-
Ψάχνοντας να βελτιώσω την υποστροφή σε ένα PUNTO GT τοποθέτησα προσθήκες (OMP πάχους 19,5mm η κάθε μια) στο μπροστά άξονα του αυτοκινήτου χωρίς να κάνω αν έπρεπε ευθυγράμμιση.Παρατήρησα μια μικρή βελτίωση αλλά παράλληλα νομίζω οτι έχει μαλακώσει η ανάρτηση απο ελατήριο σωστό ή λάθος;Κάποιος μου είπε ότι μπορώ να τις βάλω και πίσω αν υπάρχει θέμα υπερστροφής ......
-
Ψάχνοντας να βελτιώσω την υποστροφή σε ένα PUNTO GT τοποθέτησα προσθήκες (OMP πάχους 19,5mm η κάθε μια) στο μπροστά άξονα του αυτοκινήτου χωρίς να κάνω αν έπρεπε ευθυγράμμιση.Παρατήρησα μια μικρή βελτίωση αλλά παράλληλα νομίζω οτι έχει μαλακώσει η ανάρτηση απο ελατήριο σωστό ή λάθος;Κάποιος μου είπε ότι μπορώ να τις βάλω και πίσω αν υπάρχει θέμα υπερστροφής ......
-
Ψάχνοντας να βελτιώσω την υποστροφή σε ένα PUNTO GT τοποθέτησα προσθήκες (OMP πάχους 19,5mm η κάθε μια) στο μπροστά άξονα του αυτοκινήτου χωρίς να κάνω αν έπρεπε ευθυγράμμιση.Παρατήρησα μια μικρή βελτίωση αλλά παράλληλα νομίζω οτι έχει μαλακώσει η ανάρτηση απο ελατήριο σωστό ή λάθος;Κάποιος μου είπε ότι μπορώ να τις βάλω και πίσω αν υπάρχει θέμα υπερστροφής ......
-
Ο χρήστης PuntoRally_krt έγραψε:
Ψάχνοντας να βελτιώσω την υποστροφή σε ένα PUNTO GT τοποθέτησα προσθήκες (OMP πάχους 19,5mm η κάθε μια) στο μπροστά άξονα του αυτοκινήτου χωρίς να κάνω αν έπρεπε ευθυγράμμιση.Παρατήρησα μια μικρή βελτίωση αλλά παράλληλα νομίζω οτι έχει μαλακώσει η ανάρτηση απο ελατήριο σωστό ή λάθος;Κάποιος μου είπε ότι μπορώ να τις βάλω και πίσω αν υπάρχει θέμα υπερστροφής ......Ευθυγράμμιση πιστεύω χρειάζεται οπωσδήποτε. Πέραν αυτού, έχεις αλλάξει δραματικά το πραγματικό offset των τροχών με αποτέλεσμα να αλλάξει η γεωμετρία των McPherson μπροστά.
Δεν μας λες αν οι ζάντες σου είναι εργοστασιακές (θα υποθέσω πως ναι). Νομίζω ότι η αίσθηση του 'μαλακώματος' της ανάρτησης είναι από τις διαφορετικές γωνίες του μπροστινού συστήματος. Δεν γνωρίζω για το Punto συγκεκριμένα, αλλά πιθανώς να έχουν αλλάξει και οι γωνίες κάμπερ μπροστά.
Γενικά τέτοιου τύπου μετατροπές πρέπει να είναι κατά τη γνώμη μου 'ολοκληρωμένες' και να γίνονται βάσει κάποιου σχεδίου. Δεν προσπαθώ να σε 'κατηγορήσω' ή τίποτα τέτοιο, απλώς λέω να πας να το κοιτάξεις με κάποιον καλό μηχανικό ειδικευμένο σε αναρτήσεις και να εξετάσετε συνολικά το ζήτημα (αμορτισέρ/ελατήρια, αντιστρεπτικές, σινεμπλόκ, κλπ).
Καλή επιτυχία!
-
Ο χρήστης PuntoRally_krt έγραψε:
Κάποιος μου είπε ότι μπορώ να τις βάλω και πίσω αν υπάρχει θέμα υπερστροφής ......Ναι ισχύει, και θα μπορούσες να αλλάξεις και το κάμπερ πίσω σε πιο αρνητικό, αλλά δες την παραπάνω απάντησή μου.
-
Οι ζάντες δεν είναι εργοστασιακές έχω 14αρες speedline 6ιντσων αλλά δεν ξέρω το offset.Oσο αφορά για το οτι η ανάρτηση έχει μαλακώσει νομίζω οφείλεται στο ότι το γόνατο δουλεύει σε άλλη γωνία απο ότι πρίν αφού μπήκε η προσθήκη και έτσι ο άξονας αυτός μάκρυνε 19,5mm, σωστό;
Για το camper πίσω είναι μεγάλη ιστορία και πλέκεις σε βαθιά νερά γιατί δεν φτιάχνετε απο το αμορτισέρ (όπως μπροστά)αλλά απο το άκρο
Τo θέμα επίσης είναι ότι δεν βρίσκεις εύκολα και σχετικούς ........που να σου κάνουν αυτό που θέλεις ή μήπως όχι; -
Ο χρήστης PuntoRally_krt έγραψε:
Οι ζάντες δεν είναι εργοστασιακές έχω 14αρες speedline 6ιντσων αλλά δεν ξέρω το offset.Oσο αφορά για το οτι η ανάρτηση έχει μαλακώσει νομίζω οφείλεται στο ότι το γόνατο δουλεύει σε άλλη γωνία απο ότι πρίν αφού μπήκε η προσθήκη και έτσι ο άξονας αυτός μάκρυνε 19,5mm, σωστό;Σωστό. Το ίδιο μπορεί να συμβεί αν αλλάξει δραματικά το offset της ζάντας.
Για το camper πίσω είναι μεγάλη ιστορία και πλέκεις σε βαθιά νερά γιατί δεν φτιάχνετε απο το αμορτισέρ (όπως μπροστά)αλλά απο το άκρο
Δυστυχώς στα περισσότερα αυτοκίνητα έτσι είναι. Όμως αν το χαμηλώσεις πολύ, επηρεάζεις το κάμπερ ούτως ή άλλως. Σε κάποιες περιπτώσεις μπαίνουν προσθήκες πίσω για να έρθει στην σωστή γεωμετρία ο άξονας.
Τo θέμα επίσης είναι ότι δεν βρίσκεις εύκολα και σχετικούς ........που να σου κάνουν αυτό που θέλεις ή μήπως όχι;
Λυπάμαι αλλά δεν ξέρω κάποιον μηχανικό Fiat που να κάνει τέτοιες βελτιώσεις. Όμως ίσως μπορεί να βοηθήσει και κάποιος που ασχολείται αποκλειστικά με βελτιώσεις ανάρτησης. Ελπίζω κάποιος συνφορουμίτης να έχει κάτι περισσότερο υπόψη του.
Παρεμπιπτόντως, πιστεύω ότι το GT είναι αυτοκίνητο που στέκεται πολύ καλά στο δρόμο, οι ιστορίες φρίκης που ακούγονται έχουν να κάνουν με την απότομη απόδοση της ροπής που απαιτεί έναν ιδιαίτερο τρόπο για να 'τισαθευτεί'. Μια λύση πιστεύω είναι κάποιο ελεγχόμενο διαφορικό. Αλλά δεν είναι ότι το GT είναι 'πεζοδρομιοκυνηγός' από κατασκευής, κάθε άλλο.
-
Μπορείς να μας πείς τι ανάρτηση φοράς και πόση ιπποδύναμη έχει το αυτοκίνητο γιά να δούμε τη λύση που ταιριάζει ;;;;
-
Απο ιπποδύναμη είναι σχεδόν normal (εξάτμιση απο καταλύτη και πίσω με ένα καζανάκι-φίλτρο)Ανάρτηση ελατήρια-ζανφόρ eibach (έχει χαμηλώσει 2,5 πόντους) αμορτισέρ koni κίτρινα συνεμπλόκ powerflex και μια αλουμίνια μπάρα θόλων sparco
-
Στο PUNTO μόνο το χαμήλωμα μεγαλώνει το ήδη αρνητικό κάμπερ μπροστά. Oι προσθήκες μεγαλώνουν το ofset ..και το μετατρόχιο.
Aυτά τα δύο αυξάνουν την scrub radius , δηλ. τη διαφορά μεταξύ του άξονα της γωνίας κάμπερ και του άξονα διεύθυνσης (king pin) όταν προβάλουμε τους άξονες στο πάτημα του ελαστικού στο δρόμο.
Αυξάνοντας την scrub radius , το τιμόνι γίνεται πιό βαρύ , αυξάνει γενικά η σταθερότητα του αυτοκινήτου , αλλά : δημιουργεί περισσότερο bumb steer ,
μεγαλώνει ο μοχλός συμπίεσης του ελατηρίου (γι'αυτό σου φάνηκε πιό μαλακό) και καταπονεί τα ρουλεμάν.
Βέβαια το μεγαλύτερο μετατρόχιο μπροστά δίνει και περισσότερη πρόσφυση. Αυτό όμως προέρχεται κυρίως από τη διαφορετική σχέση μεταξύ των εμπρός και πίσω μετατροχίων σε συνάρτηση με το σταθερό μεταξόνιο. Χάνεις λίγο από το αρχικό turn in , κερδίζεις λίγο σε πρόσφυση με τους τροχούς στριμένους.
Βασικά ξεκίνα με μιά στατική ευθυγράμμιση και φέρε τη σύγκλιση στο μηδέν και μετά βλέπεις τι διαφορές έχεις με τις προσθήκες. (έπρεπε να ξεκινήσεις με πιό μικρές)
Πολύ σημαντική βελτίωση είναι το μπλοκέ διαφορικό που σου είπε ο συνονόματος Vasilis -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Βασικά ξεκίνα με μιά στατική ευθυγράμμιση και φέρε τη σύγκλιση στο μηδέν και μετά βλέπεις τι διαφορές έχεις με τις προσθήκες. (έπρεπε να ξεκινήσεις με πιό μικρές)
Πολύ σημαντική βελτίωση είναι το μπλοκέ διαφορικό που σου είπε ο συνονόματος VasilisΠολύ καλή η ανάλυση, μπράβο! Ήδη την κόπιαρα στο 'λυσάρι' μου με τα τεχνικά θέματα!
Με πρόλαβες συνονόματε για τις προσθήκες. Νομίζω ότι και 10-15mm είναι οριακό για ανάρτηση χωρίς ρυθμιζόμενα top-mounts ή αγωνιστικά/σωληνωτά ψαλίδια. Και αυτό για τα περισσότερα αυτοκίνητα με McPherson της αγοράς.
Ευτυχώς η κατάσταση επανέρχεται εύκολα και δεν ήταν και μεγάλο το κόστος ούτως ή άλλως.
-
Παίδες,στήν πίστα τών Σερρών,υπάρχει ένα Καντέτ αυγό αγωνιστικό,τού οποίου οι μπροστινές ζάντες έχουν Ε.Τ 12(!!!) από Ε.Τ.49 πού είναι τό νορμάλ.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Παίδες,στήν πίστα τών Σερρών,υπάρχει ένα Καντέτ αυγό αγωνιστικό,τού οποίου οι μπροστινές ζάντες έχουν Ε.Τ 12(!!!) από Ε.Τ.49 πού είναι τό νορμάλ.... και γι'αυτό δεν έχει ανάγκη από προσθήκες.
Βέβαια Αντρέα μην ξεχνάς ότι το αγωνιστικό έχει πιθανότατα άλλα ψαλίδια και μεταλλικούς συνδέσμους στην ανάρτηση!
Παρεμπιπτόντως, οι πρώτες Alfasud ti είχαν ζάντες με όφσετ 49 (13άρες), αλλά η τελευταία γενιά είχε Speedline με όφσετ 39. Για ημιαγωνιστική χρήση δεν προτείνεται κάτι παρακάτω από 25. Διαφορετικά κινδυνεύει η ακεραιότητα του γονάτου.
-
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
[Βέβαια Αντρέα μην ξεχνάς ότι το αγωνιστικό έχει πιθανότατα άλλα ψαλίδια και μεταλλικούς συνδέσμους στην ανάρτηση!Καί όμως,είναι όλα...μαμά!!!Μίλησα μέ τόν κάτοχο του,καί έμαθα!!!
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Καί όμως,είναι όλα...μαμά!!!Μίλησα μέ τόν κάτοχο του,καί έμαθα!!!
Μισό λεπτό όμως, ξεχάσαμε το **πλάτος **της ζάντας.
Αν οι νορμάλ ζάντες είναι 5.5', και έχουν όφσετ 49, τότε ο ομφαλός απέχει από το νοητό μέσο της ζάντας 49 χιλιοστά και άρα απέχει ~119 χιλιοστά από το 'μέσα' χείλος της ζάντας.
Αν η ζάντα γίνει 7', τότε για να απέχει το ίδιο θα πρέπει να έχει όφσετ 30. Έτσι θα είναι από άποψης γεωμετρίας το ίδιο πράγμα, αλλά θα βγαίνει βέβαια ο τροχός προς τα έξω.
Βέβαια το ΕΤ12 ακούγεται λίγο τραβηγμένο, αλλά μήπως το Αυγό έχει coilovers με στενά ελατήρια μπροστά?
-
Γεια χαρά παλικάρια.
-
Καμιά πρόταση για Fiesta 1.6?
-
Τι γίνεται χαθήκατε όλοι?
-
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
Αν οι νορμάλ ζάντες είναι 5.5', και έχουν όφσετ 49, τότε ο ομφαλός απέχει από το νοητό μέσο της ζάντας 49 χιλιοστά και άρα απέχει ~119 χιλιοστά από το 'μέσα' χείλος της ζάντας.Η έννοια του οffset έχει να κάνει με το επίπεδο στήριξης της ζάντας στην πλήμνη σε σχέση με το μέσο της ζάντας. Φαντάζομαι ότι δημιουργείται κάποιος μοχλός συγκεκριμένου μήκους. Έχει σημασία το χείλος της ζάντας αν δεν βρίσκει πουθενά αφού δεν μοιάζει να επηρεάζει το μήκος του μοχλού που αναφέρω? Και αν ναι πού?
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Η έννοια του οffset έχει να κάνει με το επίπεδο στήριξης της ζάντας στην πλήμνη σε σχέση με το μέσο της ζάντας. Φαντάζομαι ότι δημιουργείται κάποιος μοχλός συγκεκριμένου μήκους. Έχει σημασία το χείλος της ζάντας αν δεν βρίσκει πουθενά αφού δεν μοιάζει να επηρεάζει το μήκος του μοχλού που αναφέρω? Και αν ναι πού?Ναι, και βέβαια έχει σημασία. Κατ'αρχάς το μήκος του μοχλού επηρεάζεται αναγκαστικά, θυμήσου το πυθαγόρειο θεώρημα! Ας υποθέσουμε όμως για χάριν της συζήτησης ότι δεν έχει τόση σημασία και ότι η σκληρότητα του αμορτισέρ 'ανθίσταται' στην έκταση του.
Και πάλι όμως η γεωμετρία της ανάρτησης μεταβάλλεται με τρόπο που δεν είναι προβλέψιμος από τον κατασκευαστή (που παρέχει σαφή όρια απόκλισης από τις βέλτιστες ρυθμίσεις). Εκεί δηλαδή που το άνυσμα της κίνησης του αμορτισέρ ήταν δεδομένο, εσύ το αλλάζεις κατά πολύ. Χρειάζεται οπτική απεικόνιση για να γίνει αυτό σαφές, συγνώμη αν ακούγεται μπερδεμένο. Ας μην ξεχνάμε ότι οι εξισώσεις για τη λειτουργία ακόμα και της πιο απλής ανάρτησης είναι ιδιαίτερα πολύπλοκες.
Σε αγωνιστικά όπου τα πάντα είναι custom αυτό μικρή σημασία έχει, σε ένα αυτοκίνητο δρόμου όμως μπορεί να επιφέρει αλλιώσεις της συμπεριφοράς, σαν αυτές που αναφέρει ο φίλος μας.
ΜΕΤΑΤΡΟΧΙΟ