-
Καλημέρα σε όλους!
Ξεκινώντας την αναζήτηση νέου μικρομεσαίου αυτοκινήτου βρέθηκα αμέσως μπροστά στο δίλημμα: ατμοσφαιρικός κινητήρας ή 'νέος' υπερτροφοδοτούμενος τύπου TSI/TFSI;
Με...ατμοσφαιρικά κριτήρια η πρώτη διαπίστωση είναι ότι με την επιλογή αυτή αποκλείεται σχεδόν όλη η ευρωπαϊκή αγορά! Το VAG group βρήκε το κέρας της Αμάλθειας και τοποθετεί τον tsi σε όλη την γκάμα των golf/leon κλπ κλπ, η audi εξαφάνισε τους 1600αρηδες και πλέον μέχρι και ο ...αμαρτωλός 1.4 φιγουράρει στο α3 (άντε και στο R8 με το καλό). Οι Ιταλοί αποφάσισαν να κάνουν τα νέα τους αυτοκίνητα ...jet και μάλιστα T-Jet όπως το νέο bravo, με την alfa romeo να προγραμματίζει τοποθέτηση turbo στα νέα μοντέλα της. Και στη Γαλλία τα ίδια. Παέι ο 1.6 στην ευρώπη, ζήτω ο 'ντοπαρισμένος' 1.4!
Και οι Ιάπωνες; Πιστοί στην ατμόσφαιρα τοποθετούν τον 1.6 στα μοντέλα τους, με τους ίδιους να παθαίνουν όμως σχεδιαστικό vertigo όπως στην περίπτωση των auris/civic.
Οποτε αλληθωρίζουμε προς την υπερτοφοδότηση. Μεγάλοι κατασκευαστές την προτιμούν πλέον (κατά το 29 κατασκευαστές πλυντηρίων...), τι διάολο κάτι θα ξέρουν. Και τώρα ξεκινούν οι απορίες:
-Με ,ας το πούμε, νόμιμη οδήγηση, ποιος καταναλώνει περισσότερο; Θα ρωτούσα και ποιος ρυπαίνει λιγότερο αλλά ας ξεκινήσω από αυτό.
-Ισχύει το 'χαλαρώνω τον κινητήρα μετά από πολύωρη οδήγηση για κανά 5-10λεπτο;' Δλδ αν οδηγώ προς Θεσσ/κη και φτάσω σε βενζινάδικο στην εθνική με 120-130 θα πρέπει να περιμένω 10 λεπτά για να ηρεμήσει ο 1.4 και να τον ποτίσω; Να ξεκινήσω από τώρα τα χάπια;
-Αξιοπιστία υπάρχει (και θα υπάρχει σε 5 χρόνια από τώρα ας πούμε) όσον αφορά την καταπόνηση του κινητήρα;
-Οι εδώ αντιπροσωπείες κατεχουν το άθλημα ή θα μαθαίνουμε μαζί με τον τεχνικό τη συντήρηση;
-Και μιας και το έφερε η κουβέντα, η συντήρηση turbo ή ατμοσφαιρικού είναι πιο ακριβή;
-Το καλοκαίρι θα βγαίνουμε και θα σπρώχνουμε τον 1.4 στους 42 βαθμούς ανεβαίνοντας σε κανένα βουνό;
-Από βενζίνη πώς πάμε; 100 οκτάνια θέλει το turbo για να θεριέψει ή πίνει και πιο φλωρέ ποτα;Τα φώτα σας παρακαλώ!
-
Καλημέρα σε όλους!
Ξεκινώντας την αναζήτηση νέου μικρομεσαίου αυτοκινήτου βρέθηκα αμέσως μπροστά στο δίλημμα: ατμοσφαιρικός κινητήρας ή 'νέος' υπερτροφοδοτούμενος τύπου TSI/TFSI;
Με...ατμοσφαιρικά κριτήρια η πρώτη διαπίστωση είναι ότι με την επιλογή αυτή αποκλείεται σχεδόν όλη η ευρωπαϊκή αγορά! Το VAG group βρήκε το κέρας της Αμάλθειας και τοποθετεί τον tsi σε όλη την γκάμα των golf/leon κλπ κλπ, η audi εξαφάνισε τους 1600αρηδες και πλέον μέχρι και ο ...αμαρτωλός 1.4 φιγουράρει στο α3 (άντε και στο R8 με το καλό). Οι Ιταλοί αποφάσισαν να κάνουν τα νέα τους αυτοκίνητα ...jet και μάλιστα T-Jet όπως το νέο bravo, με την alfa romeo να προγραμματίζει τοποθέτηση turbo στα νέα μοντέλα της. Και στη Γαλλία τα ίδια. Παέι ο 1.6 στην ευρώπη, ζήτω ο 'ντοπαρισμένος' 1.4!
Και οι Ιάπωνες; Πιστοί στην ατμόσφαιρα τοποθετούν τον 1.6 στα μοντέλα τους, με τους ίδιους να παθαίνουν όμως σχεδιαστικό vertigo όπως στην περίπτωση των auris/civic.
Οποτε αλληθωρίζουμε προς την υπερτοφοδότηση. Μεγάλοι κατασκευαστές την προτιμούν πλέον (κατά το 29 κατασκευαστές πλυντηρίων...), τι διάολο κάτι θα ξέρουν. Και τώρα ξεκινούν οι απορίες:
-Με ,ας το πούμε, νόμιμη οδήγηση, ποιος καταναλώνει περισσότερο; Θα ρωτούσα και ποιος ρυπαίνει λιγότερο αλλά ας ξεκινήσω από αυτό.
-Ισχύει το 'χαλαρώνω τον κινητήρα μετά από πολύωρη οδήγηση για κανά 5-10λεπτο;' Δλδ αν οδηγώ προς Θεσσ/κη και φτάσω σε βενζινάδικο στην εθνική με 120-130 θα πρέπει να περιμένω 10 λεπτά για να ηρεμήσει ο 1.4 και να τον ποτίσω; Να ξεκινήσω από τώρα τα χάπια;
-Αξιοπιστία υπάρχει (και θα υπάρχει σε 5 χρόνια από τώρα ας πούμε) όσον αφορά την καταπόνηση του κινητήρα;
-Οι εδώ αντιπροσωπείες κατεχουν το άθλημα ή θα μαθαίνουμε μαζί με τον τεχνικό τη συντήρηση;
-Και μιας και το έφερε η κουβέντα, η συντήρηση turbo ή ατμοσφαιρικού είναι πιο ακριβή;
-Το καλοκαίρι θα βγαίνουμε και θα σπρώχνουμε τον 1.4 στους 42 βαθμούς ανεβαίνοντας σε κανένα βουνό;
-Από βενζίνη πώς πάμε; 100 οκτάνια θέλει το turbo για να θεριέψει ή πίνει και πιο φλωρέ ποτα;Τα φώτα σας παρακαλώ!
-
Καλημέρα σε όλους!
Ξεκινώντας την αναζήτηση νέου μικρομεσαίου αυτοκινήτου βρέθηκα αμέσως μπροστά στο δίλημμα: ατμοσφαιρικός κινητήρας ή 'νέος' υπερτροφοδοτούμενος τύπου TSI/TFSI;
Με...ατμοσφαιρικά κριτήρια η πρώτη διαπίστωση είναι ότι με την επιλογή αυτή αποκλείεται σχεδόν όλη η ευρωπαϊκή αγορά! Το VAG group βρήκε το κέρας της Αμάλθειας και τοποθετεί τον tsi σε όλη την γκάμα των golf/leon κλπ κλπ, η audi εξαφάνισε τους 1600αρηδες και πλέον μέχρι και ο ...αμαρτωλός 1.4 φιγουράρει στο α3 (άντε και στο R8 με το καλό). Οι Ιταλοί αποφάσισαν να κάνουν τα νέα τους αυτοκίνητα ...jet και μάλιστα T-Jet όπως το νέο bravo, με την alfa romeo να προγραμματίζει τοποθέτηση turbo στα νέα μοντέλα της. Και στη Γαλλία τα ίδια. Παέι ο 1.6 στην ευρώπη, ζήτω ο 'ντοπαρισμένος' 1.4!
Και οι Ιάπωνες; Πιστοί στην ατμόσφαιρα τοποθετούν τον 1.6 στα μοντέλα τους, με τους ίδιους να παθαίνουν όμως σχεδιαστικό vertigo όπως στην περίπτωση των auris/civic.
Οποτε αλληθωρίζουμε προς την υπερτοφοδότηση. Μεγάλοι κατασκευαστές την προτιμούν πλέον (κατά το 29 κατασκευαστές πλυντηρίων...), τι διάολο κάτι θα ξέρουν. Και τώρα ξεκινούν οι απορίες:
-Με ,ας το πούμε, νόμιμη οδήγηση, ποιος καταναλώνει περισσότερο; Θα ρωτούσα και ποιος ρυπαίνει λιγότερο αλλά ας ξεκινήσω από αυτό.
-Ισχύει το 'χαλαρώνω τον κινητήρα μετά από πολύωρη οδήγηση για κανά 5-10λεπτο;' Δλδ αν οδηγώ προς Θεσσ/κη και φτάσω σε βενζινάδικο στην εθνική με 120-130 θα πρέπει να περιμένω 10 λεπτά για να ηρεμήσει ο 1.4 και να τον ποτίσω; Να ξεκινήσω από τώρα τα χάπια;
-Αξιοπιστία υπάρχει (και θα υπάρχει σε 5 χρόνια από τώρα ας πούμε) όσον αφορά την καταπόνηση του κινητήρα;
-Οι εδώ αντιπροσωπείες κατεχουν το άθλημα ή θα μαθαίνουμε μαζί με τον τεχνικό τη συντήρηση;
-Και μιας και το έφερε η κουβέντα, η συντήρηση turbo ή ατμοσφαιρικού είναι πιο ακριβή;
-Το καλοκαίρι θα βγαίνουμε και θα σπρώχνουμε τον 1.4 στους 42 βαθμούς ανεβαίνοντας σε κανένα βουνό;
-Από βενζίνη πώς πάμε; 100 οκτάνια θέλει το turbo για να θεριέψει ή πίνει και πιο φλωρέ ποτα;Τα φώτα σας παρακαλώ!
-
Ο χρήστης tonimer έγραψε:
Καλημέρα σε όλους!Καλημέρα.
-Με ,ας το πούμε, νόμιμη οδήγηση, ποιος καταναλώνει περισσότερο; Θα ρωτούσα και ποιος ρυπαίνει λιγότερο αλλά ας ξεκινήσω από αυτό.
Εξαρτάται από πολλά πράγματα αυτό, αλλά σε σχέση με ενός μεγαλύτερου κυβισμού ατμοσφαιρικό, θα έβαζα τα λεφτά μου στον υπερτροφοδοτούμενο. Σε σκίσιμο πάντως ο Τ θα καίει περισσότερο από τον ατμοσφαιρικό.
-Ισχύει το 'χαλαρώνω τον κινητήρα μετά από πολύωρη οδήγηση για κανά 5-10λεπτο;' Δλδ αν οδηγώ προς Θεσσ/κη και φτάσω σε βενζινάδικο στην εθνική με 120-130 θα πρέπει να
περιμένω 10 λεπτά για να ηρεμήσει ο 1.4 και να τον ποτίσω; Να ξεκινήσω από τώρα τα χάπια;Για κανένα 5-10λεπτο όχι, εκτός αν τον έσκιζες στα κόκκινα μέχρι ακριβώς το σημείο που σταμάτησες. Σε άλλη περίπτωση, 5-10 λεπτά νορμάλ οδήγησης πριν φτάσεις στον προορισμό σου αρκούν. Για το παράδειγμα που λες, δεδομένου ότι τα σταθερά 120-130 δεν αντιστοιχούν σε κανένα τρελό φορτίο στο μοτέρ, με τπτ δεν θα περιμένεις 10 λεπτά για να βάλεις βενζίνη.
-Αξιοπιστία υπάρχει (και θα υπάρχει σε 5 χρόνια από τώρα ας πούμε) όσον αφορά την καταπόνηση του κινητήρα;
Αυτό είναι νωρίς να το ξέρουμε, αλλά από ότι φαίνεται τα μοτέρ δεν είναι τόσο το πρόβλημα, όσο ίσως τα περιφερειακά τους.
-Οι εδώ αντιπροσωπείες κατεχουν το άθλημα ή θα μαθαίνουμε μαζί με τον τεχνικό τη συντήρηση;
Δυστυχώς πάντα θα μαθαίνουν στα αμάξια μας... Γιαυτό αγορά του αυτοκινήτου κανένα χρόνο μετά που παρουσιάζεται.
-Και μιας και το έφερε η κουβέντα, η συντήρηση turbo ή ατμοσφαιρικού είναι πιο ακριβή;
Δεν θα το λεγα, απλά το turbo σίγουρα θα θέλει καλά λάδια, και όχι τηγανολαδα. Σε πολλά χιλιάδες χιλιόμετρα το turbo ίσως χρειαστεί και μια ανακατασκευή στην τουρμπίνα.
-Το καλοκαίρι θα βγαίνουμε και θα σπρώχνουμε τον 1.4 στους 42 βαθμούς ανεβαίνοντας σε κανένα βουνό;
Να το σπρώξεις όχι, αλλά σιγουρα θα έχει μειωμένη απόδοση. Εξαρτάται και από το αν έχει intercooler, τι μέγεθος είναι κτλ κτλ.
-Από βενζίνη πώς πάμε; 100 οκτάνια θέλει το turbo για να θεριέψει ή πίνει και πιο φλωρέ ποτα;
Αυτό που λέει ο κατασκευαστής. 100αρα πάντως δεν ζητάνε.
Τα φώτα σας παρακαλώ
Ελπίζω να βοήθησα λίγο.
-
εγω εχω ενα A3 2.0 TFSI QUATTRO 9 μηνες και με 16000χμ.κατω απο 10 λιτρα ανα 100χμ αδυνατο να πεσω στον ανοιχτο δρομο.το καλοκαιρι με 40-45 βαθμους παρατηρειται σαφεστατα μειωση της αποδοσης(οχι σε τραγικο βαθμο).περιμενω σχεδον παντα 2-3 λεπτα οταν το ανοιγω να ζεσταθει λιγο.περιμενω παντα 2-3 λεπτα να κρυωσει λιγο πριν το σβησω(πιο σημαντικο αυτο).βαζω παντα 100σταρα βενζινη.λαδια αλλαζω καθε 7500χμ και οχι καθε 15000χμ που λεει η αντιπροσωπεια.σιγουρα ενας τουρμπο κινητηρας θελει ειδικη μεταχειριση.αλλα η ροπη της τουρμπινας με αποζημιωνει...
-
Ο χρήστης tonimer έγραψε:
Καλημέρα σε όλους!Ξεκινώντας την αναζήτηση νέου μικρομεσαίου αυτοκινήτου βρέθηκα αμέσως μπροστά στο δίλημμα: ατμοσφαιρικός κινητήρας ή 'νέος' υπερτροφοδοτούμενος τύπου TSI/TFSI;
Με...ατμοσφαιρικά κριτήρια η πρώτη διαπίστωση είναι ότι με την επιλογή αυτή αποκλείεται σχεδόν όλη η ευρωπαϊκή αγορά! Το VAG group βρήκε το κέρας της Αμάλθειας και τοποθετεί τον tsi σε όλη την γκάμα των golf/leon κλπ κλπ, η audi εξαφάνισε τους 1600αρηδες και πλέον μέχρι και ο ...αμαρτωλός 1.4 φιγουράρει στο α3 (άντε και στο R8 με το καλό). Οι Ιταλοί αποφάσισαν να κάνουν τα νέα τους αυτοκίνητα ...jet και μάλιστα T-Jet όπως το νέο bravo, με την alfa romeo να προγραμματίζει τοποθέτηση turbo στα νέα μοντέλα της. Και στη Γαλλία τα ίδια. Παέι ο 1.6 στην ευρώπη, ζήτω ο 'ντοπαρισμένος' 1.4!
Και οι Ιάπωνες; Πιστοί στην ατμόσφαιρα τοποθετούν τον 1.6 στα μοντέλα τους, με τους ίδιους να παθαίνουν όμως σχεδιαστικό vertigo όπως στην περίπτωση των auris/civic.
Οποτε αλληθωρίζουμε προς την υπερτοφοδότηση. Μεγάλοι κατασκευαστές την προτιμούν πλέον (κατά το 29 κατασκευαστές πλυντηρίων...), τι διάολο κάτι θα ξέρουν. Και τώρα ξεκινούν οι απορίες:
-Με ,ας το πούμε, νόμιμη οδήγηση, ποιος καταναλώνει περισσότερο; Θα ρωτούσα και ποιος ρυπαίνει λιγότερο αλλά ας ξεκινήσω από αυτό.
-Ισχύει το 'χαλαρώνω τον κινητήρα μετά από πολύωρη οδήγηση για κανά 5-10λεπτο;' Δλδ αν οδηγώ προς Θεσσ/κη και φτάσω σε βενζινάδικο στην εθνική με 120-130 θα πρέπει να περιμένω 10 λεπτά για να ηρεμήσει ο 1.4 και να τον ποτίσω; Να ξεκινήσω από τώρα τα χάπια;
-Αξιοπιστία υπάρχει (και θα υπάρχει σε 5 χρόνια από τώρα ας πούμε) όσον αφορά την καταπόνηση του κινητήρα;
-Οι εδώ αντιπροσωπείες κατεχουν το άθλημα ή θα μαθαίνουμε μαζί με τον τεχνικό τη συντήρηση;
-Και μιας και το έφερε η κουβέντα, η συντήρηση turbo ή ατμοσφαιρικού είναι πιο ακριβή;
-Το καλοκαίρι θα βγαίνουμε και θα σπρώχνουμε τον 1.4 στους 42 βαθμούς ανεβαίνοντας σε κανένα βουνό;
-Από βενζίνη πώς πάμε; 100 οκτάνια θέλει το turbo για να θεριέψει ή πίνει και πιο φλωρέ ποτα;Τα φώτα σας παρακαλώ!
Με τις βασικές γνώσεις που έχω από την 9μηνη εμπειρία μου με τούρμπο αυτοκίνητο:
-Η κατανάλωση αν δεν το πιέζεις είναι λογική (~10 λίτρα μέσα στην πόλη εγώ, ένα ατμοσφαιρικό ψόφιο 1.4 90 ίππων τι σοβαρή διαφορά θα είχε; άντε να έκαιγε 9 λίτρα) και πολλές φορές καλύτερη από αντίστοιχου κυβισμού ατμοσφαιρικό γιατί το τούρμπο σου δίνει τη δυνατότητα να προσπερνάς και να αναπτύσεις ταχύτητα χωρίς να ξεπερνάς τις 3.500 στροφές, άρα μπορείς πιο εύκολα να οδηγάς οικονομικά. Αν βυθίσεις το γκάζι στο πάτωμα η κατανάλωση ξεπερνά πολύ αυτήν ενός ατμοσφαιρικού ίδιου κυβισμού αλλά το ίδιο και η επιτάχυνση Οπότε είναι λογικό αντίτιμο, από τη στιγμή που το χρησιμοποιείς κατά βούληση (δλδ καις πολύ μόνο όταν τρέχεις πολύ).
-Το μόνο χαλάρωμα που θέλει ο κινητήρας είναι να μην τον σβήσεις με την τουρμπίνα να περιστρέφεται ζεστή. Κοινώς τα τελευταία 3 λεπτά της βόλτας σου φροντίζεις να αποφύγεις το πολύ γκάζι (για να μην καίει η τουρμπίνα πολύ όταν το σβήσεις) και όταν παρκάρεις περιμένεις μισό λεπτό να σταματήσει η περιστροφή της από την αδράνεια. Άπαξ και σταματήσει να περιστρέφεται δεν χρειάζεται λίπανση και μπορείς άφοβα να σβήσεις τον κινητήρα. Το ίδιο και για γέμισμα σε βενζινάδικο. Επίσης μέχρι το λάδι να ζεσταθεί και να φτάσει στην θερμοκρασία μέγιστης απόδοσής του πρέπει να αποφεύγεις τα πολλά γκάζια γιατί ίσως δεν λιπαίνεται σωστά το τούρμπο.
-Η συντήρηση είναι ίδια, απλά καλό είναι στο τουρμπο να αλλάζεις τακτικότερα λάδια (οι κατασκευαστές δίνουν μεγάλα διαστήματα ~30.000χλμ). Το αν και πότε θα χρειαστεί επισκευή η τουρμπίνα εξαρτάται από τη χρήση που της κάνεις (βλέπε παραπάνω δλδ).
-Με τις ζέστες υπάρχει μια πτώση στην απόδοση. Όχι κάτι σπουδαίο, απλά νιώθεις ότι πρέπει να δώσεις λίγο παραπάνω γκάζι για να πάει όπως πριν (άντε να χάνεις ένα 5% στις πολλές ζέστες). Έτσι και αλλιώς όμως έχεις περισσότερη δύναμη από το αντίστοιχο ατμοσφαιρικό οπότε και πάλι κερδισμένος είσαι.
-Από βενζίνη, καίνε την 95άρα χωρίς κανένα πρόβλημα, στο τέρμα γκάζι με 100άρα νιώθεις τη διαφορά όμως. Επιλογή σου δλδ το με τι θα το ταΐζεις και τι θα σου αποδίδει.
Ελπίζω να βοήθησα
-
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Καλημέρα σε όλους!
Ξεκινώντας την αναζήτηση νέου μικρομεσαίου αυτοκινήτου βρέθηκα αμέσως μπροστά στο δίλημμα: ατμοσφαιρικός κινητήρας ή 'νέος' υπερτροφοδοτούμενος τύπου TSI/TFSI;
Με...ατμοσφαιρικά κριτήρια η πρώτη διαπίστωση είναι ότι με την επιλογή αυτή αποκλείεται σχεδόν όλη η ευρωπαϊκή αγορά! Το VAG group βρήκε το κέρας της Αμάλθειας και τοποθετεί τον tsi σε όλη την γκάμα των golf/leon κλπ κλπ, η audi εξαφάνισε τους 1600αρηδες και πλέον μέχρι και ο ...αμαρτωλός 1.4 φιγουράρει στο α3 (άντε και στο R8 με το καλό). Οι Ιταλοί αποφάσισαν να κάνουν τα νέα τους αυτοκίνητα ...jet και μάλιστα T-Jet όπως το νέο bravo, με την alfa romeo να προγραμματίζει τοποθέτηση turbo στα νέα μοντέλα της. Και στη Γαλλία τα ίδια. Παέι ο 1.6 στην ευρώπη, ζήτω ο 'ντοπαρισμένος' 1.4!
Και οι Ιάπωνες; Πιστοί στην ατμόσφαιρα τοποθετούν τον 1.6 στα μοντέλα τους, με τους ίδιους να παθαίνουν όμως σχεδιαστικό vertigo όπως στην περίπτωση των auris/civic.
Οποτε αλληθωρίζουμε προς την υπερτοφοδότηση. Μεγάλοι κατασκευαστές την προτιμούν πλέον (κατά το 29 κατασκευαστές πλυντηρίων...), τι διάολο κάτι θα ξέρουν. Και τώρα ξεκινούν οι απορίες:
-Με ,ας το πούμε, νόμιμη οδήγηση, ποιος καταναλώνει περισσότερο; Θα ρωτούσα και ποιος ρυπαίνει λιγότερο αλλά ας ξεκινήσω από αυτό.
-Ισχύει το 'χαλαρώνω τον κινητήρα μετά από πολύωρη οδήγηση για κανά 5-10λεπτο;' Δλδ αν οδηγώ προς Θεσσ/κη και φτάσω σε βενζινάδικο στην εθνική με 120-130 θα πρέπει να περιμένω 10 λεπτά για να ηρεμήσει ο 1.4 και να τον ποτίσω; Να ξεκινήσω από τώρα τα χάπια;
-Αξιοπιστία υπάρχει (και θα υπάρχει σε 5 χρόνια από τώρα ας πούμε) όσον αφορά την καταπόνηση του κινητήρα;
-Οι εδώ αντιπροσωπείες κατεχουν το άθλημα ή θα μαθαίνουμε μαζί με τον τεχνικό τη συντήρηση;
-Και μιας και το έφερε η κουβέντα, η συντήρηση turbo ή ατμοσφαιρικού είναι πιο ακριβή;
-Το καλοκαίρι θα βγαίνουμε και θα σπρώχνουμε τον 1.4 στους 42 βαθμούς ανεβαίνοντας σε κανένα βουνό;
-Από βενζίνη πώς πάμε; 100 οκτάνια θέλει το turbo για να θεριέψει ή πίνει και πιο φλωρέ ποτα;Τα φώτα σας παρακαλώ!
Με τις βασικές γνώσεις που έχω από την 9μηνη εμπειρία μου με τούρμπο αυτοκίνητο:
-Η κατανάλωση αν δεν το πιέζεις είναι λογική (~10 λίτρα μέσα στην πόλη εγώ, ένα ατμοσφαιρικό ψόφιο 1.4 90 ίππων τι σοβαρή διαφορά θα είχε; άντε να έκαιγε 9 λίτρα) και πολλές φορές καλύτερη από αντίστοιχου κυβισμού ατμοσφαιρικό γιατί το τούρμπο σου δίνει τη δυνατότητα να προσπερνάς και να αναπτύσεις ταχύτητα χωρίς να ξεπερνάς τις 3.500 στροφές, άρα μπορείς πιο εύκολα να οδηγάς οικονομικά.
Συμφωνω οτι το αμαξι σου εχει καλητερη καταναλωση απο ενα auris (για παραδειγμα) 1600 (ισως και απο το 1400) αυτο που γραφεις ομως για το φασμα των στροφων δεν ισχυει....δλδ δεν λες το ενα προσπερναει με 4000 στροφες και Χ σχεση και το αλλο θελει 6000 στροφες με την ιδια σχεση αρα το δευτερο καιει παραπανω.....ειναι τελειως διαφορετικα μοτερ οποτε πρεπει να δεις τι παροχη βενζινης θελει το καθενα την δεδομενη στιγμη (φεξε μου και γλιστρησα) ισως αν ειχαν και τα δυο στιγμαια καταναλωση στο trip computer τους να εβγαινε μια ακρη....αλλα και παλι ψαξε βρες πιο απο τα 2 εχουν πιο αξιοπιστο συστημα μετρησης.
-
Αν δεις στο διάγραμμα υπάρχουν περιοχές που ο κινητήρας καταναλώνει σημαντικά λιγότερο. Όταν τον δουλεύεις εκεί έχεις λιγότερη κατανάλωση, κατά τα άλλα ισχύει το: όσα άλογα βγάζει τόση βενζίνη καίει (απλά υπάρχουν περιοχές του φάσματος των στροφών που είναι πιο οικονομικές).
Στο διάγραμμα κορυφαίος ντίζελ κινητήρας (όταν δουλεύει στο 'νησάκι' που γράφει 200 είναι το πιο οικονομικό)
-
Ο χρήστης ratanplan έγραψε:
Συμφωνω οτι το αμαξι σου εχει καλητερη καταναλωση απο ενα auris (για παραδειγμα) 1600 (ισως και απο το 1400) αυτο που γραφεις ομως για το φασμα των στροφων δεν ισχυει....δλδ δεν λες το ενα προσπερναει με 4000 στροφες και Χ σχεση και το αλλο θελει 6000 στροφες με την ιδια σχεση αρα το δευτερο καιει παραπανω.....ειναι τελειως διαφορετικα μοτερ οποτε πρεπει να δεις τι παροχη βενζινης θελει το καθενα την δεδομενη στιγμη (φεξε μου και γλιστρησα) ισως αν ειχαν και τα δυο στιγμαια καταναλωση στο trip computer τους να εβγαινε μια ακρη....αλλα και παλι ψαξε βρες πιο απο τα 2 εχουν πιο αξιοπιστο συστημα μετρησης.
Έχεις δίκιο, το πήγα με την λογική ότι όσο ανεβαίνουν οι στροφές ανεβαίνει και η κατανάλωση αλλά μάλλον τελικά δεν είναι έτσι
-
Κατ'αρχάς ευχαριστώ όσους απάντησαν και έριξαν φως στην υπόθεση τούρμπο. Με αυτά και με εκείνα ένα κρυφό σημείο είναι μάλλον η αξιοπιστία των νέων κινητήρων τούρμπο-χαμηλού κυβισμού. Αλλά αυτό δεν μπορεί να το απαντήσει κανείς για κανέναν κινητήρα νέας τεχνολογίας. (Φίλος αγωνιούσε για το start-stop της bmw και το κατά πόσο θα του ξετινάξει το αμάξι στην κίνηση)
Μεταξύ μας είναι λίγο εκνευριστικό να τελειώνεις ταξίδι και να περιμένεις λίγα λεπτά στο αμάξι μέχρι να σταματήσει η περιστροφή της τουρμπίνας από αδράνεια αλλά αφού είναι έτσι...
Να ρωτήσω λίγο τώρα. Στο διάγραμμα που βάλατε πιο πάνω με την ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας του κινητήρα, το τούρμπο ξέρουμε από ποιες στροφές και πάνω εμπλέκεται;
Θέλω να πω, μήπως τελικά η οικονομική οδήγηση με τούρμπο είναι ακριβώς πριν ξεκινήσει η περιστροφή της τουρμπίνας οπότε και συμπεριφέρεται σαν ατμοσφαιρικό;
-
Ο χρήστης tonimer έγραψε:
Να ρωτήσω λίγο τώρα. Στο διάγραμμα που βάλατε πιο πάνω με την ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας του κινητήρα, το τούρμπο ξέρουμε από ποιες στροφές και πάνω εμπλέκεται;Αυτό είναι για τον 1,9 TDI (VW). Άλλοι κινητήρες έχουν διαφορετικά διαγράμματα.
Γενικά, πολύ χαμηλά φορτία (και σε ψηλές και σε χαμηλές στροφές) δεν είναι καλά για οικονομία. Καλύτερα να επιταχύνεις κανονικά (όχι με πολλές στροφές) παρά να κάνεις ώρες να φτάσεις τα 100.
-
Ο χρήστης tonimer έγραψε:
Μεταξύ μας είναι λίγο εκνευριστικό να τελειώνεις ταξίδι και να περιμένεις λίγα λεπτά στο αμάξι μέχρι να σταματήσει η περιστροφή της τουρμπίνας από αδράνεια αλλά αφού είναι έτσι...
Σε ολους τους κινητηρες καλο ειναι να αφηνεις να κρυωσουν λιγο πριν σβησεις,ειδικα μετα απο ταξιδι.
-
Και φυσικά άλλο το να περιμένεις για να σταματήσει να περιστρέφεται η τουρμπίνα στο ρελαντί (δευτερόλεπτα) και άλλο να περιμένεις να κρυώσει μετά από σκίσιμο.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Και φυσικά άλλο το να περιμένεις για να σταματήσει να περιστρέφεται η τουρμπίνα στο ρελαντί (δευτερόλεπτα) και άλλο να περιμένεις να κρυώσει μετά από σκίσιμο.Οι υδρόψυκτες τουρμπίνες αντέχουν πολύ περισσότερο σε τέτοια κακομεταχείριση (άλλο πλεονέκτημα δεν έχουν).
-
Ο χρήστης tonimer έγραψε:
Καλημέρα σε όλους!.... τώρα ξεκινούν οι απορίες:-Με ,ας το πούμε, νόμιμη οδήγηση, ποιος καταναλώνει περισσότερο; Θα ρωτούσα και ποιος ρυπαίνει λιγότερο αλλά ας ξεκινήσω από αυτό.
Με απλα λογια, οταν εισαι ξετουρμπιστος, δεν καις. Κανενας απο αυτους τους κινητηρες δεν σηκωνει πιεση με τετοιες ταχυτητες γιατι δεν ειναι σοβαρο φορτιο για το μοτερ.
-Ισχύει το 'χαλαρώνω τον κινητήρα μετά από πολύωρη οδήγηση για κανά 5-10λεπτο;' Δλδ αν οδηγώ προς Θεσσ/κη και φτάσω σε βενζινάδικο στην εθνική με 120-130 θα πρέπει να περιμένω 10 λεπτά για να ηρεμήσει ο 1.4 και να τον ποτίσω; Να ξεκινήσω από τώρα τα χάπια;
Παλι, με 120-130 δεν εχεις τουρμπισει οποτε δεν περιμενεις σχεδον καθολου. Αντε να περιμενεις 1 λεπτο. Σε παρατεταμενο σκισιμο καλο θα ειναι στο τελος της διαδρομης να ηρεμεις λιγο και να το αφηνεις στο ρελαντι κανα 2λεπτο πριν σβησεις (και παλι εξαρταται απο το ποσο εχεις 'ηρεμησει'). Εγω το κανω και σε ατμοσφαιρικο μοτερ αυτο.
-Αξιοπιστία υπάρχει (και θα υπάρχει σε 5 χρόνια από τώρα ας πούμε) όσον αφορά την καταπόνηση του κινητήρα;
Κανεις δεν ξερει, το σιγουρο ειναι οτι τα μοτερ σχεδιαζονται με προοπτικη 100αδων χιλιαδων χιλιομετρων. Παντως επι 1,5 χρονο που δουλευα σε συνεργειο-βελτιωτη VAG, αυτα τα 'τα TSI σπανε' δεν τα ειδα ποτε.
-Οι εδώ αντιπροσωπείες κατεχουν το άθλημα ή θα μαθαίνουμε μαζί με τον τεχνικό τη συντήρηση;
Δεν ειναι μαυρη μαγεια, η συντηρηση ενος μοτερ καθοριζεται απο πολυ συγκεκριμενα service manuals που δινει η μαμα εταιρια στους εξουσιοδοτημενους της.
-Και μιας και το έφερε η κουβέντα, η συντήρηση turbo ή ατμοσφαιρικού είναι πιο ακριβή;
Τεινω να απαντησω του turbo μονο και μονο επειδη εχει περισσοτερα ανταλλακτικα (τουρμπινα-ψυγεια κλπ).
-Το καλοκαίρι θα βγαίνουμε και θα σπρώχνουμε τον 1.4 στους 42 βαθμούς ανεβαίνοντας σε κανένα βουνό;
θα εχεις πτωση της αποδοσης αλλα σε καμμια περιπτωση δεν 'θα σπρωχνεις', η ροπη του turbo ειναι ροπη.
-Από βενζίνη πώς πάμε; 100 οκτάνια θέλει το turbo για να θεριέψει ή πίνει και πιο φλωρέ ποτα;
Τα φώτα σας παρακαλώ!
Οτι λεει η μαμα εταιρια.
-
Ο χρήστης tonimer έγραψε:
...Ξεκινώντας την αναζήτηση νέου μικρομεσαίου αυτοκινήτου βρέθηκα αμέσως μπροστά στο δίλημμα: ατμοσφαιρικός κινητήρας ή 'νέος' υπερτροφοδοτούμενος τύπου TSI/TFSI;....Συνήθως αρκεί να οδηγήσεις έναν τέτοιο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα για να ξεχάσεις κάθε δυσκολία-δίλημμα-αμφιβολία κλπ! Απλά οι ροπές στις χαμηλομεσαίες στροφές κάνουν τόσο μεγάλη διαφορά σε αίσθηση απόδοσης κινητήρα που οποιοσδήποτε ατμοσφαιρικός μετά σου μοιάζει ψόφιος.
Σου συνιστώ λοιπόν πρώτα να πας να οδηγήσεις 1-2 τέτοια και μετά αν έχεις ακόμα αμφιβολίες να συνεχίσουμε τη συζήτηση. -
tonimer τι αμαξι ψαχνεις..?
αμα ψαχνεις κατι σε στυλ γκολφ, λεον, 308 κτλ κτλ και θες να κανεις και ταξιδια το τουρμπο ειναι μονοδρομος...η ατμοσφαιρα ειναι αναχρονισμος αυτη τη περιοδο...
θελει να μη το σκισεις το πρωι οταν ειναι κρυο δηλαδη να μη το σκιζεις για 3-4 λεπτα, να κανεις ολες τις συντηρησεις με τα λαδακια οπως προβλεπεται και θα κανεις καποια ανακατασκευη της τουρμπινας αρκετα μετα τα 100 χιλ χλμ αναλογα με τη χρηση παντα...
μη νομιζεις οτι παιρνεις κανα φ16 η κανα μιραζ...απλα ειναι και τα τουρμπακια με μια επιφυλαξη για κατι επιπλεον στο γκολφ λογω και κομπρεσορα...
-
Πρώτον, ΚΑΝΕΝΑΣ κινητήρας δεν είναι σωστό να σκίζεται πριν ζεσταθεί. Δεύτερον τα περισσότερα τουρμπίσια νέας τεχνολογίας (τουλάχιστον τα TSi/TFSi) έχουν σύστημα, ας πούμε, 'turbo timer' και ακόμα και αν σβήσεις τον κινητήρα, διοχετεύεται αν δεν κάνω λάθος λάδι και νερό ώστε να κρυώσει χωρίς να τηγανιστούν κατάλοιπα λαδιού (δεν είμαι απόλυτα σίγουρος για τον ακρβή μηχανισμό, πάντως δε χρειάζεται να περιμένεις).
Τώρα, για το θέμα κατανάλωση έχουμε το εξής: σε σχέση με τα κυβικά ή σε σχέση με την απόδοση? Γιατί μπορεί να έχεις τσιμπημένη απόδοση 1.6 κινητήρα, αλλά με επιδόσεις 2λιτρου, από 1.4. Βέβαια τις περισσότερες φορές, η μεγάλη ροπή εξασφαλίζει πιο άνετη λειτουργία, γιατί πάντα και οι στροφές παίζουν το ρόλο τους, απλά υπάρχει η χρυσή τομή. Οι διαφορές πάντως με αναλόγου κυβισμού αμάξι σε κατανάλωση είναι μικρότερες και σχετικά ασήμαντες σε σχέση με τις διαφορές στις επιδόσεις.
Η αξιοπιστία πιστεύω ότι έχει αγγίξει τρελά επίπεδα. Πάμπολλοι αισθητήρες και δεκάδες χάρτες προγραμματισμού, μαζί με τεχνολογίες όπως μπιέλες ακαθόριστης κοπής, βαλβίδες με νάτριο κλπ. έχουν ανεβάσει πολύ τον πύχη. Η σωστή συντήρηση και χρήση θα σε αποτρέψει από υπερβολικά κόστη. Γιατί κατά τα άλλα, η συντήρηση ενός τούρμπο κινητήρα δε διαφέρει πολύ από αυτή ενός άτμο, πέρα ίσως από λίγο πιο ακριβά λάδια και μπουζί. Το καλοκαίρι θα έχεις καλύτερες επιδόσεις από τα άτμο, απλά όχι τις μέγιστες δυνατές, όχι τραγικά πράγματα βέβαια προς τα κάτω. Τέλος, είναι θέμα συνεργείου, γιατί οι εταιρείες γενικά και την οργάνωση και τη τεχνογνωσία προσφέρουν για σωστή συντήρηση.
-
Από που προκύπτει ότι πηγαίνει λάδι στην τουρμπίνα όταν σβύσεις τον κινητήρα ?
Μια ηλεκτρική αντλία υπάρχει που κυκλοφορεί νερό στο cartridge για περίπου 10' για να κρυώσουν κάπως τα κουζινέτα, αλλά λάδι δεν..... -
Ναι ρε αδερφέ το διευκρίνησα, δε θυμάμαι καλά πως δουλεύει, έχει καιρό που το είχα δει και δε θυμόμουν αν υπάρχει και εξτρά σύστημα λίπανσης το οποίο συνεχίζει να δουλεύει. Ευχαριστώ που το διευθέτησες.
Turbo απορίες/διευκρινήσεις