Καλησπέρα σας,
Αγόρασα τον Φεβρουάριο του 2019 μεταχειρισμένο το Yaris με 140.000Km με το συγκεκριμένο μοτέρ και το πρόβλημα που όλοι γνωρίζουμε. Με την αγορά έγινε αλλαγή λαδιών στην αντιπροσωπεία καθώς και φίλτρου και μπουζί. Μετά απο 1600Km άναψε στιγμιαία η ένδειξη λαδιού και τότε κατάλαβα πρώτη φορά το πρόβλημα που υπήρχε με τον κινητήρα. Στα **1600Km **μου είχε κάψει 1lt. Ψάχνωντας πέτυχα την συγκεκριμένη συζήτηση και μετά απο διάβασμα αποφάσισα να κάνω τον καθαρισμό Xado με τον τρόπο που έχει γράψει ο sphinxgr.
Έκανα έναν καθαρισμό και στην συνέχεια οδήγηση σε ψηλές στροφές για ένα μισάωρο περίπου.
Μετά απο 500Km ξανα έκανα δεύτερο καθαρισμό και ξανά οδήγηση σε υψηλες στροφές. Μετά απο τους δυο αυτούς καθαρισμούς άλλαξα λάδια και έβαλα 5W-40 Castrol Edge. Η αλλαγή αυτή έγινε αρχές Μαίου. Παρατήρησα ότι η κατανάλωση έπεσε περίπου στο 1/3. Δηλαδή στον πρώτο έλεγχο που έκανα στα 1000Km είχε κάψει περίπου 100ml, και εκεί θεώρησα ότι ίσως λύθηκε το πρόβλημα.Στον δεύτερο έλεγχο που έκανα στα 2000Km μετά την άλλαγη λαδιών και τον καθαρισμό συμπλήρωσα περίπου 500ml λάδι. Εκεί λατάλαβα ότι όσο το λάδι είναι καινούριο δεν καίγεται αλλα όσο περνανε τα χιλιόμετρα και αρχίζει και χάνει τις ιδιότητες του αρχίζει και η κατανάλωση του.
Μέσα Οκτωβρίου όταν συμπλήρωσα **5000Km **συνολικά είχα συμπληρώσει περίπου **2lt **λάδι συνολικά. Σαφώς είχε μειωθεί αρκετά αλλά η κατανάλωση ήταν ακόμα αρκετά μεγάλη. Τότε ξανα έκανα άλλη μια φορά καθαρισμό και μετά απο 500Km ξανα έκανα και έναν δεύτερο καθαρισμό, τέλος Οκτωβρίου. Στην συνέχεια αλλαγή λαδιών (5W-40), φίλτρου και μπουζί ξανά.
Να σημειώσω εδω κάτι παράξενο. Στον δεύτερο αυτό καθαρισμό όταν έκανα το μιζάρισμα για να πετάξει καρβουνίλα, όταν σήκωσα την πετσέτα είδα ότι είχε πετάξει κομματάκια απο καρβουνίλα, σαν το κατακάθι του ελληνικου ένα πράγμα, και αυτό μου έκανε τρομερή εντύπωση γιατί ακόμα και στον πρώτο καθαρισμό που είχα κάνει εγώ όταν αντιλήφθηκα την κατανάλωση λαδιού δεν είχε πετάξει τόσο πολύ καρβουνίλα.
Πλέον σήμερα και μετά απο 2500Km είμαι στην ευχάριστη θέση να αναφέρω ότι, με μεγάλη μου έκπληξη κυριολεκτικά, το μοτέρ δεν μου έχει κάψει ούτε 100ml. Προσέξτε όταν πρωτοξεκίνησε το πρόβλημα η κατανάλωση ήταν 1lt/1600Km και τώρα στα **2500Km **δεν έχει κάψει ούτε **100ml. **Θα συνεχίσω να ελέγχω την κατανάλωση κλασσικά κάθε 1000Km και αλλαγές στα 5000Km με 5W-40
Το μόνο που με βάζει σε σκέψεις είναι μήπως την περίοδο του καλοκαιριού με αυξημένες θερμοκρασίες, χρήση air condition κτλπ πρέπει να βάλω πιο χοντρό λάδι (10W-40).