-
ερωτηση :
πειτε οτι ενα αυτοκινητο υπερστρεφει , και μολις εχει αποκλισει απο την πορεια του ας πουμε κατα 30 - 40 μοιρες ο οδηγος παταει τερμα το φρενο εχωντας και ελαφρο αναποδο.....το αμαξι ΕΧΕΙ ΑΒS.........
ποια θα ειναι η συμπεριφορα του απο εκει και μετα???? θα μεταφερθει το βαρος απο την αλλη μερια και θα εχουμε ενα φαινομενο εκρεμους???? θα μπει το ABS στο παιχνιδι οποτε οι τροχοι θα συνεχισουν τα κυλανε???θα ηθελα την αποψη σας
-
ερωτηση :
πειτε οτι ενα αυτοκινητο υπερστρεφει , και μολις εχει αποκλισει απο την πορεια του ας πουμε κατα 30 - 40 μοιρες ο οδηγος παταει τερμα το φρενο εχωντας και ελαφρο αναποδο.....το αμαξι ΕΧΕΙ ΑΒS.........
ποια θα ειναι η συμπεριφορα του απο εκει και μετα???? θα μεταφερθει το βαρος απο την αλλη μερια και θα εχουμε ενα φαινομενο εκρεμους???? θα μπει το ABS στο παιχνιδι οποτε οι τροχοι θα συνεχισουν τα κυλανε???θα ηθελα την αποψη σας
-
ερωτηση :
πειτε οτι ενα αυτοκινητο υπερστρεφει , και μολις εχει αποκλισει απο την πορεια του ας πουμε κατα 30 - 40 μοιρες ο οδηγος παταει τερμα το φρενο εχωντας και ελαφρο αναποδο.....το αμαξι ΕΧΕΙ ΑΒS.........
ποια θα ειναι η συμπεριφορα του απο εκει και μετα???? θα μεταφερθει το βαρος απο την αλλη μερια και θα εχουμε ενα φαινομενο εκρεμους???? θα μπει το ABS στο παιχνιδι οποτε οι τροχοι θα συνεχισουν τα κυλανε???θα ηθελα την αποψη σας
-
Πισωκίνητο ή μπροσθιοκίνητο;
-
30-40 μοιρες ειναι πολυ, αρα για τετ-α-κε το βλεπω..
-
Αν μιλαμε για προσθιοκινητο,τοτε το φρενο σταματα τον κινητήρα και και την κινηση στους εμπρος τροχους,αρα το που θα ειναι στραμμενο το τιμόνι ειναι μαλλον αδιάφορο-αμελητέο (;)
-
για προσθιοκινητο μιλαμε αλλα ενταξει κατα ποσο παιζει ρολο που ειναι κινηση????
γιατι ειναι πολυ οι 30 μοιρες???
-
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
γιατι ειναι πολυ οι 30 μοιρες???Aκυρο συγγνωμη. Μολις ειχα 3υπνησει κ ουτε καν σκεφτηκα οτι η ορ8η γωνια ειναι 90 μοιρες (νομιζα οτι ηταν 45 ).
Τελικα δεν 3ερω τι 8α κανει, αλλα πιστευω οτι ε3αρταται κ απο την ταχυτητα, κ το που βρισκεται το βαρος (απο την μετατοπιση) τη στιγμη που πατας φρενο.. Φανταζομαι
(Παω για κρυο μπανιο)
-
Μετά από μια προχθεσινή εμφάνιση αυτού του φαινομένου, έχω να πω:
Το Λεόν μπήκε σε μια παρατεταμένη αριστερή με πολλά παραπάνω από όσα έπρεπε...Ελάφρυνε το τιμόνι, υπέστρεψε μέχρι να αρχίσω να φοβάμαι, άφησα το γκάζι απότομα και...να σου το αριστερό τοίχωμα!
Πάνω στην υπερστροφή, δεν πρόλαβα φυσικά να έχω πολύ ανάποδο τιμόνι, λόγω της μεγάλης ταχύτητας (άφησα την αγωνιστική λισάνς σπίτι!). Πάνω στην αρχή της εμφάνισης του εκκρεμούς, πάτησα το φρένο και το ABS μείωσε σταθερά την ταχύτητα, ελαττώνοντας πολύ τη γωνία του εκκρεμούς. Αν δεν υπήρχε το σύστημα και μπλόκαραν οι τροχοί, πιθανότατα θα σερνόμουν για περισσότερα μέτρα δεξιά-αριστερά, με προφανέις συνέπειες.
Όσες φορές έχω συναντήσει υπερστροφή που δεν μπορούσε να ρυθμιστεί τέλεια με το γκάζι, έχει μπει το ABS και μου περιορίζει τις γωνίες ταλάντωσης, που κάνω με την υπερδιόρθωση.
-
Θα γραψω τι εγινε σε μενα μερικες μερες πριν....
Μπαινω σε στροφη σχετικα κλειστη με 50-60 χαω. Ολα καλα. Δινω γκαζι περιπου στη κορυφη της στροφης, αλλα σε εκεινο το σημειο ο δρομος ειχε 'πρωινη παχνη' (εξωτερικη θερμοκρασια 1 ) και το αυτοκινητο αρχιζει να φευγει ασταλα με τα 4. Αφηνω γκαζι και διορθωνω λιγο προς το εσωτερικο. Αυτο ειχε σαν αποτελεσμα να γλυστρησει το πισω μερος προς τα εξω.
Μπορουσα ευκολα να διορθωσω 'θεαματικα', αλλα ηδη εβλεπα οτι απο το αντιθετο ρευμα ερχοταν αυτοκινητο, οποτε αποφασισα να το μαζεψω αμεσως! Τσιμπαω το φρενο, μπανει το ABS και μαζεψε αμεσως το αυτοκινητο προς το εσωτερικο της στροφης.
Σε παρομοια δοκιμη που ειχα κανει παλιωτερα σε test drive του αυτοκινητου, και παλι το ABS το ειχε μαζεψει στη σωστη τροχια χωρις να χρειαστει να κανω καμια διορθωση με το τιμονι.
edit
τοτε στο test drive, φθανω σε πολυ κλειστη κατηφορικη και απελπιστικα γλυστερη στροφη (καπου στον Αγ Στεφανο). Μου λεει οτι αντι/πος: 'μπες με οσα εχεις χωρις να φρεναρεις, και μεσα στη στροφη πατα ΤΕΡΜΑ το φρενο!!!'
Εγω λεω ... παει τρελαθηκε αυτος, και ειναι και το δεντρο στην εξωτερικη, παει το αυτοκινητακι...Τον ακουω ομως και κανω οτι μου λεει, οντας ομως ετοιμος να αφησω το φρενο και να διορθωσω με το τιμονι την εντονη υποστροφη που ημουνα σιγουρος οτι θα βγαλει το αυτοκινητο (λογικο).
ελα ομως που το μονο που εκανε το αυτοκινητο ηταν να μπει σε λειτουργια το ABS και κυριολεκτικα ακινητοποιηθηκε στο μεσο της στροφης!!!!
Εγω απλα εμεινα να το κοιτω σα μαλ...ας και δε μπορουσα να πιστεψω οτι το ABS μαζι με την ηλ. κατανομη φρεναρισματος μπορουσε να ειναι τοσο αποτελεσματικο!!! -
Αυτό συμβαίνει γιατί το ABS είναι λίγο 'χαζό'.
Οι αισθητήρες του μετράνε διαφορά ταχύτητας. Όταν ένας τροχός σπινάρει ή είναι μπλοκαρισμένος έχει διαφορά ταχύτητας με τον απέναντι, κάτι που το ABS το αντιλαμβάνεται και επενεργεί.
Δοκιμάστε να μπείτε με πολλά σε στροφή -με άδειο δρόμο και το απέναντι ρεύμα- να αρχίσουν να στριγγλίζουν οι τροχοί και πατήστε φρένο. Το ABS θα επέμβει αμέσως λόγω της διαφοράς ταχύτητας.
Λογικό είναι αφού και τα ESP τους ίδιους αισθητήρες χρησιμοποιούν και ανάλογη είναι η λειτουργία τους (εκτός από τις περιπτώσεις που επεμβαίνουν και στον κινητήρα)
-
αρα εννοεις οτι σε αυτες περιπτωσεις λειτουργει 'σαν' ESP, σωστα?
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
αρα εννοεις οτι σε αυτες περιπτωσεις λειτουργει 'σαν' ESP, σωστα?Ναι, απλώς το ESP δεν χρειάζεται να πατηθεί το φρένο για να επέμβει, ενώ για το ABS είναι απαραίτητο.
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
αρα εννοεις οτι σε αυτες περιπτωσεις λειτουργει 'σαν' ESP, σωστα?
Ναι, απλώς το ESP δεν χρειάζεται να πατηθεί το φρένο για να επέμβει, ενώ για το ABS είναι απαραίτητο.
Σωστα, αυτο συμπερανα και εγω απο τις δικες μου εμπειριες.
-
Αυτο που ενεργει εκεινη την στιγμη ειναι το EBD (και οχι το ABS) το οποιο λειτουργει σαν το ESP αλλα μονο κατα το πατημα του φρενου.
-
Ο χρήστης spiridonas έγραψε:
Αυτο που ενεργει εκεινη την στιγμη ειναι το EBD (και οχι το ABS) το οποιο λειτουργει σαν το ESP αλλα μονο κατα το πατημα του φρενου.Σε ποια περιπτωση απο ολες που ειπωθηκαν αναφερεσαι?
-
Μιλαω για ολες τις αναφορες οπου το ABS ''εκανε την δουλεια'' χωρις βεβαια να ειμαι απολυτος διοτι δεν ξερω τις ακριβεις συνθικες των φρεναρισματων και τον εξοπλισμο των αυτοκινητων.
Στην περιπτοση του test drive π.χ. με τερμα φρενο το ABS μονο του δεν σε ακινητοποιει μεσα σε στροφη χωρις την χρηση του τιμονιου.
-
Sorry spiros. Τωρα το προσεξα οτι στο τελος αναφερεσαι στον συνδιασμο ABS-EBD.
-
Ο χρήστης spiridonas έγραψε:
Μιλαω για ολες τις αναφορες οπου το ABS ''εκανε την δουλεια'' χωρις βεβαια να ειμαι απολυτος διοτι δεν ξερω τις ακριβεις συνθικες των φρεναρισματων και τον εξοπλισμο των αυτοκινητων.Στην περιπτοση του test drive π.χ. με τερμα φρενο το ABS μονο του δεν σε ακινητοποιει μεσα σε στροφη χωρις την χρηση του τιμονιου.
Στο test drive ναι επαιξε το ρολο του, αλλα ομως το ABS ουσιαστικα ηταν αυτο που βοηθησε. Το λεω αυτο γιατι πχ στο δικο μου νιωθεις οτι αλλαξει την κατανομη της δυναμης αν φρεναρεις μεσα σε στροφη, αλλα αυτο συμβαινει μεχρι να αρχισει καποιος τροχος να φρεναρει. Απο εκει και μετα το λογο εχει το ABS.
-
Ναι spiros εχεις δικιο. Το EBD επεμβαινει για την διορθοση της πορειας ενω το ABS για την επιβραδινση του οχηματος.
συμπεριφορα αυτοκινητου