-
Λοιπόν έχω μια πολύ απλή απορία: τι πίεση έχουν τα ελαστικά μου;
Στην αντιπροσωπεία τα είχαν βρει 30, ο ηλεκτρονικός μετρητής του Lidl έλεγε 34, κάποια βενζινάδικα με βγάζουν στο 28. Τελικά ποιον να εμπιστευτείς; Η απόκλιση δεν είναι μικρή. -
@alexandros-s said in Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]:
Λοιπόν έχω μια πολύ απλή απορία: τι πίεση έχουν τα ελαστικά μου;
Στην αντιπροσωπεία τα είχαν βρει 30, ο ηλεκτρονικός μετρητής του Lidl έλεγε 34, κάποια βενζινάδικα με βγάζουν στο 28. Τελικά ποιον να εμπιστευτείς; Η απόκλιση δεν είναι μικρή.Πάρε ένα απλό όργανο από το lidl , αυτό με τα παρελκόμενα .θα φουσκωνεις σε πρατήριο και θα αφαιρεις μόνο. Είναι αξιόπιστο αρκεί να μην το χτυπάς.
Κοινόχρηστο μετρητή μακριά. Στις μεγάλες πόλεις παίζουν μεγάλοι μετρητές με οθόνη +- φαίνονται αξιοπιστοι -
Μετράμε την πίεση πάντα σε κρύα λάστιχα (διανυθέντα μέχρι 3 χλμ)
Ειδικά τώρα το καλοκαίρι και κάτω απο 3 χλμ γιατι δείχνουν οτι νά' ναι
Εγώ εχω βρει πολύ βολικό σε κάποιο πρατήριο ΒΡ αυτόματο μηχάνημα με οθόνη που βάζεις πόση πίεση πρέπει να έχει το λάστιχο και προσθέτει ή αφαιρεί αέρα. Απορώ πως δεν το έχουν περισσότερα πρατήρια, προφανώς ειναι ακριβό -
Οι περισσότεροι μετρητές πίεσης λένε ό,τι να 'ναι. Ακόμη κι αυτοί που είναι κάπως καλύτεροι και προσθέτουν ή αφαιρούν αέρα από τα ελαστικά και σου δείχνουν την πίεση σε ψηφιακή οθόνη.
Ο καλύτερος μετρητής που έχω βρει μέχρι τώρα είναι ένας της Michelin που έχει και μια βελόνα για να μετράς το πάχος του πέλματος των ελαστικών. Το αρνητικό είναι ότι κοστίζει περίπου 20 ευρώ.
Να συμφωνήσω για το ότι πρέπει οι μετρήσεις να γίνονται κάτω από τις ίδιες συνθήκες.
Όταν το αυτοκίνητο κινηθεί αρκετά χιλιόμετρα, η πίεση αυξάνεται κατά πολύ.Εναλλακτικά θα έλεγα αυτές οι επαναφορτιζόμενες τρόμπες για μπάλες ή αυτοκίνητα που πουλάνε οι Κινέζοι για 15-20 ευρώ. Το αρνητικό είναι ότι δεν ξέρεις σίγουρα αν σου δείχνουν μεγαλύτερη ή μικρότερη πίεση από την πραγματική αλλά θα έχεις συγκρίσιμα αποτελέσματα. Συνήθως έχω μια τέτοια στο αυτοκίνητο, όταν κάνω μεγαλύτερα ταξίδια.
-
@bathan said in Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]:
Εγώ εχω βρει πολύ βολικό σε κάποιο πρατήριο ΒΡ αυτόματο μηχάνημα με οθόνη που βάζεις πόση πίεση πρέπει να έχει το λάστιχο και προσθέτει ή αφαιρεί αέρα.
Που;
-
Έχω έναν μετρητή αναλογικό πάνω από 15 χρόνια
κι τον ψηφιακό της michelin
Μεταξύ των δύο ο αναλογικός είναι ακριβέστερος καθώς συμφωνεί κι με το tpms.
-
Αν θέλετε ακρίβεια, αυτό είναι η λύση. Για τα λοιπά αναλογικά και ψηφιακά είναι θέμα τύχης η ακρίβεια και η σταθερότητα στις ενδείξεις.
Μια κάσα μονή και το οργανάκι που βλέπετε, και μισό μέτρο σωλήνα.
Θα τα βρήτε σε οποιοδήποτε μαγαζί πουλά είδη ψυκτικών.
Μάλιστα, το όργανο μηδενίζει (από την μικρή βίδα που βλέπετε πάνω από το 15, ξεβιδώνοντας το πλαστικό διάφανο καπάκι) γιατί ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν, κρύο-ζέστη κλπ η ατμοσφαιρική πίεση αλλάζει, οπότε παρουσιάζει απόκλιση απ' το 0.
Φουσκώνω παραπάνω στο βενζινάδικο και βγάζω σιγά-σιγά. Τίποτε πιο ακριβές. Οι μετρητές των βενζινάδικων παρουσιάζουν τεράστιες αποκλίσεις -έχω δει και 10%- πράγμα απαράδεκτο, δεν τα ρυθμίζουν ποτέ.Και για να μην με θεωρήσετε παλαβό, αυτό δεν έγινε για τα λάστιχα του αυτοκινήτου βέβαια, είναι μέρος ενός κομπρεσέρ που έφτιαξα από μοτέρ παλιού ψυγείου για να φουσκώνω διάφορα. (από ρόδες τρέιλερ, φουσκωτό σκάφος, μέχρι και δοχεία διαστολής σε καλοριφέρ...) αλλά κάνει τέλεια δουλειά στο αυτοκίνητο
-
@tjk said in Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]:
Αν θέλετε ακρίβεια, αυτό είναι η λύση. Για τα λοιπά αναλογικά και ψηφιακά είναι θέμα τύχης η ακρίβεια και η σταθερότητα στις ενδείξεις.
Μια κάσα μονή και το οργανάκι που βλέπετε, και μισό μέτρο σωλήνα.
Θα τα βρήτε σε οποιοδήποτε μαγαζί πουλά είδη ψυκτικών.
Μάλιστα, το όργανο μηδενίζει (από την μικρή βίδα που βλέπετε πάνω από το 15, ξεβιδώνοντας το πλαστικό διάφανο καπάκι) γιατί ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν, κρύο-ζέστη κλπ η ατμοσφαιρική πίεση αλλάζει, οπότε παρουσιάζει απόκλιση απ' το 0.
Φουσκώνω παραπάνω στο βενζινάδικο και βγάζω σιγά-σιγά. Τίποτε πιο ακριβές. Οι μετρητές των βενζινάδικων παρουσιάζουν τεράστιες αποκλίσεις -έχω δει και 10%- πράγμα απαράδεκτο, δεν τα ρυθμίζουν ποτέ.Και για να μην με θεωρήσετε παλαβό, αυτό δεν έγινε για τα λάστιχα του αυτοκινήτου βέβαια, είναι μέρος ενός κομπρεσέρ που έφτιαξα από μοτέρ παλιού ψυγείου για να φουσκώνω διάφορα. (από ρόδες τρέιλερ, φουσκωτό σκάφος, μέχρι και δοχεία διαστολής σε καλοριφέρ...) αλλά κάνει τέλεια δουλειά στο αυτοκίνητο
Mπραβο
Βεβαια θα ηταν τελειο να εβλεπα αναλυτικα το προτζεκτ του κομπρεσερ , αλλα που να καθεσαι τωρα να ποσταρεις φωτο
Με ενδιαφερει γιατι εχω ενα κινεζικο 50αρι με ενσωματωμενο συμπιεστη και μοτερ κομπακτ και θα ηθελα να τοποθετησω μοτερακι με ξεχωριστο συμπιεστη . -
- Πολύ αξιόπιστο, μπορεί να ξεφουσκώσει αυξημένη πίεση:
- Με μπαταρία εξαιρετικό και αξιόπιστο:
- Με καλώδιο πολύ δυνατό γρήγορο στο φούσκωμα και αξιόπιστο:
-
@ektoras said in Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]:
- Με μπαταρία εξαιρετικό και αξιόπιστο:
Το xiaomi πάντα είναι 0,2 -0,3 bar παραπάνω απ' ότι γράφει. Μετά από σχεδόν 2 έτη κι όχι παραπάνω από 10 - 15 χρήσεις, η μπαταρία δεν κρατά ούτε για διόρθωση πίεσης σε ένα λάστιχο.
-
@ss_76 said in Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]:
@bathan said in Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]:
Εγώ εχω βρει πολύ βολικό σε κάποιο πρατήριο ΒΡ αυτόματο μηχάνημα με οθόνη που βάζεις πόση πίεση πρέπει να έχει το λάστιχο και προσθέτει ή αφαιρεί αέρα.
Που;
Στο Πέτα Κερατέας, πάω συχνά λόγω σπιτιού, στην ΒΡ που ειναι απέναντι απο το Lidl για όσους ξέρουν
Το έχω βρει μόνο εκεί και απορώ τόσα βενζινάδικα στην Αθηνα γιατί δεν το έχουν, είναι τόσο ακριβό ; -
Στο αυτοκινητο οπου υπαρχει αρκετος χωρος εχω της michelin που το συνδεεις στον αναπτηρα. Εχει πολυ καλη μετρηση και το εχω επιβεβαιωση σε ''λαστιχαδικο'' αλλα και μεσω του TPMS.
Τα φορητα ειναι μονο για μοτοσυκλετα κατ εμε για ωρα αναγκης. Της xiaomi βεβαια εχει δοκιμαστει στην πιστα οπου τσεκαριστηκε μετα απο καλο εργαλειο και ηταν εντυπωσιακα ακριβες.Παντα πριν ταξιδεψω κατεβαινω γκαραζ που ειναι κρυα τα ελαστικα και σεταρω αν εχουν χασει. Οπως και καθε 10-15 μερες αν εχει κατσει το αυτοκινητο πολυ χωρις μετακινηση.
-
@ss_76 said in Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]:
@ektoras said in Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]:
- Με μπαταρία εξαιρετικό και αξιόπιστο:
Το xiaomi πάντα είναι 0,2 -0,3 bar παραπάνω απ' ότι γράφει. Μετά από σχεδόν 2 έτη κι όχι παραπάνω από 10 - 15 χρήσεις, η μπαταρία δεν κρατά ούτε για διόρθωση πίεσης σε ένα λάστιχο.
Συμφωνώ, το είχα πάρει κι εγώ, για πέταμα μετά από 1.5 χρονο.
-
@ss_76 said in Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]:
@ektoras said in Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]:
- Με μπαταρία εξαιρετικό και αξιόπιστο:
Το xiaomi πάντα είναι 0,2 -0,3 bar παραπάνω απ' ότι γράφει. Μετά από σχεδόν 2 έτη κι όχι παραπάνω από 10 - 15 χρήσεις, η μπαταρία δεν κρατά ούτε για διόρθωση πίεσης σε ένα λάστιχο.
Εγώ το πήρα για ποδήλατα και πατίνι, πολύ πρακτικό και κόμπακτ, ότι πρέπει και για μοτοσυκλέτα. Στα ελαστικά αυτοκινήτου δυσκολεύεται.
Στο αυτοκίνητο έχω την τρόμπα της Michelin. -
Αν θα φτασουμε στο σημειο να εχουμε καλυμπραρισμενα μανομετρα για την πιεση των ελαστικων νομιζω οτι ειναι υπερβολη, 2 πανω, 2 κατω ελαχιστοι θα καταλαβουν τη διαφορα και μονο σε χαμηλου προφιλ λαστιχα.
-
@otso said in Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]:
Βεβαια θα ηταν τελειο να εβλεπα αναλυτικα το προτζεκτ του κομπρεσερ , αλλα που να καθεσαι τωρα να ποσταρεις φωτο
Με ενδιαφερει γιατι εχω ενα κινεζικο 50αρι με ενσωματωμενο συμπιεστη και μοτερ κομπακτ και θα ηθελα να τοποθετησω μοτερακι με ξεχωριστο συμπιεστη .Αυτό που βλέπεις είναι η κατασκευή. Ένα παλιό μοτέρ ψυγείου. Στους δυο χαλκοσωλήνες του, έχω κολλήσει συνδέσμους για να βιδώνει η σωλήνα. Απ΄ την μια βγάζει αέρα και πρεσσάρει, αν βιδώσεις την σωλήνα στην άλλη ρουφάει, και λειτουργεί ως αντλία κενού! Το μόνο που μπορείς να θεωρήσεις ως μειονέκτημα είναι ότι δεν διαθέτει δοχείο για τον πεπιεσμένο αέρα ώστε να μπορείς να φουσκώσεις κάτι ακαριαία, οπότε λειτουργεί απλώς σαν πολύ ισχυρή τρόμπα.
Αν το φτιάξεις, να προσέξεις να μην αναποδογυρίσεις το μοτέρ και αδειάσουν τα λάδια του! Πάντα όρθιο! -
-
Λοιπόν..... Η συνέχεια....
Πήγα σήμερα σε άλλο βουλκανιζατέρ που εκεί πηγαίνω συνήθως...του εξηγώ τι έχει συμβεί.....
Οι ζάντες όλες ζητούσαν τρέλα πράγματα. Ξηλώνει τα πάντα,ξανά από την αρχή, ήταν ολοφάνερο ότι δεν ζητούσε ως συνήθως γραμμάρια, ενώ συμπληρώνεις εκεί που σου λέει,στον επανέλεγχο ζητούσε ξανά και ξανά.
Δεν το είχε ξανασυναντήσει.
Δοκιμή .... ακόμη χειρότερα από πριν......
Ο φίλος μου το chat gpt ισχυρίζεται ότι δεν φταίνε οι ζάντες ούτε τα πρόσωπα που είναι δίπλά. Πιστεύει ότι δεν πατάνε σωστά στον κώνο και οι συγκεκριμένες ζάντες δεν πρόκειται να κεντραριστουν με κώνο ποτέ. Θέλει λέει φλάντζα για 5*112 για να γίνει δουλειά. Ουσιαστικά λέει πως βάζουμε αντίβαρα,το φέρνουμε στο μηδέν σε μια ψευδή κατάσταση που διαφέρει από το άκρο του αυτοκινήτου.
Η άποψη σας? Ηλία?
Υ.γ. στην αρχή ήταν πολύ μικρό αλλά υπαρκτό το θέμα. Τώρα είναι τραγικό. -
@w202-amg said in Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]:
Πιστεύει ότι δεν πατάνε σωστά στον κώνο και οι συγκεκριμένες ζάντες δεν πρόκειται να κεντραριστουν με κώνο ποτέ. Θέλει λέει φλάντζα για 5*112 για να γίνει δουλειά. Ουσιαστικά λέει πως βάζουμε αντίβαρα,το φέρνουμε στο μηδέν σε μια ψευδή κατάσταση που διαφέρει από το άκρο του αυτοκινήτου.Σε ειχα ρωτησει πριν 6 ημερες "Η ζαντα παταει σωστα στην πατουρα του μουαγιε για το κεντραρισμα της?"
Αν δεν κεντραρει σωστα η ζαντα αποτελεσμα δε θα βρεις. -
@ilias-a said in Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]:
@w202-amg said in Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]:
Πιστεύει ότι δεν πατάνε σωστά στον κώνο και οι συγκεκριμένες ζάντες δεν πρόκειται να κεντραριστουν με κώνο ποτέ. Θέλει λέει φλάντζα για 5*112 για να γίνει δουλειά. Ουσιαστικά λέει πως βάζουμε αντίβαρα,το φέρνουμε στο μηδέν σε μια ψευδή κατάσταση που διαφέρει από το άκρο του αυτοκινήτου.Σε ειχα ρωτησει πριν 6 ημερες "Η ζαντα παταει σωστα στην πατουρα του μουαγιε για το κεντραρισμα της?"
Αν δεν κεντραρει σωστα η ζαντα αποτελεσμα δε θα βρεις.Όχι δεν εννοώ αυτό,στο μου άγιε είναι άψογο αφού είναι οι γνήσιες.
Εννοώ ότι ο κώνος του μηχανήματος δεν μπορεί να πιάσει σωστά τη ζάντα και έχει απόκλιση. Βάση των φόρουμ αυτό πρέπει να είναι το πρόβλημα.
Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]