-
Γενικά δε είμαι ιδιαίτερα γνώστης των μεγεθών ροπή επιτάχυνση, ιπποδύναμη και τα συναφή σε ένα αυτοκίνητο. Έριχνα μια ματιά στα μοντέλα και τις τιμές του A3 Sportback όταν μου δημιουργήθηκαν οι εξής απορίες:
Το Α3 1.4 TFSI έχει: ισχύ 122/5000, ροπή: 200/1500-4000, επιτάχυνση 9,6, τελική ταχύτητα 203
Το Α3 1.6 έχει: ισχύ 102/5600, ροπή: 148/3800, επιτάχυνση 12,1, τελική ταχύτητα 185
Θα μπορούσε κάποιος να μου εξηγήσει 'λίγο τεχνικά' πως λειτουργούν τα παραπάνω χαρακτηριστικά με βάση τον κυβισμό των δύο μοντέλων? Γιατί εγώ που δεν τα γνωρίζω καλά, θα περίμενα το 1.6 να έχει τα χαρακτηριστικά του 1.4. Φαντάζομαι ότι σημαντικό ρόλο παίζεί ο TFSI, αλλά δεν καταλαβαίνω λεπτομέρειες.
Και γιατί κάποιος να προτιμήσει για την αγορά του το 1.6 ? τι πλεονέκτημα έχει για τα συγκεκριμένα μοντέλα?
Φωτίστε με κάποιος αν μπορείτε...
Ευχαριστώ -
Γενικά δε είμαι ιδιαίτερα γνώστης των μεγεθών ροπή επιτάχυνση, ιπποδύναμη και τα συναφή σε ένα αυτοκίνητο. Έριχνα μια ματιά στα μοντέλα και τις τιμές του A3 Sportback όταν μου δημιουργήθηκαν οι εξής απορίες:
Το Α3 1.4 TFSI έχει: ισχύ 122/5000, ροπή: 200/1500-4000, επιτάχυνση 9,6, τελική ταχύτητα 203
Το Α3 1.6 έχει: ισχύ 102/5600, ροπή: 148/3800, επιτάχυνση 12,1, τελική ταχύτητα 185
Θα μπορούσε κάποιος να μου εξηγήσει 'λίγο τεχνικά' πως λειτουργούν τα παραπάνω χαρακτηριστικά με βάση τον κυβισμό των δύο μοντέλων? Γιατί εγώ που δεν τα γνωρίζω καλά, θα περίμενα το 1.6 να έχει τα χαρακτηριστικά του 1.4. Φαντάζομαι ότι σημαντικό ρόλο παίζεί ο TFSI, αλλά δεν καταλαβαίνω λεπτομέρειες.
Και γιατί κάποιος να προτιμήσει για την αγορά του το 1.6 ? τι πλεονέκτημα έχει για τα συγκεκριμένα μοντέλα?
Φωτίστε με κάποιος αν μπορείτε...
Ευχαριστώ -
Γενικά δε είμαι ιδιαίτερα γνώστης των μεγεθών ροπή επιτάχυνση, ιπποδύναμη και τα συναφή σε ένα αυτοκίνητο. Έριχνα μια ματιά στα μοντέλα και τις τιμές του A3 Sportback όταν μου δημιουργήθηκαν οι εξής απορίες:
Το Α3 1.4 TFSI έχει: ισχύ 122/5000, ροπή: 200/1500-4000, επιτάχυνση 9,6, τελική ταχύτητα 203
Το Α3 1.6 έχει: ισχύ 102/5600, ροπή: 148/3800, επιτάχυνση 12,1, τελική ταχύτητα 185
Θα μπορούσε κάποιος να μου εξηγήσει 'λίγο τεχνικά' πως λειτουργούν τα παραπάνω χαρακτηριστικά με βάση τον κυβισμό των δύο μοντέλων? Γιατί εγώ που δεν τα γνωρίζω καλά, θα περίμενα το 1.6 να έχει τα χαρακτηριστικά του 1.4. Φαντάζομαι ότι σημαντικό ρόλο παίζεί ο TFSI, αλλά δεν καταλαβαίνω λεπτομέρειες.
Και γιατί κάποιος να προτιμήσει για την αγορά του το 1.6 ? τι πλεονέκτημα έχει για τα συγκεκριμένα μοντέλα?
Φωτίστε με κάποιος αν μπορείτε...
Ευχαριστώ -
To 1.6 μάλλον δεν δείχνει να έχει κάποιο πλεονέκτημα πια...πέρα από την ενδεχόμενη 'αξιοπιστία' για όσους φοβούνται τα τούρμπο.
Ο 1.4 έχει καλύτερες επιδόσεις γιατί είναι υπερτροφοδοτούμενος...
Έψαξα και βρήκα ένα σχετικά απλό αρθράκι που εξηγεί τα περί τούρμπο:
http://www.e-tipos.com/newsitem?id=35250
Δες εδώ για περισσότερα (στα αγγλικά):
http://en.wikipedia.org/wiki/TurbochargerΟι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες καταφέρνουν, στα ίδια κυβικά με έναν απλό ατμοσφαιρικό, να καίνε περισσότερο αέρα, μαζί με την απαιτούμενη βενζίνη. Συνέπεια-->αύξηση της ισχύος και της ροπής.
-
Έχουμε μπει σε μια εποχή όπου οι υπερτροφοδοτούμενοι (το αντίθετο είναι ο συμβατικός που λέγεται ατμοσφαιρικός γιατί λειτουργεί ρουφώντας αέρα με πίεση ίση με την ατμοσφαιρική) κινητήρες (είτε με τούρμπο είτε με κομπρέσορα είτε και με τα δύο) είναι όλο και περισσότεροι. Με αυτούς τα κυβικά και οι επιδόσεις δεν συμβαδίζουν. Κανονικά δεν θα υπήρχε πρόβλημα, το πιο δυνατό και γρήγορο θα ήταν και ακριβότερο και αυτό είναι το τουρμπισμένο (ακριβότερο κατασκευαστικά ακριβότερο και για τον τελικό αγοραστή). Στην Ελλάδα όμως που η φορολογία έχει σχέση με τα κυβικά μπορεί να καταλήξει ο κινητήρας με τα πολλά κυβικά ο ατμοσφαιρικός να είναι πιο ακριβός σε τελική τιμή από έναν μικρότερο που όμως είναι πιο προηγμένος, δυνατότερος και οικονομικότερος!! Υπάρχουν όμως μερικοί, συνήθως συντηρητικών ιδεών, οι οποίοι αρνούνται να είναι αυτοί που θα διακινδυνεύσουν με τη νέα τεχνολογία και προτιμούν κάτι πιο 'δοκιμασμένο'.
Αξίζει να οδηγήσεις έναν από αυτούς τους νέους μικρούς κινητήρες για να δεις τι καλά που πάνε και πως η ροπή τους σε κάνει να νομίζεις ότι οδηγάς αυτοκίνητο 2000+ κυβικών. Η δε απόδοση της ροπής τους από πολύ χαμηλές στροφές τα κάνουν και ιδιαίτερα εύκολα στην οδήγηση χωρίς να απαιτούνται συχνές αλλαγές ταχυτήτων και ασφαλή διευκολύνοντας τις προσπεράσεις. -
Εχετε δίκιο σε γενικές γραμμές σε αυτά που μου λέτε καθώς μόλις με ενημέρωσε και ένας φίλος μου και ευχαριστώ... Αυτό που μου είπε επιπλέον είναι πως αυτοί οι κινητήρες οπως ο TFSI και TSI ακούγεται (πιθανότατα από ανταγωνιστές τς AUDI και VW) ότι πιέζονται πολύ για να αποδώσουν τα 120 ή 170 άλογα με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στεγανότητας και να πέφτει η απόδοσή τους μετά από κάποια χρόνια... Ισχύει κατά τη γνώμη σας? έχετε να προσθέσετε κάποια πληροφορία επ' αυτού?
Ευχαριστώ -
βρες καποιον με εναν 1.8Τ τον παλιο τον 20βαλβιδο και παρα πολλα χλμ,ρωτησε τον αν εχει πεσει η αποδοση του και μολις σου πει πως δεν εχει πεσει καθολου θα εχεις παρει την απαντηση σου
απλα μερικοι κινητηρες που δουλευουν σε πολυ υψηλη πιεση, παιζει στα 120.000+ χλμ να πανε για τουρμπινα,αλλα ενας 122αρης που δουλευει πολυ ηρεμα, μαλλον δε θα χρειαστει να παει ποτε,οπως δεν πηγαν ποτε οι παλιοι 150αρηδες 1.8Τ .
στη 'μεγαλη' τους εκδοση που ειναι 225αρηδες πιεζονται πολυ περισσοτερο.και συγκεκριμενα στους κινητηρες που εθιξες(τους καινουριους 1.4tsi/tfsi) αυτος με τα 120 αλογα δουλευει χαλαρα,ομως αυτος με τα 170(160 πλεον) ειναι αυτονοητο οτι πιεζεται πολυ περισσοτερο και καποια στιγμη πιθανως να χρειαστει καποια αλλαγη τουρμπινας ή κομπρεσσορα
Ροπή, ιπποδύναμη και επιτάχυνση στο Α3