@theochar said in Βοηθητική μπαταρία Mercedes A Class (W169):

Xαιρετώ τα μέλη του Forum, σας διαβάζω καιρό αλλά εγγραφή έκανα τώρα για να ποστάρω μια παρατήρηση-ερώτηση.

Στη σύζυγο έχω πάρει στο τέλος του 2013 μια μεταχειρισμένη A Class (W169), το προηγούμενο μοντέλο που έβγαινε μέχρι το 2012. Οδηγούσε το οικογενειακό Grand Vitara, αλλά ήταν κρίμα να φορτώνεις ένα μεγάλο και αντιοικονομικό αυτοκίνητο με 20.000+ χιλιόμετρα το χρόνο για να κάνεις διαδρομές στο λεκανοπέδιο. Το αμαξάκι αυτό, ουσιαστικά μικρό πολυμορφικό, έχει εξαιρετικoύς χώρους σε μήκος κάτω από 4 μέτρα και επιπλέον κάθεσαι σχετικά ψηλά και έχεις καλή ορατότητα, που το θεωρούσε σημαντικό αφού είχε συνηθίσει στο SUV. Γυναικοαυτοκίνητο για πόλη και μικρές εκδρομές θα το έλεγα, τίποτα σπουδαίο οδηγικά αλλά ευχάριστο και απροβλημάτιστο. Αγοράστηκε με 26.000 χλμ και σε 8 χρόνια του έχει ρίξει άλλα 160.000 χλμ χωρίς να βγάλει προβλήματα. Μη έχοντας εμπειρία από Mercedes Benz περίμενα πανάκριβο σέρβις, όμως δεν είναι τόσο άσχημα τα πράγματα. Γενικά ευχαριστημένοι και εγώ και η γυναίκα μου.

Τις προάλλες που πήρα εγώ το αμάξι για να αλλάξω μια καμμένη λάμπα διαπίστωσα οτι το start-stop δεν λειτουργεί (σιγά μην το είχε παρατηρήσει η γυναίκα μου, ποιός ξέρει πόσο καιρό συμβαίνει αυτό...) Θυμήθηκα οτι την προηγούμενη φορά που είχε συμβεί και νόμιζα οτι είχε πάθει βλάβη το start-stop, μετά από λίγο έμεινε από μπαταρία. Με την αλλαγή μπαταρίας επανήλθε κανονικά. Η μπαταρία Bosch 70Ah που φοράει είναι από Σεπτέμβριο 2018, και η προηγούμενη 3,5 χρόνια είχε κρατήσει, καθόλου άσχημα. Πάμε λοιπόν για αλλαγή μπαταρίας πριν την αφήσει στο δρόμο, οπότε θα τρέχω και θα φάω γρίνια.

Το ενδιαφέρον είναι οτι βγάζοντας το κάλυμα στο πορτ μπαγκάζ για να αντικαταστήσω το πίσω δεξιά φως πορείας διαπίστωσα οτι υπάρχει βοηθητική μπαταρία, για την οποία δεν είχα ιδέα! Μικρή σε μέγεθος, και μαμίσια (σήματα MB, και τσεκάροντας τις αποδείξεις των σερβις δεν βρήκα χρέωση). Μου κίνησε το ενδιαφέρον να καταλάβω γιατί υπάρχει αυτή η μπαταρία και πως είναι δυνατόν να έχει αντέξει σχεδόν 10 χρόνια!

Λοιπόν, για την βοηθητική μπαταρία επικρατεί μυστήριο. Καμιά αναφορά στο εγχειρίδιο (καλά, εδώ δεν έχει καν τις τεχνικές προδιαγραφές για την κύρια μπαταρία...) Ούτε μπόρεσα να βρω κάτι σε site της MB. Κάτι σαν κρυμμένο μυστικό που το ξέρουν λίγοι.
Ελάχιστες και οι αναφορές σε ξένα sites, χρειάστηκε αρκετό σκάψιμο. Βρήκα οτι πρόκειται για secondary/auxiliary μπαταρία μόλις 170Α και 12Ah. Στο ηλεκτρολογείο μου είπαν οτι είναι μπαταρία start-stop, αλλά δεν μου φάνηκε λογικό, εκεί χρειάζεται μπαταρία που μπορεί να σηκώσει μεγάλα φορτία (η κανονική μπαταρία που έχω βάλει είναι 760Α).

Η καλύτερη εξήγηση που έχω βρει είναι οτι το αυτοκίνητο έχει ηλεκτρικά κυκλώματα που μπορεί να πάθουν ζημιά αν τροφοδοτηθούν με χαμηλή τάση. Επειδή η τάση της κύριας μπαταρίας βυθίζεται όταν δουλεύει η μίζα (να λοιπόν η σύνδεση με το start-stop!) τα ευαίσθητα κυκλώματα συνδέονται σε ανεξάρτητο κύκλωμα που τροφοδοτείται από την βοηθητική μπαταρία. Η βοηθητική φορτίζεται μόνο όταν χρειάζεται φόρτιση, οπότε ο συνδυασμός τροφοδότησης χαμηλών φορτίων και μη συνεχούς φόρτισης μπορεί να εξηγεί την μεγάλη διάρκεια ζωής (σε ξένο φόρουμ κάποιος ανέφερε οτι την αντικατέστησε μετά από 14 χρόνια!)

Επομένως βλέπω οτι δεν έχει νόημα να ασχοληθώ. Αν κάποτε πεθάνει, λογικά θα μου βγάλει προειδοποίηση στο ταμπλώ ή τέλος πάντων κάτι θα πάψει να λειτουργεί.

Αλλά μου κίνησε το ενδιαφέρον το θέμα, ιδίως γιατί δεν ήταν εύκολο να βρω πληροφορίες, και θα ήθελα να μάθω ποιά φορτία τροφοδοτεί αυτή η βοηθητική μπαταρία (λογικά κάτι αντίστοιχο θα υπάρχει και σε άλλες μάρκες). Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη!

κοίταξε μήπως δεις κάτι ανάλογο στο εγχειρίδιο της w211 (προ facelift) που έχει τέτοια μπαταρία (μπροστά, κάτω από την εισαγωγή αέρα) για να κρατάει στοιχεία , μνήμες κλπ, σε περίπτωση που υπάρξει διακοπή τροφοδοσίας από την κεντρική μπαταρία που είναι πίσω στο πορτμπαγκάζ.