-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Μέχρι τώρα εχω πάρει πολλές και αξιόλογες απαντήσεις απο πολλα μέλη του club και σας ευχαριστώ πολύ γι αυτό.Ομως κανείς δεν σχολίασε το γεγονός, γιατί το συγκεκριμένο πρόβλημα εμφανίζεται μετά απο τοποθέτηση κάποιας aftermarket ανάρτησης που συνήθως είναι χαμηλότερη και σκληρότερη.Μήπως η μαμά ανάρτηση λόγω μεγαλύτερων διαδρομών κρύβει επιμελώς την κακή κατανομή των φορτίων στους τροχούς?
Αν διαβάσεις το δικό μου πόστ στην αρχή είχα αναφέρει ότι άλλαξες όλο το πακέτο όπως το είχε η Mitsu το οποίο δουλεύει καλά με τις όποιες διαφορές του, υπάρχουν άτομα που έχουν χαλάσει σε αξία άλλο ένα αυτοκίνητο σε ευθυγραμμίσεις και αναρτήσεις και ακόμα ψάχνονται, μόνο από τύχη θα σου καθότανε αμέσως, και ίσως από τύχη σου κάτσει μετά από αρκετό ακόμα ψάξιμο. Καλό κουράγιο στην ανηφόρα που διάλεξεις να ανέβεις.
Το διάβασα αλλά όπως έχω ξαναγράψει η μαμά ανάρτηση ήταν επιεικώς απαράδεκτη για το νορμάλ μοτέρ, πόσο μάλλον για ένα βελτιωμένο...
Αναγκαστικά πήγα σε aftermarket ανάρτηση, το μεγάλο μου ερώτημα όμως είναι γιατί μετά την τοποθέτηση της και χωρίς να κάνω corner balance το αμάξι έγερνε και έβγαζε μούτρα μόνο στις αριστερές και το ίδιο αλλά σε κάπως μικρότερο βαθμό εξακολουθεί να συμβαίνει και μετά το corner balance?
Μακάρι να έκανε το ίδιο και στις δεξιές δηλαδή να ήταν συμμετρικό, γιατί τότε θα ήταν πιο εύκολο να το βελτιώσω.Το γαμώτο και η δυσκολία έγκειται στο οτι βγάζει το πρόβλημα μόνο στις αριστερές. -
Να ρωτήσω επειδή δεν το ξέρω το αυτοκίνητο, τα ημιαξόνια εμπρός έχουν μεγάλη διαφορά στο μήκος ? πια πλευρά είναι η μεγαλύτερη ?
Έχεις μετρήσει στο μηχάνημα το ίχνος του τροχού ? εννοώ το ίχνος του νοητού βασιλικού πείρου μήπως και έχει διαφορές το ίχνος του ενός τροχού από τον άλλο.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Να ρωτήσω επειδή δεν το ξέρω το αυτοκίνητο, τα ημιαξόνια εμπρός έχουν μεγάλη διαφορά στο μήκος ? πια πλευρά είναι η μεγαλύτερη ?Έχεις μετρήσει στο μηχάνημα το ίχνος του τροχού ? εννοώ το ίχνος του νοητού βασιλικού πείρου μήπως και έχει διαφορές το ίχνος του ενός τροχού από τον άλλο.
Το αριστερό ημιαξόνιο είναι λίγο μεγαλύτερο απ οτι ξέρω, όσο για το ίχνος που λές, έχω τις μετρήσεις της τελευταίας ευθυγράμμισης που αναφέρει για γωνία βασιλικού πείρου και είναι αριστερά 16μοίρες και 28λεπτά ενώ δεξιά 16μοίρες και 40λεπτά(ο κατασκευαστής δίνει 14μοίρες και 18λεπτά με ανοχή + - 1μοίρα) αν αυτό σου λέει κάτι.Για πίσω γράφει διαφορά ίχνους και είναι αριστερά +00μοίρες και 11λεπτά ενώ δεξιά +00μοίρες και 10λεπτά.
-
Ο χρήστης krej έγραψε:
Να ρωτήσω επειδή δεν το ξέρω το αυτοκίνητο, τα ημιαξόνια εμπρός έχουν μεγάλη διαφορά στο μήκος ? πια πλευρά είναι η μεγαλύτερη ?
Έχεις μετρήσει στο μηχάνημα το ίχνος του τροχού ? εννοώ το ίχνος του νοητού βασιλικού πείρου μήπως και έχει διαφορές το ίχνος του ενός τροχού από τον άλλο.
Το αριστερό ημιαξόνιο είναι λίγο μεγαλύτερο απ οτι ξέρω, όσο για το ίχνος που λές, έχω τις μετρήσεις της τελευταίας ευθυγράμμισης που αναφέρει για γωνία βασιλικού πείρου και είναι αριστερά 16μοίρες και 28λεπτά ενώ δεξιά 16μοίρες και 40λεπτά(ο κατασκευαστής δίνει 14μοίρες και 18λεπτά με ανοχή + - 1μοίρα) αν αυτό σου λέει κάτι.Για πίσω γράφει διαφορά ίχνους και είναι αριστερά +00μοίρες και 11λεπτά ενώ δεξιά +00μοίρες και 10λεπτά.
Και βέβαια λέει κάτι, προσπάθησε να φέρεις το ίχνος στην οριακή τιμή του κατασκευαστή 14ο 18' και να είναι και το toe εμπρός - πίσω σύμφωνα με τις προδιαγραφές αλλά τα κάμπερ, κάστερ, ίχνη, πρέπει να τα φέρεις όλα στις προδιαγραφές και να κάνεις μία αλλαγή τη φορά, αν αλλάξεις 2 τιμές μαζί έχεις χάσει το παιγνίδι, μόνο με trial & error θα βρείς άκρη. Εδώ χρειάζεσαι ψάξιμο, μακάρι να το πετύχεις εύκολα.
-
Ο χρήστης krej έγραψε:
Να ρωτήσω επειδή δεν το ξέρω το αυτοκίνητο, τα ημιαξόνια εμπρός έχουν μεγάλη διαφορά στο μήκος ? πια πλευρά είναι η μεγαλύτερη ?
Έχεις μετρήσει στο μηχάνημα το ίχνος του τροχού ? εννοώ το ίχνος του νοητού βασιλικού πείρου μήπως και έχει διαφορές το ίχνος του ενός τροχού από τον άλλο.
Το αριστερό ημιαξόνιο είναι λίγο μεγαλύτερο απ οτι ξέρω, όσο για το ίχνος που λές, έχω τις μετρήσεις της τελευταίας ευθυγράμμισης που αναφέρει για γωνία βασιλικού πείρου και είναι αριστερά 16μοίρες και 28λεπτά ενώ δεξιά 16μοίρες και 40λεπτά(ο κατασκευαστής δίνει 14μοίρες και 18λεπτά με ανοχή + - 1μοίρα) αν αυτό σου λέει κάτι.Για πίσω γράφει διαφορά ίχνους και είναι αριστερά +00μοίρες και 11λεπτά ενώ δεξιά +00μοίρες και 10λεπτά.
εννοείται ότι όταν δεν ακολουθούνται οι εργοστασιακές τιμές μετά από αλλαγές σε ανάρτηση ότι το παιχνίδι έχει χαθεί αλλά όχι απαραίτητα προς το κακό γιατί δεν συμφωνώ ότι οι αρχικές τιμές είναι και οι καλύτερες για τον εκάστοτε οδηγό με τις δικές του, προσωπικές προτιμήσεις... Πάντως τα νούμερα είναι πολύ έξω...
Δοκίμασε άλλη μια αλλαγή, των δυο μπροστινών αμορτισέρ εναλλάξ και των αντίστοιχων ελατηρίων τους πάλι χωρίς ζευγάρωμα των μεν με τα δε...
-
Σίγουρα με τις ρυθμίσεις του κατασκευαστή όσον αφορά το κάμπερ και το toe δεν απέχω πολύ (έχω 2 μοιρες εμπρός αρνητικό κάμπερ, 1.45 μοίρες πίσω, παράλληλους τροχούς εμπρός και σχεδόν παράλληλους 00.05 σύγκλιση στο σύνολο στους πίσω τροχούς).Οι ρυθμίσεις αυτές είναι άκρως συντηρητικές σε σχέση με την ευθυγρ'αμμιση που κάνουν κάποια μέλη του EVOCLUB στα αυτοκίνητα τους.Οσον αφορά τον βασιλικό πείρο δεν ξέρω αν μπορεί να ρυθμιστεί εκτός αν εξαρτάται απο το ύψος του αυτοκινήτου.Πάντως ο Πουπάκης που μου έκανε την ευθυγράμμιση δεν μου είπε τίποτα γι αυτό, οτι δηλαδή μπορεί να επηρεάζει το στρίψιμο του αυτοκινήτου στις αριστερές.Θα τον ξαναρωτήσω όμως.
-
Homework για το σαββατοκύριακο
http://www.modified.com/tech/0507_sccp_ ... to_06.html
http://www.se-r.net/car_info/suspension_tuning.html
http://www.racing-car-technology.com.au/
http://www.torquecars.co.uk/tuning/susp ... ttings.php
-
Ο χρήστης krej έγραψε:
Μέχρι τώρα εχω πάρει πολλές και αξιόλογες απαντήσεις απο πολλα μέλη του club και σας ευχαριστώ πολύ γι αυτό.Ομως κανείς δεν σχολίασε το γεγονός, γιατί το συγκεκριμένο πρόβλημα εμφανίζεται μετά απο τοποθέτηση κάποιας aftermarket ανάρτησης που συνήθως είναι χαμηλότερη και σκληρότερη.Μήπως η μαμά ανάρτηση λόγω μεγαλύτερων διαδρομών κρύβει επιμελώς την κακή κατανομή των φορτίων στους τροχούς?μήπως λέω μήπως οι μηχανικοί της Mitsubishi ξέρουν τι κάνουν καλύτερα από τους γαμαουα έλληνες αναρτησάδες και λοιπούς κομπογιαννίτες μάστορες της ελληνικής επικράτειας?
-
Ο χρήστης j.marr έγραψε:
Μέχρι τώρα εχω πάρει πολλές και αξιόλογες απαντήσεις απο πολλα μέλη του club και σας ευχαριστώ πολύ γι αυτό.Ομως κανείς δεν σχολίασε το γεγονός, γιατί το συγκεκριμένο πρόβλημα εμφανίζεται μετά απο τοποθέτηση κάποιας aftermarket ανάρτησης που συνήθως είναι χαμηλότερη και σκληρότερη.Μήπως η μαμά ανάρτηση λόγω μεγαλύτερων διαδρομών κρύβει επιμελώς την κακή κατανομή των φορτίων στους τροχούς?
μήπως λέω μήπως οι μηχανικοί της Mitsubishi ξέρουν τι κάνουν καλύτερα από τους γαμαουα έλληνες αναρτησάδες και λοιπούς κομπογιαννίτες μάστορες της ελληνικής επικράτειας?
Σίγουρα ο κατασκευαστής ξέρει καλά τι κάνει.Ομως οταν βελτιώνεις ενα αμάξι και παίρνει 100+ άλογα, η μαμά ανάρτηση δεν μπορεί να ανταποκριθεί και να διαχειριστεί επαρκώς την αυξημένη ισχύ.Αν κυττάξει κανείς στις μετρήσεις βάρους ανα τροχό που παρουσιάζουν κατά καιρούς τα περιοδικά evo και power, θα δεί οτι στα περισσότερα απο τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, έχουν συγκεντρωμένο το μεγαλύτερο βάρος (πολλές φορές +40 κιλά) στον εμπρός αριστερό τροχό και άλλα τόσα η και περισσότερα στον πίσω δεξιό τροχό.Με τον οδηγό η διαφορά αυτή αυξάνει εμπρός αριστερά πολύ περισσότερο, ενώ συνήθως πίσω μηδενίζεται.Στα περισσότερα αυτοκίνητα το βάρος του οδηγού μοιράζεται κατά προσέγγιση ως εξής:ΕΑ=40%, ΕΔ=11%, ΠΑ=34% και ΠΔ=15%.Βέβαια η κατανομή εξαρτάται και απο την ακαμψία του οχήματος.Αρα λοιπόν βλέπουμε ενα αυτοκίνητο που με τον οδηγό του μέσα, φορτίζει τον ΕΑ τροχό με περισσότερα απο 60 κιλά σε σχέση με τον ΕΔ.Φαντάσου ενα αυτοκίνητο με τέλεια κατανομή ΕΑ με ΕΔ και ΠΑ με ΠΔ και ξαφνικά πας και βάζεις επάνω στον ΕΑ θόλο ενα σακκί τσιμέντο(50κιλά).Είναι δυνατόν να στρίβει το ίδιο στις δεξιές και στις αριστερές στροφές?Στις δεξιές θα στρίβει σαφώς καλύτερα γιατί ο ΕΑ τροχός θα φορτίζεται περισσότερο λόγω του αυξημένου φορτίου, ενώ στις αριστερές ο ΕΔ θα γλυστράει λόγω του μικρότερου φορτίου που θα μεταφέρει.Γι αυτό γίνεται το corner balancing ώστε να μοιραστούν όσο το δυνατόν καλύτερα τα φορτία στους τέσσερεις τροχούς με ευεργετικά αποτελέσματα στην ευστάθεια του οχήματος.Βέβαια αυτό που λέω και πιο πάνω είναι οτι με την μαμά ανάρτηση το πρόβλημα δεν εμφανίζεται λόγω του οτι οι πιο μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες διαδρομές τους απορροφούν την διαφορά των βαρών ανα τροχό.Ελα όμως που η ανάγκη μας κάνει να τοποθετούμε aftermarket ανάρτηση με όσα αυτό τελικά συνεπάγεται.Το corner balancing σίγουρα βελτιώνει τα πράγματα και αυτό το είδα προσωπικά στην πράξη, όμως τελικά κάτι άλλο συμβαίνει όταν σκληραίνει η και χαμηλώνει το αμάξι με αποτέλεσμα την διαφοροποίηση στο στρίψιμο μεταξύ αριστερών και δεξιών στροφών.Γι αυτο και άνοιξα αυτή τη συζήτηση ελπίζοντας να έχει συμβεί κάτι παρόμοιο και σε κάποιον άλλο ώστε να βρώ κι εγώ την λύση σε αυτό το @ολοπρόβλημα που μου έχει σπάσει τα νεύρα.
-
άμα υπαρχει δυνατοτητα κανε παλι ευθυγραμμιση αφου βεβαια κανεις καμια 2 -3Κ χιλιομετρα απο την αλλαγη των αναρτησεων και σιλεντς ωστε να ¨κατσουν¨ και βλεπεις αν τα νουμερα ειναι ομοια
το μοτερ σου ειναι εγκαρσια με το κιβωτιο αριστερα ,ετσι?
θελω να παω με αυτο οτι ,ναι μεν εχεις +13 κιλα ΕΑ αλλα αυτα τα κιλα ειναι συγκεντρωμένα(κιβωτιο)
τερμα κατω και αριστερα τα οποια μπορει να εχουν το ιδιο αποτελεσμα με τα 50 κιλα τσιμεντο που εσυ ιδεατα τοποθετεις πανω στο εα θολοαπο χαμηλωμα δεν μας ειπες
υ.γ οποιαδηποτε κριτικη δεκτη)
-
Ο χρήστης jimhs έγραψε:
άμα υπαρχει δυνατοτητα κανε παλι ευθυγραμμιση αφου βεβαια κανεις καμια 2 -3Κ χιλιομετρα απο την αλλαγη των αναρτησεων και σιλεντς ωστε να ¨κατσουν¨ και βλεπεις αν τα νουμερα ειναι ομοιατο μοτερ σου ειναι εγκαρσια με το κιβωτιο αριστερα ,ετσι?
θελω να παω με αυτο οτι ,ναι μεν εχεις +13 κιλα ΕΑ αλλα αυτα τα κιλα ειναι συγκεντρωμένα(κιβωτιο)
τερμα κατω και αριστερα τα οποια μπορει να εχουν το ιδιο αποτελεσμα με τα 50 κιλα τσιμεντο που εσυ ιδεατα τοποθετεις πανω στο εα θολοαπο χαμηλωμα δεν μας ειπες
υ.γ οποιαδηποτε κριτικη δεκτη)
Το μοτέρ είναι τοποθετημένο έτσι όπως το λές.Και πρίν το corner balancing έτσι δεν ήταν τοποθετημένο όμως και είχε και τα επιπλέον κιλά της μπαταρίας.Οπως έχω γράψει πιο πάνω μετέφερα την μπαταρία στο χώρο αποσκευών απο εμπρός αριστερά στην μετώπη που ήταν, με αποτέλεσμα να πετύχω το όσο το δυνατόν καλύτερο ζύγισμα, πάντα με εμένα μέσα, γιατί απο ένα σημείο και μετά οταν προσθέτεις η αφαιρείς κιλά απο την επιμήκυνση η την επιβράχυνση της ανάρτησης ενός απο τα άκρα του αυτοκινήτου, συγχρόνως προσθέτεις η αφαιρείς τα ίδια κιλά απο το διαγωνίως αντίστοιχο άκρο του, με αποτέλεσμα να χαλάει το ζύγισμα.Ετσι σταματάς εκεί όπου τα αθροίσματα των διαγωνίων βαρών είναι ίδια η σχεδόν ίδια.(π.χ. ΕΑ+ΠΔ=ΕΔ+ΠΑ).Για να επιτύχεις ακόμα καλύτερο ζύγισμα πρέπει να μεταφέρεις πραγματικά βάρη όπως ας πούμε αυτό που έκανα με την μεταφορά της μπαταρίας πίσω.Το ύψος του αυτοκινήτου είναι σύμφωνα με αυτό που προτείνει η ΤΕΙΝ δηλαδή το αυτοκίνητο έχει χαμηλώσει 4.5 εκατοστά εμπρός και 1.5 εκατοστά πίσω.
ΑΠΟΡΙΕΣ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ CORNER BALANCE ΣΕ EVO VI.