Ο χρήστης Go_For_Pole έγραψε:
Το ChampCar (που παρεπιπτοντως μας τελειωσε, απο φετος IRL και ChampCar συγχωνευονται σε ενα πρωταθλημα με εξοπλισμο, προγραμμα και κανονισμους IRL) ειχε πολλους αγωνες μεσα σε πολεις που οντως χαριζαν προσπερασματα και πλουσιο θεαμα. Προφανως ηταν θεμα σχεδιασμου πιστας θεμα στο οποιο το ChampCar εδινε τεραστια σημασια αλλα και επιλογων στις προδιαγραφες των μονοθεσιων. Πχ οι κανονισμοι στο ChampCar επεβελαν δυο γομες σλικ (μαλακα, σκληρα οπως εκανε και η F1 φετος) αλλα με μεγαλη αποκλιση στις δυνατοτητες τους ετσι ωστε η στρατηγικη επιλογη ποτε θα επιλεξεις ποιον τυπο να κανει διαφορα. Επισης υπηρχε push to pass κουμπι, τα μονοθεσια ειχαν μεγαλα βεντουρι (οπως ακριβως αυτα του GP2) κλπ.Παντως η γενικοτερη αντιληψη οτι για το κακο θεαμα στην F1 ευθυνη εχουν οι πιστες ειναι κατα τη γνωμη μου λανθασμενη, το GP2 στις ιδιες ακριβως πιστες ειναι χαρμα οφθαλμων. Αλλα εκει Bernie και Flav κανουν οτι θελουν σε επιπεδο κανονισμων σε αντιθεση με την F1 οπου ακομη και για τον τροπο που θα ξεχωριζουν οι δυο τυποι γομας εγινε τεραστια κουβεντα και απιστευτες γκαφες πριν επικρατησει η κοινη λογικη.
Θα συμφωνησω. Το προβλημα δεν ειναι η πιστες, ειναι ο σχεδιασμος των μονοθεσιων. Στα σημερινα F1 το μεγαλητερο μερος της προσφησης τους ειναι αεροδιναμικα παραγομενη. Στις κατηγοριες που προανεφερες ενα χαρακτηριστικο ειναι τα SLICK ελαστικα καθως και το οτι τα μονοθεσια ειναι πιο 'απλα' αεροδηναμικα. Αυτο που εχει συμβει τα τελευταια χρονια στην F1 ειναι γελιο, εχουν αφαιρεσει προσφηση 1ον απο τα ελαστικα (με τις αυλακωσεις το 98 ) 2ον εχουν μειωσει το μεγεθος του διαχυτη και 3ον εχουν μειωσει την αποδοση των μπροστινων αεροτομων (σηκωνοντας τες ολο και πιο ψηλα απο το εδαφος). Αποτελεσμα τα εξωφρενικα αεροδηναμικα βοηθηματα που βλεπουμε σημερα (ωστε να μπορουν να ανταπεξελθουν), που δημιουργουν τετοιους στροβηλισμους ωστε το μονοθεσιο που ακολουθει (και που εξαρταται τοσο πολυ απο την αεροδιναμικη προσφηση) να μην μπορει να 'σταθει' ωστε να επιχειρησει καποια προσπεραση.
Δεν το συζηταω να βρεθει καποιος εκτως αγωνιστικης γραμμης.... Η παραμικρη σκονη στο ακαθαρτο μερος στελνει το αμαξι για πατιναζ. Για δειτε μαχες F1 του 70 και 80 (πχ. Arnoux - Villneuve) που χρησιμοποιουν ΟΛΗ τη πιστα. Σημερα αυτο ειναι ΑΔΗΝΑΤΟΝ, με τα σημερινα λαστιχα και τα αεροδηναμικα. Αυτο που χρειαζεται ειναι ΜΗΧΑΝΙΚΗ προσφηση.
Αντε να επιστρεψουν το 09 τα slicks να δουμε τι θα γινει. Ευτηχος την εχουν ψιλιαστει και οι υπευθηνοι και προωθουνε διαφορες ιδεες για μελλοντικους κανονισμους.
ΥΓ. Εκει που χρειαζονταν οι πιστες βελτιωση και πολυ καλα εγινε, ηταν οι εξωδοι διαφυγης, οπου πλεον κυριαρχει η τραχια ασφαλτος. Τωρα ειναι και πιο ασφαλης, και συγχωρει λαθη, και σε μερικες περιπτωσεις βοηθαει τις 'μαχες' προσφεροντας χωρο στη πιστα.