-
Ο χρήστης taurus έγραψε:
Φρενάρουν καλύτερα και αυτός είναι ένας λόγος ασφάλειας... (τουλάχιστον για το ένα φρενάρισμα... μετά ίσως ο βαρύτερος τροχός να έχει κουράσει περισσότερο τα φρένα...)
Αυτό θα ήθελα να το εξετάσουμε λίγο... εφόσον μιλάμε για το ίδιο πλάτος πέλματος και το ίδιο μέγεθος φρένων, η μεγαλύτερη ζάντα θα έχει και μεγαλύτερη στροφορμή λόγω μεγαλύτερου βάρους, έτσι δεν είναι?
Μεγαλύτερη ζαντα σχεδόν πάντα δεν σημάνει και (έστω ελαχιστα) μεγαλύτερο πλάτος πελματος; πχ από 175-70-13 σε 185-60-14. Και μιλάω για μια ιντσα αύξηση, πόσο μάλλον σε δύο αν πούμε για 15άρα που θα πάει σε 195 λάστιχο.
Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
-
Όχι κατ' ανάγκη. Αλλά και έτσι να είναι, στα λόγια μου έρχεσαι. Δεν φρενάρει καλύτερα η μεγάλη ζάντα επειδή η φυσική της το επιτρέπει, αλλά επειδή πολλες φορές έχει μεγαλύτερο φάρδος πέλματος ή φιλοξενεί μεγαλύτερα φρένα.
-
Ο χρήστης taurus έγραψε:
Όχι κατ' ανάγκη. Αλλά και έτσι να είναι, στα λόγια μου έρχεσαι. Δεν φρενάρει καλύτερα η μεγάλη ζάντα επειδή η φυσική της το επιτρέπει, αλλά επειδή πολλες φορές έχει μεγαλύτερο φάρδος πέλματος ή φιλοξενεί μεγαλύτερα φρένα.Τι όχι κατ ανάγκη, στο 99.99% των περιπτώσεων ισχύει!
Ουτε πιστεύω ότι κανείς μας πάει με σκετες ζάντες, νομίζω όλοι τους βάζουμε λάστιχα.
Οπότε....μεγαλύτερη ζαντα=μεγαλύτερο πλάτος ελαστικου=μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής=καλύτερο (αρχικά εστω? Πες αρχικά μόνο αν θες...καλύτερο όμως) φρενάρισμα.Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
-
Ο χρήστης Alxnks έγραψε:
Όχι κατ' ανάγκη. Αλλά και έτσι να είναι, στα λόγια μου έρχεσαι. Δεν φρενάρει καλύτερα η μεγάλη ζάντα επειδή η φυσική της το επιτρέπει, αλλά επειδή πολλες φορές έχει μεγαλύτερο φάρδος πέλματος ή φιλοξενεί μεγαλύτερα φρένα.
Τι όχι κατ ανάγκη, στο 99.99% των περιπτώσεων ισχύει!
Ουτε πιστεύω ότι κανείς μας πάει με σκετες ζάντες, νομίζω όλοι τους βάζουμε λάστιχα.
Οπότε....μεγαλύτερη ζαντα=μεγαλύτερο πλάτος ελαστικου=μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής=καλύτερο (αρχικά εστω? Πες αρχικά μόνο αν θες...καλύτερο όμως) φρενάρισμα.Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
δεν εχεις καλυτερη τριβη,εχεις καλυτερη προσφυση.
-
Ο χρήστης nintza έγραψε:
Όχι κατ' ανάγκη. Αλλά και έτσι να είναι, στα λόγια μου έρχεσαι. Δεν φρενάρει καλύτερα η μεγάλη ζάντα επειδή η φυσική της το επιτρέπει, αλλά επειδή πολλες φορές έχει μεγαλύτερο φάρδος πέλματος ή φιλοξενεί μεγαλύτερα φρένα.
Τι όχι κατ ανάγκη, στο 99.99% των περιπτώσεων ισχύει!
Ουτε πιστεύω ότι κανείς μας πάει με σκετες ζάντες, νομίζω όλοι τους βάζουμε λάστιχα.
Οπότε....μεγαλύτερη ζαντα=μεγαλύτερο πλάτος ελαστικου=μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής=καλύτερο (αρχικά εστω? Πες αρχικά μόνο αν θες...καλύτερο όμως) φρενάρισμα.Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
δεν εχεις καλυτερη τριβη,εχεις καλυτερη προσφυση.
Εγώ είπα μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής, η τριβή είναι αυτή που δίνει την πρόσφυση.
Απλοί όροι φυσικής γυμνασιου-λυκείου είναι.Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
-
Είσαι σίγουρος οτι η διαφορά στην πρόσφυση-τριβή-you-name-it ενός ελαστικού με ένα πόντο φαρδύτερο προφίλ υπερτερεί της διαφοράς των δυνάμεων που ασκούνται λόγω αυξημένης στροφορμής σε μια ζάντα με μια ίντσα μεγαλύτερη διαμετρο?
-
Ο χρήστης taurus έγραψε:
Είσαι σίγουρος οτι η διαφορά στην πρόσφυση-τριβή-you-name-it ενός ελαστικού με ένα πόντο φαρδύτερο προφίλ υπερτερεί της διαφοράς των δυνάμεων που ασκούνται λόγω αυξημένης στροφορμής σε μια ζάντα με μια ίντσα μεγαλύτερη διαμετρο?Δεν είπα αυτό. Απλά σχολίασα αυτό που αρχικά είπες ότι μιλάμε για ίδιο πλάτος ελαστικού. Που στο 99.99% των περιπτώσεων δεν ισχύει, καθώς είπαμε ότι μεγαλύτερη ζαντα=φαρδυτερο ελαστικό, άρα όχι όχι ίδιο πλάτος.
Μεταξύ των δύο ελαστικών απλά, καλύτερο φρενάρισμα θα έχει το φαρδυτερο . Τώρα για τις αντιροπες δυνάμεις κτλ, είναι μεγάλη κουβέντα.Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
-
Ο χρήστης Alxnks έγραψε:
Όχι κατ' ανάγκη. Αλλά και έτσι να είναι, στα λόγια μου έρχεσαι. Δεν φρενάρει καλύτερα η μεγάλη ζάντα επειδή η φυσική της το επιτρέπει, αλλά επειδή πολλες φορές έχει μεγαλύτερο φάρδος πέλματος ή φιλοξενεί μεγαλύτερα φρένα.
Τι όχι κατ ανάγκη, στο 99.99% των περιπτώσεων ισχύει!
Ουτε πιστεύω ότι κανείς μας πάει με σκετες ζάντες, νομίζω όλοι τους βάζουμε λάστιχα.
Οπότε....μεγαλύτερη ζαντα=μεγαλύτερο πλάτος ελαστικου=μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής=καλύτερο (αρχικά εστω? Πες αρχικά μόνο αν θες...καλύτερο όμως) φρενάρισμα.Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
δεν εχεις καλυτερη τριβη,εχεις καλυτερη προσφυση.
Εγώ είπα μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής, η τριβή είναι αυτή που δίνει την πρόσφυση.
Απλοί όροι φυσικής γυμνασιου-λυκείου είναι.Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
καναμε στο σχολειο για προσφυση?
για απλη τριβη καναμε και η τριβη δεν αυξανεται οταν αυξανεται το μεγεθος των επιφανειων -
btw, μήπως να το πηγαίναμε στα τεχνικά το τοπικόν αγαπητοί μοδς?
-
Ο χρήστης nintza έγραψε:
Όχι κατ' ανάγκη. Αλλά και έτσι να είναι, στα λόγια μου έρχεσαι. Δεν φρενάρει καλύτερα η μεγάλη ζάντα επειδή η φυσική της το επιτρέπει, αλλά επειδή πολλες φορές έχει μεγαλύτερο φάρδος πέλματος ή φιλοξενεί μεγαλύτερα φρένα.
Τι όχι κατ ανάγκη, στο 99.99% των περιπτώσεων ισχύει!
Ουτε πιστεύω ότι κανείς μας πάει με σκετες ζάντες, νομίζω όλοι τους βάζουμε λάστιχα.
Οπότε....μεγαλύτερη ζαντα=μεγαλύτερο πλάτος ελαστικου=μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής=καλύτερο (αρχικά εστω? Πες αρχικά μόνο αν θες...καλύτερο όμως) φρενάρισμα.Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
δεν εχεις καλυτερη τριβη,εχεις καλυτερη προσφυση.
Εγώ είπα μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής, η τριβή είναι αυτή που δίνει την πρόσφυση.
Απλοί όροι φυσικής γυμνασιου-λυκείου είναι.Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
καναμε στο σχολειο για προσφυση?
για απλη τριβη καναμε και η τριβη δεν αυξανεται οταν αυξανεται το μεγεθος των επιφανειωνΔεν αυξάνεται η τριβή όταν αυξάνεται το μέγεθος των επιφανειών που έρχονται σε επαφή;
Μάλλον πλάκα κάνεις ε;
Τι βαθμό είχες στη φυσική;Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
-
Η τριβή όντως δεν έχει να κάνει με επιφάνεια:
http://el.wikipedia.org/wiki/Τ�% ... E%B2%CE%AE -
Ο χρήστης taurus έγραψε:
Η τριβή όντως δεν έχει να κάνει με επιφάνεια:
http://el.wikipedia.org/wiki/Τ�% ... E%B2%CE%AEΤο λινκ που ποσταρες το διάβασες καθόλου; οι πρώτες 2 σειρές λενε:
Η Τριβή είναι δύναμη αντίστασης που εκδηλώνεται ενάντια σε οποιαδήποτε μετακίνηση μερών του αυτού σώματος ή στην σχετική κίνηση δύο σωμάτων που οι επιφάνειές τους εφάπτονται.
Τη λέξη 'επιφάνειες' μόνο εγώ τη βλέπω;
Αν θες μας λες κι εσύ το βαθμό σου στη φυσική
Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
-
Ο χρήστης Alxnks έγραψε:
Όχι κατ' ανάγκη. Αλλά και έτσι να είναι, στα λόγια μου έρχεσαι. Δεν φρενάρει καλύτερα η μεγάλη ζάντα επειδή η φυσική της το επιτρέπει, αλλά επειδή πολλες φορές έχει μεγαλύτερο φάρδος πέλματος ή φιλοξενεί μεγαλύτερα φρένα.
Τι όχι κατ ανάγκη, στο 99.99% των περιπτώσεων ισχύει!
Ουτε πιστεύω ότι κανείς μας πάει με σκετες ζάντες, νομίζω όλοι τους βάζουμε λάστιχα.
Οπότε....μεγαλύτερη ζαντα=μεγαλύτερο πλάτος ελαστικου=μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής=καλύτερο (αρχικά εστω? Πες αρχικά μόνο αν θες...καλύτερο όμως) φρενάρισμα.Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
δεν εχεις καλυτερη τριβη,εχεις καλυτερη προσφυση.
Εγώ είπα μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής, η τριβή είναι αυτή που δίνει την πρόσφυση.
Απλοί όροι φυσικής γυμνασιου-λυκείου είναι.Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
καναμε στο σχολειο για προσφυση?
για απλη τριβη καναμε και η τριβη δεν αυξανεται οταν αυξανεται το μεγεθος των επιφανειωνΔεν αυξάνεται η τριβή όταν αυξάνεται το μέγεθος των επιφανειών που έρχονται σε επαφή;
Μάλλον πλάκα κάνεις ε;
Τι βαθμό είχες στη φυσική;Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
δεν εχεις ιδεα απο φυσικη.
5ης δημοτικου ειναι κιολας.που ακριβως λεει οτι η το μεγεθος των επιφανιων παιζει ρολο?
-
Ο χρήστης Alxnks έγραψε:
Η τριβή όντως δεν έχει να κάνει με επιφάνεια:
http://el.wikipedia.org/wiki/Τ�% ... E%B2%CE%AEΤο λινκ που ποσταρες το διάβασες καθόλου; οι πρώτες 2 σειρές λενε:
Η Τριβή είναι δύναμη αντίστασης που εκδηλώνεται ενάντια σε οποιαδήποτε μετακίνηση μερών του αυτού σώματος ή στην σχετική κίνηση δύο σωμάτων που οι επιφάνειές τους εφάπτονται.
Τη λέξη 'επιφάνειες' μόνο εγώ τη βλέπω;
Αν θες μας λες κι εσύ το βαθμό σου στη φυσική
Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
Βλέπεις πουθενά στον τύπο να αναφέρεται η επιφάνεια? Εγώ μόνο έναν συντελεστή τριβής βλέπω.
-
Ο χρήστης Alxnks έγραψε:
Δεν αυξάνεται η τριβή όταν αυξάνεται το μέγεθος των επιφανειών που έρχονται σε επαφή;
Μάλλον πλάκα κάνεις ε;
Τι βαθμό είχες στη φυσική;Στη φυσική λυκείου δεν αυξάνεται η τριβή σε σχέση με την επιφάνεια.
Στα λάστιχα αυτ'ο είναι πιο περίπλοκο όμως. Τα ελαστικά παραμορφώνονται και ένα φαρδύτερο πέλμα δεν σημαίνει πάντα μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής. Αυτή εξαρτάται από τη χάραξη του ελαστικου, από το βάρος που του ασκείται, από την πίεση, από την ταχύτητα περιστροφής του ελαστικού. Ένα στενότερο λάστιχο, μπορεί να έχει πιο μεγάλη επιφάνεια από ένα φαρδύτερο.
-
Ο χρήστης taurus έγραψε:
Η τριβή όντως δεν έχει να κάνει με επιφάνεια:
http://el.wikipedia.org/wiki/Τ�% ... E%B2%CE%AEΤο λινκ που ποσταρες το διάβασες καθόλου; οι πρώτες 2 σειρές λενε:
Η Τριβή είναι δύναμη αντίστασης που εκδηλώνεται ενάντια σε οποιαδήποτε μετακίνηση μερών του αυτού σώματος ή στην σχετική κίνηση δύο σωμάτων που οι επιφάνειές τους εφάπτονται.
Τη λέξη 'επιφάνειες' μόνο εγώ τη βλέπω;
Αν θες μας λες κι εσύ το βαθμό σου στη φυσική
Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
Βλέπεις πουθενά στον τύπο να αναφέρεται η επιφάνεια? Εγώ μόνο έναν συντελεστή τριβής βλέπω.
Διάβασε πάλι (πολλές φορες αν χρειαστεί) αυτό που έκανα quote από το λινκ που έβαλες. 2 σειρουλες ειναι!!
Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
-
Ο χρήστης roman_k έγραψε:
Δεν αυξάνεται η τριβή όταν αυξάνεται το μέγεθος των επιφανειών που έρχονται σε επαφή;
Μάλλον πλάκα κάνεις ε;
Τι βαθμό είχες στη φυσική;Στη φυσική λυκείου δεν αυξάνεται η τριβή σε σχέση με την επιφάνεια.
Η τριβή αυξάνεται ανάλογα με την επιφάνεια των σωμάτων που έρχονται σε επαφή. Άλλη τριβή υπάρχει σε ένα εκατοστό, άλλη σε δύο, άλλη σε 10, άλλη σε 100. Πως θα το κάνουμε τώρα; Η μήπως θα αναθεωρήσουμε θεμελιώδη πράγματα εδώ μέσα;
Προσωπικά το σταματάω κάπου εδώ, γιατί περα απο απλή φυσική επιπέδου γυμνασιου-λυκείου (και οκ, δικαιολογώ κάποιοι να τα χουν ξεχάσει...αλλά μην μας φέρουν και τούμπα την κοσμοθεωρία), είναι και θέμα απλής λογικής.
Όταν ας πούμε στο θέμα των ελαστικών /καταναλωσεων κτλ λέτε...μεγάλα λάστιχα, αυξημένη κατανάλωση....γιατί συμβαίνει αυτό; μήπως (πέρα από το έξτρα βάρος του), είναι και θέμα αυξημένης τριβής; εκεί το δέχεστε κι εδώ όχι; δεν καταλαβαίνω, ειλικρινά.Over and out λοιπόν, γιατί στο τέλος θα καταλήξει ιδιαίτερο μάθημα φυσικής.
Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
-
Το quote λέει οτι τριβή εφαρμόζεται ανάμεσα σε 2 επιφάνειες που εφάπτονται, δε λέει οτι εξαρτάται από αυτές. Ο τύπος άλλα λέει.
Πέρα απ' όλα αυτά -εφόσον θέλουμε να διακορεύσουμε τη φυσική απ' όλες τις τρύπες της- εγώ επαναλαμβάνω την ερώτηση: είστε σίγουροι οτι η μεγαλύτερη αντίσταση (για να το πούμε απλοϊκά, παρακάμπτοντας τύπους της φυσικής) ενός ελαστικού 205 αντί για 195 θα ωφελήσει περισσότερο το φρενάρισμα ενός αυτοκινήτου απ' οτι θα το βλάψει η μεγαλύτερη αδρανεια της 16άρας απέναντι στην 15άρα? Να μη μιλήσουμε καλύτερα για την πρώτη υπόθεσή μου, όπου τα λάστιχα έχουν ίδιες διαστάσεις, αυτή προσπεράστηκε με συνοπτικές διαδικασίες...
-
Ο χρήστης Alxnks έγραψε:
Δεν αυξάνεται η τριβή όταν αυξάνεται το μέγεθος των επιφανειών που έρχονται σε επαφή;
Μάλλον πλάκα κάνεις ε;
Τι βαθμό είχες στη φυσική;Στη φυσική λυκείου δεν αυξάνεται η τριβή σε σχέση με την επιφάνεια.
Η τριβή αυξάνεται ανάλογα με την επιφάνεια των σωμάτων που έρχονται σε επαφή. Άλλη τριβή υπάρχει σε ένα εκατοστό, άλλη σε δύο, άλλη σε 10, άλλη σε 100. Πως θα το κάνουμε τώρα; Η μήπως θα αναθεωρήσουμε θεμελιώδη πράγματα εδώ μέσα;
Προσωπικά το σταματάω κάπου εδώ, γιατί περα απο απλή φυσική επιπέδου γυμνασιου-λυκείου (και οκ, δικαιολογώ κάποιοι να τα χουν ξεχάσει...αλλά μην μας φέρουν και τούμπα την κοσμοθεωρία), είναι και θέμα απλής λογικής.
Όταν ας πούμε στο θέμα των ελαστικών /καταναλωσεων κτλ λέτε...μεγάλα λάστιχα, αυξημένη κατανάλωση....γιατί συμβαίνει αυτό; μήπως (πέρα από το έξτρα βάρος του), είναι και θέμα αυξημένης τριβής; εκεί το δέχεστε κι εδώ όχι; δεν καταλαβαίνω, ειλικρινά.Over and out λοιπόν, γιατί στο τέλος θα καταλήξει ιδιαίτερο μάθημα φυσικής.
Στάλθηκε από το LG 4X HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
\μιλαμε οχι απλα χαζος,αλλα τριχαζος.
συνεχιζεις να λες ασυναρτησιες και να ρεζιλευεσαι ακομα περισσοτερο.
οχι απλα τα χεις ξεχασει,δε τα ηξερες ποτε.τρομαρα σου κιολας κατηγορεις τους αλλους. -
Ο χρήστης roman_k έγραψε:
Δεν αυξάνεται η τριβή όταν αυξάνεται το μέγεθος των επιφανειών που έρχονται σε επαφή;
Μάλλον πλάκα κάνεις ε;
Τι βαθμό είχες στη φυσική;Στη φυσική λυκείου δεν αυξάνεται η τριβή σε σχέση με την επιφάνεια.
Στα λάστιχα αυτ'ο είναι πιο περίπλοκο όμως. Τα ελαστικά παραμορφώνονται και ένα φαρδύτερο πέλμα δεν σημαίνει πάντα μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής. Αυτή εξαρτάται από τη χάραξη του ελαστικου, από το βάρος που του ασκείται, από την πίεση, από την ταχύτητα περιστροφής του ελαστικού. Ένα στενότερο λάστιχο, μπορεί να έχει πιο μεγάλη επιφάνεια από ένα φαρδύτερο.
στα ελαστικα δεν εχεις τριβη,εχεις προσφυση
η τριβη ειναι μονο για λειες και επιπεδες επιφανειες.
Mεγαλες Ζαντες?!