-
Ζητώ συγγνώμη από τους moderators που ανοίγω ένα νέο θέμα αλλά κάθησα και έγραφα ένα κατεβατό και μόλις πήγα να το δημοσιεύσω το προηγούμενο είχε κλειδωθεί (δεν κατάλαβα γιατί. Λόγω άσχετων δημοσιεύσεων ή 'έχασα' τίποτα βρισιές?) και ανοίγω αυτό για να μην πάει 'χαμένος' ο κόπος μου (αμαρτία είναι) ! Αν κάποιος ΜΟΝΤ θέλει ας 'περάσει' αυτό το κείμενο στο κανονικό θρεντ και ας διαγράψει το παρόν. Ευχαριστώ και συγγνώμη ...
Είμαι φίλος των BMW, ειδικά στη μέτα-Bangle εποχή. Αναφέρομαι όμως κατά κύριο λόγο στις Μ γιατί στα υπόλοιπα μοντέλα το υψηλό βάρος με τους σε γενικές γραμμές (εν Ελλάδι) ασθενικούς κινητήρους οδήγει συνήθως σε μια εντύπωση στο οδηγό 'το αυτοκίνητο θέλει αλλά δεν μπορεί' . Πιο απλά, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω από κάποιο συνφορουμίτη, η 1 αρχίζει και αποκτά οδηγικό νόημα απο 1.30 και πάνω. Επειδή όμως από ότι έγραψες δεν έχεις και τις τρομέρες απαιτήσεις από άποψη επιδόσεων και επειδή ζούμε στην Ελλάδα (αυτό βέβαια δεν ξέρω αν είναι κακό ή καλό ! ) ίσως η 1 να έχει κάποιο νόημα υπό ορισμένη οπτική γωνία και θα εξηγηθώ ευθύς αμέσως...
Από άποψη πρεστίζ ΓΕΝΙΚΑ σαφώς το όνομα BMW είναι βαρύτερο στην ελληνική κοινωνία. Με αυτό το όνειρο μεγαλώνουν γενιές και γενιές. Το Γκολφ σε γενικές γραμμές 'Χάνει' σε αυτό τον τομέα αλλά το GTI έχει νομίζω ένα ειδικό βάρος και αυτός που ασχολείται έστω και λίγο με την αυτοκίνηση θα 'κοιτάξει' διαφορέτικά ενα GTI από την 1.20. Το θέμα είναι βέβαια αν σε ενδιαφέρει αυτός ο κάποιος! Αν σε ενδιαφέρει να σε ρωτήσουν τι οδηγείς σε ένα πάρτυ και να έχει (στα μέτρα των χατσμπακ) μια βαρύτητα η απάντηση τότε η 1.20 είναι το αυτοκίνητο σου. Επίσης θα εντυπωσιάζεται πιο εύκολα η χ φιλενάδα σου ('έχει BMW' θα απαντά στην κακεντρεχή ερώτηση της κολλητής της 'τι αμάξι έχει?'. Άντε τώρα να εξηγήσει στην κολλητή της 'Γκόλφ έχει αλλά μην το ακούς έτσι. Είναι αυτό που γουστάρει ο Κλάρκσον, με τα 200 άλογα κλπ κλπ' !!), όπως και οι μακρινοί συγγενείς σου γενικά από την επαρχία (είναι γνωστό ότι στο χ μέσο ελληνικό χωριό, 2 μάρκες αυτοκινήτων υφίστανται : BMW , Mercedes ! ) Και επειδή είναι πολύ δύσκολο να πει κάποιος ότι δεν κουβαλά μερικά εδραιωμένα χαρακτηριστικά της κοινωνίας που ζούμε σίγουρα θα αντλείς και περισσότερη ικανοποίηση βλέποντας το σηματάκι με την μπλέ έλικα στο τιμόνι !
Ομως πολλές φορές ξεχνάμε τι μάρκα είναι το αυτοκίνητο που οδηγούμε και νιώθουμε αυτά που έχει να μας δώσει. Αυτό δηλαδή που λέγεται οδηγική ευχαρίστηση.
Με την 1 σίγουρα μπορείς να 'πετάξεις' μερικές φορές κώλο και να αισθανθείς μερική ικανοποίηση (πάντοτε η ελεγχόμενη υπερστροφή είναι πηγή χαράς για τα αγοράκια και μερικές φορές ισχυρότερη από κάποιες άλλες !;-) θα κάνεις ήρεμα ταξίδια και αν διαλέξεις την άνετη ανάρτηση θα είναι και πιο ξεκούραστα από το GTI. Θα σου καίει σίγουρα λιγότερο (εκτός και αν πάρεις GTI και πηγαίνεις μέχρι 120-140 οπότε και εκεί θα πάρεις ένα άνετο 9.2 λτ/100 κμ οπότε είσαι μια χαρά. ) Το κοντό μεταξόνιο όμως με την έλλειψη μπλοκέ αλλά και την όχι και μεγάλη υπερπροσφορά αλόγων δεν προδιαθέτει για την κυριλέ, 'εκλεπτυσμένη', μεγάλης διάρκειας διασκέδαση αλλά για 'ένα στα γρήγορα' !
Με το GTI όμως θα κάνεις 'άλλα κόλπα', κυρίως οδηγικά . Μπορεί η μπροστινή κίνηση να μην προδιαθέτει για 'τρελλίτσες' αλλά πρέπει να είναι αν όχι το πιο τρελλιάρικο από τα πιο τρελλιάρικα προσθιοκίνητα που κυκλοφορούν. Με την άνετη αποσταθεροποίηση της ουράς κάνεις είσοδο στη στροφή με ελαφρύ ανάποδο και οι απέξω νομίζουν ότι οδηγείς πισωκίνητο Golf-σπέσιαλ παραγγελία ! (μια επαγγελματική γεύση από το ED30: http://youtube.com/watch?v=kKxCT1UK_sE' target='_blank' target='_blank' target='_blank )
Από άποψη κινητήρα δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης εκτός αν μιλάμε για τα κυβικά και μόνο. Τα μόνα αρνητικά του TFSI είναι ότι δεν ακούγεται πολύ το τούρμπο και η σκάστρα ! Αν δεν τον πιέσεις στα ταξίδια έγραψα παραπάνω τι κατανάλωση θα έχεις, αν τον πίεσεις μην ελπίζεις σε κάτι λιγότερο από 16-17 λίτρα και ακόμη περισσότερα αν έχεις άγριες διαθέσεις.
Από άποψη αμαξώματος σίγουρα Γκολφ έχει και η θεια μου από τον Ορχομένο και αυτό είναι ένα - από μια οπτική όπως και ένα - είναι ότι στις αρχές του 9 θα πατήσει τις ρόδες του και στην Ελλάδα το νέο Γκόλφ (το GTI λογικά προς τέλη 9 αρχές 10) αλλά και από την άλλη μεριά η 1 δεν είναι κανένα μπουμπουκάκι από άποψη ηλικίας (εκτός και αν μιλάς αποκλειστικά για την τριθυρη). Γενικά όμως το Γκολφ είναι προσεγμένο (κάποιοι μικροτριγμοί δεν λείπουν αλλά δεν είναι τραγική κατάσταση απλά μερικές φορές γίνεσαι περίεργος με την απόλυτη ησυχία), πίσω κάθονται άνετα 2 φυσιολογικοί άνθρωποι και με κάποιες παραχωρήσεις 3 (στην 1 προφανώς μόνο 2 Γιαπωνέζοι !).
Στο GTI θα πάρεις ένα πολύ όμορφο (οπτικά αλλά και οδηγικά) τιμόνι, ένα πολύ καλό κιβώτιο ταχυτήτων και πολύ καλά φρένα ( εκτός αν μπεις στη πίστα, οπότε τότε ΔΕΝ είναι καλά !! ). Επίσης θα πάρεις μια πολύ καλή θέση οδήγησης και πολύ καλά κρατήματα σε κάθε συνθήκη (το ESP εννοείται ότι το έχουμε ΟΝ και μόνο όταν είμαστε σίγουροι για διαδρομή-εαυτό μας το βγάζουμε εκτός. Αυτό βέβαια προφανώς ισχύει με όλα τα νέα αυτοκίνητα. 'Βάρκες' και μη ! ). Εν τέλει νομίζω ότι αυτά ψάχνει ένας οδηγός που τον ενδιαφέρει το αυτοκίνητο εκτός από την μεταφορά από το σημείο Α στο σημείο Β να του δίνει και κανά χαμόγελο που και που. Και επειδή ο Κλαρκσον τα λέει καλύτερα από μένα (χωρίς φυσικά να είναι και ευαγγέλιο, σε καμία περίπτωση) πάρε μία γεύση : http://youtube.com/watch?v=EGmKnmlMvPw' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank (...someone put the fun back inside...) Βέβαια καλό θα ήταν (αν 'γέρνεις' προς 1) να μην ψάξεις την κριτική του για την 1 γιατί την θεωρεί από τα μεγαλύτερα λάθη στην ιστορία της BMW (μάλλον θα διαφωνήσω μαζί του όταν βγάλουν ξανά την Μ1 !! )
Το DSG είναι πολύ πιο γρήγορο από το χειροκίνητο αλλά αν δεν είσαι πάνω από 40 μάλλον θα σου κακοφανεί γιατί όσο γρήγορο και να είναι παραμένει ένα αυτόματο κιβώτιο με ότι αυτό συνεπάγεται. Έχει και μια ηλιθιωδώς υψηλότατη τιμη (το χρεώνουν λες και αγοράζεις δύο κιβώτια για να βάλεις ένα στην αποθήκη!) και κάθε 80.000 ΚΜ θα θέλεις ένα 400+ ευρώ για τη συντήρηση του. Μπορεί να φαίνεται μακρινό το 80.000 ΚΜ σε ένα καινούριο αυτοκίνητο αλλά κάποτε τα ΚΜ αυτά θα γίνουν και τότε θα 'πονέσει' λίγο το 400+ !
Οπως ίσως θα κατάλαβες είμαι κάτοχος GTI (και μάλιστα μετά από πολύ ψάξιμο πριν από ένα χρόνο περίπου). Δεν είμαι βέβαια από αυτούς που εξυμνούν ότι κατέχουν και υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες που με ενοχλούν ( πολύ υψηλή κατανάλωση με βαρύ πόδι (αλλά αυτό το κακό έχουν τα άλογα. Θέλουν τροφή!), ακριβά σέρβις (στο οποίο μάλλον είναι ισοπαλία με την 1 φαντάζομαι), κάποιοι τριγμοί (όχι από ταμπλό τόσο,αλλά από το πίσω κάθισμα), ασθενέστερη γκομενοπαγίδα (συγγνώμη από τις κυρίες του φόρουμ!) από την 1 ( σε συνάρτηση βέβαια με το τι επίπεδο απευθυνόμαστε. Π.χ. για τα Β.Π. μάλλον και τα δύο απορρίπτονται πάραυτα. Για μεσοαστικές καταστάσεις η 1 περνάει πιο εύκολα τις εξετάσεις! Αν σε ενδιαφέρει βέβαια αυτό! ) (αστειεύομαι), κάθε στενό και Γκολφ κάθε λεωφόρος και GTI όσον αφορά τη συχνότητα εμφάνισης του (αν και με τις 116 έχει αρχίσει και επαναλαμβάνεται η ιστορία με την πάλαι ποτέ 3.16 της δεκαετίας του 90), υψηλές τιμές σε κάποια εξτρά (και από την άλλη χαμηλές σε κάποια άλλα) αλλά αυτό μάλλον 'παίζει' και στην 1.
Συνοψίζοντας εμένα με συμφέρει να πάρεις την 1 γιατί θα κυκλοφορεί ένα λιγότερο GTI και έτσι δεν θα βαρεθώ να βλέπω το αυτοκίνητο μου! Αν όμως το 'λέει' ακόμη η καρδούλα σου και δεν έχεις 'μπλέξει' (με την καλή την έννοια !) ακόμη με συζύγους και παιδιά(αν και το 5θυρο GTI μπορεί να μην είναι τόσο όμορφο αλλά 'κάνει' και για μια τριμελή οικογένεια) πάρε το GTI να περάσεις όμορφα, ασφαλή, διασκεδαστικά και 'γρήγορα' τα χρόνια που θα το οδηγείς !
Οποιο από τα δύο και αν είναι βέβαια η επιλογή σου (κακό αυτοκίνητο δεν είναι κανένα από τα δύο και έτσι δεν πρόκειται να πάρεις κάτι 'σκάρτο' ούτως ή άλλως) εύχομαι με το καλό να το πάρεις και να είναι καλοτάξιδο !
-
Ζητώ συγγνώμη από τους moderators που ανοίγω ένα νέο θέμα αλλά κάθησα και έγραφα ένα κατεβατό και μόλις πήγα να το δημοσιεύσω το προηγούμενο είχε κλειδωθεί (δεν κατάλαβα γιατί. Λόγω άσχετων δημοσιεύσεων ή 'έχασα' τίποτα βρισιές?) και ανοίγω αυτό για να μην πάει 'χαμένος' ο κόπος μου (αμαρτία είναι) ! Αν κάποιος ΜΟΝΤ θέλει ας 'περάσει' αυτό το κείμενο στο κανονικό θρεντ και ας διαγράψει το παρόν. Ευχαριστώ και συγγνώμη ...
Είμαι φίλος των BMW, ειδικά στη μέτα-Bangle εποχή. Αναφέρομαι όμως κατά κύριο λόγο στις Μ γιατί στα υπόλοιπα μοντέλα το υψηλό βάρος με τους σε γενικές γραμμές (εν Ελλάδι) ασθενικούς κινητήρους οδήγει συνήθως σε μια εντύπωση στο οδηγό 'το αυτοκίνητο θέλει αλλά δεν μπορεί' . Πιο απλά, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω από κάποιο συνφορουμίτη, η 1 αρχίζει και αποκτά οδηγικό νόημα απο 1.30 και πάνω. Επειδή όμως από ότι έγραψες δεν έχεις και τις τρομέρες απαιτήσεις από άποψη επιδόσεων και επειδή ζούμε στην Ελλάδα (αυτό βέβαια δεν ξέρω αν είναι κακό ή καλό ! ) ίσως η 1 να έχει κάποιο νόημα υπό ορισμένη οπτική γωνία και θα εξηγηθώ ευθύς αμέσως...
Από άποψη πρεστίζ ΓΕΝΙΚΑ σαφώς το όνομα BMW είναι βαρύτερο στην ελληνική κοινωνία. Με αυτό το όνειρο μεγαλώνουν γενιές και γενιές. Το Γκολφ σε γενικές γραμμές 'Χάνει' σε αυτό τον τομέα αλλά το GTI έχει νομίζω ένα ειδικό βάρος και αυτός που ασχολείται έστω και λίγο με την αυτοκίνηση θα 'κοιτάξει' διαφορέτικά ενα GTI από την 1.20. Το θέμα είναι βέβαια αν σε ενδιαφέρει αυτός ο κάποιος! Αν σε ενδιαφέρει να σε ρωτήσουν τι οδηγείς σε ένα πάρτυ και να έχει (στα μέτρα των χατσμπακ) μια βαρύτητα η απάντηση τότε η 1.20 είναι το αυτοκίνητο σου. Επίσης θα εντυπωσιάζεται πιο εύκολα η χ φιλενάδα σου ('έχει BMW' θα απαντά στην κακεντρεχή ερώτηση της κολλητής της 'τι αμάξι έχει?'. Άντε τώρα να εξηγήσει στην κολλητή της 'Γκόλφ έχει αλλά μην το ακούς έτσι. Είναι αυτό που γουστάρει ο Κλάρκσον, με τα 200 άλογα κλπ κλπ' !!), όπως και οι μακρινοί συγγενείς σου γενικά από την επαρχία (είναι γνωστό ότι στο χ μέσο ελληνικό χωριό, 2 μάρκες αυτοκινήτων υφίστανται : BMW , Mercedes ! ) Και επειδή είναι πολύ δύσκολο να πει κάποιος ότι δεν κουβαλά μερικά εδραιωμένα χαρακτηριστικά της κοινωνίας που ζούμε σίγουρα θα αντλείς και περισσότερη ικανοποίηση βλέποντας το σηματάκι με την μπλέ έλικα στο τιμόνι !
Ομως πολλές φορές ξεχνάμε τι μάρκα είναι το αυτοκίνητο που οδηγούμε και νιώθουμε αυτά που έχει να μας δώσει. Αυτό δηλαδή που λέγεται οδηγική ευχαρίστηση.
Με την 1 σίγουρα μπορείς να 'πετάξεις' μερικές φορές κώλο και να αισθανθείς μερική ικανοποίηση (πάντοτε η ελεγχόμενη υπερστροφή είναι πηγή χαράς για τα αγοράκια και μερικές φορές ισχυρότερη από κάποιες άλλες !;-) θα κάνεις ήρεμα ταξίδια και αν διαλέξεις την άνετη ανάρτηση θα είναι και πιο ξεκούραστα από το GTI. Θα σου καίει σίγουρα λιγότερο (εκτός και αν πάρεις GTI και πηγαίνεις μέχρι 120-140 οπότε και εκεί θα πάρεις ένα άνετο 9.2 λτ/100 κμ οπότε είσαι μια χαρά. ) Το κοντό μεταξόνιο όμως με την έλλειψη μπλοκέ αλλά και την όχι και μεγάλη υπερπροσφορά αλόγων δεν προδιαθέτει για την κυριλέ, 'εκλεπτυσμένη', μεγάλης διάρκειας διασκέδαση αλλά για 'ένα στα γρήγορα' !
Με το GTI όμως θα κάνεις 'άλλα κόλπα', κυρίως οδηγικά . Μπορεί η μπροστινή κίνηση να μην προδιαθέτει για 'τρελλίτσες' αλλά πρέπει να είναι αν όχι το πιο τρελλιάρικο από τα πιο τρελλιάρικα προσθιοκίνητα που κυκλοφορούν. Με την άνετη αποσταθεροποίηση της ουράς κάνεις είσοδο στη στροφή με ελαφρύ ανάποδο και οι απέξω νομίζουν ότι οδηγείς πισωκίνητο Golf-σπέσιαλ παραγγελία ! (μια επαγγελματική γεύση από το ED30: http://youtube.com/watch?v=kKxCT1UK_sE' target='_blank' target='_blank' target='_blank )
Από άποψη κινητήρα δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης εκτός αν μιλάμε για τα κυβικά και μόνο. Τα μόνα αρνητικά του TFSI είναι ότι δεν ακούγεται πολύ το τούρμπο και η σκάστρα ! Αν δεν τον πιέσεις στα ταξίδια έγραψα παραπάνω τι κατανάλωση θα έχεις, αν τον πίεσεις μην ελπίζεις σε κάτι λιγότερο από 16-17 λίτρα και ακόμη περισσότερα αν έχεις άγριες διαθέσεις.
Από άποψη αμαξώματος σίγουρα Γκολφ έχει και η θεια μου από τον Ορχομένο και αυτό είναι ένα - από μια οπτική όπως και ένα - είναι ότι στις αρχές του 9 θα πατήσει τις ρόδες του και στην Ελλάδα το νέο Γκόλφ (το GTI λογικά προς τέλη 9 αρχές 10) αλλά και από την άλλη μεριά η 1 δεν είναι κανένα μπουμπουκάκι από άποψη ηλικίας (εκτός και αν μιλάς αποκλειστικά για την τριθυρη). Γενικά όμως το Γκολφ είναι προσεγμένο (κάποιοι μικροτριγμοί δεν λείπουν αλλά δεν είναι τραγική κατάσταση απλά μερικές φορές γίνεσαι περίεργος με την απόλυτη ησυχία), πίσω κάθονται άνετα 2 φυσιολογικοί άνθρωποι και με κάποιες παραχωρήσεις 3 (στην 1 προφανώς μόνο 2 Γιαπωνέζοι !).
Στο GTI θα πάρεις ένα πολύ όμορφο (οπτικά αλλά και οδηγικά) τιμόνι, ένα πολύ καλό κιβώτιο ταχυτήτων και πολύ καλά φρένα ( εκτός αν μπεις στη πίστα, οπότε τότε ΔΕΝ είναι καλά !! ). Επίσης θα πάρεις μια πολύ καλή θέση οδήγησης και πολύ καλά κρατήματα σε κάθε συνθήκη (το ESP εννοείται ότι το έχουμε ΟΝ και μόνο όταν είμαστε σίγουροι για διαδρομή-εαυτό μας το βγάζουμε εκτός. Αυτό βέβαια προφανώς ισχύει με όλα τα νέα αυτοκίνητα. 'Βάρκες' και μη ! ). Εν τέλει νομίζω ότι αυτά ψάχνει ένας οδηγός που τον ενδιαφέρει το αυτοκίνητο εκτός από την μεταφορά από το σημείο Α στο σημείο Β να του δίνει και κανά χαμόγελο που και που. Και επειδή ο Κλαρκσον τα λέει καλύτερα από μένα (χωρίς φυσικά να είναι και ευαγγέλιο, σε καμία περίπτωση) πάρε μία γεύση : http://youtube.com/watch?v=EGmKnmlMvPw' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank (...someone put the fun back inside...) Βέβαια καλό θα ήταν (αν 'γέρνεις' προς 1) να μην ψάξεις την κριτική του για την 1 γιατί την θεωρεί από τα μεγαλύτερα λάθη στην ιστορία της BMW (μάλλον θα διαφωνήσω μαζί του όταν βγάλουν ξανά την Μ1 !! )
Το DSG είναι πολύ πιο γρήγορο από το χειροκίνητο αλλά αν δεν είσαι πάνω από 40 μάλλον θα σου κακοφανεί γιατί όσο γρήγορο και να είναι παραμένει ένα αυτόματο κιβώτιο με ότι αυτό συνεπάγεται. Έχει και μια ηλιθιωδώς υψηλότατη τιμη (το χρεώνουν λες και αγοράζεις δύο κιβώτια για να βάλεις ένα στην αποθήκη!) και κάθε 80.000 ΚΜ θα θέλεις ένα 400+ ευρώ για τη συντήρηση του. Μπορεί να φαίνεται μακρινό το 80.000 ΚΜ σε ένα καινούριο αυτοκίνητο αλλά κάποτε τα ΚΜ αυτά θα γίνουν και τότε θα 'πονέσει' λίγο το 400+ !
Οπως ίσως θα κατάλαβες είμαι κάτοχος GTI (και μάλιστα μετά από πολύ ψάξιμο πριν από ένα χρόνο περίπου). Δεν είμαι βέβαια από αυτούς που εξυμνούν ότι κατέχουν και υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες που με ενοχλούν ( πολύ υψηλή κατανάλωση με βαρύ πόδι (αλλά αυτό το κακό έχουν τα άλογα. Θέλουν τροφή!), ακριβά σέρβις (στο οποίο μάλλον είναι ισοπαλία με την 1 φαντάζομαι), κάποιοι τριγμοί (όχι από ταμπλό τόσο,αλλά από το πίσω κάθισμα), ασθενέστερη γκομενοπαγίδα (συγγνώμη από τις κυρίες του φόρουμ!) από την 1 ( σε συνάρτηση βέβαια με το τι επίπεδο απευθυνόμαστε. Π.χ. για τα Β.Π. μάλλον και τα δύο απορρίπτονται πάραυτα. Για μεσοαστικές καταστάσεις η 1 περνάει πιο εύκολα τις εξετάσεις! Αν σε ενδιαφέρει βέβαια αυτό! ) (αστειεύομαι), κάθε στενό και Γκολφ κάθε λεωφόρος και GTI όσον αφορά τη συχνότητα εμφάνισης του (αν και με τις 116 έχει αρχίσει και επαναλαμβάνεται η ιστορία με την πάλαι ποτέ 3.16 της δεκαετίας του 90), υψηλές τιμές σε κάποια εξτρά (και από την άλλη χαμηλές σε κάποια άλλα) αλλά αυτό μάλλον 'παίζει' και στην 1.
Συνοψίζοντας εμένα με συμφέρει να πάρεις την 1 γιατί θα κυκλοφορεί ένα λιγότερο GTI και έτσι δεν θα βαρεθώ να βλέπω το αυτοκίνητο μου! Αν όμως το 'λέει' ακόμη η καρδούλα σου και δεν έχεις 'μπλέξει' (με την καλή την έννοια !) ακόμη με συζύγους και παιδιά(αν και το 5θυρο GTI μπορεί να μην είναι τόσο όμορφο αλλά 'κάνει' και για μια τριμελή οικογένεια) πάρε το GTI να περάσεις όμορφα, ασφαλή, διασκεδαστικά και 'γρήγορα' τα χρόνια που θα το οδηγείς !
Οποιο από τα δύο και αν είναι βέβαια η επιλογή σου (κακό αυτοκίνητο δεν είναι κανένα από τα δύο και έτσι δεν πρόκειται να πάρεις κάτι 'σκάρτο' ούτως ή άλλως) εύχομαι με το καλό να το πάρεις και να είναι καλοτάξιδο !
-
Ζητώ συγγνώμη από τους moderators που ανοίγω ένα νέο θέμα αλλά κάθησα και έγραφα ένα κατεβατό και μόλις πήγα να το δημοσιεύσω το προηγούμενο είχε κλειδωθεί (δεν κατάλαβα γιατί. Λόγω άσχετων δημοσιεύσεων ή 'έχασα' τίποτα βρισιές?) και ανοίγω αυτό για να μην πάει 'χαμένος' ο κόπος μου (αμαρτία είναι) ! Αν κάποιος ΜΟΝΤ θέλει ας 'περάσει' αυτό το κείμενο στο κανονικό θρεντ και ας διαγράψει το παρόν. Ευχαριστώ και συγγνώμη ...
Είμαι φίλος των BMW, ειδικά στη μέτα-Bangle εποχή. Αναφέρομαι όμως κατά κύριο λόγο στις Μ γιατί στα υπόλοιπα μοντέλα το υψηλό βάρος με τους σε γενικές γραμμές (εν Ελλάδι) ασθενικούς κινητήρους οδήγει συνήθως σε μια εντύπωση στο οδηγό 'το αυτοκίνητο θέλει αλλά δεν μπορεί' . Πιο απλά, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω από κάποιο συνφορουμίτη, η 1 αρχίζει και αποκτά οδηγικό νόημα απο 1.30 και πάνω. Επειδή όμως από ότι έγραψες δεν έχεις και τις τρομέρες απαιτήσεις από άποψη επιδόσεων και επειδή ζούμε στην Ελλάδα (αυτό βέβαια δεν ξέρω αν είναι κακό ή καλό ! ) ίσως η 1 να έχει κάποιο νόημα υπό ορισμένη οπτική γωνία και θα εξηγηθώ ευθύς αμέσως...
Από άποψη πρεστίζ ΓΕΝΙΚΑ σαφώς το όνομα BMW είναι βαρύτερο στην ελληνική κοινωνία. Με αυτό το όνειρο μεγαλώνουν γενιές και γενιές. Το Γκολφ σε γενικές γραμμές 'Χάνει' σε αυτό τον τομέα αλλά το GTI έχει νομίζω ένα ειδικό βάρος και αυτός που ασχολείται έστω και λίγο με την αυτοκίνηση θα 'κοιτάξει' διαφορέτικά ενα GTI από την 1.20. Το θέμα είναι βέβαια αν σε ενδιαφέρει αυτός ο κάποιος! Αν σε ενδιαφέρει να σε ρωτήσουν τι οδηγείς σε ένα πάρτυ και να έχει (στα μέτρα των χατσμπακ) μια βαρύτητα η απάντηση τότε η 1.20 είναι το αυτοκίνητο σου. Επίσης θα εντυπωσιάζεται πιο εύκολα η χ φιλενάδα σου ('έχει BMW' θα απαντά στην κακεντρεχή ερώτηση της κολλητής της 'τι αμάξι έχει?'. Άντε τώρα να εξηγήσει στην κολλητή της 'Γκόλφ έχει αλλά μην το ακούς έτσι. Είναι αυτό που γουστάρει ο Κλάρκσον, με τα 200 άλογα κλπ κλπ' !!), όπως και οι μακρινοί συγγενείς σου γενικά από την επαρχία (είναι γνωστό ότι στο χ μέσο ελληνικό χωριό, 2 μάρκες αυτοκινήτων υφίστανται : BMW , Mercedes ! ) Και επειδή είναι πολύ δύσκολο να πει κάποιος ότι δεν κουβαλά μερικά εδραιωμένα χαρακτηριστικά της κοινωνίας που ζούμε σίγουρα θα αντλείς και περισσότερη ικανοποίηση βλέποντας το σηματάκι με την μπλέ έλικα στο τιμόνι !
Ομως πολλές φορές ξεχνάμε τι μάρκα είναι το αυτοκίνητο που οδηγούμε και νιώθουμε αυτά που έχει να μας δώσει. Αυτό δηλαδή που λέγεται οδηγική ευχαρίστηση.
Με την 1 σίγουρα μπορείς να 'πετάξεις' μερικές φορές κώλο και να αισθανθείς μερική ικανοποίηση (πάντοτε η ελεγχόμενη υπερστροφή είναι πηγή χαράς για τα αγοράκια και μερικές φορές ισχυρότερη από κάποιες άλλες !;-) θα κάνεις ήρεμα ταξίδια και αν διαλέξεις την άνετη ανάρτηση θα είναι και πιο ξεκούραστα από το GTI. Θα σου καίει σίγουρα λιγότερο (εκτός και αν πάρεις GTI και πηγαίνεις μέχρι 120-140 οπότε και εκεί θα πάρεις ένα άνετο 9.2 λτ/100 κμ οπότε είσαι μια χαρά. ) Το κοντό μεταξόνιο όμως με την έλλειψη μπλοκέ αλλά και την όχι και μεγάλη υπερπροσφορά αλόγων δεν προδιαθέτει για την κυριλέ, 'εκλεπτυσμένη', μεγάλης διάρκειας διασκέδαση αλλά για 'ένα στα γρήγορα' !
Με το GTI όμως θα κάνεις 'άλλα κόλπα', κυρίως οδηγικά . Μπορεί η μπροστινή κίνηση να μην προδιαθέτει για 'τρελλίτσες' αλλά πρέπει να είναι αν όχι το πιο τρελλιάρικο από τα πιο τρελλιάρικα προσθιοκίνητα που κυκλοφορούν. Με την άνετη αποσταθεροποίηση της ουράς κάνεις είσοδο στη στροφή με ελαφρύ ανάποδο και οι απέξω νομίζουν ότι οδηγείς πισωκίνητο Golf-σπέσιαλ παραγγελία ! (μια επαγγελματική γεύση από το ED30: http://youtube.com/watch?v=kKxCT1UK_sE' target='_blank' target='_blank' target='_blank )
Από άποψη κινητήρα δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης εκτός αν μιλάμε για τα κυβικά και μόνο. Τα μόνα αρνητικά του TFSI είναι ότι δεν ακούγεται πολύ το τούρμπο και η σκάστρα ! Αν δεν τον πιέσεις στα ταξίδια έγραψα παραπάνω τι κατανάλωση θα έχεις, αν τον πίεσεις μην ελπίζεις σε κάτι λιγότερο από 16-17 λίτρα και ακόμη περισσότερα αν έχεις άγριες διαθέσεις.
Από άποψη αμαξώματος σίγουρα Γκολφ έχει και η θεια μου από τον Ορχομένο και αυτό είναι ένα - από μια οπτική όπως και ένα - είναι ότι στις αρχές του 9 θα πατήσει τις ρόδες του και στην Ελλάδα το νέο Γκόλφ (το GTI λογικά προς τέλη 9 αρχές 10) αλλά και από την άλλη μεριά η 1 δεν είναι κανένα μπουμπουκάκι από άποψη ηλικίας (εκτός και αν μιλάς αποκλειστικά για την τριθυρη). Γενικά όμως το Γκολφ είναι προσεγμένο (κάποιοι μικροτριγμοί δεν λείπουν αλλά δεν είναι τραγική κατάσταση απλά μερικές φορές γίνεσαι περίεργος με την απόλυτη ησυχία), πίσω κάθονται άνετα 2 φυσιολογικοί άνθρωποι και με κάποιες παραχωρήσεις 3 (στην 1 προφανώς μόνο 2 Γιαπωνέζοι !).
Στο GTI θα πάρεις ένα πολύ όμορφο (οπτικά αλλά και οδηγικά) τιμόνι, ένα πολύ καλό κιβώτιο ταχυτήτων και πολύ καλά φρένα ( εκτός αν μπεις στη πίστα, οπότε τότε ΔΕΝ είναι καλά !! ). Επίσης θα πάρεις μια πολύ καλή θέση οδήγησης και πολύ καλά κρατήματα σε κάθε συνθήκη (το ESP εννοείται ότι το έχουμε ΟΝ και μόνο όταν είμαστε σίγουροι για διαδρομή-εαυτό μας το βγάζουμε εκτός. Αυτό βέβαια προφανώς ισχύει με όλα τα νέα αυτοκίνητα. 'Βάρκες' και μη ! ). Εν τέλει νομίζω ότι αυτά ψάχνει ένας οδηγός που τον ενδιαφέρει το αυτοκίνητο εκτός από την μεταφορά από το σημείο Α στο σημείο Β να του δίνει και κανά χαμόγελο που και που. Και επειδή ο Κλαρκσον τα λέει καλύτερα από μένα (χωρίς φυσικά να είναι και ευαγγέλιο, σε καμία περίπτωση) πάρε μία γεύση : http://youtube.com/watch?v=EGmKnmlMvPw' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank (...someone put the fun back inside...) Βέβαια καλό θα ήταν (αν 'γέρνεις' προς 1) να μην ψάξεις την κριτική του για την 1 γιατί την θεωρεί από τα μεγαλύτερα λάθη στην ιστορία της BMW (μάλλον θα διαφωνήσω μαζί του όταν βγάλουν ξανά την Μ1 !! )
Το DSG είναι πολύ πιο γρήγορο από το χειροκίνητο αλλά αν δεν είσαι πάνω από 40 μάλλον θα σου κακοφανεί γιατί όσο γρήγορο και να είναι παραμένει ένα αυτόματο κιβώτιο με ότι αυτό συνεπάγεται. Έχει και μια ηλιθιωδώς υψηλότατη τιμη (το χρεώνουν λες και αγοράζεις δύο κιβώτια για να βάλεις ένα στην αποθήκη!) και κάθε 80.000 ΚΜ θα θέλεις ένα 400+ ευρώ για τη συντήρηση του. Μπορεί να φαίνεται μακρινό το 80.000 ΚΜ σε ένα καινούριο αυτοκίνητο αλλά κάποτε τα ΚΜ αυτά θα γίνουν και τότε θα 'πονέσει' λίγο το 400+ !
Οπως ίσως θα κατάλαβες είμαι κάτοχος GTI (και μάλιστα μετά από πολύ ψάξιμο πριν από ένα χρόνο περίπου). Δεν είμαι βέβαια από αυτούς που εξυμνούν ότι κατέχουν και υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες που με ενοχλούν ( πολύ υψηλή κατανάλωση με βαρύ πόδι (αλλά αυτό το κακό έχουν τα άλογα. Θέλουν τροφή!), ακριβά σέρβις (στο οποίο μάλλον είναι ισοπαλία με την 1 φαντάζομαι), κάποιοι τριγμοί (όχι από ταμπλό τόσο,αλλά από το πίσω κάθισμα), ασθενέστερη γκομενοπαγίδα (συγγνώμη από τις κυρίες του φόρουμ!) από την 1 ( σε συνάρτηση βέβαια με το τι επίπεδο απευθυνόμαστε. Π.χ. για τα Β.Π. μάλλον και τα δύο απορρίπτονται πάραυτα. Για μεσοαστικές καταστάσεις η 1 περνάει πιο εύκολα τις εξετάσεις! Αν σε ενδιαφέρει βέβαια αυτό! ) (αστειεύομαι), κάθε στενό και Γκολφ κάθε λεωφόρος και GTI όσον αφορά τη συχνότητα εμφάνισης του (αν και με τις 116 έχει αρχίσει και επαναλαμβάνεται η ιστορία με την πάλαι ποτέ 3.16 της δεκαετίας του 90), υψηλές τιμές σε κάποια εξτρά (και από την άλλη χαμηλές σε κάποια άλλα) αλλά αυτό μάλλον 'παίζει' και στην 1.
Συνοψίζοντας εμένα με συμφέρει να πάρεις την 1 γιατί θα κυκλοφορεί ένα λιγότερο GTI και έτσι δεν θα βαρεθώ να βλέπω το αυτοκίνητο μου! Αν όμως το 'λέει' ακόμη η καρδούλα σου και δεν έχεις 'μπλέξει' (με την καλή την έννοια !) ακόμη με συζύγους και παιδιά(αν και το 5θυρο GTI μπορεί να μην είναι τόσο όμορφο αλλά 'κάνει' και για μια τριμελή οικογένεια) πάρε το GTI να περάσεις όμορφα, ασφαλή, διασκεδαστικά και 'γρήγορα' τα χρόνια που θα το οδηγείς !
Οποιο από τα δύο και αν είναι βέβαια η επιλογή σου (κακό αυτοκίνητο δεν είναι κανένα από τα δύο και έτσι δεν πρόκειται να πάρεις κάτι 'σκάρτο' ούτως ή άλλως) εύχομαι με το καλό να το πάρεις και να είναι καλοτάξιδο !
-
Αφού ξανάνοιξε το κανονικό δημοσίευσα εκεί την απάντηση μου οπότε ας διαγραφεί αυτό.
Συγγνώμη και πάλι απο μοντς ...
BMW 1 ή GOLF GTI ? ΝΟΥΜΕΡΟ 2 !