Καλησπέρα σε όλους
ξεκαθαρίζω από την αρχή ότι γράφτηκα στο forum μόνο και μόνο για να ζητήσω συμβουλές από πιο ειδικούς μια και είμαι από τους πλέον ανίδεους τόσο ως προς την υγραεριοκίνηση όσο και ως προς τα αυτοκίνητα γενικότερα.
Για κακή μου τύχη (σε σχέση με την υγραεριοκίνηση) έχω το nissan qashqai, 1.6, 2WD, 2008.
Θα είχα πάει από καιρό στο υγραέριο για τους γνωστούς λόγους αλλά επειδή στο ερώτημα αυτό η αντιπροσωπεία με πάγωσε ('θα πάρεις καπάκι και βαλβίδες στο χέρι μετά από κάποιο διάστημα') το τριβελίζω στο μυαλό μου μήνες τώρα (τρόμαξα και από το πάθημα στη σελ. 40 του κόκκινου qashqai στην Θεσσαλονίκη) διαβάζοντας πολλές σελίδες σε διάφορα forums.
Βρίσκομαι στην Βέροια οπότε ψάχτηκα τόσο σε τοπικούς εγκαταστάτες όσο και σε αυτούς (τους 3-4 πιο γνωστούς) της Θεσσαλονίκης.
Μπορώ να πω ότι σε γενικές γραμμές έμεινα ικανοποιημένος από το επίπεδο γνώσεων των περισσοτέρων με το αντικείμενο τόσο γενικά όσο και με την ιδιαιτερότητα που έχει το qashqai με τις βαλβίδες (οι οποίες αν έχω καταλάβει καλά λόγω μεγέθους και υλικού φθείρονται όταν ψεκάζονται με αέριο μείγμα).
Αυτοί που βάζουν τέταρτης γενιάς με απέτρεψαν εκτός από έναν ο οποίος μου είπε ότι με αυτό και λαδιέρα θα είμαι μια χαρά (zavolli-1300 €) ενώ αυτοί που βάζουν πέμπτης γενιάς μου το πρότειναν ως μονόδρομο αλλά με σημαντικά μεγαλύτερο κόστος (icom-2000 € και vialle-2200 €).
Τα ερωτήματα που έχω προς τους ειδικούς είναι τα εξής:
- Σε τι διαφέρει (ως προς την διάρκεια ζωής των βαλβίδων) ο ψεκασμός σε υγρή μορφή από την αέρια;
- Γιατί αυξάνεται η ροπή με τον ψεκασμό υγρού (τουλάχιστον έτσι μου είπαν) σε σχέση με το αέριο;
- Μεταξύ icom και vialle υπάρχει κάποιος λόγος να επιλέξω το ένα από τα δύο (πολύ σωστά κάποιος έγραψε παραπάνω ότι έχει πιο πολύ σημασία ο εγκαταστάτης παρά η μάρκα του κιτ);
- Γιατί αυτοί που δεν εμπορεύονται 5ης γενιάς τα 'κοροϊδεύουν' κιόλας (ρωτάω αν υπάρχει τεχνική εξήγηση-η εμπορική είναι προφανής) θεωρώντας την όλη φιλοσοφία τους 'κακή' για τον κινητήρα;
- Εξηγείται τεχνικά η τόσο μεγάλη διαφορά τιμής μεταξύ των συστημάτων 4ης και 5ης γενιάς (πχ πιο πολλά/πιο ακριβά εξαρτήματα και υλικά);
Τέλος, θα παρακαλούσα αν κάποιος έχει βάλει στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο κάποιο σύστημα υγραερίου να κάνει τον κόπο να μας πει τις εντυπώσεις του (αλήθεια με εκείνο το κόκκινο της σελ. 40 τι απέγινε;)
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο σας
Γιώργος