-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Σήμερα που αυτοκίνητα όπως το Fiat 500 έρχονται απο το εργοστάσιο με 17άρες ή το Astra με 18άρες (για να μη μιλήσω για άλλα που έχουν εργοστασιακές 19 και 20) και τα θεωρούμε νορμάλ, αναρωτιέμαι μήπως ο φόβος της μεγάλης ζάντας είναι καθαρά ψυχολογικός, γιατί οι δρόμοι είναι οι ίδιοι που ήταν και 10 χρόνια πρίν.Αν μιλάμε για Ελλάδα και ειδικά για πρωτεύουσα, μόνο ίδιοι δεν είναι οι δρόμοι με πριν από 10 χρόνια. Έχουμε πήξει στα μπαλώματα (οπτικές ίνες, φυσικό αέριο, χαλασμένοι σωλήνες της ΕΥΔΑΠ, κλπ) και ΕΝΑ δρόμο να ανοίξει και να ξανακλείσει με την άσφαλτο στο ίδιο επίπεδο που ήταν και πριν δεν έχω δει - βγάλε κάποια έργα σε δρόμους όπως η Αττική οδός. Δεν είναι ο 'φόβος της μεγαλης ζάντας' το καθαρά ψυχολογικό, το ότι μας αρέσουν οι τεράστιες ζάντες για να 'δείχνει' το αμάξι όπως τα conceptual drawings που βλέπουμε στα περιοδικά ή κάποια αγωνιστικά που τρέχουν σε πρωταθλήματα πίστας είναι - και φυσικά οι κατασκευαστές το έχουν καταλάβει εδώ και καιρό.
-
για τον ψυχολογικο τομεα και το τι κανουν οι κατασκευαστες,θα σας ελεγα να παρατηρησετε τους θολους σε ολα τα καινουρια αυτοκινητα.
οι νορμαλ 15αρες ή ακομα και 16ρες για παραδειγμα σε ενα αυτοκινητο σαν το golf ή το focus φαινονται πολυ μικρες γιατι δε γεμιζουν τους τεραστιους θολους(βεβαια τους γεμιζει το προφιλ του ελαστικου,αλλα δεν ειναι το ιδιο),ενω οι 18αρες φαινονται 'αρκουντως καλες' ή απλα φυσιολογικες..πρεπει να βαλεις(και το θεμα ειναι οτι μπορεις κιολας!) και 19- 20αρες για να φανεις υπερβολικος πλεον
-
οι νορμαλ 15αρες ή ακομα και 16ρες για παραδειγμα σε ενα αυτοκινητο σαν το golf ή το focus φαινονται πολυ μικρες γιατι δε γεμιζουν τους τεραστιους θολους(βεβαια τους γεμιζει το προφιλ του ελαστικου,αλλα δεν ειναι το ιδιο),ενω οι 18αρες φαινονται 'αρκουντως καλες' ή απλα φυσιολογικες..
Το αν φαίνονται μικρές ή όχι εξαρτάται από το τι έχουμε στο μυαλό μας ως μέτρο σύγκρισης. Αν το μέτρο σύγκρισης είναι π.χ. οι ζάντες ελαφρού κράματος που φορούν τα αμάξια που τρέχουν στις πίστες του BTCC, χαίρω πολύ.
Ευτυχώς που οι F1 δεν έχουν θόλους να 'γεμίσουν' με τις ζάντες τους, αλλιώς πολλοί θα τις θεωρούσαν ακόμα κι αυτές αστείες.
-
Tι να γεμίσουν ρε σεις; Το λέτε και το ξαναλέτε, αλλά εφόσον το λαστιχο έχει την ίδια διάμετρο δεν γεμίζει τίποτα άλλο παρά μόνο το μυαλό.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
δεν γεμίζει τίποτα άλλο παρά μόνο το μυαλό.Ή το μποξεράκι.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Tι να γεμίσουν ρε σεις; Το λέτε και το ξαναλέτε, αλλά εφόσον το λαστιχο έχει την ίδια διάμετρο δεν γεμίζει τίποτα άλλο παρά μόνο το μυαλό.Ε, μα!!!
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Tι να γεμίσουν ρε σεις; Το λέτε και το ξαναλέτε, αλλά εφόσον το λαστιχο έχει την ίδια διάμετρο δεν γεμίζει τίποτα άλλο παρά μόνο το μυαλό.γεμίζει στο μάτι ρε συ...
Βλέπεις περισσότερο λευκό/ασημένιο (δηλαδή ζάντα) παρά μαύρο που γίνεται ένα με τη σκιά του θόλου (δηλαδή λάστιχο).
Όχι ότι το 'γεμίζει ο θόλος' έχει πραγματική έννοια.. -
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
γεμίζει στο μάτι ρε συ...
Βλέπεις περισσότερο λευκό/ασημένιο (δηλαδή ζάντα) παρά μαύρο που γίνεται ένα με τη σκιά του θόλου (δηλαδή λάστιχο).Έχω τη λύση:
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Έχω τη λύση:
Έλιωσα...
ΥΓ:Θα ήταν ένδειξη κακογουστιάς αν έλεγα ότι εμένα αυτά τα λάστιχα με το λευκό πλαϊνό μου αρέσουν πολύ?Είναι πολύ ρετρό...
-
@ Κάβουρας
ΥΓ:Θα ήταν ένδειξη κακογουστιάς αν έλεγα ότι εμένα αυτά τα λάστιχα με το λευκό πλαϊνό μου αρέσουν πολύ? Είναι πολύ ρετρό...OXI, το λέει εξάλλου και ο Luigi στο παιδικό DVD Cars (Κεραυνός Mc Queen- στα ελληνικά). Προτείνει άσπρα λάστιχα γιατί με τα μαύρα δεν ξεχωρίζει το λάστιχο απ' το δρόμο.
-
Ίσα ίσα! Η συγκεκριμένη φωτογραφία μάλιστα ανήκει στο εντυπωσιακό Cord 810/812 (1936).
@ XENO: Το Cars δεν είναι ταινία μόνο για παιδιά αλλά ίσως περισσότερο και για petrolheads!
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
Tι να γεμίσουν ρε σεις; Το λέτε και το ξαναλέτε, αλλά εφόσον το λαστιχο έχει την ίδια διάμετρο δεν γεμίζει τίποτα άλλο παρά μόνο το μυαλό.
γεμίζει στο μάτι ρε συ...
Βλέπεις περισσότερο λευκό/ασημένιο (δηλαδή ζάντα) παρά μαύρο που γίνεται ένα με τη σκιά του θόλου (δηλαδή λάστιχο).
Όχι ότι το 'γεμίζει ο θόλος' έχει πραγματική έννοια..Μπά, δεν νομίζω, περισσότερο είναι ο συνειρμός μεγάλη ζάντα-αγωνιάρικο ζμπορ. Πάω στοίχημα αν τα αγωνιάρικα σε μια άλλη χωροχρονική διάσταση ήθελαν μικρές ζάντες και μεγάλα προφίλ, η μόδα θα ήταν αντίστροφη.
-
ψιλοσχετικο/ασχετο οι μεγαλες ζαντες επιτρεπουν να χωρανε και τα φρενα κτηνη που εχουν πολλα σημερινα αυτοκινητα(ενταξει κυριως σε σπορ εκδοσεις)
στο αουντι δε μπορω να βαλω 17αρα γιατι 17ιντσες ειναι το δισκοφρενο,αλλα δεν προκειται ποτε να παω για μεγαλυτερη κι ας μου λενε καποιοι οτι η 18αρα τους φαινεται μικρη
(βασικα αμφισβητουν οτι ειναι 18αρα λογω θολου,νομιζουν οτι ειναι πιο μικρη )απο κει και περα τι να πω..ενας κολλητος μου που πηρε ΜΙΤΟ εβαλε 17αρες και αν ηταν πιο ομορφες θα το σκεφτοταν και για 18αρες.κοιταζω το πελμα και βλεπω 215
του λεω:τι το θες ρε μλκα τοσο μεγαλο πελμα??
μου λεει: 155 αλογα εχει!
του λεω: και γω με αλλα 100 αλογα πώς τη βγαζω μια χαρα με 225?? τσαμπα λεφτα θα δινεις για λαστιχαειναι ομως ομολογουμενως πιο ομορφο το αυτοκινητο απο οτι θα ηταν με 16αρες.εγω παντως με 16 θα το επαιρνα γιατι δεν εχει καποιο νοημα το παραπανω..
βεβαια σε μερικες περιπτωσεις παιρνεις πολυ πιο μεγαλη ζαντα απ'οτι χρειαζεσαι με το ζορι!το c2 μου πχ που εχει στανταρ 16αρα και θεωρω πως ειναι υπερβολικο!ακομα και στο ματι φαινεται πολυ τεραστια για το μεγεθος του αυτοκινητου τουλαχιστον εχει 195 πελμα, που και παλι ειναι μεγαλο για τη δυναμη του ..
τουλαχιστον παταει καλα...
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Μπά, δεν νομίζω, περισσότερο είναι ο συνειρμός μεγάλη ζάντα-αγωνιάρικο ζμπορ. Πάω στοίχημα αν τα αγωνιάρικα σε μια άλλη χωροχρονική διάσταση ήθελαν μικρές ζάντες και μεγάλα προφίλ, η μόδα θα ήταν αντίστροφη.Κάπως έτσι...επειδή τα Ζσπορ εξωτικά αμάξια (βλέπε Ferrari-Lamborghini) ή κωλοφτιαγμένα αμάξια χρειάζονται μεγαλύτερες ζάντες (λόγω μεγαλύτερων φρένων αφού τα αμάξια έχουν γίνει ολίγον γουρούνια και όσο πάνε παχαίνουν και περισσότερο, γιατί χρειάζονται πιο παχιά λάστιχα για να μην σπινιάρουν με το παραμικρό αφού πλέον απαιτούν περισσότερη δύναμη για να συνεχίσουν να κινούν το 'κουφάρι' τους αξιοπρεπώς για exotic cars κτλ), όλοι συνδέουν την τεράστια ζάντα με ένα αμάξι τεραστίων ιπποδυνάμεων-ταχυτήτων-δυνατοτήτων.
Όσοι βέβαια παραγγέλνουν το αμάξι τους με μεγάλη ζάντα δεν υπολογίζουν ότι μετά τα δισκόφρενα του 1.4lt, 1.6lt αυτοκινήτου τους είναι κυριολεκτικά σαν λιλί μέσα στην τεράστια ζάντα και τελικά από κει που πήγαν να το κάνουν πιο όμορφο, έγινε και άσχημο αισθητικά! (τουλάχιστον κατ'εμέ αφού μου φαίνεται το ίδιο άσχημο με το να βάλεις σε πατίνι 19άρες ζάντες )
Για να μην πω ότι η συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχει σκεφτεί ότι αυξάνουν (λίγο ως πολύ ανάλογα με το πόσο μεγάλωσαν τη ζάντα) το κόστος αλλαγής ελαστικών και όταν τους το αναφέρεις 'ξαφνιάζονται' ή αρχίζουν τα 'ω ρε φίλε...δεν το είχα σκεφτεί καθόλου αυτό...πω-πω...' ενώ όσοι δεν ήταν τυχεροί (για να το μάθουν πριν κάνουν την κίνηση για αγορά μεγαλύτερης ζάντας) μαθαίνουν για αυτή την αύξηση του κόστους χρήσης όταν πρέπει να αλλάξουν λάστιχα.Πληροφοριακά (για όσους δεν έτυχε να γνωρίζουν) η Formula 1 που θεωρείται (από μερικούς) η απόλυτη τεχνολογική αιχμή για τα αυτοκίνητα (ενώ κάποιοι άλλοι λένε για wrc), θα πω απλά ότι αυτά τα 'χρέπια' φοράνε ζάντες μόλις 13 ιντσών (αν θυμάμαι καλά)...
Βλέπω λοιπόν την F1 (ferrari-mclaren mercedes-bmw-honda) να φοράνε αυτές τις 'τεράστιες' ζάντες, μετά παρατηρώ τα wrc πόσο μεγάλες ζάντες φοράνε (14-15αρα σε χωμάτινη διαδρομή και 17-18αρα σε ασφάλτινη αν θυμάμαι καλά τα νούμερα) και μετά βλέπω το Α3 μου (για όσους δεν γνωρίζουν φοράει 18' ζάντα) που είναι ένα κοινό αμάξι δρόμου και λέω 'ρε φίλε...τελικά το έχουμε παραχέσει με το μέγεθος των ζαντών.Πολύ φαίνεσθαι και τίποτα από τελικό αποτέλεσμα, για να μην πω ότι χάνει και στο τελικό αποτέλεσμα (λόγω αύξησης της φερόμενης μάζας κτλ-κτλ).Εκτός της αίσθησης που σχηματίζει το μάτι , ειλικρινά ΤΙ προσφέρει μία μεγάλη ζάντα σε ένα κοινό αμάξι?Απολύτως τίποτα!'.
-
Τσίλικο look λέμε Να γουστάρουν τα μωρά που θα τρίβονται στο καπώ το οποίο κρύβει τον 1.400άρη δαίμονα της ασφάλτου.
-
Έχω ζάντες μαμά ΒΜW 7χ15άρες που ζυγίζουν 6,86 κιλά η μία.
Αν βάλω μια 7χ16 της BMW πάω στα 8,92 κιλά.
Αν βάλω την 8x17 ή 8χ18 πάω στα 10,2+ κιλά.
Χωρίς να υπολογίσουμε τα λάστιχα... ξέρετε αν τα λάστιχα ελαφραίνουν ή βαραίνουν ή μένουν περίπου ίδια (από λάστιχα 225/60-15 σε 225/55-16 ή σε 235/45-17)
Άρα αν αλλάξω θα αυξήσω κατά 2-3,5 κιλά το βάρος της κάθε ζάντας... και δεν είναι καθόλου λίγο... άσε που πάει περισσότερο βάρος πιο μακριά από το κέντρο που είναι ακόμα χειρότερο... σύν τα λάστιχα...
Αυτά είναι που με κάνουν να διστάζω περισσότερο κι όχι το έξοδο ή η άνεση.... -
Για μια ιδέα από που ώς που κυμαίνονται τα βάρη των ζαντών συγκεκριμένης διαμέτρου και φάρδους:
-
@__onyx__
Όμως έχει σημασία για τι ζάντα μιλάμε...
Αν και αναφέρω τιμές που μου έχουν πει (χωρίς να τις διασταυρώσω), μου έχουν πει ότι πχ οι 18άρες BBS είναι πιο ελαφριές από τις 17άρες του Α3 που φοράει στάνταρ στην ambition έκδοση*.
Επιπλέον (πάλι σύμφωνα με τα λεγόμενα του ίδιου κυρίου), η 18άρα που φοράω εγώ (η original ala RS4 της quattro) είναι 1,5 κιλό πιο ελαφρυά από την επίσης μαμά 17άρα του Α3 ambition*.Εννοείται ότι το πέλμα παραμείνει σταθερό στο 225 και αλλάζει μόνο η διάσταση της ζάντας και το προφίλ (ώστε να έχουμε σταθερή περίμετρο).
Αυτά τα νούμερα που αναφέρω(περί διαφοράς κιλών), δεν μπορώ να τα διασταυρώσω (αν μπορούσα πάντως, θα το έκανα, αν και περισσότερο από απορία παρά για κάποιον άλλο λόγο:oops: ), οπότε τα αναφέρω με κάθε επιφύλαξη.
Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι ανάλογα με το τι υλικό είναι φτιαγμένη μία ζάντα, μπορεί παρότι είναι μεγαλύτερη από κάποια άλλη να είναι και πιο ελαφρυά.Δηλαδή αυτή που έχει εργοστασιακά το αμάξι σου και είναι 15άρα μπορεί να είναι πιο βαριά από μία 17 (ή και 18) ίντσες ζάντα BBS (τυχαία η εταιρία - αν σου αρέσει, βάλε OZ πχ ή όποια άλλη θέλεις εσύ ).
Άρα λοιπόν μπορείς να ελαφρύνεις το συνολικό βάρος του εκάστοτε τροχού.
Βέβαια θα παίξει ρόλο και η σχεδίαση της ζάντας.Ας είναι μικρότερο το συνολικό βάρος της ζάντας (συν τον τροχό), αν όμως με το σχέδιο αυτό έφεραν σχεδόν όλο το βάρος της ζάντας στην περίμετρό της, τότε γ@μησέ τα...
Τέλοσπάντων...Απλά ήθελα να τονίσω ότι δε σημαίνει απαραίτητα μεγαλύτερη ζάντα = μεγαλύτερο βάρος εκάστοτε τροχού ή ότι πάντα μικρότερο βάρος ζάντας = καλύτερο.
Δεν ξέρω αν έγινα κατανοητός.
Μιλάω (προφανώς) θεωρητικά και ίσως απλοποιώντας (λίγο-πολύ) κάποια πράγματα.*μιλάμε πάντα για το Α3 λίγο πριν το τελευταίο facelift.
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
http://www.wheelweights.net/Και ένα παράδειγμα από το site που έβαλε ο nidosan:
Οι 18χ8 του RS4 είναι πιο ελαφρυές από τις 16άρες (16χ7) του 'απλού' Α4.Βέβαια αν παρατηρήσει κανείς, θα δει ότι όντως οι περισσότερες 17αρες είναι πιο βαριές από τις αντίστοιχες 16άρες και αντίστοιχα οι 18άρες είναι πιο βαριές από τις 17άρες και ότι εσκεμμένα διάλεξα αυτό το παράδειγμα.
Με λίγο ψάξιμο όμως, μπορεί να βρει κανείς ζάντες για το αμάξι του που να του αρέσουν σχεδιαστικά και να είναι και πιο ελαφριές από τις δικές του (μικρότερες) ζάντες. -
καβουρα εχεις το σχεδιο των ζαντων του rs4,το rs4 κανονικα δε φοραει 19αρες??το λεω γιατι εχω δει τις 18αρες σου φορεμενες σε αλλο s3,ομως ενα rs4 που εχουμε στη γειτονια φοραει 19 οι οποιες στα ακρα(εκει που ενωνονται με το ελαστικο) καμπυλωνουν καπως(λογω και του πολυ μεγαλυτερου πελματος), σε αντιθεση με το ιδιο σχεδιο στις 17(το εχω δει σε ΤΤ) και 18 ιντσες..
ξερεις τπτ για τις στανταρ του s3??
ΖΑΝΤΕΣ 18¨