Ο χρήστης mario boni έγραψε:
Σε E36 από 205/60/15 σκεφτόμουν να πάω σε 16άρες, δηλαδή με διάσταση 205/55/16.Στην 16άρα με αυτό το ελαστικό που χάνω?
σε 17άρα(που έχω βρει μια ευκαιρία) τι παίζει?θα ανέβω πολύ σε τιμή στα λάστιχα?Από κατανάλωση?επιδόσεις?...σε τι διάσταση πας σε 17άρα?
Δεδομένου ότι ο,55 * 205=112,75mm + 12,7 mm =125,45 mm και 0,60205=123,00 mm πρακτικά δεν σημαίνει κάτι.(τα χιλιοστά αυτά είναι οι αποστάσεις της εξωτερικής πλευράς του ελαστικού από το κέντρο περιστροφής του τροχού στην πρώτη περίπτωση όπου η ζάντα είναι 16'' και στη δεύτερη όπου είναι 15''.)
Εάν ζάντα 17'' τότε εκ των πραγμάτων σε σχέση με μια ζάντα 15'' έχουμε μια διαφορά 2''/2 = 25,4 mm που είναι η απόσταση της εξωτερικής πλευράς του ελαστικού από το κέντρο περιστροφής του τροχού εφόσον φορούσαμε ένα ελαστικό 205/60/17. Λύνοντας λοιπόν την εξίσωση α205 + 25,4 = 123mm θα πάρουμε
σαν '' ιδανικό '' ελαστικό αυτό με τη θεωρητική διάσταση 205/47,6/17 προκειμένου να είμαστε ιδιοι με την εργοστασιακή διάσταση 205/60/15.
Γενικά όταν αυξάνει η μάζα και η απόσταση από το κέντρο περιστροφής τότε επιβαρύνεται περισσότερο η μονάδα που εξασφαλίζει την κίνηση στην περίπτωση μας τα αμεσα κινούμενα μηχανικά μέρη και κατεπέκταση ο κινητήρας.