Είμαι κάτοχος από τον 11-2009 ενός βενζινοκίνητου Toyota Yaris 1.33 cc - 101 hps - Sol plus , αγορασμένο από ελληνική αντιπροσωπεία στην Αθήνα, το οποίο σε όλη τη διάρκεια της εγγύησής του έκανε εγκαίρως τα απαραίτητα service σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Λόγω του ότι είναι το πρώτο μου αυτοκίνητο, δεν είχα τα πρώτα χρόνια την γνώση ότι πρέπει να ελέγχω μόνος μου ανάμεσα στα service τη στάθμη υγρών και λαδιού του οχήματος, οπότε οι έλεγχοι αυτοί γίνονταν μόνο από τους τεχνικούς σε κάθε προγραμματισμένο service.
Το έτος που έληξε η εγγύηση, ήταν η πρώτη φορά που προβληματίστηκα για κάτι σχετικά με το αυτοκίνητο και αναγκάστηκα να επισκεφτώ εξουσιοδοτημένο συνεργείο πριν από το προγραμματισμένο service, όταν σε μία ανηφόρα άναψε ο λαμπτήρας της στάθμης λαδιού και διαπιστώθηκε ότι είχε αδειάσει σχεδόν όλο το λάδι του κινητήρα.
Επικοινωνώντας με τεχνικούς στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία, κατάλαβα ότι πριν φτάσει το όχημα σε τέτοιο σημείο απώλειας λαδιού, είχε αρχίσει και νωρίτερα να χάνει λάδια, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που να το αντιληφθώ νωρίτερα από το service, μόνος μου.
Μετά από επικοινωνία με αρκετούς τεχνικούς στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία, συμπέρανα ότι και νωρίτερα πρέπει να είχε ξεκινήσει το όχημα να χάνει λάδια, ασχέτως που δεν το έγραψαν στις παρατηρήσεις του βιβλίου service, ούτε μου το ανέφεραν.
Σε ερώτημά μου στις αντιπροσωπείες για το πως πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, η απάντησή ήταν ότι θα έπρεπε να λυθεί ο κινητήρας και να επισκευαστεί ή σε περίπτωση μεγάλης βλάβης να αντικατασταθεί, κάτι που θα κόστιζε σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των περισσότερων από 700 έως 1000 και πλέον ευρώ. Ωστόσο οι μηχανικοί, μου είπαν ότι αν το είχα αντιληφθεί πριν λήξει η εγγύηση, θα απολάμβανα αποκατάσταση στη βλάβη του κινητήρα δωρεάν.
Από τότε μέχρι τώρα πέρασαν πάνω από τέσσερα έτη και πλέον λόγω των ταξιδιών που κάνω για επαγγελματικές ανάγκες και λόγω του ότι ζω σε άλλη πόλη, ελέγχω σχεδόν καθημερινά και συμπληρώνω το λάδι στον κινητήρα και κάνω service σε πολλά εξουσιοδοτημένα και μη συνεργεία για Toyota, ωστόσο η κατάσταση του οχήματος επιδεινώνεται ολοένα και περισσότερο, με ανάγκη να συμπληρώνω λάδια σε κάθε ταξίδι (1 λίτρο τουλάχιστον σε λάδι 15-40, σε κάθε περίπου 200-300 χιλιόμετρα).Πλέον το αυτοκίνητο ρετάρει και οι μηχανικοί θεωρούν μονόδρομο την αντικατάσταση του κινητήρα άμεσα, ώστε να μη μείνω στο δρόμο.
Σε όσα συνεργεία παρακολουθούν το αυτοκίνητο και έχω μιλήσει με τους τεχνίτες ή τους ιδιοκτήτες των συνεργείων, διαπιστώνω ότι δεν είμαι ο μόνος ιδιοκτήτης Toyota Yaris αυτής της περιόδου, που αντιμετωπίζει τόσο σοβαρό πρόβλημα, ενώ μάλιστα ανέφεραν ότι ένας μεγάλος αριθμός κινητήρων σε Yaris και Auris της ίδιας περιόδου πανελλαδικά, παρουσιάζουν αυτό το πρόβλημα.
Σε αναζήτηση στο διαδίκτυο, διαπίστωσα ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα των κινητήρων αυτής της περιόδου αναφέρεται και σε σχετικό λήμμα της Wikipedia (https://el.wikipedia.org/wiki/Toyota_Yaris).
Αντιθέτως στην ίδια αναζήτηση, δεν διαπίστωσα από την πλευρά της Toyota ή του εισαγωγέα στην Ελλάδα, να υπάρχει ανάκληση μοντέλων και επισκευή τους δωρεάν, όπως συνέβη στο όχημά μου για πιθανή βλάβη του αερόσακου συνοδηγού, όπου έλαβα επιστολή ταχυδρομικώς πριν τρία έτη και επισκέφτηκα εξουσιοδοτημένο συνεργείο για δωρεάν αντικατάσταση του εν λόγω αερόσακου.
Γράφω αυτό το μήνυμα για να επιβεβαιώσω αν το πρόβλημα που αντιμετωπίζω εγώ το αντιμετώπισαν ή το αντιμετωπίζουν και άλλοι κάτοχοι Toyota και σε περίπτωση του ναι, τι λύση επέλεξαν, αν τυχόν επικοινώνησαν με τον εισαγωγέα και τι απάντηση έλαβαν.