Διαβάζω γενικά το forum και πιο συγκεκριμένα αυτό το thread κυρίως για να ενημερώνομαι για τυχόν εξελίξεις σχετικά με το CNG και τα πρατήρια.
Έχω εδώ και ένα χρόνο και ένα μήνα το ecoUp! και πλέον έχω κάνει 25000χλμ εντός πόλης κυρίως αφού έχουν γίνει όλα και όλα 3 ταξίδια.
Καταγράφω κάθε μου γέμισμα σε excel και βγάζω μέση κατανάλωση τόσο σε CNG, όσο και σε βενζίνη.
Το αυτοκίνητο έχει μέση κατανάλωση από την πρώτη ημέρα 3.7l/100km δηλαδή με μια στρογγυλοποίηση προς τα πάνω 3.1€/100km σε φυσικό αέριο.
Προσωπικά δεν έχω 'δίπλα' πρατήριο, αλλά στην καθημερινή μου διαδρομή με μια πολύ μικρή παράκαμψη με βολεύει το πρατήριο του Ρέντη. Αν δεν περάσω και ξεμείνω απλά καίω και λίγη βενζίνη μέχρι να πάω στο πρατήριο.
Απορώ γιατί αυτό παρουσιάζεται από πολλούς σαν μεγάλο μειονέκτημα των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.
Ίσα ίσα τα 10l βενζίνης είναι ο λόγος να μην αγχώνεσαι που θα πας και πότε.
Μέση κατανάλωση βενζίνης έχω 5.5l/100km και με βάση τις τιμές του έχω κάνει όλα μου τα γεμίσματα αυτό είναι 9,5€/100km.
Επιπλέον έχει τύχει και μάλιστα πρόσφατα να κάνω ταξίδι μόνο με βενζίνη καθώς υπολόγιζα να βάλω CNG στον Ασπρόπυργο, αλλά ήταν κλειστά.
Μέση κατανάλωση στο ταξίδι 4.2l/100km και έβγαλα κάτι ανάμεσα σε 210-220km πριν γεμίσω.
Σε αυτό βοηθάει πάρα πολύ και η εφαρμογή WeConnect της VW που σου διαβάζει από την OBD πόσα λίτρα σου μένουν στο ρεζερβουάρ. Σταμάτησα και έβαλα όταν μου έμενε 1 λίτρο. Βέβαια αυτό σε ταξίδι Αθήνα-Πύργος, δρόμο που ξέρω καλά και δεν αγχώνομαι για το που είναι ή αν θα βρω βενζίνη.
Σε άλλο ταξίδι μου προς Αρεόπολη πχ το CNG μου έβγαλε κάτι περισσότερο από 400km μαζί με τα εκεί χλμ και στην επιστροφή δεδομένου πως δεν ήξερα καλά το δρόμο σταμάτησα και γέμισα όταν το ρεζερβουάρ ήταν περίπου στα μισά.
Τέλος το τρίτο μου ταξίδι Σέρρες και πίσω έγινε με 3 άτομα και και αποσκευές σε γρήγορους ρυθμούς με μέση κατανάλωση όσο και εντός πόλης και χρειάστηκα περίπου 40€ για 1200km. Σε τέτοια ταξίδια από τη στιγμή που υπάρχουν πρατήρια στη διαδρομή σου, απλά κάνεις μικρές παρακάμψεις για να γεμίσεις. Σταμάτησα Λαμία και Θεσσαλονίκη και στο ανέβασμα προς Σέρρες και στο κατέβασμα προς Αθήνα. Ωστόσο δεν χρειάστηκα να περάσω στην βενζίνη πουθενά.
Γενικά τα λέω όλα αυτά για να εξηγήσω πως με ένα τέτοιο αυτοκίνητο που το 90% της χρήσης του γίνεται σε αστικό περιβάλλον δεν χρειάζεται να ανησυχείς για τίποτα, ούτε να αγχώνεσαι. To γεγονός πως μπορεί να χρειαστείς βενζίνη απλά θα επιβαρύνει λίγο περισσότερο την τσέπη σου και τίποτα άλλο.
Overall έχω κάνει ήδη μια οικονομία της τάξης των 3000 από καύσιμο σε σχέση με το προηγούμενο αυτοκίνητό μου και έχω γλυτώσει άλλα 300€ από τα τέλη των 2 ετών, δηλαδή συνολικά 3300€ σε ένα χρόνο και 1 μήνα. Θεωρώ πως στην τετραετία που λήγει η εγγύησή του θα έχει αποσβέσει πλήρως την αξία αγοράς του.
Επειδή γίνεται μια σύγκριση με τα ηλεκτρικά το eUp! αντίστοιχα έκανε εκείνη την περίοδο μέσω μιας προωθητικής 20000€ δηλαδή 7000€ περισσότερα από το ecoUp!
Προσωπικά δεν έχω χώρο στάθμευσης, αλλά ας υποθέσουμε πως θα είχα ή πως θα φόρτιζα στο δρόμο.
Αν λοιπόν πούμε πως με την μέση κατανάλωση που δίνει η VW έχουμε 14.5kW/100km και τιμή νυχτερινού 0,0946€/kW αυτό μας κάνει μια κατανάλωση 1,37€/100km.
Χωρίς να υπολογίζουμε τα εξής:
- Τα πάγια ηλεκτρικού ρεύματος που επίσης επιβαρύνουν την τιμή του kW (και σχεδόν διπλασιάζουν την τιμή).
- Χρειαζόμαστε 9 ώρες για μια πλήρη φόρτιση σε οικιακό δίκτυο, οπότε δεν είναι όλη η φόρτιση σε τιμή νυχτερινού ρεύματος.
- Εγώ κάνω 1900-2000km το μήνα. Στο τετράμηνο λοιπόν έχω σχεδόν 8000km δηλαδή 1160kW που σε περνάει σίγουρα πάνω από τα 2000kW με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην τιμή του kW.
Βάση των δικών μου υπολογισμών πχ η τιμή του κόστους ανά 100km θα έφτανε πολύ κοντά στο ecoUp!
Ωστόσο ακόμα και αν κάνουμε υπολογισμούς με την ιδανική κατανάλωση της τάξης των 1,37€/100km σε σχέση με την δική μου 3,08€/100km θα είχαμε μια διαφορά 1.71€/100km δηλαδή θα έκανε απόσβεση της διαφοράς στην τιμή μετά από 410.000km. Πλέον η τιμή του eUp! είναι στα 28000€ οπότε η απόσβεση θα γίνει μετά από 820.000k!!!
Συνεπώς όχι για εμένα δεν είναι ούτε πιο οικονομικό ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ούτε πιο οικολογικό - στην Ελλάδα - αφού καίει ουσιαστικά λιγνίτη, συνεπώς δεν υπάρχει ακόμα κανένας απολύτως λόγος να σκέφτεται κάποιος την αγορά του.
Ελπίζω να μην κούρασα, αλλά διαβάζω ένα χρόνο τώρα και είχα μαζέψει πολλά που ήθελα να πω.