-
§
Ελπίζοντας να μην υπάρχει αντίστοιχο θέμα,
έχω την εξής διαφωνία με φίλο μου:
Υποστηρίζω ότι οι συμβατικοί λαμπτήρες ενός αυτοκινήτου για τα μπροστινά φώτα είναι πυρακτώσεως (ανεξαρτήτως του αερίου που μπορεί να περιέχει ο λαμπτήρας). Λέγοντας συμβατικό εννοώ τους τυπικούς λαμπτήρες που έχει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο (όχι αερίου Xenon ούτε φυσικά Led).
Μερικοί συμβατικοί λαμπτήρες διαφημίζουν ότι περιέχουν αέριο Xenon αλλά ουδεμία σχέση έχουν φυσικά με τα φώτα Xenon που έχουν άλλες απαιτήσεις σε τάση και άλλη απόδοση τόσο σε φως όσο και σε κατανάλωση ενέργειας, είναι με άλλα λόγια άλλης τεχνολογίας (αν θυμάμαι και καλά χωρίς να χρησιμοποιούν συρματάκια).Υποστηρίζει ότι αυτό που παράγει το φως είναι το αέριο που υπάρχει μέσα στη λάμπα και ότι το συρματάκι απλώς χρησιμοποιείται για να παρέχει την απαιτούμενη τάση για την έκλυση του φωτός.
Ποιος έχει δίκιο;
Θα εκτιμούσα οποιαδήποτε βοήθεια αλλά και παραπομπή σε sites όπου θα περιγράφεται η τεχνολογία που χρησιμοποιείται σήμερα.
§
-
§
Ελπίζοντας να μην υπάρχει αντίστοιχο θέμα,
έχω την εξής διαφωνία με φίλο μου:
Υποστηρίζω ότι οι συμβατικοί λαμπτήρες ενός αυτοκινήτου για τα μπροστινά φώτα είναι πυρακτώσεως (ανεξαρτήτως του αερίου που μπορεί να περιέχει ο λαμπτήρας). Λέγοντας συμβατικό εννοώ τους τυπικούς λαμπτήρες που έχει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο (όχι αερίου Xenon ούτε φυσικά Led).
Μερικοί συμβατικοί λαμπτήρες διαφημίζουν ότι περιέχουν αέριο Xenon αλλά ουδεμία σχέση έχουν φυσικά με τα φώτα Xenon που έχουν άλλες απαιτήσεις σε τάση και άλλη απόδοση τόσο σε φως όσο και σε κατανάλωση ενέργειας, είναι με άλλα λόγια άλλης τεχνολογίας (αν θυμάμαι και καλά χωρίς να χρησιμοποιούν συρματάκια).Υποστηρίζει ότι αυτό που παράγει το φως είναι το αέριο που υπάρχει μέσα στη λάμπα και ότι το συρματάκι απλώς χρησιμοποιείται για να παρέχει την απαιτούμενη τάση για την έκλυση του φωτός.
Ποιος έχει δίκιο;
Θα εκτιμούσα οποιαδήποτε βοήθεια αλλά και παραπομπή σε sites όπου θα περιγράφεται η τεχνολογία που χρησιμοποιείται σήμερα.
§
-
§
Ελπίζοντας να μην υπάρχει αντίστοιχο θέμα,
έχω την εξής διαφωνία με φίλο μου:
Υποστηρίζω ότι οι συμβατικοί λαμπτήρες ενός αυτοκινήτου για τα μπροστινά φώτα είναι πυρακτώσεως (ανεξαρτήτως του αερίου που μπορεί να περιέχει ο λαμπτήρας). Λέγοντας συμβατικό εννοώ τους τυπικούς λαμπτήρες που έχει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο (όχι αερίου Xenon ούτε φυσικά Led).
Μερικοί συμβατικοί λαμπτήρες διαφημίζουν ότι περιέχουν αέριο Xenon αλλά ουδεμία σχέση έχουν φυσικά με τα φώτα Xenon που έχουν άλλες απαιτήσεις σε τάση και άλλη απόδοση τόσο σε φως όσο και σε κατανάλωση ενέργειας, είναι με άλλα λόγια άλλης τεχνολογίας (αν θυμάμαι και καλά χωρίς να χρησιμοποιούν συρματάκια).Υποστηρίζει ότι αυτό που παράγει το φως είναι το αέριο που υπάρχει μέσα στη λάμπα και ότι το συρματάκι απλώς χρησιμοποιείται για να παρέχει την απαιτούμενη τάση για την έκλυση του φωτός.
Ποιος έχει δίκιο;
Θα εκτιμούσα οποιαδήποτε βοήθεια αλλά και παραπομπή σε sites όπου θα περιγράφεται η τεχνολογία που χρησιμοποιείται σήμερα.
§
-
§
Μου φαίνεται ότι έκανα δύσκολη ερώτηση...
/EDIT
Βρήκα κάτι links που πιστεύω ότι ενισχύουν την άποψή μου, αν έχει κανένας το κουράγιο να ρίξει μια ματιά και να πει καμιά γνώμη είναι ευπρόσδεκτος...
[list:nu1pcf7r][:nu1pcf7r]Howstuffworks How does a halogen light bulb work[/nu1pcf7r]
[:nu1pcf7r]OSRAM SYLVANIA - How Halogen Works[/nu1pcf7r]
[:nu1pcf7r]USA Light & Electric Halogen FAQ[/nu1pcf7r]
[:nu1pcf7r]Automotive Technology - Maharashtra Light Industries - Halogen Lamps, LED Lamps, Xenon Lamps and HID Lamps[/nu1pcf7r][/list:u:nu1pcf7r]EDIT/§
-
Αν θυμάμαι καλά, οι λάμπες στις οποίες το φως παράγεται απευθείας από το αέριο είναι οι ιωδίου και οι υδραργύρου που χρησιμοποιούνται στους δρόμους. Προφανώς ιωδίου είναι οι πορτοκαλί και υδραργύρου οι γκρίζες.
Νομίζω ότι κανένας άλλος τύπος (ευρέως χρησιμοποιούμενης) λάμπας δεν παράγει φως απευθείας από το αέριο. Οι πυρακτώσεως παράγουν από το σύρμα και οι φθορισμού παράγουν υπεριώδεις από το αέριο οι οποίες όμως μετατρέπονται σε ορατό φως όταν χτυπούν το υλικό με το οποίο είναι επενδεδυμένη εσωτερικά η λάμπα. Οι λάμπες xenon παράγουν το φως από ηλεκτρικό τόξο σε περιβάλλον ξένου.
Όσο για τις λάμπες αλογόνου, είναι υποκατηγορία των λαμπών πυρακτώσεως. Το αλογόνο μέσα στη λάμπα επιτρέπει στο μέταλλο να πυρακτώνεται σε υψηλότερες θερμοκρασίες και να παράγει πιο πολύ φως χωρίς να φθείρεται σημαντικά. Όποιος δοκιμάσει να ανάψει λάμπα αλογόνου που έχει χάσει το αέριο της (πχ. από μια τρυπίτσα) θα διαπιστώσει ότι το σύρμα θα καεί πολύ σύντομα.
Μετά από όλη αυτή την ανάλυση να απαντήσω στο ερώτημα: Νομίζω ότι οι λάμπες των αυτοκινήτων είναι αλογόνου, δηλαδή πυρακτώσεως με κάποιο αλογόνο σαν αέριο.
Έχει αρκετές πληροφορίες στη wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Headlight
http://en.wikipedia.org/wiki/Halogen_Lamp -
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοήθεια...
Σα να μου φαίνεται να έχω δίκιο...
Κλασικοί/συμβατικοί λαμπτήρες φαναριών. Είναι πυρακτώσεως;