάδα
http://www.arionabee.gr/1)Εγώ έχω ένα πράσινο σωληνάριο που λέει MOLYKOTE - BR 2 PLUS.
Είναι με μόλυβδο μάλλον για ρουλεμάν όπως λέει.
Πειράζει που είναι για ρουλεμάν?2)Ποιο μαγαζί στην Αθήνα λες να έχει μεγάλη ποικιλία?
Στην Αθηνάς μήπως?3)Αν βάλω απλό γράσο θα έχω πρόβλημα?
Ευχαριστώ!
-
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
1)Εγώ έχω ένα πράσινο σωληνάριο που λέει MOLYKOTE - BR 2 PLUS.
Είναι με μόλυβδο μάλλον για ρουλεμάν όπως λέει.
Πειράζει που είναι για ρουλεμάν?2)Ποιο μαγαζί στην Αθήνα λες να έχει μεγάλη ποικιλία?
Στην Αθηνάς μήπως?3)Αν βάλω απλό γράσο θα έχω πρόβλημα?
Ευχαριστώ!
Το DC MOLYCOTE BR2 PLUS είναι πετρελαικής βάσεως γράσο με προσθήκη λιθίου ( -30 έως +150 ) και είναι κυρίως γιά ρουλεμάν. Σαφώς είναι προτιμότερο από το απλό γράσο.
To DC 33 είναι σιλικόνη με προσθήκη λιθίου και είναι ειδικό γιά μοτέρ υαλοκαθαριστήρων , μίζες και ντίζες. Για να καταλάβεις το χρησιμοποιούν η Βoeing και η Airbus στους υαλοκαθαριστήρες και στις ''ντίζες γκαζιού'' των κινητήρων.
Η διαφορά μεταξύ των πετρελαικών γράσων και των σιλικονούχων είναι ότι με τη μεταβολή της θερμοκρασίας τους το ιξώδες του κλασικού γράσου μειώνεται και έχουν μικρότερη τριβή ενώ των σιλικονούχων παραμένει σταθερό. Γι'αυτό στα ρουλεμάν χρησιμοπιοείται το κλασικό γράσο ενώ όπου χρειαζόμαστε τη maximum λίπανση χωρίς πολλές στροφές (όπως στα ρουλεμάν) και χωρίς να επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες , χρησιμοποιείται το σιλικονούχοΣτην Αθηνάς είχα βρεί -δυστυχώς δεν θυμάμαι συγκεκριμένο μαγαζί- διάφορα προιόντα της Dow Corning αλλά και άλλων εταιριών.
Τώρα ..και το απλό γρασάκι θα τη κάνει τη δουλειά χωρίς κανένα πρόβλημα
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
1)Εγώ έχω ένα πράσινο σωληνάριο που λέει MOLYKOTE - BR 2 PLUS.
Είναι με μόλυβδο μάλλον για ρουλεμάν όπως λέει.
Πειράζει που είναι για ρουλεμάν?2)Ποιο μαγαζί στην Αθήνα λες να έχει μεγάλη ποικιλία?
Στην Αθηνάς μήπως?3)Αν βάλω απλό γράσο θα έχω πρόβλημα?
Ευχαριστώ!
Το DC MOLYCOTE BR2 PLUS είναι πετρελαικής βάσεως γράσο με προσθήκη λιθίου ( -30 έως +150 ) και είναι κυρίως γιά ρουλεμάν. Σαφώς είναι προτιμότερο από το απλό γράσο.
To DC 33 είναι σιλικόνη με προσθήκη λιθίου και είναι ειδικό γιά μοτέρ υαλοκαθαριστήρων , μίζες και ντίζες. Για να καταλάβεις το χρησιμοποιούν η Βoeing και η Airbus στους υαλοκαθαριστήρες και στις ''ντίζες γκαζιού'' των κινητήρων.
Η διαφορά μεταξύ των πετρελαικών γράσων και των σιλικονούχων είναι ότι με τη μεταβολή της θερμοκρασίας τους το ιξώδες του κλασικού γράσου μειώνεται και έχουν μικρότερη τριβή ενώ των σιλικονούχων παραμένει σταθερό. Γι'αυτό στα ρουλεμάν χρησιμοπιοείται το κλασικό γράσο ενώ όπου χρειαζόμαστε τη maximum λίπανση χωρίς πολλές στροφές (όπως στα ρουλεμάν) και χωρίς να επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες , χρησιμοποιείται το σιλικονούχοΣτην Αθηνάς είχα βρεί -δυστυχώς δεν θυμάμαι συγκεκριμένο μαγαζί- διάφορα προιόντα της Dow Corning αλλά και άλλων εταιριών.
Τώρα ..και το απλό γρασάκι θα τη κάνει τη δουλειά χωρίς κανένα πρόβλημα
Ξέρεις είμαι λίγο (λίγο??? ) ψείρας και θα πάω μια βόλτα στην Αθηνάς... αν και το DC MOLYCOTE BR2 PLUS θα κάνει βέβαια...
Ελπίζω να το βρω...Κάποια μαγαζιά να ρωτήσω πρώτα λες?
Εκτός από Αθηνάς, γενικώς κέντρο που θα είμαι σε λίγες ώρες?
Θα το ζητήσω DC 33?Η χρήση του δεν είναι στο μοτέρ των καθαριστήρων αλλά στον άξονα που περιστρέφεται κάτω από το παρμπριζ.
Και μια ερώτηση ακόμα χωρίς να σε κουράζω...Είπες τις διαφορές των 2...Γιατί να μην θέλουμε πάντα λιγότερη τριβή?
Ευχαριστώ πολύ!
-
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Η χρήση του δεν είναι στο μοτέρ των καθαριστήρων αλλά στον άξονα που περιστρέφεται κάτω από το παρμπριζ.
Και μια ερώτηση ακόμα χωρίς να σε κουράζω...Είπες τις διαφορές των 2...Γιατί να μην θέλουμε πάντα λιγότερη τριβή?
Ευχαριστώ πολύ!
Γιά το πρώτο , σωστά είναι ειδικό γιά τον άξονα αλλά κάνει και για τριβείς ηλεκτρικών μοτέρ χαμηλής ταχύτητας όπως το μοτέρ των υαλοκαθαριστήρων , η μίζα , το γρανάζι της μίζας
Γιά το δεύτερο , μάλλον δεν το διατύπωσα σωστά.
Σε ένα ρουλεμάν που πέρνει πολλές στροφές το γράσο ζεσταίνεται και αραιώνει. Αυτό βοηθάει στο να μην έχει μεγάλη τριβή το ρουλεμάν και να μπορεί να περιστρέφεται καταναλώνοντας λιγότερη ενέργεια. Εάν βάζαμε σιλικονούχο στις πολλές στροφες θα παρέμενε ''πηχτό'' και τελικά θα δημιουργούσε μεγαλύτερη τριβή. Χοντρικά είναι σαν τη διαφορά μεταξύ λαδιών διαφορετικού ιξώδες σε ένα κινητήρα. Με ένα λάδι 20 - 50W ο κινητήρας λειτουργεί μια χαρά αλλά με ένα 0 - 30W σαφώς στις ψηλότερες στροφές θα γυρνάει με μικρότερη αντίσταση
Το σιλικονούχο όμως έχει μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο και στα καιρικά φαινόμενα.Ζήτα το και DC-33 και Dow Corning 33 , ίσως και η αναφορά του χρώματος ( ροζ..... ) βοηθήσει.
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Η χρήση του δεν είναι στο μοτέρ των καθαριστήρων αλλά στον άξονα που περιστρέφεται κάτω από το παρμπριζ.
Και μια ερώτηση ακόμα χωρίς να σε κουράζω...Είπες τις διαφορές των 2...Γιατί να μην θέλουμε πάντα λιγότερη τριβή?
Ευχαριστώ πολύ!
Γιά το πρώτο , σωστά είναι ειδικό γιά τον άξονα αλλά κάνει και για τριβείς ηλεκτρικών μοτέρ χαμηλής ταχύτητας όπως το μοτέρ των υαλοκαθαριστήρων , η μίζα , το γρανάζι της μίζας
Γιά το δεύτερο , μάλλον δεν το διατύπωσα σωστά.
Σε ένα ρουλεμάν που πέρνει πολλές στροφές το γράσο ζεσταίνεται και αραιώνει. Αυτό βοηθάει στο να μην έχει μεγάλη τριβή το ρουλεμάν και να μπορεί να περιστρέφεται καταναλώνοντας λιγότερη ενέργεια. Εάν βάζαμε σιλικονούχο στις πολλές στροφες θα παρέμενε ''πηχτό'' και τελικά θα δημιουργούσε μεγαλύτερη τριβή. Χοντρικά είναι σαν τη διαφορά μεταξύ λαδιών διαφορετικού ιξώδες σε ένα κινητήρα. Με ένα λάδι 20 - 50W ο κινητήρας λειτουργεί μια χαρά αλλά με ένα 0 - 30W σαφώς στις ψηλότερες στροφές θα γυρνάει με μικρότερη αντίσταση
Το σιλικονούχο όμως έχει μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο και στα καιρικά φαινόμενα.Ζήτα το και DC-33 και Dow Corning 33 , ίσως και η αναφορά του χρώματος ( ροζ..... ) βοηθήσει.
Ελπίζω και η τιμή να μην είναι Boeing!
-
Πήγα Αθηνάς και δεν βρήκα την μάρκα που λες
Βέβαια δεν είχα και πάρα πολύ χρόνο
Πήρα όμως ένα σιλικονούχο γράσο της Loctite (το 8104)Φαντάζομαι ακόμα και αυτό θα είναι καλύτερο από το Molykote BR2 Plus ή άλλο κοινό γράσο.
Τι λες?
Εντωμεταξύ φαίνεται αρκετά πιο παχύρρευστο από τα κανονικά γράσα!
Θα διευκολύνει τα την κίνηση ή θα την μπλοκάρει πιο πολύ?
-
Προς sirgus
Σου έστειλα mail με λεπτομέριες , πάντως το 8104 πρέπει να κάνει καλύτερα απο το BR2 για τη χρήση που το θέλεις.
Οτι είναι πιό παχύρευστο μην σε φοβίζει είναι χαρακτηριστικό της σιλικόνης
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Προς sirgusΣου έστειλα mail με λεπτομέριες , πάντως το 8104 πρέπει να κάνει καλύτερα απο το BR2 για τη χρήση που το θέλεις.
Οτι είναι πιό παχύρευστο μην σε φοβίζει είναι χαρακτηριστικό της σιλικόνης
Ναι το είδα!
Thanks! -
Λοιπον, ξανανεβαζω το θεμα επανω, γιατι θελω να μου λυθουν καποιες αποριες!!
Χρειαζομαι λιπαντικο για την αλυσιδα του καρτ μου. Μεχρι τωρα χρησιμοποιουσα ενα chain lube της Motul που μου ειχε δωσει ενας φιλος μηχανοβιος, που δεν το χρησιμοποιουσε πια!
Επειδη ομως τελειωνει, αποφασισα να παω μια βολτα απο τα carrefour να παρω ακομα ενα (ειχα στο μυαλο μου να παρω το ιδιο....!)
Εκει περα, ομως, βρηκα 3 διαφορετικα προϊοντα και θα ηθελα να μου ξεκαθαρισετε ορισμενα πραγματα!!!
Πρωτα ειδα ενα chain lube της Valvoline λευκο το οποιο εκανε μπλα μπλα μπλα και η τιμη του 9+ ευρω τα 300ml..
Δευτερο ειδα ενα γρασσο με τεφλον που εκανε και αυτο για αλυσιδες και η τιμη του ηταν γυρω στα 3 ευρω και κατι λιγα...
Τελος ειδα ενα τριτο γρασσο λιθιου (ασπρο δηλαδη) το οποιο ειχε ενα πεδιο εφαρμογων χ και εκανε 5 ευρω και κατι λιγα!
Με το μοτουλ ημουν πολυ ευχαριστημενος, δε γνωριζω ποσο εκανε η συσκευασια, αλλα τωρα αποφασισα και πηρα των 5 ευρω...
Μπορειτε να μου πειτε, πρωτα ποιο ειναι καλυτερο για την αλυσιδα του καρτ, αλλα και γιατι αυτη η θεαματικη διαφορα των τιμων ???
Δεν θυμαμαι τη μαρκα του φθηνου, αλλα αυτο που πηρα ειναι auto care, αν το λεω καλα και το πηρα με τη λογικη οτι στα λεφτα που θα επαιρνα ενα valvoline παιρνω δυο τετοια και το 'πνιγω'....Α! επισης η αλυσιδα δεν ειναι o-ring!
-
Τριαντάφυλλε,
τα λιπαντικά σπρέι με τεφλόν προτιμώνται περισσότερο για πλαστικά και για μικρές καταπονήσεις. Στην περίπτωση π.χ. λίπανσης ρουλεμάν, δεν θεωρούνται καλή λύση. Το ίδιο ισχύει και για αλυσίδες, όπου τα φορτία είναι επίσης μεγάλα.
Το γράσσο λιθίου, δεν θα σου δημιουργήσει πρόβλημα, αλλά δεν θα είναι τόσο καλό όσο ένα εξειδικευμένο chain lube. Στη θέση σου θα πήγαινα για το Valvoline. -
Τεφλόν είχα για αλυσίδα ποδηλάτου, μεταλλική προφανώς. Απευθυνόταν σε ποδηλάτες μόνο.
Νομίζω τα λιθίου αντέχουν σε αλμύρα και χρησιμοποιούνται σε ναυτικές εφαρμογές σε τροχαλίες και συστήματα με γρανάζια που εκτίθενται στον καιρό.
-
Να ρωτησω και εγω κατι τον τελευταιο καιρο η πορτα του οδηγου αλλα κυριως του συνοδηγου τριζει οχι παντα αλλα συχνα.Ειχα βαλει wd40 και ενα αλλο γρασο που μου ειχε δοσει ενας φιλος το οποιο ακριβως τι ηταν δεν ξερω απλα ειταν πολυ παχυρευστο και ειχε ενα χρωμα πρασινογρι. Προκοπη δεν βρηκα και οταν το πειγα σε ενα φαναρτζη για αλλες δουλειες μου εριξε καμποσο wd40 και σταματησε αλλα μετα απο δυο μερες ξαναξεκινησαν και η δυο πορτες. θα θελα να ρωτησω τι πρεπει να βαλω για να σταματηση γιατι ο ηχος ειναι πραγματικα πολυ εκνευριστηκος(λες και ειναι το αμαξι του κομη δρακουλα) παρεπιπτοντος η πορτα του συνοδηγου φενεται σαν να εχει πεσει λιγο και εχω την εντυπωση οτι ισα ισα ακουμπαει η κατω μπροστα γωνια της με το αμαξωμα. αυτο μπορω να το φτιαξω μονος μου βγαζοντας την και ξανα βαζοντας τη η πρεπει να παω σε φαναρτζη Και ποσο δυσκολο ειναι.
Ευχαριστω εκ τον προτερον και συγνωμη αλλη μια φορα για την ορθογραφια μου αλλα δεν ειναι το φορτε μου.
-
Ο χρήστης panoscorfu έγραψε:
Να ρωτησω και εγω κατι τον τελευταιο καιρο η πορτα του οδηγου αλλα κυριως του συνοδηγου τριζει οχι παντα αλλα συχνα.Ειχα βαλει wd40 και ενα αλλο γρασο που μου ειχε δοσει ενας φιλος το οποιο ακριβως τι ηταν δεν ξερω απλα ειταν πολυ παχυρευστο και ειχε ενα χρωμα πρασινογρι. Προκοπη δεν βρηκα και οταν το πειγα σε ενα φαναρτζη για αλλες δουλειες μου εριξε καμποσο wd40 και σταματησε αλλα μετα απο δυο μερες ξαναξεκινησαν και η δυο πορτες.Moυ έχει συμβεί κάτι ανάλογο.
Σε αυτή την περίπτωση δεν είναι θέμα λιπαντικού, κάπου τρίβεται ο μεντεσές. Εμένα μου τον αλλάξαν (με έναν άβαφτο ) και λύθηκε το πρόβλημα. -
Μια και λέμε για λιπαντικά, όταν κάποιος έχει 'κοκάλινο' ζυγό (nut) στην ηλεκτρική του κιθάρα και έχει και vibrato (ή tremolo, πείτε το κι έτσι, αν και τεχνικά είναι λάθος όρος), τι λιπαντικό πρέπει να χρησιμοποιήσει για να μειώσει τις τριβές μεταξύ πλαστικού και χορδής, μπας και σταματήσει το ξεκούρδισμα σε κάθε χρήση του vibrato; Ξέρω ότι λιπαντικά που περιέχουν οξέα απαγορεύονται διά ροπάλου.
-
Τ ο προβλημα ειναι οτι δεν ξερω αν μπορω να βρω ευκολα μεντεσεδες γιατι το ατοκινιτο ειναι παλιο και δεν ειχε κυκλοφορηση και πολυ ενας γνωστος μου που πειγε σημερα το αμαξι του φεναρτζη ( τον στουκαρε μια γρια απο πισω ενω περιμενε να αναψη το φαναρι ) ρωτισε τον φαναρτζη για την περιπτωση μου και αυτος του ειπε να παρω ενα μπιτονι πετρελαιο και να βαλω φωτια στο αμαξι ( πλακα κανω ) και να ριχνω σιγα σιγα πετρελεο στους μεντεσεδες μεχρι να φυγει η σκουρια που πιθανων εχει πιασει. λετε να κανει τιποτα αυτο ητσαμπα θα ταλεπωρηθω γιατι αυτο απο οτι του ειπε θα πρεπει να το κανω 2-3 φορε για περιπου μιαμιση με δυο ωρες
-
Και ενα quiz, πως βγηκε το ονομα του WD-40,
Για να σας δω....
Λιπαντικά σε σπρέι και γενικώς περί λίπανσης (γράσσα κλπ...)