Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Δεν είναι απαραίτητα να υπάρχει ρήγμα στο καπάκι αν και τα Nissan είχαν μια ευασθησία, ούτε ρήγμα στο μπλόκ, η πιθανότερη αιτία είναι το ξεχείλωμα που έχουν οι βίδες με τα χρόνια με αποτέλεσμα να χαλαρώσει η σύνδεση καπακιού / μπλόκ και να περάσουν νερά στα λάδια, αν και συνήθως τα λάδια περνάνε στα νερά λόγω μεγαλύτερης πίεσης του λαδιού από το νερό.
Το καπάκι σε ένα κινητήρα δέχεται συνεχείς πιέσεις από τις αναφλέξεις που θέλουν να το πετάξουν προς τα επάνω, και δέχεται τις συνεχείς αζυγοστάθμιστες πλευρικές κινήσεις από τον / τους εκκεντροφόρους, έτσι ξεχειλώνουν οι βίδες και το καπάκι περπατάει επάνω στο μπλόκ, αν σε ενα κινητήρα κάθε 80-100.000 χλμ προβαίνουμε σε επανάσφιξη
του καπακιού το πιθανότερο είναι ότι η φλάτζα του θα κρατήσει όσο και ο κινητήρας, αυτό το λέω εκ πείρας και μάλισυα σε αλουμινένιο μπλόκ που θεωρείται και είναι περισσότερο ευαίσθητο στις πιέσεις, τις θερμοκρασίες και τους μκραδασμούς από ένα μαντεμένιο.
Επίσης πρίν λυθεί ο κινητήρας ο σωστός μηχανικός καλεί το ρεκτιφιέ και έρχεται επί τόπου και ελέγχει το πρόσωπο του μπλόκ του κινητήρα αν πράγματι χρειάζεται καθάρισμα, ειδικά σε αλουμινένια μπλόκ αν έχουν χιτώνια που αλλάζονται τότε τα πράγματα σκουραίνουν γιατί απαιτούνται μεγαλύτερες ακρίβειες στα χιτώνια γιατί αυτά εξέχουν από το μπλόκ ώστε να πατάει η φλάτζα, συνήθως το διάκενο αυτό είναι 0.08 - 0.150 mm. Σήμερα όμως που όλα έχουν γίνει μεροκάματο ειδικά σε πελάτες που είναι αδαείς γύρω από το θέμα η εύκολη λύση πάντα είναι η επισκευή πρίν από κάθε έλεγχο, αυτό μπορεί εύκολα να λέγεται και απώλεια εμπιστοσύνης κάθε πελάτη πρός το συνεργείο, όπως σε όλα τα επαγγέλματα υπάρχουν οι σωστοί και οι μη σωστοί, έτσι ένας σωστός μηχανικός θα σου έλεγε κάτσε να το μετρήσουμε, να το ελέγξουμε και θα σου πω τι πρέπει να κάνουμε γιατί με την 1η ματιά όταν η απάντηση είναι ότι έχουν πέσει μέσα στον κινητήρα 3 πεντακοσάρικα € τότε κάτι πρέπει να σε προβληματίσει.
Το καθαρό κόστος του ρεκτιφιέ για το πλάνισμα καπακιού / μπλόκ είναι κάτω από 100€, όλα τα υπόλοιπα είναι εργασία και πολλά αναλώσιμα, πλήρες σέτ φλάτζες επισκευής, παραφλού, λάδια, εργατικά, γιατί θα λυθεί ολόκληρος ο κινητήρας και θα πάει στο ρεκτιφιέ να μετρηθούν τα πάντα, στρόφαλος, εκκεντροφόροι, έμβολα, χιτώνια, αν βρεθούν κοντά στο κάτω όριο του κατασκευαστή θα πρέπει να αλλαχθούν τα μέταλλα στροφάλου / μπιελών, ίσως και τα ελατήρια των εμβόλων, ίσως και τα ελατήρια των βαλβίδων αν έχουν καθήσει, ίσως και οι έδρες των βαλβίδων, ίσως και οι οδηγοί τους, οπότε το κόστος του ρεκτιφιέ μπορεί άνετα να περάσει τα 400€ ίσως και περισσότερο ανάλογα με το κόστος των αναλώσιμων που θα πρέπει να αλλαχθούν γιατί είναι ευκαιρία μιας και είναι ανοιχτό το μοτέρ, επίσης μια και θα κατέβει ο κινητήρας θα αλλάξεις και δισκόπλατο, τα λέω για να κάνεις το κουμάντο σου, ένας μεταχειρισμένος κινητήρας μπορεί να σου βγεί διαμάντι αλλά μπορεί σε 6 μήνες να έχεις προβλήματα και όλοι θα σηκώσουν τα χέρια ψηλά και θα πούν, ε! μεταχειρισμένος ήταν έπρεπε να περιμένεις ότι θα βγάλει πρόβλημα κάποια στιγμή.
Αν δε βαριέσαι και σε ενδιαφέρεσαι να ενημερωθείς σε γενικές γραμμές τι συμβαίνει σε ένα κινητήρα διάβασε εδώ.
http://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=49004&hilit=+τα+καπάκια+περπατάνε
http://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=54019&hilit=+τα+καπάκια+περπατάνε
σε ευχαριστώ για την πλήρη και εμπεριστατωμένη άποψη, θεωρώ και εγώ αυτή την αιτία ως την πιο πιθανή για ότι συνέβη στον κινητήρα μου, αν και ο μηχανικός του εξουσιοδοτημένου συνεργείου δεν το παραδεχτηκε .... (η απάντησή του ήταν νεροφαγώματα ... κ όποιος κατάλαβε, κατάλαβε... ).
Σε κάθε περίπτωση θεωρώ ότι πρόκειται για κάποια αστοχία υλικού ή για εγγενές πρόβλημα του κινητήρα και όχι για κάποιο λάθος δικό μου χειρισμό. Κρίμα, διότι το πήρα το αμάξι με πολύ χαρά κ σίγουρο ςότι δεν θα συμβεί κάτι τέτοιο σε ιαπωνικό αυτοκίνητο και μάλιστα κατασκευής στην Ιαπωνία (ήταν η τελευταία φουρνιά)