-
Την καλησπέρα μου στο forum με το πρώτο μου μνμ,
Εύχομαι κατ΄αρχήν τα τεχνικά προβλήματα για όλους μας να ξεπερνιούνται χωρίς να μας ψυχοβράζουν...!
Το λέω αυτό γιατί βρίσκομαι σ ένα τέτοιο θέμα-πρόβλημα εδώ και 6 μήνες....!
Κλείνοντας 4 δεκαετίες οδηγός (διπλωμα Β' κατηγ.) με αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες χλμ πίσω μου και καθόλου άσχετος από μηχανολογία, έχοντας περάσει κατά καιρούς με συμπλέκτες που πατίναραν από φαγωμένο δίσκο, που σκορτσάρανε από χαλαρωμένα ελατήρια, σκληρούς, μαλακούς, κ.λ.π και να τώρα που ταλανίζομαι με το παρακάτω περίεργο 'ντέρτι' ....!!
Έχω εδώ και χρόοονια κι ένα ROVER 620 ti 2L turbo '96 σε πολύ καλή κατάσταση. Προ εξαμήνου, επειδή χρειάστηκε, άλλαξα σασμάν (μεταχειρισμένο) και βέβαια ένα καινούργιο set συμπλέκτη της AP με διπλά ομόκεντρα ελατήρια δίσκου.
Από την πρώτη κιόλας μέρα διαπιστώνω ότι ενώ ξεκινώντας (π.χ το πρωί) ο συμπλέκτης είναι στο σωστό σημείο σύμπλεξης έχοντας και τον σωστό τζόγο του, αργότερα με 5-6 χλμ μέσα στην κίνηση (ειδικά με καλό καιρό) το σημείο σύμπλεξης ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ αισθητά, χάνεται ο τζόγος του τελείως και σε κάποιο έντονο γκάζι να ψιλοπατινάρει. Φαίνεται δηλαδή σαν να βρίσκεται το σύστημα ήδη σε μία προένταση πίεσης έστω και που δεν πατάς ακόμη τον συμπλέκτη. Οι ταχύτητες αλλάζουν πολύ ψηλά, το πετάλ γίνεται σκληρό από την αρχή της διαδρομής και το πόδι σου κρεμιέται στον αέρα μέχρι να τσακίσει η μέση σου...!!!
Όλα αυτά ξεχνιούνται και περνάνε αφού το αμάξι μείνει αρκετές ώρες ακίνητο και προφανώς κρυώσει, ειδικά με κρύο καιρό!
Κάναμε ξανά επισταμένη εξαέρωση, άλλαξα την κάτω τρόμπα συμπλέκτη, η πάνω τρόμπα κάτω από το πετάλ δεν στάζει, το 'ντέρτι' παραμένει, αλλά κανείς μάστορας ή ...μαστοράκος.. δεν πιάνει το πρόβλημα ....!!
Θα εκτιμήσω πολύ τις γνώμες σας..!
-
Την καλησπέρα μου στο forum με το πρώτο μου μνμ,
Εύχομαι κατ΄αρχήν τα τεχνικά προβλήματα για όλους μας να ξεπερνιούνται χωρίς να μας ψυχοβράζουν...!
Το λέω αυτό γιατί βρίσκομαι σ ένα τέτοιο θέμα-πρόβλημα εδώ και 6 μήνες....!
Κλείνοντας 4 δεκαετίες οδηγός (διπλωμα Β' κατηγ.) με αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες χλμ πίσω μου και καθόλου άσχετος από μηχανολογία, έχοντας περάσει κατά καιρούς με συμπλέκτες που πατίναραν από φαγωμένο δίσκο, που σκορτσάρανε από χαλαρωμένα ελατήρια, σκληρούς, μαλακούς, κ.λ.π και να τώρα που ταλανίζομαι με το παρακάτω περίεργο 'ντέρτι' ....!!
Έχω εδώ και χρόοονια κι ένα ROVER 620 ti 2L turbo '96 σε πολύ καλή κατάσταση. Προ εξαμήνου, επειδή χρειάστηκε, άλλαξα σασμάν (μεταχειρισμένο) και βέβαια ένα καινούργιο set συμπλέκτη της AP με διπλά ομόκεντρα ελατήρια δίσκου.
Από την πρώτη κιόλας μέρα διαπιστώνω ότι ενώ ξεκινώντας (π.χ το πρωί) ο συμπλέκτης είναι στο σωστό σημείο σύμπλεξης έχοντας και τον σωστό τζόγο του, αργότερα με 5-6 χλμ μέσα στην κίνηση (ειδικά με καλό καιρό) το σημείο σύμπλεξης ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ αισθητά, χάνεται ο τζόγος του τελείως και σε κάποιο έντονο γκάζι να ψιλοπατινάρει. Φαίνεται δηλαδή σαν να βρίσκεται το σύστημα ήδη σε μία προένταση πίεσης έστω και που δεν πατάς ακόμη τον συμπλέκτη. Οι ταχύτητες αλλάζουν πολύ ψηλά, το πετάλ γίνεται σκληρό από την αρχή της διαδρομής και το πόδι σου κρεμιέται στον αέρα μέχρι να τσακίσει η μέση σου...!!!
Όλα αυτά ξεχνιούνται και περνάνε αφού το αμάξι μείνει αρκετές ώρες ακίνητο και προφανώς κρυώσει, ειδικά με κρύο καιρό!
Κάναμε ξανά επισταμένη εξαέρωση, άλλαξα την κάτω τρόμπα συμπλέκτη, η πάνω τρόμπα κάτω από το πετάλ δεν στάζει, το 'ντέρτι' παραμένει, αλλά κανείς μάστορας ή ...μαστοράκος.. δεν πιάνει το πρόβλημα ....!!
Θα εκτιμήσω πολύ τις γνώμες σας..!
-
Καποιο τρομπακι δεν ειναι γιατι θα εχανες το πεταλι, σε πλατο μου εχει τυχει κατι παρομοιο και μια φορα το χωνακι που δουλευει το ρουλεμαν συμπλεκτη ειχε μαζεψει τοση μακα που μετα απο καποιο διαστημα χρησης δεν αφηνε το ρουλεμαν να τερματισει στην αρχικη του θεση και με τα πατηματα του αμπραγιαζ πεταγε τελικα το εμβολακι απο το κατω τρομπακι.
-
Μου μοιάζει με κάποια διαστολή, είτε του πλατό είτε του υλικού του δίσκου που εξαφανίζει τα διάκενα, ίσως να μην είναι το σωστό πλατό ή ο σωστός δίσκος σε πάχος και να υπάρχουν μειωμένα διάκενα τα οποία εξαφανίζονται με την θερμοκρασία που διαστέλλει τα υλικά.
Ίσως θα έπρεπε να ξαναβγεί όλο το δισκόπλατο και να μετρηθεί με βάση τις ακριβείς διαστάσεις του κατασκευαστή, λάθη γίνονται ακόμα και σε μεγάλες εταιρίες, ίσως να μπήκε από άλλο μοντέλο της Rover αν δεν υπήρχε το δικό του, αυτό είναι ένα αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε ελάχιστα στην Ελλάδα, ίσως να μην υπήρχε ο δίσκος και να κάρφωσαν άλλο ελάχιστα πιο παχύ, έχουν συμβεί πολλές φορές λάθη με το πάχος των δίσκων.
-
Ευχαριστώ για τα σχόλια σας, το σετ συμπλέκτη το αγόρασα εγώ από έμπορο ανταλλακτικών ROVER και το πήγα στο συνεργείο. Εκεί που το είδαν τους έκανε καλή εντύπωση η ποιότητα του. Την πιθανότητα να έκαναν 'στραβή' βάζοντας κάποιο άλλο την αποκλείω, θεωρώ δε ότι θα καθάρισαν το βολάν, θα γρασσάρισαν το ρουλεμάν και βέβαια ως καινούργιο δεν θα είχε μάκα. Ως φαινόμενο μη αναμενόμενης διαστολής το βλέπω κι εγώ, αλλά το σετ αυτό δεν μπορώ να θεωρήσω ότι έχει τέτοια αστοχία. Το να το ξαναλύσουμε κάτι ίσως θα μπορούσε να μας δείξει, αν δεν φταίει το κύκλωμα, αλλά θα πρέπει να μπω στα έξοδα χωρίς να ξέρω αν θα βρω κάτι..........
ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ ΠΟΥ ΑΝΕΒΟΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ !!