Γεια σας, μέλη,
Θέλω να πιστεύω ότι έβαλα το ποστ στη σωστή κατηγορία...
Έχω ένα πρόβλημα για το οποίο ζητάω συμβουλές. Είμαι 25, τελειόφοιτος μηχανολόγος και δουλεύω όπου βρω μέχρι που φέτος θα κάνω πρακτική και θα ξεκινήσω σιγά σιγά τη σοβαρότερη αναζήτηση εργασίας. Βάσει κάποιας τύχης και οικονομιών οικογενειακών, πριν 6 μήνες κατάφερα να αγοράσω ένα VW Polo Beats μαύρο του 2018 (καινούριο από την αντιπροσωπεία Kapsiohas στο Αγρίνιο), δηλαδή έκδοση φουλ έξτρα με τα πάντα όλα, ωραία καθίσματα, άνετο αμάξι, 95 HP turbo, αλλά χιλιάρι ή αλλιώς μονόλιτρο.
Από την αρχή, όσο πιο πολύ το οδηγούσα, ενώ βλέπω να είναι πολύ ικανοποιητικό στις επιδόσεις του για εθνική, πόλη και περιμετρικές, είναι σταθερό, έχει κομφόρ, είναι όμορφο, έχει πολύ καλούς χώρους για το μέγεθος του, με τρώνε τα εξής:
-Το τιμόνι δεν έχει αίσθηση, το παλιό μου φιατάκι υστερούσε σε όλα τα άλλα, αλλά όχι σε αυτό.
-Είναι πλέον πολύ ελαφρύ αμάξι για τα γούστα μου, όσο αφορά την αίσθηση οδήγησης, αλλά αυτό είναι λίγο ασήμαντο.
-Τελικά καίει πολύ, μην ακούτε χιλιάρι κλπ, στην πόλη με τα φανάρια και επειδή είμαι και μυώδης κατασκευή με νεύρο, ακόμα και όταν προσπαθώ να οδηγώ χαλαρά και αργά σαν παππούς καίει αρκετούτσικα, σίγουρα 2 λίτρα ανά 100 παραπάνω από τα λεγόμενα. Μόνο η πεθερά μου το οδηγάει οικονομικά, σε νησί, χωρίς φανάρια και είναι 60 χρονών - 50 κιλά γυναίκα. Όταν βιάζομαι, στην καθημερινότητα, όχι για χαβαλέ (στο χαβαλέ δεν είμαι τσιγγούνης), καίει από 11 μέχρι 9 λίτρα στα 100. Μόνο κάτι 2λιτρες Alfa Romeo καίνε τόσο.
-Στα ταξίδια ο χώρος στο πορτπαγκάζ είναι οκ, δεν με χάλαγε λίγο μεγαλύτερος, έχει χρειαστεί σε κάτι φάσεις.
-Και τέλος, σε ανηφόρες, πολλές φορές δεν πάει ούτε με δευτέρα, τουλάχιστον στην αλλαγή. Και δεν μιλάω για αναρρίχηση, για απλές ανηφόρες λίγο απότομες που θα συναντήσεις σε επαρχία. Να το πω αλλιώς επειδή είναι χιλιάρι τρικύλινδρο χάνει πολύ ροπή απότομα, που την παίρνει σιγά σιγά μετά από το τούρμπο, σαν αποτέλεσμα - με κουράζει και καίει πολύ.
-Φοβάμαι και την αξιοπιστία του από αυτά τα ζορίσματα και από όλα αυτά που ακούω για VW.
Δεν μπορώ να πω ότι σφαιρικά δεν είμαι ικανοποιημένος, αλλά δεν είμαι και χαρούμενος.
Εκτός αυτών, επειδή είμαι πολύ άτυχος, έμπλεξα σε ένα τροχαίο, όπου πέρασε στοπ ένας μ...ς και μου έκανε ζημιά που με τα αυθεντικά, λόγω νέου αυτοκινήτου βγαίνει στα 7000-8000 ευρώ η επισκευή. Αρχική αξία αυτοκινήτου 16.800, τωρινή αξία υπολογίζω στα 14000+.
Αφού το φτιάξω, σκέφτομαι να το πουλήσω για να πάρω μία 1400άρα Giulietta ή 1600άρα Bmw 1 series ή κάτι παρόμοιο πιο σπορ που να με ικανοποιεί πιο πολύ οδηγικά, γιατί έχω το μικρόβιο και να μη ζορίζεται τόσο ο κινητήρας. Η αγορά μου θα αφορά βενζίνη στα λεφτά που θα πάρω από το αμάξι δηλαδή από 10000 (με κάποια λεφτά στην άκρη) έως 15000.
Σκέφτομαι ότι αν και θα βρω παλιότερο, μεταχειρισμένο μοντέλο πχ του '12 ή του '14, θα είναι ένα αμάξι που θα με συνοδέψει καλύτερα στη ζωή μου. Όσο αφορά την αξιοπιστία, μετά από πολλά χρόνια οικογενειακής εμπειρίας με Alfa Romeo, τις εμπιστεύομαι και έχω και φίλο μάστορα. Τις BMW όχι τόσο, αλλά έχουν όλο το υπόλοιπο πακέτο.
Θα με συμβουλεύατε να το ψάξω ή να κάτσω στα αυγά μου? Και τι θα προτείνατε εσέις προσωπικά? Ποια μοντέρνα σπορ αυτοκίνητα (από αυτά που μπορώ να αγγίξω) θεωρείτε αξιόπιστα? Καλύτερα ένα αμάξι που γουστάρω με λιγότερη τεχνολογία και περισσότερα χιλιόμετρα ή αυτό που έχω σαν πιο συμβατική λύση?