-
Έτσι όπως τα έγραψα στην αρχή δεν έγινα κατανοητή...Δεν θέλω τεχνικές συμβουλές αλλά γνώμες/εμπειρίες για το πως ξεπέρασαν (όσοι τουλάχιστον είχαν) πρόβλημα με την αυτοπεποίθηση τους και ιδιαίτερα σε συγκεκριμένες συνθήκες που προανέφερα.
-
Αφού έκανες μαθήματα για το δίπλωμα, κάνε τώρα μαθήματα να μάθεις να οδηγείς. Μιλα με τον εκπαιδευτή σου. Μαζί του και με το αμάξι σου και στα μέρη που κυκλοφορεις σίγουρα θα βοηθηθεις.
Λογικό να έχεις το άγχος του αρχάριου οδηγού αλλά το να σπας καθρέφτες και να φεύγεις (αδικαιολογιτο φάουλ) ή να αποφεύγεις να κυκλοφορεις με το αυτοκίνητο δεν είναι λύση...
Έξω κυκλοφορούν πολλοί νέοι οδηγοί. Οφείλεις να είσαι προσεκτική και δεν χρειάζονται βιασύνες. Στην ουσία χειρίζεσαι ένα μηχάνημα που ξέρεις ότι μετά από καιρό οι κινήσεις σου θα είναι μηχανικες, από μόνες τους.
Τρόπος να αποκτήσεις ξαφνικά εμπειρία δεν υπάρχει. Βγαίνεις έξω και κολυμπάς όπως όλοι.Απέφυγε στην αρχή συνοδηγους που κάνουν παρατηρήσεις ή είναι 'υπεργνωστες'.
-
Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα για το πως μπορεί να βελτιωθεί ένας νέος οδηγός. Θα σου αναφέρω δύο περιπτώσεις που βίωσα στην οδηγική μου πορεία. Η πρώτη είναι σαν οδηγός και η δεύτερη σαν συνοδηγός. Επειδή δεν είχα αρκετή εμπειρία πριν αποκτήσω το δίπλωμα, είχα μια ανασφάλεια όσον αφορά την οδήγηση και την ταχύτητα. Στην πόλη μέσα μπορώ να πω ότι είχα μια άνεση γιατί οι ταχύτητες ήταν πολύ μικρές και είχα τον έλεγχο του αυτοκινήτου αλλά όταν μετά από μερικά μαθήματα βγήκαμε στην εθνική για εκπαίδευση ο φόβος μου ήταν αρκετός για να με εγκλωβιζει μέχρι τα 60-70 km/h. Ο τρόπος για να με βοηθήσει ο δάσκαλος στην οδήγηση σίγουρα δεν είναι νόμιμος αλλά ούτε και προτεινόμενος καθώς ανέλαβε αυτός να φτάσει σε απαγορευμένα νούμερα την ταχύτητα και μετά να μου πει ότι αναλαμβάνω εγώ την οδήγηση.
Η άλλη περίπτωση ως συνοδηγός αφορά την εκπαίδευση της αδερφης μου, όταν απέκτησε το καινούριο της αυτοκίνητο 10 χρόνια μετά από την απόκτηση του διπλώματος της, και με σχεδόν μηδενική εξάσκηση όλα αυτά τα χρόνια. Το σημαντικό ήταν ότι δεν υπήρχε περίπτωση να τα παρατήσει εφόσον και η ίδια ήθελε να μάθει να οδηγάει. 'Σημείωση : Το ότι κάποιος έχει αποκτήσει δίπλωμα δεν σημαίνει ότι έχει την ικανότητα και την εμπειρία της οδήγησης. Εξάσκηση και σεβασμός χρειάζεται για να γίνεις σωστός οδηγός'.
Στην αρχή είχα αρκετή διάθεση για υπομονή στα οποία λάθη έβλεπα αλλά τελικά και οι πιο έντονες παρατηρήσεις σε επαναλαμβανόμενα λάθη φαίνεται ότι βοήθησαν. Στην αρχή για να μην έχει το άγχος της κίνησης επιλέγαμε ώρες και δρόμους με μικρή κίνηση και αργότερα πηγαίναμε και σε πιο δύσκολες οδηγικές συνθήκες.Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Με αυτά που διαβάζω μέχρι στιγμής οφείλω να πω ότι είχα λάθος συμβουλή '' Πρέπει να εξασκηθείς μόνη σου, μόνο έτσι θα μάθεις''. Μόνο σε εμένα το έχουν πει αυτό;
Πάντως, πήγα και έκανα εξάσκηση σε περιοχή με πολλά στενά και συνειδητοποίησα ότι με βοηθάει αρκετά για τα σταμάτα-ξεκίνα μέσα στην πόλη εν ώρα αιχμής που χρειάζεται πολλές φορές η αλλαγή ταχύτητας και σωστή χρήση γκαζιού. Επειδή απέφευγα τις ώρες αιχμής, είχα μάθει σε σταθερή ταχύτητα και μου φαινόταν αγχωτική η κίνηση , μήπως δεν προλάβω να σταματήσω ή μου φύγει το γκάζι και πέσω σε μπροστινό ή ξεχάσω λάθος ταχύτητα στο κιβώτιο και φθείρω τη μηχανή . Πλέον, ο μοναδικός λόγος που αποφεύγω την κίνηση είναι γιατί δεν έχω εμπιστοσύνη στον εαυτό μου με τις ανηφόρες, ακόμα και τις μικρές και γιατί δεν είναι εύκολο ένας νέος οδηγός να βρει εύκολα να παρκάρει ώρες αιχμής. Κάτι είναι και αυτό. -
Κάποια βασικά πρέπει να στα δείξει κάποιος που γνωρίζει. Την τελειοποίηση όμως θα την κάνεις μόνη σου. Και το θέμα είναι ότι αυτοκίνητο από αυτοκίνητο διαφέρει. Οπότε κάθε ένα έχει το δικό του σημείο σύμπλεξης και το δικό του ποσοστό γκαζιού που χρειάζεται στην εκκίνηση.
-
Ο χρήστης diony21 έγραψε:
Πλέον, ο μοναδικός λόγος που αποφεύγω την κίνηση είναι γιατί δεν έχω εμπιστοσύνη στον εαυτό μου με τις ανηφόρες, ακόμα και τις μικρές και γιατί δεν είναι εύκολο ένας νέος οδηγός να βρει εύκολα να παρκάρει ώρες αιχμής. Κάτι είναι και αυτό.Χρόνια Πολλά!
Ως προς την ανηφόρα, έχω την εντύπωση ότι οι σχολές οδηγών δεν κάνουν τη δουλειά τους σωστά όπως στο παρελθόν. Αποφεύγουν τα δύσκολα (καταπόνηση αυτοκινήτου) και μάλλον δεν 'χρειάζεται' στις σύχρονες εξετάσεις που έχουν περιορίσει τις υπερβολές κι αυθαιρεσίες. Ουσιαστικά δεν μαθαίνετε ξεκίνημα με το χειρόφρενο. Αντίθετα πριν 30 χρόνια κάποιος μπορεί να εξεταζόταν σε οπισθογωνία σε ανηφόρα και παρκάρισμα μετά τη στροφή!
Είναι απόλυτα φυσιολογικό να αποφεύγεις τις ανηφόρες, να ιδρώνουν τα χέρια σου, ... Σιγά-σιγά θα αποκτήσεις άνεση για όλα, είναι θέμα χρόνου. Άφησε πίσω το Ν να σε προσέχουν και πάρε το χρόνο σου για οτιδήποτε ... ας περιμένουν οι πίσω. Κατέβα κάτω να δεις αν χωράς, ζήτα βοήθεια/καθοδήγηση από κάποιο που περιμένει πίσω σου, κλείσε τους καθρέπτες αν βοηθάει ... αν δεν μπορείς ζήτα να κάνουν πίσω να φύγεις με όπισθεν. Δεν φταίς εσύ που παρκάρουν κλείνοντας το δρόμο, θα τύχουν και πιο πλατιά αυτοκίνητα έμπειρων οδηγών που δεν θα χωράνε.
Αν ο συμπλέκτης δεν πατιέται εύκολα και σε δυσκολεύει, άλλαξε τον το συντομώτερο. Τα πετάλια για να τα αισθάνεσαι πρέπει να οδηγείς με αθλητικά παπούτσια με λεπτό επίπεδο πάτο ...
Σε κάθε περίπτωση είναι ανέντιμο να κάνεις ζημιά και να φεύγεις.
-
Χρόνια πολλά!!
Adriver, ευχαριστώ πολύ για την εμπεριστατωμένη απάντηση!
Αρχικά θα ήθελα να πω, ότι απόρησα και με τον εαυτό μου όταν έφυγα, σκεπτόμενη ότι αποκλείεται να έσπασε από τη στιγμή που η ταχύτητα μου δεν ήταν ούτε 20χλμ εκείνη τη στιγμή και συνέβη μπροστά από μαγαζί γνωστού, οπότε θα μάθαινα. (Εν τέλει, δεν έσπασε)Ο συμπλέκτης είναι αρκετά μαλακός, τουλάχιστον σε σύγκριση με αυτόν της σχολής οδηγών που καταλάβαινα άνετα το σημείο αποσύμπλεξης. Σε ένα μήνα το αυτοκίνητο θα πάει στο συνεργείο έτσι κι αλλιώς, οπότε θα είναι κάτι που θα τονίσω ότι πρέπει να προσεχθεί.
Είναι λίγες οι σχολές οδηγών που μαθαίνουν κι άλλα πέρα από τα ''απαραίτητα'' και όσοι δεν ζούμε σε μεγάλες πόλεις δεν μαθαίνουμε ούτε την αλλαγή λωρίδας.
-
Αντι για κορσα opc δε κοιτας για κανενα αυτοματο; Εχεις οδηγησει opc να δεις ποσο πετρα ειναι ο συμπλεκτης; Επαθα κυριολεκτικά και χωρίς υπερβολή κράμπα στη γάμπα όταν το οδήγησα για πρώτη φορά.
Ενα αυτοματο αυτοκινητο λυνει το 90% των προβληματων που συζητωνται σε αυτο το θεμα. Με το αυτοματο μπορεις να επικεντρωθεις απλα στο να κατευθυνεις το αυτοκινητο στο δρομο και να μη σε αποσπουν πραγματα οπως 'θα μου φυγει πισω στην ανηφορα'.
Μέχρι τώρα έχω αλλάξει κάμποσα χειροκίνητα και 2 αυτόματα αυτοκίνητα, όταν έκανα εναλλαγή από αυτόματο σε χειροκίνητο για κάποιο διάστημα ξενέρωσα τόσο που δεν ήθελα να οδηγάω τον πρωτόγονο λεβιέ και απέφευγα να κυκλοφορώ Και αντικειμενικά με το αυτόματο κάνω λιγότερα λάθη στην οδήγηση στο δρόμο, και είναι λογικό γιατί δεν έχεις να αντιμετωπίζεις μ@λ@κίες τύπου δε μπήκε καλά η ταχύτητα, κατέβασα αντί να ανεβάσω, α κραταει πολυ η διασταυρωση κατσε να αποσυμπλεξω και να βαλω νεκρα μπλαμπλα κουραζομαι μονο που τα σκεφτομαι.
-
Πρωτα απο ολα καλα εκανες και γραφτηκες σε φορουμ αυτοκινητου. Γενικα λειπουν οι φιλες των αυτοκινητων ενω γνωριζω πως υπαρχουν πολλες. Ειστε απαραιτητες και αναγκαιες οπως σε καθε αλλο τομεα.
Πρεπει να μας λετε τις αποψεις σας απο τη δικη σας πλευρα.Τα αυτοκινητα ειναι ενα σουπερ πανακριβο μηχανημα αλλα πωλειται φθηνα λογω του ογκου παραγωγης ( οικονομια κλιμακας) με απειρα εξαρτηματα τα οποια ολα λειτουργουν σε αρμονια μεταξυ τους. Το αυτοκινητο που οδηγεις αν δεν ειχε κανει αποσβεσεις κοστους μεσω της μαζικης παραγωγης θα κοστιζε πανω απο 2 εκ.€!!! Δεστο ετσι για να καταλαβεις!
Ειναι πραγματικα ενα κινητο θαυμα της ευφυιας του ανθρωπου. Ενα παρασημο της ανθρωποτητας και της μηχανικης. Αν αρχιζεις και το ψαχνεις σιγα σιγα και μπεις στα ενδοτερα του θα παθεις σοκ και θα κολλησεις.
Τωρα στο ζητουμενο. Εγω παντα λεω οτι η φραση οσο πατας το γκαζι τοσο σηκωνε τον συμπλεκτη ειναι λαθος. Με αυτον τον τροπο θα μαρσαρεις πολυ, θα σπιναρει το αυτοκινητο και θα εκτοξευεται μπροστα και εσυ θα φοβασαι, απολυτα φυσιολογικο.
Να πατας το γκαζι ως ενα σημειο, μικρο χωρις να ακουγεται πολυ ο κινητηρας. Ελαχιστο δηλαδη, και σιγα σιγα να σηκωνεις τον συμλεκτη προοδευτικα (παντα να εχεις το γκαζι σταθερο με το πολυ απαλο πατημα που ειπαμε) ετσι θα εντοπισεις το σημειο αποσυμπλεξης και σιγα σιγα οσο θα πλησιαζεις σε αυτο (σηκωνοντας προοδευτικα το ποδι απο τον συμπλεκτη) θα τσουλαει το αμαξι.
Μην περιμενεις το αμαξι να τσουλισει οταν φτασει στο σημειο αποσυμπλεξης, αλλα καθως πλησιαζει σε αυτο. Στο σημειο αποσυμπλεξης το αυτοκινητο ξεκινα κανονικα.
Σκεψου το με αντιστροφη μετρηση. Το σημειο αποσυμπλεξης ειναι το (0) τα σημεια που ξεκινα να τσουλαει το αμαξι ειναι τα (-3), (-2), (-1) και στο (0)...αντε γιουργια, ορμας, πεφτεις στον μπροστινο βγαινει αυτος εξω, γνωριζεστε και κανεις νεες γνωριμιες!
(ωραιο πραγμα το αυτοκινητο ε;)Δες τον συμπλεκτη ως ελατηριο το οποιο ειναι συμπιεσμενο και οσο απλωνεται τοσο τσουλαει ταυτοχρονα το αμαξι παντα με σταθερη τη ισχυ. Δηλαδη με σταθερο το γκαζι, ειδαλως η ισχυς πολλαπλασιαζεται και πεταγεσαι μπροστα.
Δες την κυρια με το ασπρο ως τον συμπλεκτη και το θεριο που κρατα ως την ισχυ απο το γκαζι.
-
ίσως το πρόβλημα της ανασφάλειας/αυτοπεποίθησης ξεκινάει από αυτό που είπες...
Απλώς οδηγώντας/μαθαίνοντας μόνη μου (στη σχολή δεν έμαθα τίποτα...
οπότε πολύ πιθανόν να ήταν χρήσιμα μερικά έξτρα μαθήματα σε κάποια άλλη σχολή οδηγών
-
Σε σχολή οδηγών μαθαίνεις οδήγηση, όσο μαθαίνεις μουσική σε ελληνικό σχολείο...
Νέα οδηγός