-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Εκεί που μπορείς να πεις κάτι είναι στο πως αντιδρούσε ο καθένας όταν τα πράγματα ήταν αντίξοα. Ο Σένα είχε ξεφτιλίσει τον Προστ σε βρεγμένο, με ένα μονοθέσιο που ήταν F3 σε σχέση με του Γάλλου (1993 Ευρώπη). Ξανά με Τόλμαν και Λότους μην ξεχνάμε τι έκανε. Αξεπέραστος σε νίκες στο Μονακό ακόμα και σήμερα, και οι περισσότερες συνεχείς. Αν δεν έχανε την αυτοσυγκέντρωσή του από... ΒΑΡΕΜΑΡΑ όντας μακράν πρώτος και εγκατέλειπε θα είχε νομίζω 7 σερί νίκες!!!Ρε GeorgeTabs τι θες να μας πεις? Οτι το Μονακο ειναι κριτηριο? Στο Μονακο κερδισε ο Σκωτσεζος φετος. Τι σημαινει αυτο? Πως ειναι ο καλυτερος???
Οποιος ειναι μακραν πρωτος και χανει την αυτοσυγκεντρωση του απο βαρεμαρα ειναι κορυφαιος? -
Θα ήθελα να διευκρινήσω δυο πράγματα.
Προσωπικά όταν λέω ταχύτερος, εννοώ ακριβώς αυτό.. ταχύτερος σε συνθήκες απόλυτης ταχύτητας, δηλαδή ως επί των πλείστων στα προκριματικά. Ο μόνος αξιόπιστος τρόπος αξιολόγησης είναι να συγκρίνουμε δυο οδηγούς, με ίδιο εξοπλισμό, στο ίδιο μονοοθέσιο, στον ταχύτερο γύρο τους. Και για να είμαστε και πιο δίκαιοι, θα πρέπει να μετρήσουμε και τη διάρκεια (πολλές προσπάθειες δηλαδή).
Σε ότι αφορά, το καλύτερος, εννοώ συνολικά καλύτερος και όχι απαραίτητα σε όλους τους τομείς. Για παράδειγμα, γνωρίζουμε ότι ο ΜΣ έχει σαφώς αξιοζήλευτη διάρκεια στην απόδοσή του και τρομερή αφοσίωση στη δουλειά τους, όμως γνωρίζουμε επίσης ότι έκανε κακές εκκινήσεις (πριν την επιστροφή του TC) και ότι είναι (ήταν) επιρρεπής στα λάθη υπό πίεση. Και πάλι, όμως, οι μόνες αξιόπιστες συγκρίσεις είναι με τους ομόσταβλούς του και μάλιστα σε συνθήκες ίσης μεταχείρισης.
Για αυτό έγραψα από την αρχή ότι όχι μόνο είνια ατυχές να συγκρίνουμε οδηγούς διαφορετικών εποχών, αλλά ακόμα και σε συγκρίσεις οδηγών της ίδιας γενιάς υπάρχουν πολλά κενά!
-
Ο χρήστης Yannis-ChalkiRacingClub έγραψε:
Ρε GeorgeTabs τι θες να μας πεις? Οτι το Μονακο ειναι κριτηριο? Στο Μονακο κερδισε ο Σκωτσεζος φετος. Τι σημαινει αυτο? Πως ειναι ο καλυτερος???
Οποιος ειναι μακραν πρωτος και χανει την αυτοσυγκεντρωση του απο βαρεμαρα ειναι κορυφαιος?To Μονακό είναι κριτήριο. Για πήγαινε με 250 10 εκατοστά από τις μπαριέρες σε δρόμους πόλης! Δεν είναι κριτήριο απο άποψη προσπερασμάτων, αλλά είναι όταν κάνεις πολ ποζίσιον με χρέπι. Ειδικά για τον Σένα σου θυμίζω πως στο πρώτο του κιόλας Μονακό, το οποίο ήταν και βρεγμένο, οδηγώντας Τόλμαν (Μινάρντι της εποχής αν όχι χειρότερη) έφτανε τον αντίστοιχο Σουμάχερ στην αντίστοιχη Φεράρι, τον κύριο καθηγητή! Ο πρωτοετής του παρέδωσε μαθήματα! Και είναι αδιαμφισβήτητο πως ο Προστ ήταν κορυφαίος, δεύτερος πολυνίκης και πολυπρωταθλητής όλων των εποχών!!! Φυσικά ακόμα και οι Θεοί κάνουν λάθη, κυρίως όταν βαριούνται. Να θυμίσω πως πέρσι στο Βέλγιο ο Σουμάχερ βγήκε εκτός δρόμου για λίγα μέτρα από υπνηλία όπως είπε κι ο ίδιος. Η κορυφή έχει μοναξιά, και η μοναξιά είναι βαρετή...
Το ότι ο Κούλθαρντ κέρδισε φέτος το Μονακό ΜΕ ΑΥΤΟ το μονοθέσιο απέναντι ΣΕ ΑΥΤΗΝ την Φεράρι, αν μη τι άλλο αποδεικνύει πως είναι πάρα πολύ καλός οδηγός. Μην ξεχνάμε τι θέση έχει φέρει σε όλα τα τελευταία πρωταθλήματα! Από δεύτερος ως τρίτος! Δεν είναι πρωταθλητής, αλλά είναι The next best thing. Και αν το αντικρούσεις αυτό λέγοντας πως το καταφέρνει μόνο και μόνο επειδή δεν υπάρχει συναγωνισμός, θα το δεχτώ και θα σου πω πως αυτό αφαιρεί αξία μόνο από τον Σουμάχερ!!!
Προσωπικά δεν μου αρέσει ιδιαίτερα ο Σκωτσέζος, αλλά παραδέχομαι πως είναι πολύ καλός. Ο Σουμάχερ είναι γρήγορος, ο καλύτερος σήμερα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν τον θεωρώ τον καλύτερο όλων των εποχών, αλλά τον πιο κακομαθημένο όλων των εποχών.
(τώρα έχω να ακούσω σχόλια.....!!! Δεν πάω για καυγά όμως, αν κάποιος διαφωνεί, δικαίωμά του να έχει την γνώμη του, όλα σεβαστά είναι!! )
-
Στην έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης να συμπληρώσω επίσης και το λάθος του ΜΧ στην Μόντσα, που μόνος πρώτος έχασε το κατέβασμα και (ως συνέπεια) και τη σικέιν.
Για τον Κούλθαρντ θα συμφωνήσω με το φίλο Γιώργο, συμπληρώνωντας πως είναι από τους μόλις 24 (αν το θυμάμαι καλά) οδηγούς, επί συνόλου 650 περίπου σε όλη την ιστορία της Φ1, με διψήφιο αριθμό νικών. Οι άλλο δυο από τους σημερινούς είναι ο ρέκορντμαν Μ.Σουμάχερ και ο Ζακ Βιλνέβ.
Η αλήθεια είναι πως έτρεχε πάντα σε ανταγωνιστικά μονοθέσια (όπως η συντριπτική πλειοψηφία όλων των νικητών), όμως είνια επίσης αλήθεια ότι πάντα είχε τεράστιο εσωτερικό ανταγωνισμό, από τους ομόσταβλούς του. Ούτε ο Χάκινεν, ούτε κυρίως ο Μ.Σουμάχερ είχαν τόσο μεγάλο εσωτερικό ανταγωνισμό (κάτι που έχει και ο Μπαρι, τα τελευταία χρόνια). Ακόμα και φέτος του 'έλαχε' ο απίστευτος Κίμι, ο οποίος αν μη τι άλλο είναι εκπληκτικός σε απόλυτη ταχύτητα.
Ειδικά η περσινή χρονιά του Κουλθαρντ ήταν εντυπωσιακή, αφού οδηγώντας σαφώς κατώτερο (συνολικά) μονοθέσιο, ήταν ο μοναδικός οδηγός που κοντράριζε (έστω και σε μικρή απόσταση) τη Φεράρι του Μ.Σουμάχερ. Όλα αυτά μέχρι την Ουγγαρία, όπου εξανεμίστηκαν και μαθηματικά οι ελπίδες του για διεκδίκηση του τίτλου.
-
Ok. Έκανα λάθος και απολογούμε. Αυτά που έγραψα για τους GV & MS αποτελλούν προσωπικές μου απόψεις και όχι της μάζας. Ομολογώ ότι δεν έπρεπε να γενικεύσω για το σύνολο. Migf1 δεν είπα ότι ο ΜS είναι ο γρηγορότερος. Είπα ότι είναι ο καλύτερος τα τελευταία χρόνια. Προσωπικά θεωρώ ότι ο Jacques είναι γρηγορότερος αλλά όχι καλύτερος του MS.
THE BEST OF THE BEST