Καλησπέρα και καλή χρονιά! Διάβαζα τα σχόλια και θα ήθελα να παραθέσω την άποψη μου σχετικά με το θέμα (δεν είμαι ειδικός).Έχω ενα αμαξάκι τίμιο ,οικονομικο 1.2L ο κινητήρας με 12βαλβίδες 64 άλογα, κωδ.AZQ εν ολίγοις.Αποφάσισα μια μέρα να βάλω ελευθέρας ροής μπλόκ στο εργοστασιακό φιλτροκούτι .Είδα διαφορά στην εκκίνηση και στην επιτάχυνση.Πρόσφατα πήρα την απόφαση να βγάλω φιλτροκούτι και να παω σε έναν μάστορα να μου βάλει σωλήνες για κωνικό φίλτρο .Το αμάξι άλλαξε ριζικά δεν το εχω ξανανιώσει τόσο ζωήρο. Πραγματικά άλλο αμάξι.Το θέμα είναι το εξής : Τα πιο πολλά αυτοκίνητα έχουν κλειστού τυπου φιλτροκούτι κατι που σημαίνει οτι το αμάξι δεν βρίσκει εύκολα τον αέρα που θα μπορούσε να αναρροφήσει εάν δεν υπήρχε αυτός ο περιορισμός.Το φιλτροκούτι των κινητήρων ΑZQ έχει ανοιχτό κανάλι αέρος και με αυτό τον τρόπο ο κινητήρας ρουφάει πιο εύκολα αέρα.
Κάνω τις εξής παρατηρήσεις ,λοιπόν ,για το εν λόγω θέμα βάση των δεδομένων που πήρα από τον κουβά που εχω για αμάξι:
-
Καλύτερη απόκριση στο γκάζι
-
Περισσότερη δύναμη (πόσο ακριβώς δεν ξέρω αλλά ειναι 5-6 αλογάκια θεωρητικά)
3)Ο κινητήρας δεν έχει σχεδόν κανένα βάρος (πιο εύκολη εκκίνηση και όπισθεν)
- Οικονομία σε καύσιμα.
Παράδειγμα με αρκετούς συντελεστές σταθερούς π.χ. ποσότητα καυσίμου , συνεπιβάτες , καιρικές συνθήκες , κλίση οδοστρώματος (ευθεία) και ταχύτητα 60χλμ/ω είχα στιγμιαία κατανάλωση (ναι έχω μετρητή στον υπολογιστή ταξιδιού μου και το έβλεπα συχνά) 3.2L/100km απο εκει που είχα 4.6L/100km
- Πιο aggressive (επιθετικός) ήχος μετα τις 3000 στροφές για το αμάξι μου
Το μόνο αρνητικό ίσως είναι η τιμή . Ενδεικτικά 150€ για custom εισαγωγή.Για εμένα τα άξιζε τα χρήματά του (και δεν μου βρίσκονται και πολλά , φοιτητής είμαι ,απο τις οικονομίες μου το έβαλα) .Ναι ξέρω πολλοί θα πείτε δεν αξίζει πεταμένα λεφτά για τον κινητήρα σου . Έτσι όμως είναι το πάθος φίλοι μου ,δαπάνες πολλές δαπάνες .
Σας παρακαλώ όσοι λέτε ότι δεν αξίζει πραγματικά ψαξ'τε λίγο καλύτερα την όλη φιλοσοφία.Όποιος κάθισε και το διάβασε τον ευχαριστώ πολυ.