-
Ο χρήστης 21 quadra έγραψε:
Δουλεύει πάνω από 2 χρόνια στο αυτοκίνητο μου καθώς και άλλο φίλου με ανοιγμένη την μεγάλη στα 56mm για τί το μοτέρ είναι εκκεντροφοράτο με πρόγραμμα και μεγαλύτερη συμπίεση.Τα μοτέρ κυριολεκτικά μεταμορφώνονται.
-
Ο χρήστης 21 quadra έγραψε:
Δουλεύει πάνω από 2 χρόνια στο αυτοκίνητο μου καθώς και άλλο φίλου με ανοιγμένη την μεγάλη στα 56mm για τί το μοτέρ είναι εκκεντροφοράτο με πρόγραμμα και μεγαλύτερη συμπίεση.Τα μοτέρ κυριολεκτικά μεταμορφώνονται.
-
Ο χρήστης 21 quadra έγραψε:
Δουλεύει πάνω από 2 χρόνια στο αυτοκίνητο μου καθώς και άλλο φίλου με ανοιγμένη την μεγάλη στα 56mm για τί το μοτέρ είναι εκκεντροφοράτο με πρόγραμμα και μεγαλύτερη συμπίεση.Τα μοτέρ κυριολεκτικά μεταμορφώνονται.
-
Δεν καταλαβα τι μας δειχνεις.Δεν μας το κανεις λίγο αναλυτικότερο;
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Δεν καταλαβα τι μας δειχνεις.Δεν μας το κανεις λίγο αναλυτικότερο;+1
-
Tις λάμες δεν τις βλεπετε?
-
Και θα'πρεπε να ξερουμε οτι δεν υπήρχανε απο το εργοστασιο αυτές οι λάμες;
Παμ'παρακατω:
Οι λάμες αυτές,εχουνε παραλληλες επιφάνειες,ή είναι καποιου ειδους αεροτομής με μεταβλητο πάχος κατα τη ροή του αερα;
Κανουνε δουλεια σε όλες τις θεσεις της πεταλούδας, ή μονο στο φούλ γκαζι που αυτη ευθυγραμμίζεται με τις λαμες; -
Ο χρήστης G60 έγραψε:
Tις λάμες δεν τις βλεπετε?Εγω που δεν εχω ξαναδει τετοια πεταλουδα που να ξερω οτι δεν ειναι εργοστασιακες οι λαμες;
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Tις λάμες δεν τις βλεπετε?
Εγω που δεν εχω ξαναδει τετοια πεταλουδα που να ξερω οτι δεν ειναι εργοστασιακες οι λαμες;
Eμ βέβαια εσείς είστε μοντέρνοι,με βεμπερια θα ασχολείστε?
-
Ο χρήστης G60 έγραψε:
Tις λάμες δεν τις βλεπετε?
Εγω που δεν εχω ξαναδει τετοια πεταλουδα που να ξερω οτι δεν ειναι εργοστασιακες οι λαμες;
Eμ βέβαια εσείς είστε μοντέρνοι,με βεμπερια θα ασχολείστε?
Μας αρεσει ομως να μαθαίνουμε!
-
Σε χοάνες (μεταλικες) εισαγωγής,ειχανε καποιοι κατασκευασει καποτε εναν εσωτερικό 'στροβιλιστη' του αερα,με τρείς μικρες λαμιτσες που κατεβαιναν απο την κορυφη ώς τον πάτο της χοάνης,δημιουργώντας μια ελικοειδη κινηση
Λεγανε οτι κερδίζανε τα τρελά τους.Αυτο που διαπίστωσα εγω,οταν εβαλα τους στροβιλιστες τους πάνω στα 40αρια μου,ήτανε το απόλυτο μηδεν.Οι λαμες εκεινες,εαν μπορούσε να ειναι κολλημενες τελεια,και χωρις να υπάρχουνε κομματακια απο τις κολήσεις να επηρεαζουνε τη ροή του αερα,ισως και να δουλευανε.Αλλα οταν υπάρχουν επιφανειες που δεν ειναι λειες,το πιθανότερο ειναι να οδηγησεις τον αερα σε τυρβωδη ροή
-
Όπως τα λέει ο G60. Μπροστά από τις πεταλούδες και κυρίως από τον άξονα τους τοποθετούνται οι μαχαιρωτές λάμες που η ακμή τους είναι μηδέν και το πίσω μέρος έχει το πάχος του άξονα της πεταλούδας + 1mm περισσότερο, το πίσω μέρος της λάμας είναι μισός κύκλος ώστς να μην εμποδίζει την πεταλούδα να περιστρέφεται. Η μαχαιρωτή αυτή λάμα έχεο 0.5mm απόσταση από την πεταλούδα.
Ο σκοπός της είναι να μην δημιουργεί στροβιλισμούς του αέρα ο άξονας της πεταλούδας, ιδίως στα διπετάλουδα συστήματα όπως αυτό της φωτογραφίας άλλο ένα σοβαρό πρόβλημα είναι ο έντονοα στροβιλισμός που παρατηρείται στην πίσω πλευρά των πεταλούδων, στην έξοδο πρός το plenum όπου η μεγάλη πεταλούδα λόγω μεγαλύτερη ροής ανακατεύεται με την ροή της μικρής και μέσα στο plenum υπάρχει τυρβώδης ροή που απαγορεύει ικανοποιητική πλήρωση των κυλίνδρων.
Για τον λόγο αυτό υπάρχει στο πίσω μέρος που δυστυχώς δεν το φωτογράφησα, αλλά θα επανέλθω, οριζόντιο χώρισμα μήκους 40mm μεταξύ των πεταλούδων που εμποδίζει τις 2 ροές να ανακατευτούν, οπότε έχουμε στρωτή ροή αέρα κατά το πέρασμα του από τις πεταλούδες. Με την εισαγωγή του F7P ασχολούμε περισσότερο από 5 χρόνια, αυτό που βλέπετε είναι το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας η οποία δικαίωσε τους κόπους μου.
-
Παιδιά βλέπω ότι το πήρατε ζεστά το θέμα, δώστε μου λίγες μέρες γιατί πνίγομαι στην δουλειά να επανέλθω με σκιτσάκια για να γίνει πιό κατανοητό.
Αυτό πάντως που βλέπετε είναι η ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ της κλασσικής πεταλούδας με τα προβλήματα της, και του Vanos, του patakkon, κλπ όχι σαν μηχανισμός, των οποίων η ύπαρξη είναι η πλήρης κατάργηση της πεταλούδας που προκαλεί τεράστια προβλήματα στην ροή της εισαγωγής. Εδώ έχουμε ότι απλούστερο για την ελάτωση των στροβιλισμών που δημιουργεί η πεταλούδα και αποδεδειγμένα δουλεύει εντυπωσιακά.
Μη γελάτε, αυτό εδώ είναι κάτι πολύ πρωτοπορειακό.
-
Αυτο που λέω εγω ειναι το εξής:Μπορει η λαμα να φερνει βελτίωση της ροής οταν οι πεταλούδες ευθυγραμμίζονται με αυτην (και ο άξονας απο τις πεταλούδες μπαινει στο σλίπ-στριμ της λαμας) αλλα οταν οι πεταλούδες βρισκονται σε οποιαδηποτε αλλη ενδιαμεση θεση,τοτε,πέραν της υπάρχουσας δυσκολίας της ροής του αερα (λόγω της θεσης της πεταλούδας) ερχεται να προστεθει και η αναταραξη στη ροή που επιφερει η πίσω πλευρα της λάμας.
Μηπως κερδισες κατι σε φούλ γκαζι,αλλα εχασες σε ολες τις αλλες περιπτωσεις;
-
Όχι, η ρωή είναι στρωτή σε όλα τα ανοίγματα, σε όλες τις θέσεις της πεταλούδας επειδή δεν μεσολαβεί ο άξονας πουθενά.
Έχω κάνει άπειρες μετρήσεις και δοκιμές στα 2 χρόνια που είναι επάνω στο αυτοκίνητο. Θα σου αναφέρω κάποια χαρακτηριστικά μόνο. Στην ευθεία της Θήβας με υπομονή και με την μικρή μόνο πεταλούδα μισοανοιχτή ( από εκεί και μετά όσο ανοίγει ανοίγαι και η μεγάλη πεταλούδα λόγω της σύνδεσης του μοχλισμού τους ) το αυτοκίνητο πήγαινε μέχρι 120 χλμ με 2 άτομα, με την βελτιωμένη μεταλούδα ανέβηκε στα 170 με 2 άτομα και στα 160 με 4 άτομα. Τη περασμένη εβδομάδα ο Στέφανος είδε μόνος του σε ελαφριά κατηφόρα με την μικρή μόνο πεταλούδα μισοανοιχτή και με ασετόν 195 χλμ.
Έφτανε στον κόφτη το μοτέρ όταν αυτό είχε 220.000 χλμ, πρώτα είχε μια τρύπα ισχύος στις 6500 σαλ. τώρα έχει 297.000 και δεν το κυνηγάω τόσο. Δεν υπήρχε σύγκριση με Κλιό φίλου με 100.000 χλμ λιγότερα. Με το μισό άνοιγμα της μικρής πεταλούδας.
Σε Κλιό με πρόγραμμα, εκκεντροφόρους, γρανάζια, υψηλότερη συμπίεση, ενώ πήγαινε πίσω από τα Κλιό 172, τώρα πάνε μαζί, με ανοιγμένη όμως την μεγάλη πεταλούδα στα 56mm από τα 52mm που είναι της μαμάς του.
Bill33 δεν υπάρχουν εργοστασιακές λάμες σε πεταλούδες, σε κανένα μοτέρ, ούτε στα κορυφαία αγωνιστικά, ούτε καν στην F1.
Επίσης δεν προσπαθώ να πείσω κανένα ούτε πουλάω πεταλούδες, έκρινα με βάσει τα αποτελέσματα που έχω, να το κάνω γνωστό, θα ανεβάσω και σχεδιάκια και όποιος θέλει ας προχωρήσει στην δικηά του βελτίωση. Μόνο να θυμάστε πότε και που πρωτοείδατε αυτή την βελτίωση, γιατί προβλέπω εξελίξεις.
-
Θα μου επιτρεψεις βεβαια να ειμαι λίγο δυσπιστος,και αυτο γιατι οι διαφορες που παραθετεις αντιστοιχούνε σε διαφορες που θα περίμενα σε αυτοκίνητα με τεραστιες διαφορες ισχύως
Φυσικα θα ητανε ευπροσδεκτη μια δυναμομέτρηση πρίν και μετα -
Σε λίγες ημέρες έχουμε δυναμομέτρηση με το Ρενώ Κλάμπ, αλλά μοτέρ με 300.000 χλμ στα ράουλα δεν ανεβάζω. Είναι πολύ εύκολο όσοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν μιά παταλούδα από τα παλιά και να την μετατρέψουν, έτσι θα φύγουν οι όποιες απορίες έχει ο καθένας. Αν προσπαθούσα να πουλήσω την βελτίωση θα το έκανα σε μοτέρ με 30.000 χλμ και θα έκανα δυναμομέτρηση πρίν και μετά με παρουσία συμβολαιογράφου για τους άπιστους Θωμάδες.
Μην ξεχνάς πως όσο μεγαλύτερη είναι μιά αλήθεια, τόσο δυσκολότερο να την πιστέψουμε. Εγώ κατέθεσα την εμεπιρία μου και θα προσπαθήσω να βοηθήσω και να διευκρινήσω λεπτομέρειες σε όποιον ενδιαφέρεται, όμως δεν θα κάνω προσπάθεια να πείσω κανέναν.
Take it or leave it
-
εχεις σκεφτει οτι μπορει το μιγμα να φτωχαινει υπερβολικα?
φανταζομαι η ecυ δεν θα μποριε να διορθωσει παρα πολυ το μιγμα λογω παλιου μοντελου...
σε καρμυρατερ οπως της μοτοσυκλετας μου η απελευθερωση δεν συνεπαγεται και αυξηση..το ιδιο και το μεγαλο ζιγκλερ,χανεις χαμηλα αλλα κερδιζεις ψηλα...
θεωρω οτι πρεπει να εχει φτωχυνει αρκετα το μιγμα σου,τα μπουζι τι χρωμα βγαινουν και καθε ποτε τα αλλαζεις?
-
Tα μπουζί έχουν το κανονικό καφέ σταράτο χρώμα όταν γυρίζω από ταξίδι, μέσα στην πόλη σκουραίνουν αρκετά, αλλά εγώ μιλάω για 2 χρόνια χρήση και παρακολούθηση, δεν αυξήθηκε η ποσότητα του αέρα, ούτε δουλεύει χωρίς φίλτρο, ούτε έχω φιλτροχοάνη, με το μαμά φιλτροκούτι είμαι και με χάρτινο φίλτρο, εγώ μιλάω για εξομάλυνση της ροής του αέρα κατά το πέρασμα του από την πεταλούδα, η καλύτερη πλήρωση που έχει δεν υπερβαίνει τον φάκελλο λειτουργίας του μοτέρ, απλά πλησιάζει περισσότερο πρός την θεωρητική μελέτη του κινητήρα αφού μειώνει τις απώλειες, άλλωστε θέλει και 2 ημέρες περίπου προσαρμογή η ECU, αυτό δείχνει ότι μπορεί να προσαρμοστεί, και τελικά προσαρμόζεται, γιατί η ECU έχει τις δυνατότητες να δουλέψει μέ το μέγιστο θεωρητικό του κινητήρα, κάτι που δεν ισχύει γενικά αφού υπάρχουν αρκετές απώλειες ροής από την πεταλούδα, απώλειες που είναι κατά 100% περισσότερες από ότι σε μια μονοπετάλουδη εισαγωγή.
-
καταλαβα λαθος,νομισα οτι μεγαλωσες την διαμετρο της πεταλουδας περα απο την εξομαλυνση.σιγουρα η διαχειριση του μιγματος ειτε στην εισαγωγη ειτε στην εξαγωγη εχει πολλα οφελη..με ενα καταλληλο προγραμμα εχεις πολλα ωφελη...στο λεω εγω που με ενα τελικο και μεγαλυτερη εισαγωγη ειδα καλα πραγματα και στην μηχανη και στο αυτοκινητο..
παμε στον φακελο για ασετον και τολουολη τωρα !!!
Εξομάλυνση ροής σε πεταλούδα μοτέρ Renault F7P