-
Έχω παρατηρήσει το εξής:
Θα γνωρίζετε φαντάζομαι τις τσιμούχες με το διπλό χείλος και τι χαρακιές μέσα. Όσες φορές έχω αντικαταστήσει τέτοια τσιμούχα με άλλη απλή αλλά με διπλό χείλος, αυτή δεν άντεξε και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα άρχισε να χάνει λάδια. Γιατί συμβαίνει αυτό. Ποια η διαφορά; Τι ρόλο παίζουν οι χαρακιές; Που μπορώ να βρω τσιμούχες με χαρακιές; Έχω πρόβλημα γιατρέ μου;
Σας ευχαριστώ.
-
Έχω παρατηρήσει το εξής:
Θα γνωρίζετε φαντάζομαι τις τσιμούχες με το διπλό χείλος και τι χαρακιές μέσα. Όσες φορές έχω αντικαταστήσει τέτοια τσιμούχα με άλλη απλή αλλά με διπλό χείλος, αυτή δεν άντεξε και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα άρχισε να χάνει λάδια. Γιατί συμβαίνει αυτό. Ποια η διαφορά; Τι ρόλο παίζουν οι χαρακιές; Που μπορώ να βρω τσιμούχες με χαρακιές; Έχω πρόβλημα γιατρέ μου;
Σας ευχαριστώ.
-
Έχω παρατηρήσει το εξής:
Θα γνωρίζετε φαντάζομαι τις τσιμούχες με το διπλό χείλος και τι χαρακιές μέσα. Όσες φορές έχω αντικαταστήσει τέτοια τσιμούχα με άλλη απλή αλλά με διπλό χείλος, αυτή δεν άντεξε και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα άρχισε να χάνει λάδια. Γιατί συμβαίνει αυτό. Ποια η διαφορά; Τι ρόλο παίζουν οι χαρακιές; Που μπορώ να βρω τσιμούχες με χαρακιές; Έχω πρόβλημα γιατρέ μου;
Σας ευχαριστώ.
-
Παίζει ρόλο το υλικό της τσιμούχας, ( πχ Σιλικονούχα, Viton, κλπ ) το σημείο στον κινητήρα ή το σαζμάν / διαφορικό που τοποθετείται, το είδος του λαδιού, πχ τα Εστερικά λάδια δεν συνεργάζονται με κάποια από τα υλικά τους, αλλά και η κατάσταση του άξονα, αν υπάρχει φθορά στο σημείο που πατάει η τσιμούχα.
Όπως αν το διαφορικό υπερθερμένεται ( πχ drift ) και υπάρχει πίεση στο εσωτερικό του από ενδεχόμενη ατμοποίηση της βαλβολίνης, λογικό είναι να δακρύζει η τσιμούχα, ή αν ο κινητήρας είναι τούρμπο με μεγάλη πίεση και κατεβάζει μέρος της καύσης στο στροφαλοθάλαμο, ή αν είναι μερικώς βουλωμένες οι δίοδοι αναθυμιάσεων του στροφαλοθαλάμου, πάλι θα δακρύζει η τσιμούχα του.
Επίσης αν μια τσιμούχα είναι στο ράφι 5 χρόνια, έχει αρχίσει η αλλοίωση της
( τα ελαστικά μέρη έχουν ορισμένη διάρκεια ζωής - cure time )Οι χαρακιές στις τσιμούχες είναι λοξές, περίπου 40-45ο για να απομακρύνουν το λάδι από το χείλος τους κατά την περιστροφή του άξονα, αν το σημείο που περιστρέφεται ο άξονας είναι βουτηγμένο στο λάδι, καλό είναι να βρείς και να βάλεις με χαρακιές.
-
Ευχαριστώ για την απάντηση. Είχα ψάξει λίγο για τσιμούχες με χαρακιές αλλά δε βρήκα πουθενά, ούτε σε ρουλεμανάδικο φαίνονταν να ξέρουν κάτι. Καμιά ιδέα μήπως υπάρχει;
-
Ακόμα και η τοποθέτηση παίζει πολύ μεγάλο ρόλο.
http://images.gasgoo.com/MiMgIzQxOTEwMD ... -seals.jpg
https://www.google.gr/search?hl=el&gs_r ... 658%3B1044
-
Η σημασία όμως που έχει ο ελίκωση αυξάνεται όσο αυξάνονται οι στροφές. Γι' αυτό το λόγο δεν υπάρχει καμία πιθανότητα για μακροζωϊα απλής τσιμούχας σε εφαρμογή κινητήρα.
Αντιθέτως, σε ημιαξόνια ή τροχούς η ελίκωση είναι ενίοτε άνευ σημασίας (παίζει όμως πολύ μεγάλο ρόλο το υλικό, οι βαλβολίνες των διαφορικών δε συμπαθούν καθόλου μα καθόλου συγκεκριμένες κατηγορίες υλικών).
Το επιπλέον χείλος δεν σχετίζεται καθόλου με τη στεγανοποιητική απόδοση, απλώς παίζει το ρόλο προστασίας απ' τη σκόνη.
Αλήθεια, τι διάσταση έψαχνες και για τι εφαρμογή;
-
Δύο φορές έβαλα απλές (χωρίς ελίκωση δηλαδή), και τις δύο την πάτησα.
Η μία ήταν σε BMW R1100GS, στον άξονα, πριν τη ρόδα. Έχασε βαλβολίνες σε 1000 χλμ.
Η άλλη είναι στο aygo, στον καθρέφτη του κινητήρα, μέσα από την τροχαλία του στροφάλου. Άντεξε περισσότερο αλλά πάλι έχασε.
Όπως είπα και παραπάνω, τσιμούχες με ελίκωση πουθενά εκτός αντιπροσωπειών με κόστος ... ανάλογο.
-
Δείτε και αυτό το άρθρο (στα Γερμανικά).
http://www.kaco.de/fileadmin/kaco/pdf/n ... 4_2010.pdf
Στην παρούσα φάση, για τις τσιμούχες των κινητήρων σχεδόν όλοι οι Γερμανοί κατασκευαστές έχουν εγκαταλείψει τις τσιμούχες με ελατήριο και έχουν στραφεί σε μια από τις 2 λύσεις που αναφέρονται.
-
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Δείτε και αυτό το άρθρο (στα Γερμανικά).http://www.kaco.de/fileadmin/kaco/pdf/n ... 4_2010.pdf
Στην παρούσα φάση, για τις τσιμούχες των κινητήρων σχεδόν όλοι οι Γερμανοί κατασκευαστές έχουν εγκαταλείψει τις τσιμούχες με ελατήριο και έχουν στραφεί σε μια από τις 2 λύσεις που αναφέρονται.
Και για εμάς που δεν σκαμπάζουμε γρί από Γερμανικά, ορίστε και η Αγγλική σελίδα
http://www.kaco.de/en/products/radial-s ... d-systems/
-
Δυστυχώς το πλήρες pdf με όλα τα σχέδια είναι μόνο στα Γερμανικά
Τσιμούχες!!!