-
Όταν ο κατασκευαστής είναι επώνυμος, με δικές του Α! ύλες και με δική του έρευνα, τα αποτελέσματα είναι άριστα.
-
Γνωρίζει κανείς τι ρευστότητα είναι η ελάχιστη που απαιτείται για να δουλεύει σωστά το ABS που έχουν τα περισσότερα αυτ/τα?
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Τα 5.1 από επώνυμο κατασκευαστή είναι πάντα καλύτερα από τα καλύτερα 4.0 γιατί έχουν παντού καλύτερες ιδιότητες,- Απορροφούν λιγότερη υγρασία
- Αντέχουν σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες και πιο κατάλληλα όταν υπάρχει υδραυλικός συμπλέκτης με κοινό κύκλωμα με των φρένων
- είναι πιο λεπτόρευστα για να είναι κατάλληλα με τα συστήματα ABS
- Είναι απόλυτα συμβατά με τα 4.0 για τί είναι της ίδια χημικής βάσης ( polyethylene glycol )
ε! δεν ξέρω πως αλλιώς να το πώ.
Ο κατασκευαστής προτείνει 4.0 για να μην βάλεις 3.0, δεν σου λέει να μην βάλεις 5.1
Όλα είναι συνθετικά 100%, ξέρεις να υπάρχουν στην φύση υγρά φρένων ?
Σε ευχαριστώ επίσης φίλε μου για το διευκρινιστικότατο σου ποστ.
Ξέρεις...εμείς οι άσχετοι είμαστε και άπιστοι Θωμάδες και πολλές φορές ζαλίζουμε για να πιστούμε/μάθουμε.
-
Πάντα βάζω μια καλή μάρκα συνθετικό DOT4, που περιέχει πρόσθετα που προστατεύουν το σύστημα των φρένων - όχι μόνο ψηλό σημείο βρασμού - σε λογική τιμή με αλλαγές κάθε 2-3 χρόνια.
Βάζω μαλακά τακάκια - όπως τα εργοστασιακά - γιατί θέλω ήσυχο φρένο που να δουλεύει καλά κρύο.
Ποτέ δεν έχει βράσει υγρό στα φρένα μου, συχνά όμως έχω pad-fade.Κάθε 2-3 χρόνια (με την αλλαγή του υγρού), ανοίγω τις δαγκάνες και γρασσάρω το πιράκι (την επόμενη φορά πρέπει να αλλάξω και το λαστιχάκι που το σκεπάζει γιατί χάλασε).
Άλλοι έχουν διαφορετικές προτιμήσεις σε τακάκια/υγρά, εγώ αυτά χρησιμοποιώ.
Σε κανονική χρήση, τα φρένα μου θα δουλεύουν για πάντα. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Θα προσέθετα, πάντα κατά την δική μου γνώμη, ένα DOT 4 Synthetic, μια και ο κατασκευαστής προτείνει DOT 4. να του κάνουμε την χάρη!!. Πολλές φορές οι κατασκευαστές προτείνουν κάτι, χωρίς να μας λένε το γιατί. Στο σημείο αυτό φοβάμαι της πρωτοβουλίες!…. Κατά την δική μου γνώμη δεν ερμηνεύω « σου λέει 4 για να μην βάλεις 3» μα και 5,1. Ότι δεν απαγορεύετε δεν σημαίνει ότι επιτρέπετε, ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ, ποιο νομότυπη, ποιο υπακούει, προς έναν που έχει τμήμα μελετών που εμείς δεν το έχουμε!. Το 5.1, που για εμάς είναι καλύτερο, γιατί δεν το προτείνει ο κατασκευαστής , αφού για εμάς είναι καλύτερο για το αυτοκίνητο?!Όταν ο κατασκευαστής για λιπαντικό προτείνει κάποιο με προδιαγραφές API SG/CF (1989), πώς το ερμηνεύεις? Θα ψάξεις να βρεις ένα τέτοιο λιπαντικό (αν παράγεται ακόμα) ή θα βάλεις ένα πιο σύγχρονο που έχει API SL/CF (2001) ή SM/CF (2004), γνωρίζοντας ότι αυτό που ενδιαφέρει τον κατασκευαστή είναι αυτό που θα βάλεις να (υπερ)καλύπτει τις προδιαγραφές που σου λέει?
Είναι εύλογες απορίες, οι απορίες μου νομίζω. Προσωπικά εγώ κάνω τον ‘ξερολα’ μόνον σε ότι μετατρέπω – βελτιώνω. Τότε εγώ καθορίζω τι πρέπει να βάλω, για να επιτύχω αυτό που θέλω.
Antonis-team.Το ερώτημα είναι με ποια λογική κάνεις τον 'ξερόλα' (όπως λες) και καθορίζεις εσύ το τι 'πρέπει' να βάλεις... Π.χ. έχεις πειραματιστεί κι έχεις δει ότι αν μπει DOT5 σε ένα κύκλωμα φρένων που έχει σχεδιαστεί για DOT4 δε θα έχει προκαλέσει σημαντικές φθορές, μετά από 2-3 χρόνια?
-
Απορία ψάλτου, βήξ.....
-
Έξης, δευτέρα φύση που λέγανε οι παλιότεροι, όσον αφορά ότι μου λείπεις, τώρα πόσο καλό μου κάνεις δεν μπορώ να το υπολογίσω σε σχέση με την προσπάθεια μου για αυτοσυγκράτηση, ας είναι, κάνε εσύ το ταξίδι σου αφού σε ευχαριστεί, και άσε εμάς τους ... τυφλούς.... στο σκοτάδι μας.
-
καλημερα θα ηθελα την αποψη σας για τακακια.σε αυτοκινητο suzuki swift sport 08 μοντελο ηρθε η ωρα για αλαγη κα θα ηθελα κατι το οποιο να μπορει να ανταπεξερχεται και σε σκληρη χρηση καποιες φορες.
-
Πόσο σκληρή?
Για σκίσιμο στο βουνό μιλάμε ή και για πίστα? -
ποιο πολυ στο βουνο.και επισης αν θα ηταν καλο να αλαξω και υγρα(σκεφτομαι DOT 5.1).να σημειωσω οτι το αυτοκινητο χει 15000 χιλ.
-
Ο χρήστης tsoupra έγραψε:
ποιο πολυ στο βουνο.και επισης αν θα ηταν καλο να αλαξω και υγρα(σκεφτομαι DOT 5.1).να σημειωσω οτι το αυτοκινητο χει 15000 χιλ.Φίλε μου κι εγώ με Swiftάκι...Μάλιστα στο παρόμοιο ερώτημά μου (Dot4 ή Dot 5.1 δηλαδή) ακριβώς μια σελίδα πριν στο παρόν θέμα, ο φίλτατος 21 Quadra μου είχε απαντήσει τα εξής:
Τα 5.1 από επώνυμο κατασκευαστή είναι πάντα καλύτερα από τα καλύτερα 4.0 γιατί έχουν παντού καλύτερες ιδιότητες,
- Απορροφούν λιγότερη υγρασία
- Αντέχουν σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες και πιο κατάλληλα όταν υπάρχει υδραυλικός συμπλέκτης με κοινό κύκλωμα με των φρένων
- είναι πιο λεπτόρευστα για να είναι κατάλληλα με τα συστήματα ABS
- Είναι απόλυτα συμβατά με τα 4.0 για τί είναι της ίδια χημικής βάσης ( polyethylene glycol )
ε! δεν ξέρω πως αλλιώς να το πώ.
Ο κατασκευαστής προτείνει 4.0 για να μην βάλεις 3.0, δεν σου λέει να μην βάλεις 5.1
Όλα είναι συνθετικά 100%, ξέρεις να υπάρχουν στην φύση υγρά φρένων ?
Οπότε πήγαινε άφοβα για αυτά (Dot 5.1).
Θα προχωρήσω ένα βήμα πιο πέρα και θα ρωτήσω το εξής: είμαστε σίγουροι ότι στα σέρβις αλλάζουν τα υγρά των φρένων ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣ ή αντικαθιστούν ΜΟΝΟ την ποσότητα ,που βρίσκεται στο σχετικό δοχειάκι πληρώσεως στο χώρο του κινητήρα?
Είναι 'βαριά δουλειά' για τα παλικάρια μας τους μηχανικούς, αυτή?Απαιτεί αρκετή εργατοώρα στην προσπάθειά τους να ξεπετάξουν εσένα και το αμάξι σου 'προκειμένου να έλθει ο επόμενος'?Αυτή την απορία την εξέφρασα ,ορμόμενος, από το γεγονός ότι πουθενά στο manual του Κατασκευαστή για το αυτοκίνητό μου (Swift 1.3 MY'06) δεν βρήκα μια σαφή αναγραφή της ποσότητας (πόσα ml δηλαδή)των υγρών, που βρίσκοναι στο κύκλωμα των φρένων του αυτοκινήτου.
-
Θα προχωρήσω ένα βήμα πιο πέρα και θα ρωτήσω το εξής: είμαστε σίγουροι ότι στα σέρβις αλλάζουν τα υγρά των φρένων ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣ ή αντικαθιστούν ΜΟΝΟ την ποσότητα ,που βρίσκεται στο σχετικό δοχειάκι πληρώσεως στο χώρο του κινητήρα?
Είναι 'βαριά δουλειά' για τα παλικάρια μας τους μηχανικούς, αυτή?Απαιτεί αρκετή εργατοώρα στην προσπάθειά τους να ξεπετάξουν εσένα και το αμάξι σου 'προκειμένου να έλθει ο επόμενος'?Αυτή την απορία την εξέφρασα ,ορμόμενος, από το γεγονός ότι πουθενά στο manual του Κατασκευαστή για το αυτοκίνητό μου (Swift 1.3 MY'06) δεν βρήκα μια σαφή αναγραφή της ποσότητας (πόσα ml δηλαδή)των υγρών, που βρίσκοναι στο κύκλωμα των φρένων του αυτοκινήτου.
σε ευχαριστω για την απαντηση ως προς τα υγρα φρενων και να σου πω επισης οτι επειδη τουλαχιστον για τα φρενα εχω πολυ δικο μου ανθρωπο και παντα ειμαι μπροστα ειμαι απολυτα για το ι θα κανει.τωρα στην αντιπροσωπεια παντα ειμαι μπροστα στα σερβις οτι και να μου πουνε ειμαι καθετος αν δεν με αφηνουν το παιρνω και φευγω(ειμαι κολλημενος με αυτο θελω παντα να ειμαι παρων). θα εκτιμουσα επισης αν μπορουσες να μου προτεινεις και τακακια για την χρηση που προανεφερα
-
Δες αν υπάρχουν για το αμάξι σου σε Ferodo DS2500, η σειρά DS3000 είναι για πιο σκληρή χρήση και όχι για καθημερινά αυτοκίνητα.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Δες αν υπάρχουν για το αμάξι σου σε Ferodo DS2500, η σειρά DS3000 είναι για πιο σκληρή χρήση και όχι για καθημερινά αυτοκίνητα.Αυτούς τους δύο κωδικούς τακακιών ετοιμαζόμουν να ποστάρω κι εγώ τώρα!
Μόνο που μην τα ψάξεις ως ds2500 ή ds3000 για Swift ZC31S (το μοντέλο σου φίλε tsoupra) αφού το πιθανότερο είναι να μη βρεις τίποτα.
Όμως τα Swift φοράνε ακριβώς τα ίδια τακάκια με το τωρινό Micra Κ12, οπότε θα είναι μάλλον πιο εύκολο να βρεις κάτι αναζητώντας τακάκια για Micra K12.
-
@ tsoupra
Αν δε μιλάμε για παρατεταμένο σκίσιμο σε κατηφορικές στροφοδιαδρομές, ίσως και με τα 'απλά' Ferodo Premier (που είναι και ΠΟΛΥ πιο οικονομικά αλλά και 'φιλικά' προς τις δισκόπλακες) και με υγρά 5.1 να την κάνεις μια χαρά τη δουλειά σου. Σε πίστα, αν κυνηγάς τα δέκατα, το 2500 [ή κάποιο ακόμα καλύτερο] είναι πολύ καλή λύση, αλλά για δρόμο και για 'σκίσιμο μια στις τόσες' λόγω κόστους πολλοί τα θεωρούν λίγο overkill. Σημείωσε κι ότι έχουν μεγαλύτερο συντελεστή τριβής από τα Premier (0.50 αντί 0.29 αν θυμάμαι καλά) που σημαίνει ότι απαιτούν μικρότερη πίεση στο πεντάλ του φρένου για να σου δώσουν μια Χ επιβράδυνση. Αυτό σε άλλους αρέσει, σε άλλους όχι. -
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
@ tsoupra
Αν δε μιλάμε για παρατεταμένο σκίσιμο σε κατηφορικές στροφοδιαδρομές, ίσως και με τα 'απλά' Ferodo Premier (που είναι και ΠΟΛΥ πιο οικονομικά αλλά και 'φιλικά' προς τις δισκόπλακες) και με υγρά 5.1 να την κάνεις μια χαρά τη δουλειά σου. Σε πίστα, αν κυνηγάς τα δέκατα, το 2500 [ή κάποιο ακόμα καλύτερο] είναι πολύ καλή λύση, αλλά για δρόμο και για 'σκίσιμο μια στις τόσες' λόγω κόστους πολλοί τα θεωρούν λίγο overkill. Σημείωσε κι ότι έχουν μεγαλύτερο συντελεστή τριβής από τα Premier (0.50 αντί 0.29 αν θυμάμαι καλά) που σημαίνει ότι απαιτούν μικρότερη πίεση στο πεντάλ του φρένου για να σου δώσουν μια Χ επιβράδυνση. Αυτό σε άλλους αρέσει, σε άλλους όχι.ευχαριστω για την κατατοπιστικη σου απαντηση.η αληθεια ειναι οτι και εγω τα ferodo (DS2500) ειχα σαν πρωτη σκεψη δεδομενου ομως το μεγαλο κοστος και οτι ναι μεν ορισμενες φορες η χρηση ειναι σκληρη π.χ Διονυσος αλλα αυτο δεν ειναι πολυ συχνο.απλα ειχα την απορια αν εκτος απο Ferodo εχει δοκιμαστει καποια αλλη εταιρια με θετικα αποτελεσματα.
-
Υπάρχουν 2 ειδών τακάκια. Τα απλά και τα μεταλλικά.
Τα απλά είναι ήσυχα, φρενάρουν καλά όταν είναι κρύα και βγάζουν καπνό μόλις ζεσταθούν. Όταν παραζεσταθούν δεν πιάνουν καλά - pad fade - και μπορεί να καταστραφούν, φεύγουν κομμάτια.
Τα μεταλλικά αντέχουν σε ψηλές θερμοκρασίες αλλά όταν είναι κρύα δεν πιάνουν καλά και κάνουν θόρυβο στο φρενάρισμα.
Υπάρχουν και πολλές ενδιάμεσες κατηγορίες ανάλογα πόσο 'μεταλλικά' είναι τα τακάκια.
Σε ξεχωριστή κατηγορία τιμής βρίσκονται τα κεραμικά τακάκια που αντέχουν σε ψηλές θερμοκρασίες όσο τα μεταλλικά αλλά έχουν ελάχιστα από τα μειονεκτήματα των μεταλλικών όταν είναι κρύα.
Πιο σωστά εδώ:
http://www.stoptech.com/products/high_performance_pads.shtml -
http://www.pagid-brake-pads.co.uk/mater ... ations.php
Πίνακας με θερμοκρασίες απόδοσης του κάθε υλικού. Τα κεραμικά (RS-5, RS-19&29, RS-14, RS-15 κατά σειρά 'αγριάδας') είναι αλλού από πλευράς φάσματος θερμοκρασιών, αλλά είναι και ακριβότερα.
Άλλες σελίδες του ιδίου ιστότοπου παρουσιάζουν αναλυτικά τις θερμοκρασίες, τους συντελεστής τριβής κλπ κάθε υλικού τριβής. Τα παλαιότερα και γνωστότερα και φθηνότερα, πάντως (RS4-4, RS4-2, RS4-2-1), δεν τα αναφέρει ως μεταλλικά, αλλά ως έχοντα βάση τον άνθρακα (carbon-based).
Σε επίπεδο πληροφοριών, η Πάτζιντ μου φαίνεται η σοβαρότερη εταιρία του κλάδου. Δεν έχω δοκιμάσει πάντως κανένα τακάκι της.Έχω δοκιμάσει Φερόντο DS2500 και έμεινα εξαιρετικά ικανοποιημένος από την αντοχή του (σχεδόν 50.000 χιλιόμετρα με 6-7 track days), τη φιλικότητά του (ΚΑΙ προς τις δισκόπλακες), τον πολυ υψηλό και σταθερό συντελεστή τριβής του και κυρίως τη διπλή του φύση από πλευράς φάσματος θερμοκρασιών λειτουργίας, τη δυνατότητά του να ανταποκρίνεται άριστα σε χρήση και δρόμου (κρύο) και πίστας-μέχρις ενός σημείου. Στην πίστα, με δυνατό και βαρύ αυτοκίνητο, τα μπροστινά τουλάχιστον φρένα θέλουν τακάκι λίγο πιο πολεμικό, για να αντέξει το ξέσκισμα. Το DS 3000 της Φερόντο όμως, είναι φουλ πολεμικό από πλευράς θερμοκρασιών, άρα ακατάλληλο και δυνητικώς επικίνδυνο για χρήση δρόμου (εκτός κι αν θυμάσαι να φρενάρεις ανά 5λεπτο στο ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο, για να το κρατάς σε θερμοκρασία λειτουργίας).
-
Εγώ χρησιμοποιώ αυτά: http://www.honeywell.com/sites/bremsbelag-en/automotive.htm
Είναι πάμφθηνα και φρενάρουν ήσυχα μέσα στην πόλη. Βέβαια μόλις τα ζορίσεις μυρίζουν και βγάζουν καπνό, ενώ αν συνεχίσεις να τα ζορίζεις, εμφανίζουν έντονο pad-fade.
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Γνωρίζει κανείς τι ρευστότητα είναι η ελάχιστη που απαιτείται [από ένα υγρό φρένων] για να δουλεύει σωστά το ABS που έχουν τα περισσότερα αυτ/τα?Anyone?....
Λέγαμε πιο πάνω για MOTUL RBF600 και MOTUL DOT5.1, και το μόνο καλύτερο που έχουν τα δεύτερα είναι η ρευστότητά τους ειδικά στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες - το ερώτημα είναι κατά πόσον αυτό θα έπρεπε να μας απασχολεί εδώ στην Ελλάδα ώστε να μην προτιμήσουμε τα πρώτα.
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις