Σε ευχαριστούμε για όλη αυτήν την πληροφορία που μας δίνεις.
Έχει τρομάξει το μάτι μου με την ταλαιπωρία που όλοι περνάμε. Αγόρασα του κουτιού yaris to 2019 περίπου 19000 (με αξεσουάρ) και δεν μπορώ να διανοηθώ ότι ανά πάσα στιγμή θα μείνω χωρίς αυτοκίνητο.
Ευχαριστώ και πάλι.
Όλα τα πιθανά ενδεχόμενα για όσους θέλουν να ενημερωθούν σχετικά με το πρόβλημα και πιθανότατα να χρειάζονται επισκευή :
Ερώτηση: Το πρόβλημα γιατί υπάρχει?
Απάντηση: Γιατί υπάρχει λάθος σχεδιασμός σε πιστόνια, ελατήρια, ψευτοκάπακο και μπιέλες. (τα περιγράφει ακριβώς το TSB (Technical Service Bulletin) που έχει βγάλει η TOYOTA και πάει ανάλογα με το SN του κινητήρα). Συνοπτικά όλοι οι 1NR-FE που έχουν κατασκευαστεί έως τις αρχές του 2013, είναι προβληματικοί. To TSB που περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες σχετικά με το πρόβλημα μπορείτε να το βρείτε εδώ: https://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic ... 4#p3237574
Ερώτηση: Που βρίσκω το SN του κινητήρα μου για να καταλάβω ποια μέρη του κινητήρα θέλουν αλλαγή ή να διαπιστώσω αν έχω κινητήρα ο οποίος δεν ανήκει στην προβληματική παρτίδα?
Απάντηση: Το Serial Number του κινητήρα σας δεν υπάρχει στην άδεια του αυτοκινήτου ή σε κάποιο εύκολα προσβάσιμο σημείου του αυτοκινήτου. Μπορούν να σας το δώσουν σε επίσημο συνεργείο της ΤΟΥΟΤΑ ή να το ζητήσετε μέσω mail από την ΤΟΥΟΤΑ, αφού επισυνάψετε και την άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Το mail είναι
Ερώτηση: Ποιος είναι ο κινητήρας 1NR-FE ο οποίος έχει πρόβλημα?
Απάντηση: Είναι ο κινητήρας κυβισμού 1.330cc με 99 ή 101ps (ανάλογα με το αν είναι start / stop ή όχι) του οποίου η παραγωγή έγινε από το 2008-2013. ΔΕΝ είναι ο κινητήρας με τα 86ps κλπ
Ερώτηση: Η εγγύηση με καλύπτει?
Απάντηση: Η εγγύηση είναι 6 χρόνια (ή 3 χρόνια αν πρόκειται για leasing όχημα). Για να γίνει κάλυψη της επισκευής μέσω της εγγύηση, πρέπει να είμαστε εντός αυτών των ετών και να έχουμε κατανάλωση λαδιού τουλάχιστον 1λ/1000χμ.
Η επιβεβαίωση της κατανάλωσης γίνεται από το συνεργείο, όπου το επισκεπτόμαστε κάθε 1000χμ και μας μετράει την κατανάλωση λαδιού για αυτά τα χιλιόμετρα. Η επιβεβαίωση από το συνεργείο διαρκεί συνολικά 3000χμ, όπου κάθε 1000χμ όπως είπαμε, πηγαίνουμε για να καταγράψουν και να πιστοποιήσουν πόσο έχει κάψει το αυτοκίνητο.
Πρακτικά το πρόβλημα και η κατανάλωση του 1λ/1000χμ, συμβαίνει μετά τη λήξη της εγγύησης, οπότε και η επισκευή χρεώνεται...
Ερώτηση: Θα μπορούσα να κάνω κάτι να το αποφύγω εξ αρχής?
Απάντηση: ΝΑΙ θα μπορούσες. Το πρόβλημα υπάρχει λόγω λανθασμένου σχεδιασμού του κινητήρα όπου βουλώνουν οι τρύπες επιστροφής λαδιού των πιστονιών και έτσι το λάδι καίγεται στα τοιχώματα των κυλίνδρων. Τον προβληματικό σχεδιασμό, επιβαρύνουν οι χρήστες με :
*Λάθος επιλογή λαδιών. Η ΤΟΥΟΤΑ προτείνει μόνο 0-20 ιξώδες και το αναγράφει στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου οδηγιών που έχει κάθε κάτοχος. Οι χρήστες λανθασμένα βάζουν 5-30 ή ακόμα χειρότερα πιο παχιά λάδια όπως 10-40.
*Λάθος Διάστημα αλλαγών λαδιών. Λανθασμένα η ΤΟΥΟΤΑ προτείνει 15.000χμ. Ο μέγιστος αριθμός χιλιομέτρων για συνθετικά λάδια, είναι 7500χμ. Για ημισυνθετικά λάδια που ούτως ή άλλως δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται, είναι μέγιστο 5000χμ
*Αργή οδήγηση. Αυτοκίνητα τα οποία κινούνται σε αστικό κύκλο, σε πόλη δηλαδή με χαμηλές στροφές δεν καθαρίζουν επαρκώς τα πιστόνια / ελατήρια κλπ. Για να καθαρίζει σωστά ένας κινητήρας πρέπει να δουλεύει σε σημαντικό χρόνο λειτουργίας του σε 4000-5000 στροφές.
Διάβασε σχετική ανάλυση στο ακόλουθο link https://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic ... 0#p3236750
Ερώτηση: Από τη στιγμή που ξεκινάει η κατανάλωση λαδιού, πόσο 'χρόνο ζωής' έχω?
Απάντηση: Κατά μέσο όρο, 40.000χμ για να χρειαστεί επισκευή. Οι κινητήρες συνήθως ξεκινούν να καίνε στα 80.000χμ. Υπάρχουν και λίγοι κινητήρες όμως που ακόμα και στις 150.000χμ δεν έχουν ξεκινήσει να καίνε
Ερώτηση: Αν αφήσω να καίει λάδια το αμάξι και δεν κάνω κάτι για αυτό, θα πάθει τίποτα?
Απάντηση Θα καταστραφούν:
*Αισθητήρας λ
*Καταλύτης
*Αυξημένες φθορές στον κινητήρα, που θα απαγορεύουν την επισκευή του και στο τέλος το κόστος επισκευής θα ξεπερνά την αξία του αυτοκινήτου.
Ερώτηση: Για τη σωστή επισκευή τι πρέπει να γίνει?
Απάντηση: Να κατέβει ο κινητήρας από μηχανικό, να μετρηθεί στο ρεκτιφιέ και αν είναι εντός προβλεπόμενων ανοχών, να αλλαχθούν όλα τα όσα αναφέρει το TSB της TOYOTA https://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic.php?p=3237574#p3237574
Ερώτηση: Τα παραπάνω έχουν συνολικό κόστος 2500€? Δεν υπάρχει πιο οικονομικός τρόπος?
Απάντηση: Αν κάποια ανταλλακτικά αγοραστούν από το εξωτερικό, ίσως κατέβει η τιμή μέχρι τα 1700€. Για να γίνει όμως η παραγγελία από το εξωτερικό, πρέπει να κατέβει ο κινητήρας και να μετρηθεί, και εφόσον οι ανοχές είναι καλές, μετά να γίνει η παραγγελία. Αυτό προϋποθέτει μεγάλη περίοδο αναμονής με ανοιγμένο τον κινητήρα του αυτοκινήτου και κάποιον να αναλάβει την αναζήτηση των ανταλλακτικών https://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic ... 0#p3236750
Ερώτηση: Υπάρχει εναλλακτική λύση για επισκευή με λιγότερα χρήματα?
Απάντηση: Θεωρούμε standard το κατέβασμα / μέτρημα. Αν είναι εντός ανοχών, μπορεί κάποιος να καθαρίσει τα πάντα και να βάλει ένα νέο σετ με ίδια προβληματικά ελατήρια και έπειτα να κλείσει τον κινητήρα. Θεωρητικά θα είναι πάλι προβληματικό το μοτέρ, αλλά με συχνές αλλαγές λαδιών, θα βγάλει 100.000χμ ακόμα. Κόστος περίπου στα 1000€
Ερώτηση: Αν είναι εκτός ανοχών ο κινητήρας, τι κάνω?
Απάντηση: Το ρεκτιφιέ πλανίζει τον κινητήρα και ψάχνει να βρει συμβατά πιστόνια κλπ στη μεγαλύτερη διάμετρο. Υπάρχει μεγάλη περίπτωση να μην βρει. Τότε θέλει αλλαγή και το μπλοκ για να έρθει στα ίδια μέτρα με τα αρχικά. Όμως λόγω και των ανταλλακτικών (πιστόνια κλπ) που απαιτούνται, το κόστος πάει πάνω από 3000€. Οπότε μοναδική λύση είναι μεταχειρισμένος ίδιος κινητήρας->
Ερώτηση: Τι άλλο μπορώ να κάνω εφόσον είναι εκτός ανοχών?
Απάντηση: Μονόδρομος το μεταχειρισμένο μοτέρ (500-800€). Δυστυχώς μπαίνουν μόνο τα 1.33 2008-2013 (που είναι και η προβληματική παρτίδα). Οπότε ακόμα και αλλαχθεί, σίγουρα είναι προβληματικό. Το πότε θα βγάλει πρόβλημα, είναι θέμα του προηγούμενου ιδιοκτήτη. Μπορεί να μην βγάλει ούτε 10.000χμ, μπορεί όμως να βγάλει και 100.000χμ. Μέχρι εκεί όμως. Περισσότερα δεν γίνεται να βγάλει. Είναι προβληματική η σχεδίαση του όπως είπαμε στην αρχή. Οπότε ουσιαστικά αλλάζουμε τον κινητήρα με άλλον, πάλι προβληματικό που είναι σε άγνωστη κατάσταση γιατί δεν μπορεί να φανεί εμφανισιακά η κατάσταση του.
Ερώτηση: Μπορώ να βάλω άλλο τύπο κινητήρα ή πιο καινούργιο κινητήρα 1.33 (μετά το 2013 δηλαδή) ?
Απάντηση: Μόνο αν βρεθεί τροπέτο (μαζί με πλεξούδες / εγκέφαλο κλπ). Το κόστος θα φτάσει πάλι κοντά τις 3000€. Αν τα διαθέτει κάποιος, αξίζει να ψάξει για VVTL-1 1800 192ps. Θα ξεπεράσει όμως τις 3000€.
Ερώτηση: Τα 1.33 2013+ μπαίνουν?
Απάντηση: Όχι. Είναι euro 6 και έχουν διαφορετική σχεδίαση, αισθητήρες και πλεξούδα. Μόνο αν κάποιος μηχανικός έχει ασχοληθεί ξανά και έχει βρει πατέντες. Να το κάνει από την αρχή, δεν τον ενδιαφέρει γιατί δεν πρόκειται να βγάλει χρήματα σε συνάρτηση με το χρόνο που θα φάει.
Ερώτηση: Μπορώ να κάνω καθαρισμό με κάποιο τρόπο χωρίς να ανοίξω μοτέρ και να μειωθεί η κατανάλωση λαδιού?
Απάντηση:
-Με υδρογόνο δεν γίνεται κάτι γιατί το υδρογόνο δεν καθαρίζει ελατήρια / πιστόνια.
-Με Engine Flush οι μεγαλύτερες πιθανότητες είναι να καταστρέψει όλες τις φλάντζες και να υπάρχουν παντού διαρροές λαδιών στο μοτέρ. Μετά πάει κατευθείαν για ανακατασκευή ή πέταμα αν κολλήσει. Ίσως με engine flush που δεν καταστρέφει λάστιχα, γίνει κάτι.
- Μοναδικές λύσεις είναι καθαρισμός με τη μέθοδο piston soak όπου ένα υγρό (σπρέι ή υγρό φρένων) μπαίνει στο θάλαμο καύσης και καθαρίζει επιβεβαιωμένα τις βρομιές των ελατηρίων. Τα αποτελέσματα δεν είναι ξεκάθαρο αν διαρκούν (γιατί απαιτούνται αρκετά χιλιόμετρα για να φανεί αν το αποτέλεσμα του καθαρισμού διαρκεί). Διαβάστε σχετικά τα ακόλουθα:
https://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic ... 8#p3259218
https://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic ... 3#p3247473
Ερώτηση: Με λίγα λόγια τι να κάνω και τι συμφέρει οικονομικά? Πως να ξεκινήσω?
Απάντηση: Πάμε σε συνεργείο, ανοίγουμε κινητήρα και βλέπουμε αν χρειάζεται ρεκτιφιέ. Αν δεν χρειάζεται, βάζουμε καινούργια ελατήρια (ίδια με αυτά που έχει το μοτέρ - την προβληματική σειρά δηλαδή), κλείνουμε μοτέρ και αλλάζουμε συχνά λάδια (5-30 / 5000χμ-7500χμ). Το μοτέρ βάσει λογικής θα βγάλει 100.000χμ ακόμα - μέχρι εκεί όμως γιατί παραμένουν προβληματικά όλα τα εντόσθια του.Αν θέλει ρεκτιφιέ, δυστυχώς δεν υπάρχει εύκολη και φθηνή λύση. Εν ολίγοις μπορεί να ανοίξετε το μοτέρ και να μείνετε αυτομάτως χωρίς αυτοκίνητο (ή να το καθαρίσετε τα πάντα, και να τα βάλετε πάλι μέσα και να βγάλει λίγα χιλιόμετρα ακόμα). Δείτε τα παραπάνω ερωτήματα σχετικά με το 'όταν είναι εκτός ανοχών' για περισσότερα.
Ερώτηση: Θέλω να πάρω μεταχειρισμένο Yaris/Auris με τον κινητήρα 1.33 μοντέλου έως τις αρχές του 2013 με τα 99 ή 101ps. Να το πάρω? τι να προσέξω?
Απάντηση: Βάσει όλων των παραπάνω, δεν είναι καλή επιλογή η αγορά τέτοιου αυτοκινήτου. Είναι σαν μαυρη τρύπα που σύντομα θα ζητάει πολλά χρήματα και δεν θα υπάρχει λύση επισκευής. Φυσικά τα πάντα πουλιούνται στην κατάλληλη τιμή...
- Η διαδικασία επισκευής είναι, ένας μηχανικός να βγάλει και να ανοίξει το μοτέρ (κόστος 300€-600€) -> να το στείλει στο ρεκτιφιέ να το μετρήσει, το ρεκτιφιέ να καθαρίσει το μοτέρ και αν χρειάζεται να κάνει πλάνισμα / ρεκτιφιέ στους κυλίνδρους (300€), να βρει όλα τα συμβατά ανταλλακτικά που υπάρχουν και να συναρμολογήσει το μοτέρ ξανά. Μετά το στέλνει στον μηχανικό για τοποθέτηση. Ουσιαστικά το ρεκτιφιέ αναλαμβάνει τα πάντα. Ο μηχανικός απλά το βγάζει. Δεν χρειάζεται φοβερή τεχνογνωσία με αυτό το μοτέρ. Το ρεκτιφιέ όμως χρειάζεται.
**Φυσικά αλλάζονται με καινούργιες όλες οι φλάντζες και προτείνεται εφόσον κατεβαίνει το μοτέρ να αλλάζονται και δίσκος και αντλία νερού και λαδιού (γιατί έχουν ελάχιστα εργατικά εφόσον κατέβηκε το μοτέρ). Σε διαφορετική περίπτωση αν χρειαστεί αλλαγή με το μοτέρ πάνω στο αυτοκίνητο, τα εργατικά είναι πολλαπλάσια