Ως παλαιός κάτοχος του 2ης γενιάς Civic Hybrid το μακρινό 2007 ας προχωρήσω σε κάποιες οικονομοτεχνικές συγκρίσεις.
Το 2007 τα υβριδικά δεν υπαγόταν σε ΕΤΤ και η τιμή των 22,300€ ήταν μόνο με το 18% ΦΠΑ ή μία τελική αξία στα 18,900€.
Σήμερα η απλή έκδοση του Civic πάει στα 41,500€. Αν αφαιρέσουμε το ΦΠΑ και το ΕΤΤ η τιμή πέφτει λίγο κάτω από τις 30,000€. Ενώ με την προωθητική ενέργεια αυτή τη στιγμή η τιμή πέφτει 2250€ κάτω που σημαίνει μία τελική αξία στις 28,500€. (Να θυμίσω ότι σε ένα έτος το Civic έφτασε τις 24,000€ καθώς η Ευρωπαϊκή προωθητική Ενέργεια της Honda είχε φτάσει στο τέλος της. Οπότε είναι λογικό να κρίνουμε προωθητική με προωθητική).
Βλέπουμε μία διαφορά 10,000€ ή 50% προσαύξηση σε σχέση με το 2007. Ο Γενικός Δείκτης Καταναλωτή τον 7ο του 2022 ήταν στο 111.54 έναντι 88.80 τον 12ο του 2006 όταν και έκλεισα την τιμή. Αυτό από μόνο του είναι ένα 25.6% που σημαίνει ότι το 50% της αύξησης της αξίας του οχήματος οφείλεται στον πληθωρισμό.
Τον Δεκέμβριο του 2006 με 1€ = 155 yen ενώ τον Ιούλιο του 2022 1€ = 138 yen. Υποτίμηση κατά 11% του νομίσματος. Άρα ένα ακόμα 22% της αύξησης οφείλεται σε αυτόν τον παράγοντα (grosso modo όλες οι πράξεις).
Τι αγοράζεις λοιπόν σήμερα σε σχέση με το 2007 για αυτήν την κατά 14% πραγματική προσαύξηση (από 18,900€ σε 21,546€);
- 186HP από 115HP - αύξηση κατά 62%.
- 7.8sec στο 0-100 από 12.1sec - μείωση κατά 36%.
- 108gr CO2 όπως και το 2007 αλλά με το WLTP έναντι του NDEC άρα -15% στην πραγματική κατανάλωση (τουλάχιστον).
- +6mm, +56mm, -22mm σε Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος.
- +34mm μεταξόνιο.
- +65lt χώρο αποσκευών.
- +224kg βάρος. (αρνητικό αυτό)
- 348kg ωφέλιμο φορτίο από 427kg ωφέλιμο φορτίο (εδώ την πατήσαμε)
- Όλο το Safety Suite της HONDA
- Smart Entry.
- 7'' οθόνη από μονοχρωματικά ράγα και συμβατικά όργανα.
- Αερόσακο μεταξύ οδηγού συνοδηγού, γονάτων για τον οδηγό και πίσω πλευρικούς και υποβοήθηση σε ακραίες συνθήκες πρόσφυσης (AHA), προβολείς LED, αυτόματα φώτα και μία σειρά από άλλα ενεργητικά καλούδια (βλέπε 9).
- Διζωνικό κλιματισμό αντί για απλό (3 μοτέρ αντί για 1 δηλαδή), αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, κάμερα στάθμευσης και εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος, ADAPTIVE CC με δυνατότητα κίνησης με χαμηλή ταχύτητα (σταμάτα και ξεκίνα), οσφυϊκή στήριξη στα καθίσματα εμπρός, 8 αντί για 6 ηχεία, 9'' οθόνη multimedia με NAVI, Apple CarPlay, AndroidAuto.
Αν βγάλουμε λοιπόν ΕΤΤ, και άλλους παράγοντες που αφορούν γενικά την απαξίωση του χρήματος μάλλον καλή είναι η τιμή του Civic.
Αυτά τα πολλά