Ο χρήστης cars έγραψε:
έχουν γραφτεί άπειρα για την ολική βαφή αυτοκινήτου και από άτομα που απλά κάνουν υποθέσεις
υπάρχει κάποιος που να το έχει ψάξει ΚΑΙ να το έχει βάψει πρόσφατα να πει τι είδη βαφών υπάρχουν και τι τιμές παίζουν?
έχω διαβάσει πχ ότι αν το βάψει μόνο εξωτερικά (τι σημαίνει αυτό ακριβώς άραγε) τότε η τιμή είναι πολύ μικρότερη από ότι αν το βάψει και εσωτερικά, κτλ
Καλές είναι οι ανταλλαγές απόψεων απο όλους, όλοι κάτι έχουν να πούν ο καθένας με την δική του γνώση και εμπειρία, εγώ θα μιλήσω ώς άμμεσος γνώστης του αντικειμένου.
Συστήματα Βαφών υπάρχουν πολλά, στη χώρα μας δύο είναι τα πιό γνωστά και ευρέως διαδεδομένα, Ακρυλική Βαφή μονής επίστρωσης και Ακρυλική Βαφή Διπλής επίστρωσης.
Χρώμα μονής επίστρωσης: Αυτογυάλιστο χρώμα με καλή εφαρμογή, σχετικά χαμηλότερο κόστος απο το διπλής το οποίο μεταφέρεται και στις μετέπειτα επισκευές-βαφές επι του αυτοκινήτου (δίνει την δυνατότητα τοπικής βαφής και με καλύτερο αποτέλεσμα).
Η έλειψη πολλών αποχρώσεων ανήκει στα Μείον του (διατίθεται για όλες τις απλές αποχρώσεις και ελάχιστες απο τις μεταλικές, συνήθως ασημί.)
Χρώμα διπλής επίστρωσης: Μη Αυτογυάλιστο χρώμα (απαιτείται βερνίκι ώς τελική επίστρωση) άρα και διπλά υλικά, οπότε έχουμε και μεγαλύτερο κόστος, απαιτεί πολύ καλή προεργασία επι του αυτοκινήτου και πολύ καλή τεχνική εφαρμογής. Οι αποχρώσεις είναι άπειρες (μεταλικά με πέρλες κ.λ.π) καθώς και τα στρώματα βαφής και απόχρωσης (μπορεί να απαιτείται εφαρμογή 3 διαφορετικών χρωμάτων για να έχουμε την απόχρωση που θέλουμε !) Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν και τα νέας τεχνολογίας Υδατοδιαλυτά χρώματα (καμμία σχέση με τη βρύση και το κοινό νερό, απαιτούν ειδικά υλικά ).
Στα μείον συγκαταλέγονται το υψηλό κόστος (διπλά υλικά,διπλή εργασία), χαμηλή δυνατότητα τοπικής μετέπειτα επισκευής-βαφής (απαιτείται βαφή όλου του κομματιού, πιθανή διαφορά απόχρωσης με κατάλληλες συνθήκες (ήλιος ή ημίφως το βράδυ)).
Εξωτερικό Βάψιμο: Οπως βλέπεις και ότι βλέπεις σε ένα αυτοκίνητο με κλειστές πόρτες,καπώ και πορτ-μπαγκάζ! Αυτή είναι η εξωτερική επιφάνεια ενός αυτοκινήτου (εκτός βέβαια φανάρια,μασκα,φλάς,διακοσμητικά, κ.λ.π) . Απο την όλη κατάσταση της επιφάνειας αυτής ξεκινάει και το κόστος Βαφής (άλλο κόστος όταν θέλει ένα απλό φρασκάρισμα και άλλο άν είναι γεμάτο λακούβες, ή έχει ξεφτίσει το χρώμα του). Αν το αρχικό χρώμα είναι διπλής επίστρωσης (πχ μπλέ μεταλικό με μωβ αποχρώσεις στο ήλιο) τότε θα βαφτεί με το ίδιο χρώμα και ποιότητα οπότε δέν έχεις δυνατότητα άλλης επιλογής, εκτός και θές κάτι άλλο φυσικά (πχ απλό μαύρο).
Εσωτερικό Βάψιμο:Oλοι οι Εσωτερικοί χώροι, χώρος μηχανής (και καπώ), πόρτες-κολώνες περιμετρικά (ότι βλέπεις ανοίγοντας μία πόρτα), και το πίσω καπώ απο τη μέσα μεριά.
Το εσωτερικό Βάψιμο έχει περισσότερη δουλειά απο το έξω γιατι πρέπει να ξηλωθούν ταπετσαρίες,τζάμια,τσιμούχες,λάστιχα στεγανοποίησης και πολλά ακόμα (ακόμα και οι πόρτες).
Τα χρήματα πάντα καθορίζονται απο τι τί εσύ θέλεις για το αυτοκίνητο σου, το κόστος τών χρωμάτων δέν αλλάζει (έρχονται αυξήσεις σύντομα!), η εργασία είναι εκείνη που καθορίζει την τιμή, άλλο το εξωτερικό φρεσκάρισμα χωρίς ξηλώματα, άλλο με ξηλώματα, άλλο με ξηλώματα μέσα-έξω (ακόμα και μηχανής) και άλλο χωρίς κανένα ξήλωμα (αν είναι εφικτό). Βέβαια καλή δουλειά χωρίς ξηλώματα δέν νοείται, αλλά ότι ζητήσεις και ότι πληρώσεις παίρνεις.
Οι τιμές για γενική Βαφή ξεκινούν σε γενικές γραμμές περίπου απο 1200 Ευρώ ανάλογα την βαφή,την εργασία και την κατάσταση του αυτοκινήτου.
Ελπίζω να βοήθησα αρκετά, άν υπάρχουν ακόμα απορίες ή γενήθηκαν νέες, ευχαρίστως να τις συζητήσουμε.