Καλο θα ηταν να μην λεμε οτι θελουμε.
Εννοειται οτι η 1η επεμβαση που πρεπει να κανεις σε ενα εργοστασιακο αμαξι τετοιας ιπποδυναμης (μολις μαζεψεις τα χρηματα και περασουν 1-2 χρονια) ειναι (α) σε συστημα φρενων και (β) σε συστημα αναρτησης.
Το γεγονος οτι νιωθεις οτι δεν εχεις φρενα μετα τα 210, δεν φταιει οτι τρεχεις. Φταινε κατα 99% τα σωληνακια των φρενων (τα οποια σε ολα τα μαμα αυτοκινητα ειναι για πεταμα). Αλλαξε τα με ενα σετ σωληνακια υψηλης και θα με θυμηθεις. Δεν θα νιωθεις μετα το φρενο να ειναι προοδευτικο και να βουλιαζει το πενταλ στο πατωμα ή να μοιαζει 'ξεφουσκωμενο' αλλα με το που θα τσιμπας το πενταλ του φρενου το αμαξι θα φρεναρει.
Επομενο ειναι η αλλαγη με δισκους μεγαλυτερης διαμετρου, χαρακτους. Αυτο θα βοηθησει στην καλυτερη απαγωγη της παραγομενης θερμοτητας, το φρενο σου δεν θα 'κουραζεται' τοσο ευκολα/γρηγορα ιδιως σε συνθηκες συνεχομενης καταπονησης (πχ καταβαση βουνου με στροφιλικια). Εννοειται πως θα συνδυαστει με καινουριες δαγκανες τουλαχιστον 4πιστονες.
Τελος απαραιτητως θα αλλαχθουν και τα τακακια.
Για ολα τα παραπανω αναλογα με τη διαμετρο του δισκου, την ποιοτητα/μαρκα των δισκων, το αν θα ειναι 4πιστονα, 6πιστονα κ.ο.κ. ξεκινας απο τα 1.500 ευρω και ανεβαινεις.
Αλλα με το βασικοτερο συστατικο της ενεργητικης ασφαλειας του οχηματος μας (φρενα) δεν παιζουμε και αξιζει καθε σεντ.
Επομενη αναβαθμιση οι αναρτησεις. Ομοιως δεν εχει νοημα να εχεις ενα αμαξι που πηγαινει βαρκα γυαλο και δεν κραταει στις στροφες (ειδικα αν πηγαινεις με οσα λες). Εχω δει Σκοντα RS να πηγαινει με 200 στην ευθεια (σε εθνικη οδο Κορινθο-Πατρα) και στις στροφες φρεναρε στα 100 γιατι το αμαξι πηγαινε σαν σκουνα στη στροφη. Το θεμα ειναι να εχεις και μια καλη αναρτηση για να μπορεις να κινεισαι με μια σταθερη ταχυτητα πχ 160 χλμ ανεξαρτητα απο το αν εχεις μπροστα σου στροφες ή ευθειες χωρις το αμαξι να γερνει σαν σκουνα στις στροφες και να φοβασαι οτι θα φυγεις.