-
http://www.drive.gr/test-drives/apostol ... oparagogis
Σχεδόν διθυραμβική κριτική!
Οδηγούμε τη νέα BMW 5 Series προπαραγωγής
Λίγο πριν την επίσημη παρουσίαση της 7ης γενιάς της BMW 5 Series έχουμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τρία αυτοκίνητα προπαραγωγής και να δοκιμάσουμε τις δομικές αλλαγές που έχουν γίνει σε πλαίσιο και ανάρτηση
Η Σειρά 5 είναι ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της BMW.
Από το 1972 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, η Σειρά 5 έχει παίξει βασικό ρόλο τόσο στο χτίσιμο της εικόνας της εταιρείας, όσο και στην κερδοφορία της. Κάτω από το ελαφρύ καμουφλάζ, βρίσκεται η 7η γενιά της BMW 5 Series, η οποία είναι εντελώς διαφορετική σε σχέση με την προηγούμενη και θα συνεχίσει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη της βαυαρικής εταιρείας.
Το πραγματικό πρόσωπο της νέας «5άρας», με κωδικό G30, θα αποκαλυφθεί τον Οκτώβριο. Ωστόσο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τρία από τα αυτοκίνητα προπαραγωγής σε μερικούς από τους πιο απαιτητικούς δρόμους της Ουαλίας. Τους ίδιους ακριβώς δρόμους που ο επικεφαλής εξέλιξης του πλαισίου της νέας Σειράς 5, Jos van As, χρησιμοποίησε με την ομάδα του για τις τελικές ρυθμίσεις της ανάρτησης.
Οι προετοιμασίες είναι πυρετώδεις και όχι άδικα. Η νέα «5άρα» αυτή τη φορά έχει να αντιμετωπίσει πολύ δύσκολους αντιπάλους, όπως την νέα Mercedes-Benz E-Class, το Audi A6, την Jaguar XF και γιατί όχι και το νέο Volvo S90. Αν και η BMW κρατάει μέχρι το λανσάρισμα κάποιες κρίσιμες λεπτομέρειες, δέχτηκε να μας δώσει πολλές πληροφορίες για την τεχνολογία της ανάρτησης, που θα είναι άλλωστε ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του νέου μοντέλου. Κι αυτό διότι όχι μόνο είναι εντελώς νέα, αλλά και έτσι ρυθμισμένη ώστε να δίνει στη νέα 5άρα ένα πρωτόγνωρο εύρος δυνατοτήτων. Όπως λέει ο ο As «από τη μία πλευρά, καταφέραμε να την κάνουμε πολύ πιο άμεση σε αντιδράσεις και με εκπληκτική ευελιξία. Ταυτόχρονα όμως είναι πολύ πιο άνετη και ραφιναρισμένη στην κύλιση».
Όσον αφορά τις διαστάσεις η νέα Σειρά 5 έχει μεγαλώσει, αν και ανεπαίσθητα. Η αύξηση του μήκους, του πλάτους και του ύψους είναι οριακή και εξυπηρετούν κυρίως την βελτίωση του χώρου των πίσω επιβατών. Όπως και πριν η BMW θα διαθέτει δύο μεταξόνια, με το μακρύτερο όμως αποκλειστικά για την Κινεζική αγορά. Αυτό το απαλό καμουφλάζ μόλις που κρύβει ένα αυτοκίνητο με τις ίδιες βασικές αναλογίες της προηγούμενης γενιάς. Αλλά αν και η γενική εμφάνιση μπορεί να χαρακτηριστείς ως «εξελικτική» υπάρχουν σχεδιαστικά στοιχεία που μπορούν να χαρακτηριστούν ως επαναστατικά.
Στοιχείο-κλειδί είναι το πλαίσιο που προέρχεται από την Σειρά 7. Γνωστό ως CLAR, από τη συγχώνευση των λέξεων cluster και architecture, ενσωματώνει πολύ περισσότερο αλουμίνιο από το πλαίσιο της προηγούμενης F10. Αν και δεν χρησιμοποιεί το πολύ πιο ακριβό ανθρακόνημα, όπως η «7άρα», η BMW ισχυρίζεται ότι το νέο πλαίσιο καθώς και άλλα ελαφρύτερα υλικά, όπως για παράδειγμα ελαφρύτερη καλωδίωση, έχουν μειώσει το βάρος κατά 100 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ανάλογα βέβαια και με την έκδοση. Το πλαίσιο CLAR επίσης δίνει στη νέα 5άρα πολύ μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία, που είναι ένα δομικό στοιχείο για τη νέα φιλοσοφία της ανάρτησης.
Να σημειώσουμε εδώ ότι αυτή η νέα φιλοσοφία στο στήσιμο της ανάρτησης θα έχει έντονη επίδραση και στην επόμενη γενιά της Σειράς 3. Ανάμεσα στα άλλα περιλαμβάνει την υιοθέτηση ενός πλήρως ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης, τόσο στα πισωκίνητα όσο και στα τετρακίνητα μοντέλα. Υπάρχουν επίσης εντελώς ανασχεδιασμένες βάσεις στο σύστημα διεύθυνσης, οι οποίες –ισχυρίζονται οι μηχανικοί της BMW- θα ενισχύσουν την ακαμψία της κρεμαγιέρας και επομένως θα παρέχουν αυξημένη αίσθηση και πληροφόρηση στον οδηγό.
Το νέο τιμόνι πάει πακέτο με μία εντελώς ανασχεδιασμένη εμπρός ανάρτηση από διπλά ψαλίδια, η οποία κάνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου για μείωση της μη αναρτώμενης μάζας. Εξαιτίας του νέου σχεδιασμού και του γεγονότος ότι οι κάτω βραχίονες έχουν απαλλαγεί σε μεγάλο βαθμό από τη διαχείριση των πλευρικών δυνάμεων, η BMW ισχυρίζεται ότι η αίσθηση είναι πολύ πιο συμπαγής και σπορ. Ταυτόχρονα το νέο set-up θεωρητικά ελέγχει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τις κινήσεις των τροχών και προσφέρει πιο ραφιναρισμένη επαφή με τις ανωμαλίες του δρόμου.
Για πρώτη φορά η BMW θα προσφέρει τετρακίνητη έκδοση της Σειράς 5 σε συνδυασμό με σπορ ανάρτηση που θα κάθεται 10 mm πιο κοντά στην επιφάνεια του δρόμου. Θα υπάρχει επίσης και συνδυασμός τετρακίνησης με ενεργητική τετραδιεύθυνση.
Οδηγήσαμε τρία πρωτότυπα, με διαφορετική ρύθμιση της ανάρτησης το καθένα και βέβαια διαφορετικούς κινητήρες. Υπήρχε η πισωκίνητη 530i sDrive με το 2λιτρο τούρμπο κινητήρα και τη βασική ανάρτηση. Υπήρχε ακόμα η 540i sDrive με τον 3λιτρο τούρμπο βενζίνης, ενεργητική ανάρτηση και τετραδιεύθυνση. Τέλος είχαμε στη διάθεσή μας και την 530d xDrive, με συμβατική σπορ ανάρτηση και τετρακίνηση. Να πούμε εδώ πως και τα τρία αυτοκίνητα, αν και βρίσκονταν προς το τέλος της εξέλιξης, ωστόσο τους έλειπαν οι τελικές πινελιές και δεν θα ήταν δίκαιο να κριθούν με αυστηρό τρόπο.
Αυτό όμως που γίνεται αμέσως ξεκάθαρο είναι η πρόοδος που έχει γίνει σε ορισμένους κρίσιμους τομείς. Οι αλλαγές στην ανάρτηση είναι ξεκάθαρο πως έχουν πιάσει τόπο όσον αφορά στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Τώρα είναι ένα πολύ πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Το κυριότερο είναι πως το εύρος των δυνατοτήτων του – με τις κατάλληλες επιλογές – είναι παραπάνω από εντυπωσιακό.
Είχαμε επίσης την ευκαιρία να δοκιμάσουμε πολλές διαφορετικές ρυθμίσεις του συστήματος διεύθυνσης. Το να πετύχεις το σωστό συμβιβασμό ανάμεσα στην άνεση και την αμεσότητα, για την οποία έχουν υμνηθεί πολλές προηγούμενες γενιές της Σειράς 5 (αλλά όχι η τελευταία...) είναι μια από τις μεγαλύτερες δυσκολίες. Γι αυτό το λόγο υιοθετήθηκε και το πλήρως ηλεκτρικό σύστημα. Διότι με αυτό οι μηχανικοί εξέλιξης είχαν την ευκαιρία να διανύσουν χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμάζοντας ένα τεράστιο αριθμό ρυθμίσεων προκειμένου να πετύχουν τον κατάλληλο συνδυασμό.
Το νέο σύστημα διεύθυνσης λοιπόν, που ρυθμίζεται βάσει ταχύτητας, είναι σαφώς καλύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς. Έχει πιο γεμάτη αίσθηση γύρω από την ευθεία, πιο σωστό βάρος, ειδικά στην πρώτη τιμονιά, ενώ δεν σου περνάει αχρείαστο «θόρυβο» από τις διάφορες ανωμαλίες του δρόμου. Πρόκειται για ένα κορυφαίο τιμόνι που δίνει στη νέα Σειρά 5 την ακρίβεια, την αίσθηση και την κατευθυντικότητα που έλειπαν. Αυτό που μας εντυπωσίασε εξίσου ήταν η ηρεμία του και η ευκολία στη χρήση.
Η νέα 5άρα συνολικά σου δίνει μια υπέροχη αίσθηση ισορροπίας και ρευστότητας. Η ακρίβεια και η ακαμψία του πλαισίου δίνουν στον οδηγό μια πολύτιμη αίσθηση ασφάλειας, ακόμα κι όταν οδηγεί κοντά στο όριο. Στον επαρχιακό μπορείς να πηγαίνεις αέρα έχοντας εμπιστοσύνη ότι δεν θα έχεις αναπηδήσεις ακόμα και σε έντονες ανωμαλίες και ακουμπώντας πάνω στο τεράστιο περιθώριο πρόσφυσης που γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι διαθέτει.
Το πλαίσιο αντιδρά άμεσα στις εντολές και την ίδια στιγμή η πληροφόρηση που σου δίνει είναι ακριβής και συνεχής. Η νέα γενιά αμορτισέρ με εξελιγμένες βαλβίδες και νέο λογισμικό, επίσης εξασφαλίζουν ότι οι τροχοί βρίσκονται στην ενδεδειγμένη γωνία σε σχέση με το δρόμο. Να σημειώσουμε ότι τα εν λόγω αμορτισέρ τοποθετούνται και στη βασική ανάρτηση.
Στα τετρακίνητα μοντέλα η ροπή πηγαίνει σε μεγαλύτερο ποσοστό στον πίσω άξονα, δίνοντας μια πιο σπορ αίσθηση, την ίδια στιγμή που εκ των πραγμάτων σου παρέχει μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας, ειδικά στο βρεγμένο. Ο συνδυασμός τετρακίνησης με τετραδιεύθυνση προσφέρουν ένα υπέροχο μείγμα αμεσότητας με εξαιρετική πρόσφυση. Πραγματικά η συγκεκριμένη 5άρα ήταν απίστευτα εντυπωσιακή με γνήσια σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά
Υπάρχουν προσθήκες και στα οδηγικά προγράμματα. Η νέα Σειρά 5 έχει πλεόν και την λειτουργία Sport Individual που επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίσει στα μέτρα του τιμόνι, κινητήρα και ανάρτηση. Υπάρχει επίσης και το πρόγραμμα Adaptive που προσαρμόζεται στο στυλ οδήγησης του εκάστοτε οδηγού.
Και πως είναι από πλευράς άνεσης; Χωρίς επιφύλαξη η καλύτερη 5άρα που έχει γίνει. Περνάει πάνω από οποιοδήποτε οδόστρωμα με έναν τρόπο μακράν πιο ελεγχόμενο και στρωτό από την προηγούμενη. Κι αυτό σε οποιαδήποτε ταχύτητα και με οποιοδήποτε τύπο ανωμαλίας, είτε στην πόλη είτε εκτός. Η ποιότητα κύλισης επίσης είναι εξαιρετική. Ο θόρυβος από τα ελαστικά ακούγεται ελάχιστα, πράγμα που σημαίνει ότι τα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο θα είναι σχεδόν απολαυστικά.
Είναι βέβαια πολύ νωρίς να βγάλουμε ένα ολοκληρωμένο συμπέρασμα. Το σίγουρο είναι ότι από πλευράς δυναμικών χαρακτηριστικών η BMW πέτυχε να ανεβάσει έναν ήδη τοποθετημένο ψηλά πήχη. Αν και μεγαλύτερη σε διαστάσεις η νέα Σειρά 5 θα είναι ελαφρύτερη. Επίσης χάρη στο νέο πλαίσιο και την ανασχεδιασμένη ανάρτηση θα επανακτήσει αυτή τη χαμένη κοφτερή απόκριση και μάλιστα με εμφατικό τρόπο. Την ίδια στιγμή φαίνεται ότι η άνεση και η ποιότητα στην κύλιση θα είναι επίσης σε υψηλότερο επίπεδο, αυξάνοντας εντυπωσιακά το εύρος δυνατοτήτων του νέου μοντέλου. Μένει να δούμε αν το τελικό αποτέλεσμα θα είναι τέτοιο που να τοποθετήσει εκ νέου τη νέα 5 Series στην κορυφή μιας πολύ απαιτητικής κατηγορίας.
-
http://www.drive.gr/test-drives/apostol ... oparagogis
Σχεδόν διθυραμβική κριτική!
Οδηγούμε τη νέα BMW 5 Series προπαραγωγής
Λίγο πριν την επίσημη παρουσίαση της 7ης γενιάς της BMW 5 Series έχουμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τρία αυτοκίνητα προπαραγωγής και να δοκιμάσουμε τις δομικές αλλαγές που έχουν γίνει σε πλαίσιο και ανάρτηση
Η Σειρά 5 είναι ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της BMW.
Από το 1972 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, η Σειρά 5 έχει παίξει βασικό ρόλο τόσο στο χτίσιμο της εικόνας της εταιρείας, όσο και στην κερδοφορία της. Κάτω από το ελαφρύ καμουφλάζ, βρίσκεται η 7η γενιά της BMW 5 Series, η οποία είναι εντελώς διαφορετική σε σχέση με την προηγούμενη και θα συνεχίσει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη της βαυαρικής εταιρείας.
Το πραγματικό πρόσωπο της νέας «5άρας», με κωδικό G30, θα αποκαλυφθεί τον Οκτώβριο. Ωστόσο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τρία από τα αυτοκίνητα προπαραγωγής σε μερικούς από τους πιο απαιτητικούς δρόμους της Ουαλίας. Τους ίδιους ακριβώς δρόμους που ο επικεφαλής εξέλιξης του πλαισίου της νέας Σειράς 5, Jos van As, χρησιμοποίησε με την ομάδα του για τις τελικές ρυθμίσεις της ανάρτησης.
Οι προετοιμασίες είναι πυρετώδεις και όχι άδικα. Η νέα «5άρα» αυτή τη φορά έχει να αντιμετωπίσει πολύ δύσκολους αντιπάλους, όπως την νέα Mercedes-Benz E-Class, το Audi A6, την Jaguar XF και γιατί όχι και το νέο Volvo S90. Αν και η BMW κρατάει μέχρι το λανσάρισμα κάποιες κρίσιμες λεπτομέρειες, δέχτηκε να μας δώσει πολλές πληροφορίες για την τεχνολογία της ανάρτησης, που θα είναι άλλωστε ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του νέου μοντέλου. Κι αυτό διότι όχι μόνο είναι εντελώς νέα, αλλά και έτσι ρυθμισμένη ώστε να δίνει στη νέα 5άρα ένα πρωτόγνωρο εύρος δυνατοτήτων. Όπως λέει ο ο As «από τη μία πλευρά, καταφέραμε να την κάνουμε πολύ πιο άμεση σε αντιδράσεις και με εκπληκτική ευελιξία. Ταυτόχρονα όμως είναι πολύ πιο άνετη και ραφιναρισμένη στην κύλιση».
Όσον αφορά τις διαστάσεις η νέα Σειρά 5 έχει μεγαλώσει, αν και ανεπαίσθητα. Η αύξηση του μήκους, του πλάτους και του ύψους είναι οριακή και εξυπηρετούν κυρίως την βελτίωση του χώρου των πίσω επιβατών. Όπως και πριν η BMW θα διαθέτει δύο μεταξόνια, με το μακρύτερο όμως αποκλειστικά για την Κινεζική αγορά. Αυτό το απαλό καμουφλάζ μόλις που κρύβει ένα αυτοκίνητο με τις ίδιες βασικές αναλογίες της προηγούμενης γενιάς. Αλλά αν και η γενική εμφάνιση μπορεί να χαρακτηριστείς ως «εξελικτική» υπάρχουν σχεδιαστικά στοιχεία που μπορούν να χαρακτηριστούν ως επαναστατικά.
Στοιχείο-κλειδί είναι το πλαίσιο που προέρχεται από την Σειρά 7. Γνωστό ως CLAR, από τη συγχώνευση των λέξεων cluster και architecture, ενσωματώνει πολύ περισσότερο αλουμίνιο από το πλαίσιο της προηγούμενης F10. Αν και δεν χρησιμοποιεί το πολύ πιο ακριβό ανθρακόνημα, όπως η «7άρα», η BMW ισχυρίζεται ότι το νέο πλαίσιο καθώς και άλλα ελαφρύτερα υλικά, όπως για παράδειγμα ελαφρύτερη καλωδίωση, έχουν μειώσει το βάρος κατά 100 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ανάλογα βέβαια και με την έκδοση. Το πλαίσιο CLAR επίσης δίνει στη νέα 5άρα πολύ μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία, που είναι ένα δομικό στοιχείο για τη νέα φιλοσοφία της ανάρτησης.
Να σημειώσουμε εδώ ότι αυτή η νέα φιλοσοφία στο στήσιμο της ανάρτησης θα έχει έντονη επίδραση και στην επόμενη γενιά της Σειράς 3. Ανάμεσα στα άλλα περιλαμβάνει την υιοθέτηση ενός πλήρως ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης, τόσο στα πισωκίνητα όσο και στα τετρακίνητα μοντέλα. Υπάρχουν επίσης εντελώς ανασχεδιασμένες βάσεις στο σύστημα διεύθυνσης, οι οποίες –ισχυρίζονται οι μηχανικοί της BMW- θα ενισχύσουν την ακαμψία της κρεμαγιέρας και επομένως θα παρέχουν αυξημένη αίσθηση και πληροφόρηση στον οδηγό.
Το νέο τιμόνι πάει πακέτο με μία εντελώς ανασχεδιασμένη εμπρός ανάρτηση από διπλά ψαλίδια, η οποία κάνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου για μείωση της μη αναρτώμενης μάζας. Εξαιτίας του νέου σχεδιασμού και του γεγονότος ότι οι κάτω βραχίονες έχουν απαλλαγεί σε μεγάλο βαθμό από τη διαχείριση των πλευρικών δυνάμεων, η BMW ισχυρίζεται ότι η αίσθηση είναι πολύ πιο συμπαγής και σπορ. Ταυτόχρονα το νέο set-up θεωρητικά ελέγχει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τις κινήσεις των τροχών και προσφέρει πιο ραφιναρισμένη επαφή με τις ανωμαλίες του δρόμου.
Για πρώτη φορά η BMW θα προσφέρει τετρακίνητη έκδοση της Σειράς 5 σε συνδυασμό με σπορ ανάρτηση που θα κάθεται 10 mm πιο κοντά στην επιφάνεια του δρόμου. Θα υπάρχει επίσης και συνδυασμός τετρακίνησης με ενεργητική τετραδιεύθυνση.
Οδηγήσαμε τρία πρωτότυπα, με διαφορετική ρύθμιση της ανάρτησης το καθένα και βέβαια διαφορετικούς κινητήρες. Υπήρχε η πισωκίνητη 530i sDrive με το 2λιτρο τούρμπο κινητήρα και τη βασική ανάρτηση. Υπήρχε ακόμα η 540i sDrive με τον 3λιτρο τούρμπο βενζίνης, ενεργητική ανάρτηση και τετραδιεύθυνση. Τέλος είχαμε στη διάθεσή μας και την 530d xDrive, με συμβατική σπορ ανάρτηση και τετρακίνηση. Να πούμε εδώ πως και τα τρία αυτοκίνητα, αν και βρίσκονταν προς το τέλος της εξέλιξης, ωστόσο τους έλειπαν οι τελικές πινελιές και δεν θα ήταν δίκαιο να κριθούν με αυστηρό τρόπο.
Αυτό όμως που γίνεται αμέσως ξεκάθαρο είναι η πρόοδος που έχει γίνει σε ορισμένους κρίσιμους τομείς. Οι αλλαγές στην ανάρτηση είναι ξεκάθαρο πως έχουν πιάσει τόπο όσον αφορά στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Τώρα είναι ένα πολύ πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Το κυριότερο είναι πως το εύρος των δυνατοτήτων του – με τις κατάλληλες επιλογές – είναι παραπάνω από εντυπωσιακό.
Είχαμε επίσης την ευκαιρία να δοκιμάσουμε πολλές διαφορετικές ρυθμίσεις του συστήματος διεύθυνσης. Το να πετύχεις το σωστό συμβιβασμό ανάμεσα στην άνεση και την αμεσότητα, για την οποία έχουν υμνηθεί πολλές προηγούμενες γενιές της Σειράς 5 (αλλά όχι η τελευταία...) είναι μια από τις μεγαλύτερες δυσκολίες. Γι αυτό το λόγο υιοθετήθηκε και το πλήρως ηλεκτρικό σύστημα. Διότι με αυτό οι μηχανικοί εξέλιξης είχαν την ευκαιρία να διανύσουν χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμάζοντας ένα τεράστιο αριθμό ρυθμίσεων προκειμένου να πετύχουν τον κατάλληλο συνδυασμό.
Το νέο σύστημα διεύθυνσης λοιπόν, που ρυθμίζεται βάσει ταχύτητας, είναι σαφώς καλύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς. Έχει πιο γεμάτη αίσθηση γύρω από την ευθεία, πιο σωστό βάρος, ειδικά στην πρώτη τιμονιά, ενώ δεν σου περνάει αχρείαστο «θόρυβο» από τις διάφορες ανωμαλίες του δρόμου. Πρόκειται για ένα κορυφαίο τιμόνι που δίνει στη νέα Σειρά 5 την ακρίβεια, την αίσθηση και την κατευθυντικότητα που έλειπαν. Αυτό που μας εντυπωσίασε εξίσου ήταν η ηρεμία του και η ευκολία στη χρήση.
Η νέα 5άρα συνολικά σου δίνει μια υπέροχη αίσθηση ισορροπίας και ρευστότητας. Η ακρίβεια και η ακαμψία του πλαισίου δίνουν στον οδηγό μια πολύτιμη αίσθηση ασφάλειας, ακόμα κι όταν οδηγεί κοντά στο όριο. Στον επαρχιακό μπορείς να πηγαίνεις αέρα έχοντας εμπιστοσύνη ότι δεν θα έχεις αναπηδήσεις ακόμα και σε έντονες ανωμαλίες και ακουμπώντας πάνω στο τεράστιο περιθώριο πρόσφυσης που γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι διαθέτει.
Το πλαίσιο αντιδρά άμεσα στις εντολές και την ίδια στιγμή η πληροφόρηση που σου δίνει είναι ακριβής και συνεχής. Η νέα γενιά αμορτισέρ με εξελιγμένες βαλβίδες και νέο λογισμικό, επίσης εξασφαλίζουν ότι οι τροχοί βρίσκονται στην ενδεδειγμένη γωνία σε σχέση με το δρόμο. Να σημειώσουμε ότι τα εν λόγω αμορτισέρ τοποθετούνται και στη βασική ανάρτηση.
Στα τετρακίνητα μοντέλα η ροπή πηγαίνει σε μεγαλύτερο ποσοστό στον πίσω άξονα, δίνοντας μια πιο σπορ αίσθηση, την ίδια στιγμή που εκ των πραγμάτων σου παρέχει μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας, ειδικά στο βρεγμένο. Ο συνδυασμός τετρακίνησης με τετραδιεύθυνση προσφέρουν ένα υπέροχο μείγμα αμεσότητας με εξαιρετική πρόσφυση. Πραγματικά η συγκεκριμένη 5άρα ήταν απίστευτα εντυπωσιακή με γνήσια σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά
Υπάρχουν προσθήκες και στα οδηγικά προγράμματα. Η νέα Σειρά 5 έχει πλεόν και την λειτουργία Sport Individual που επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίσει στα μέτρα του τιμόνι, κινητήρα και ανάρτηση. Υπάρχει επίσης και το πρόγραμμα Adaptive που προσαρμόζεται στο στυλ οδήγησης του εκάστοτε οδηγού.
Και πως είναι από πλευράς άνεσης; Χωρίς επιφύλαξη η καλύτερη 5άρα που έχει γίνει. Περνάει πάνω από οποιοδήποτε οδόστρωμα με έναν τρόπο μακράν πιο ελεγχόμενο και στρωτό από την προηγούμενη. Κι αυτό σε οποιαδήποτε ταχύτητα και με οποιοδήποτε τύπο ανωμαλίας, είτε στην πόλη είτε εκτός. Η ποιότητα κύλισης επίσης είναι εξαιρετική. Ο θόρυβος από τα ελαστικά ακούγεται ελάχιστα, πράγμα που σημαίνει ότι τα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο θα είναι σχεδόν απολαυστικά.
Είναι βέβαια πολύ νωρίς να βγάλουμε ένα ολοκληρωμένο συμπέρασμα. Το σίγουρο είναι ότι από πλευράς δυναμικών χαρακτηριστικών η BMW πέτυχε να ανεβάσει έναν ήδη τοποθετημένο ψηλά πήχη. Αν και μεγαλύτερη σε διαστάσεις η νέα Σειρά 5 θα είναι ελαφρύτερη. Επίσης χάρη στο νέο πλαίσιο και την ανασχεδιασμένη ανάρτηση θα επανακτήσει αυτή τη χαμένη κοφτερή απόκριση και μάλιστα με εμφατικό τρόπο. Την ίδια στιγμή φαίνεται ότι η άνεση και η ποιότητα στην κύλιση θα είναι επίσης σε υψηλότερο επίπεδο, αυξάνοντας εντυπωσιακά το εύρος δυνατοτήτων του νέου μοντέλου. Μένει να δούμε αν το τελικό αποτέλεσμα θα είναι τέτοιο που να τοποθετήσει εκ νέου τη νέα 5 Series στην κορυφή μιας πολύ απαιτητικής κατηγορίας.
-
Πάλι θα θέσει τον πήχη της κατηγορίας και μάλιστα σε πολύ υψηλό επίπεδο!
-
Ελπιζω να ειναι οσο ομορφη ειναι και η προκατοχος Το αρθρο ειναι πολλα υποσχομενο στα τεχνικα
-
Λεπτομέρειες εδώ
-
Μουν@ρος , αλλά είπαμε no money no party και εδώ μιλάμε για πολλά money.
-
Εχω κολλημα με τη 5αρα απο γενια σε γενια μου φαινεται. Στην e60 λιγο το χασανε αλλα ακομα και αυτη με τα χρονια δειχνει πως καλοκρατιεται!
-
Συμφωνώ ότι το χάσανε λίγο με την e60 (ενώ η e39 ήταν κορυφαία σχεδίαση για την εποχή) αλλά σήμερα είναι ΟΚ και η F10 βελτίωσε πολύ την κατάσταση. Η αγαπημένη μου σειρά της BMW είναι η 5αρα.
-
Πολύ ωραίο αμάξι με εξαίρεση τα πίσω φώτα.
Κάτι δε μου αρέσει, ίσως είναι πιο μεγάλα από ότι θα ήθελα....
Επιφυλάσσομαι να το δω και από κοντά -
H νέα 5άρα δανείζεται σχεδιαστική στοιχεία από την μεγαλύτερη Σειρά 7, όμως τεχνολογικά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τη ναυαρχίδα της βαυαρικής μάρκας. Είναι έως 100 kg ελαφρύτερη από το μοντέλο που αντικαθιστά, αν και έχει μεγαλώσει ελαφρά σε διαστάσεις (+3,6 cm σε μήκος, στα 4,93 m). Ομοίως αυξήθηκε και ο χώρος αποσκευών, στα 530 lt. Οπτικά δείχνει πιο αιχμηρή χάρη στο εμπρός μέρος, με τη φαρδιά μάσκα (με περίγραμμα χρωμίου) και τα λεπτά ρυθμιζόμενα LED φώτα. Ο προφυλακτήρας με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα αποτελεί μέρος του πακέτο M Sport, όπως και οι αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών.
Γνώριμη εικόνα και στο εσωτερικό, με τη φαρδιά κεντρική κονσόλα να φιλοξενεί στο πάνω μέρος της την μεγάλη οθόνη 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Ο έλεγχος των λειτουργιών γίνεται όχι μόνο μέσω του περιστροφικού διακόπτη αλλά με νεύματα ή φωνητικές εντολές. Η εικόνα συμπληρώνεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις αναλογικές ενδείξεις και το όμορφο τριάκτινο τιμόνι, επίσης μέρος του πακέτου M. Τα δερμάτινα καθίσματα έχουν όχι ένα ή δύο, αλλά οκτώ (!) προγράμματα μασάζ. Η έβδομη γενιά της BMW 5 εφοδιάζεται με λειτουργία ημι-αυτόνομης οδήγησης αλλά και τη λειτουργία «Remote 3D View», η οποία επιτρέπει στον κάτοχό της να έχει συνεχή επαφή μέσω του κινητού τηλεφώνου.
Στο πνεύμα του downsizing, η Σειρά 5 κάνει χρήση 4κύλινδρων κινητήρων, διαθέσιμοι κατά το λανσάρισμα του αυτοκινήτου, το Φεβρουάριο του 2017. Ο 2λιτρος βενζίνης αποδίδει στην 252 ίππους στην 530i και μέγιστη ροπή 35,7 kgm (1.450 – 4.800 rpm), ενώ βοηθά το μεγάλο sedan να φθάσει τα 100 km/h σε 6,2 sec. Η μέση κατανάλωση είναι 5,4 lt/100 km και οι εκπομπές ρύπων 126 g/km. Η έκδοση 520d εφοδιάζεται με τον diesel των 1.995 cc και των 190 PS (40,8 kgm ροπής στις 1.750 – 2.500 rpm). Τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 7,7 sec, ενώ η μέση κατανάλωση είναι 4,1 lt/100 km (108 g/km).
Οι πιο ισχυρές εκδόσεις με 6κύλινδρα σύνολα χωρητικότητας 3.000 cc είναι η 540i με καύσιμο τη βενζίνη και 340 ίππους και η 530d με πετρέλαιο και 265 ίππους. Η πρώτη χρειάζεται 5,1 sec για το 0-100 και η δεύτερη 5,7 sec. Όλοι οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με την τετρακίνηση xDrive.
Τον Μάρτιο θα προστεθούν και άλλες εκδόσεις, όπως η plug-in υβριδική 530e iPerformance με 2λιτρο βενζίνης και ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδουν συνδυαστικά 252 ίππους. Θα εμφανίζει ηλεκτρική αυτονομία 45 km και μεικτή κατανάλωση 2 lt/100 km. Το μοντέλο επιδόσεων θα είναι η M550i xDrive με τον οκτακύλινδρο 4.4 βενζίνης που έχει μέγιστη ισχύ 462 ίππους.*
-
Ωραία και αναμενόμενα ομορφότερη από την αντίπαλη Ε, αλλά δεν θεωρώ και μεγάλη έμπνευση να φτιάξουν μια μικρότερη 7αρα...
-
Είπαμε εταιρική ταυτότητα αλλα πλέον η μια bmw ξεχωρίζει απο την άλλη μόνο με μεζουρα.
-
Οδηγoύμε τη νέα BMW 530d
Η 7η γενιά της Σειράς 5 μαθαίνει από τα λάθη της προηγούμενης και επανακάμπτει στη θέση της κορυφαίας οδηγικά πολυτελούς μπερλίνας
Στο δικό μου μυαλό το μοντέλο που είναι συνυφασμένο περισσότερο με τη μάρκα BMW είναι η «3άρα». Όχι όμως και στο μυαλό της πλειονότητας των ανθρώπων, οι οποίοι κατά 58% σκέφτονται ως πρώτη επιλογή τη Σειρά 5.
Δεν το ήξερα και ομολογώ εντυπωσιάστηκα. Το ήξερε όμως η BMW και με αυτό στο μυαλό εξέλιξε την 7η γενιά της Σειράς 5, αυτή που οι ειδικοί ονομάζουν G30 και όλος ο υπόλοιπος, φυσιολογικός κόσμος απλώς «5άρα».
Η Σειρά 5 λοιπόν είναι για την BMW ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους και πιθανότατα το αυτοκίνητο που φέρνει τα περισσότερα λεφτά. Διότι από το το 1972 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, η Σειρά 5 έχει παίξει βασικό ρόλο τόσο στο χτίσιμο της εικόνας της εταιρείας, όσο και στην κερδοφορία της, με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τα 7.900.000 κομμάτια.
Αυτή τη φορά η BMW είχε να αντιμετωπίσει πολύ δύσκολους αντιπάλους. Αφενός πραγματικούς, όπως την νέα Mercedes-Benz E-Class, το Audi A6, την Jaguar XF και γιατί όχι και το νέο Volvo S90. Αφετέρου και πιο άυλους αλλά εξίσου επικίνδυνους, όπως τη γκρίνια που υπέβοσκε καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής της προηγούμενης γενιάς, ότι ήταν υπερβολικά άνευρη οδηγικά, υπερβολικά μαλακή, με άλλα λόγια δεν είχε το ταμπεραμέντο που περιμένει κανείς από μια BMW, ακόμα και από μια πολυτελή μπερλίνα, όπως η Σειρά 5.
Δύσκολη δουλειά να συνδυάσεις την άνεση που περιμένεις από ένα τέτοιο μοντέλο, με την σπορτίφ διάθεση που περιμένεις από τη συγκεκριμένη μάρκα. Αλλά η πρώτη επαφή που είχαμε με τη νέα Σειρά 5, στην επίσημη παρουσίασή της, στην Πορτογαλία, μας ξεδιάλυνε αρκετές απορίες. Με πρώτη, αν είναι πιο ενδιαφέρουσα οπτικά. Ξεκάθαρα ναι. Η νέα «5άρα» είναι μακράν η πιο ενδιαφέρουσα σχεδιαστικά από την εποχή της 5ης γενιάς. Δείχνει πιο αθλητική, έχει πιο επιθετική στάση ακόμα και σε ακινησία, δείχνει πιο μακριά αν και είναι ελάχιστα,σε σχέση με την προηγούμενη.
Για την ακρίβεια είναι 3,6 cm μακρύτερη (με συνολικό μήκος 4.935 mm), ελάχιστα πιο φαρδιά (κατά 6mm,) και ανεπαίσθητα ψηλότερη, μόλις κατά 2mm. Το μεταξόνιό της φτάνει πλέον τα 2.975 mm μεγαλύτερο κατά 7 mm σε σχέση με αυτό της απερχόμενης. Παρόλα αυτά ο συνολικός σχεδιασμός της είναι σαφώς πιο ελκυστικός, με σωστή δόση εκλέπτυνσης και εντυπωσιασμού και καλύτερες αναλογίες. Στοιχείο-κλειδί είναι το πλαίσιο που προέρχεται από την Σειρά 7. Γνωστό ως CLAR, από τη συγχώνευση των λέξεων cluster και architecture, ενσωματώνει πολύ περισσότερο αλουμίνιο από το πλαίσιο της προηγούμενης F10. Αν και δεν χρησιμοποιεί το πολύ πιο ακριβό ανθρακόνημα, όπως η «7άρα», η BMW ισχυρίζεται ότι το νέο πλαίσιο καθώς και άλλα ελαφρύτερα υλικά, όπως για παράδειγμα ελαφρύτερη καλωδίωση, έχουν μειώσει το βάρος κατά 100 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ανάλογα βέβαια και με την έκδοση. Το πλαίσιο CLAR επίσης δίνει στη νέα 5άρα πολύ μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία, που είναι ένα δομικό στοιχείο για τη νέα φιλοσοφία της ανάρτησης.
Πριν πάμε ωστόσο στην ανάρτηση, να σταθούμε για λίγο στο εσωτερικό. Η αλήθεια είναι πως μπορούμε να σταθούμε και για πολύ, μιας και πρόκειται για ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα μοντέρνας σχεδίασης με έμφαση στην τεχνολογική αρτιότητα και την αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής. Σχεδιαστικά κατ’ αρχήν είναι σαφώς πιο ανάλαφρο από αυτό της προηγούμενης. Η κεντρική οθόνη των 10,25” «αιωρείται» στο κέντρο της κονσόλας, η οποία πλέον έχει πολύ πιο χαμηλή γραμμή και για αυτό δείχνει πιο μοντέρνα. Η οριζόντια διαστρωμάτωση με διαφορετικά υλικά, συνεχίζεται και στις εμπρός πόρτες, δίνοντας την εντύπωση ότι το εσωτερικό αγκαλιάζει τους επιβάτες του. Και φυσικά, κατά την πάγια συνήθεια της BMW όλο το ταμπλό είναι προσανατολισμένο προς τον οδηγό.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι κορυφαίας ποιότητας. Να πούμε βέβαια εδώ πως τα αυτοκίνητα της δοκιμής ήταν επίσης τα κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού, αλλά αυτό δεν αδυνατίζει την προσλαμβανόμενη εικόνα. Μπορεί οι βασικές εκδόσεις να μην έχουν τόση ποσότητα δέρματος και αλουμινίου ή ξύλου, αλλά τα πλαστικά μέρη είναι ούτως ή άλλως κορυφαία και η συναρμογή δεν επιδέχεται κριτικής. Το ίδιο ισχύει και με τη θέση οδήγησης. Δεν θα μείνω στα καθίσματα, που στην περίπτωσή μας ήταν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, με δυνατότητα επέκτασης του εδράνου, ρύθμισης της πλευρικής στήριξης και…μασάζ. Δομικά η θέση οδήγησης είναι όσο πρέπει χαμηλή για να «φοράς» το αυτοκίνητο και ταυτόχρονα σου παρέχει ικανοποιητική περιφερειακή ορατότητα.
Αλλά αυτό που σε ικανοποιεί περισσότερο είναι αυτός ο τεχνολογικός κυκεώνας που σου προσφέρεται με ένα εύληπτο τρόπο. Για πρώτη φορά η κεντρική οθόνη ελέγχεται και με την αφή. Καιρός ήταν. Επίσης το σύστημα πολυμέσων είναι πολύ πιο απλοποιημένο με βασικά «παράθυρα» που ελέγχουν το σύστημα πλοήγησης, τα πολυμέσα και το τηλέφωνο Υπάρχει και το κλασικό περιστροφικό όργανο του i-Drive με τα κουμπιά του μενού να το περιστοιχίζουν, αλλά μάλλον είναι εκεί για την τιμή των όπλων.Διότι κατά τα άλλα μπορείς να ελέγχεις τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, με την αφή, με χειρονομίες αλλά και φωνητικά και μάλιστα όχι με τυποποιημένες «ξύλινες» εκφράσεις αλλά με καθημερινή γλώσσα. Οι δυνατότητες παραγγελίας στοιχείων εξοπλισμού είναι σχεδόν ατελείωτες. Ιδιαίτερη βαρύτητα ωστόσο έχει δοθεί στη συνδεσιμότητα και στην «ημιαυτόνομη» οδήγηση.
Η νέα «5άρα» μπορεί να στρίψει μόνη της ακολουθώντας τη διαγράμμιση του δρόμου, ή προπορευόμενο όχημα, με ταχύτητα μέχρι 210 km/h. Μπορεί να αλλάξει λωρίδα μόνη της, ανάλογα με το φλας που ενεργοποιείς, διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, σταματάει και ξεκινάει στην κίνηση μόνη της και καταλαβαίνει πότε να ενεργοποιήσει το start stop. Δεν θα σου σβήσει δηλαδή σε ένα στενό ή στην είσοδο μιας πλατείας. Απλώς όλα αυτά γίνονται με την προϋπόθεση ότι διατηρείς τον έλεγχο, δηλαδή δεν απομακρύνεις τα χέρια σου από το τιμόνι για περισσότερο από μερικά δευτερόλεπτα. Στην πράξη πάντως ακόμα το σύστημα (όπως και όλα τα ημιαυτόνομα) περισσότερο σε αγχώνει και σε κουράζει, παρά σε ηρεμεί. Υπάρχουν δε στιγμές που –για κάποιους λόγους κατανοητούς μόνο στο σύστημα- δεν κάνει αυτό που περιμένεις. Υπήρξαν δηλαδή φορές που αρνήθηκε να αλλάξει λωρίδα, ή που απενεργοποιήθηκε χωρίς να προειδοποιήσει. Μπορεί να ήταν δική μας σχετική απειρία, αλλά προς το παρόν δεν αντιλαμβάνομαι την χρησιμότητα ενός συστήματος που δεν μπορείς να το εμπιστευτείς και να σηκώσεις τα χέρια από τιμόνι. Σε αντίθεση με αυτό διατήρησης της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και της παρακολούθησης της ροής της κίνησης, που δουλεύει υποδειγματικά.
Για να επανέλθουμε πάντως στο εσωτερικό θα πρέπει να πούμε πως υπάρχει σαφώς περισσότερος χώρος για τους επιβάτες και σε ευρυχωρία για τα πόδια τους και σε πλάτος και σε διαθέσιμο αέρα για τα κεφάλια τους, Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι υπεραρκετοί και ο χώρος αποσκευών με 530 λίτρα είναι μεγάλος σε άνοιγμα και απολύτως κανονικός σε σχήμα. Με λίγα λόγια η νέα Σειρά 5 σε προδιαθέτει για ταξίδι. Κλείνεις την πόρτα και η απομόνωση από τον εξωτερικό θόρυβο είναι εντυπωσιακή. Βάζεις μπροστά τον κινητήρα και ακούγεται ένας μακρινός ψίθυρος.
Φταίει βέβαια και ο κινητήρας. Ο 3λιτρος εξακύλινδρος σε σειρά ντίζελ, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας που οδηγήσαμε την πρώτη μέρα, είναι πραγματικά βελούδινος σε λειτουργία. Πουθενά δεν θα τον πιάσεις να κροταλίζει ενοχλητικά, πουθενά δεν θα τον ακούσεις να συντονίζει, ούτε και όταν αυξάνεται ο ρυθμός περιστροφής του. Μονάχα συνεχής, γραμμική αλλά αποφασιστική ώση. Πράγμα επίσης λογικό, αφού την κτηνώδη ροπή των 62,3 kgm τη διαχειρίζεται ένα αποτελεσματικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο, που ξέρει να την απλώνει σε μεγάλο εύρος στροφών. Δεν θα με εξέπληττε αν όντως τα δικά μας μετρητικά όργανα επιβεβαίωναν το 5,7” που δίνει η BMW για τα 100 km/h από στάση. Το αυτοκίνητο το νιώθεις να ξετυλίγει μια δύναμη που πρακτικά, σε κανονικές συνθήκες, δεν δείχνει να τελειώνει.
Υπάρχουν πρακτικά τρία οδηγικά προγράμματα, Eco Pro, Normal και Sport που ρυθμίζουν αναλόγως απόκριση και κιβώτιο. Στην περίπτωσή μας όμως επεμβαίνουν και στην ανάρτηση. Διότι όλα τα αυτοκίνητα της παρουσίασης είχαν ενεργητική ανάρτηση DDC (Dynamic Damper Control) με ηλεκτρομηχανικά απενεργοποιούμενη αντιστρεπτική ράβδο. Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει άλλο ένα κουμπί, το Adaptive. Προσέξτε τώρα: όταν η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση πάει πακέτο με το σύστημα πλοήγησης Professional, τότε πατάς το κουμπί Adaptive και η ανάρτηση προσαρμόζεται ανάλογα με τις πληροφορίες που έρχονται για την κατάσταση του δρόμου από το σύστημα πλοήγησης. Και όχι μόνο για την κατάσταση αλλά και για το είδος του δρόμου. Για παράδειγμα αν στα επόμενα χιλιόμετρα ο δρόμος έχει αλλεπάλληλες στροφές, η ανάρτηση, αλλά και το κιβώτιο και το τιμόνι προετοιμάζονται και προσαρμόζονται αναλόγως.
Ανεξαρτήτως δρόμου πάντως ο συγκεκριμένος ντίζελ είναι σχεδόν απολαυστικός σε όλο το φάσμα λειτουργίας του. Το ίδιο και το πλαίσιο. Η μάλλον ακόμα περισσότερο το πλαίσιο. Η ακαμψία του οποίου είναι εξαιρετική. Την οποία συμπληρώνει και ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, που ρυθμίζεται βάσει ταχύτητας και είναι σαφώς καλύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς. Έχει πιο γεμάτη αίσθηση γύρω από την ευθεία, πιο σωστό βάρος, ειδικά στην πρώτη τιμονιά, ενώ δεν σου περνάει αχρείαστο «θόρυβο» από τις διάφορες ανωμαλίες του δρόμου. Αυτό που μας εντυπωσίασε εξίσου ήταν η ηρεμία του και η ευκολία στη χρήση. Σε αυτό βοηθά και ο νέος σχεδιασμός της εμπρός ανάρτησης με διπλά ψαλίδια, η οποία κάνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου για μείωση της μη αναρτώμενης μάζας. Εξαιτίας του νέου σχεδιασμού και του γεγονότος ότι οι κάτω βραχίονες έχουν απαλλαγεί σε μεγάλο βαθμό από τη διαχείριση των πλευρικών δυνάμεων, η BMW ισχυρίζεται ότι η αίσθηση είναι πολύ πιο συμπαγής και σπορ.
Και εμείς λέμε πως έχει δίκιο. Ειδικά αν τη συγκρίνεις με την προηγούμενη γενιά, αλλά και την Ε-Class. Κρατάμε πάντως μια επιφύλαξη μέχρι να οδηγήσουμε και την απλή ανάρτηση. Ακόμα και σε αυτή πάντως το νέο set-up θεωρητικά ελέγχει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τις κινήσεις των τροχών και προσφέρει πιο ραφιναρισμένη επαφή με τις ανωμαλίες του δρόμου. Το πόσο αβίαστα και αρχοντικά περνά η νέα Σειρά 5 πάνω από οποιουδήποτε τύπου ανωμαλίες του δρόμου, είναι το πρώτο που σου κάνει εντύπωση. Μετά παρατηρείς ότι όλο αυτό γίνεται δίχως θόρυβο, ακόμα κι αν ρίξεις με ορμή τους τροχούς μέσα σε μια λακκούβα.
Στον επαρχιακό μπορείς να πηγαίνεις αέρα έχοντας εμπιστοσύνη ότι δεν θα έχεις αναπηδήσεις ακόμα και σε έντονες ανωμαλίες και ακουμπώντας πάνω στο τεράστιο περιθώριο πρόσφυσης, που γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι διαθέτει. Στο αυτοκινητόδρομο η ταχύτητα και η ευκολία με την οποία μπορεί να καλύψει εκατοντάδες χιλιόμετρα, σου προκαλεί δέος. Χωρίς αεροδυναμικό θόρυβο, δίχως την οποιαδήποτε ευπάθεια σε πλευρικούς ανέμους. Εντάξει, με μία ελάχιστη υποψία πλεύσης σε συνεχείς κυματοειδείς επιφάνειες και με τη ρύθμιση της ανάρτησης στο Comfort. Αλλά η δική μας επιλογή θα ήταν ξεκάθαρα στο Sport, δεδομένου ότι η απόσβεση ελάχιστα επηρεάζεται στην ποιότητά της και ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος είναι όσο σφιχτός πρέπει. Η νέα 5άρα συνολικά σου δίνει μια υπέροχη αίσθηση ισορροπίας και ρευστότητας. Η ακρίβεια και η ακαμψία του πλαισίου δίνουν στον οδηγό μια πολύτιμη αίσθηση ασφάλειας, ακόμα κι όταν οδηγεί κοντά στο όριο.
Με άλλα λόγια έχουμε να κάνουμε και πάλι με μια γνήσια σπορ μπερλίνα, η οποία όμως δεν παραχωρεί ούτε πόντο από την άνεση και την ευκολία στην κίνηση που πρέπει να έχουν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας της, με έναν τρόπο μακράν πιο ελεγχόμενο και στρωτό από την προηγούμενη με μια ποιότητα κύλισης που δεν αφήνει περιθώρια για αμφισβήτηση.
Η νέα Σειρά 5 πιστεύω ότι καταφέρνει να ανακτήσει τα σκήπτρα της κατηγορίας και μάλιστα με εμφατικό τρόπο. Το ξέραμε ότι από πλευράς τεχνολογικών εφαρμογών συνδεσιμότητας και ημι-αυτόνομης οδήγησης θα προσφέρει και αυτή, όπως και η E-Class τον «αφρό» της σύγχρονης τεχνολογίας. Το περιμέναμε ότι θα είναι κορυφαία σε υλικά και συναρμογή. Περιμέναμε και τις κινήσεις εντυπωσιασμού, όπως έλεγχο συστημάτων με χειρονομίες και τηλεχειριζόμενο παρκάρισμα. Αλλά αυτά τελικά δεν προσδιορίζουν μια BMW. Αυτό που την προσδιορίζει είναι κατ’ αρχήν η εμφάνισή της. Και η νέα 5άρα είναι πολύ πιο αιχμηρή και τολμηρή σε εμφάνιση. Μια BMW όμως την προσδιορίζει κυρίως το τσαγανό της στην οδήγηση. Και η νέα 5άρα το έχει αυτό το τσαγανό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Αυτές είναι οι 10 καλύτερες BMW όλων των εποχών
Τι λέει το DRIVE
Η νέα Σειρά 5 μπορεί να ισορροπεί, σαν καταξιωμένος σχοινοβάτης, ανάμεσα στην σπορτίφ συμπεριφορά και την άνεση, με τον καλύτερο τρόπο που το έχει κάνει οποιαδήποτε Σειρά 5 μέχρι σήμερα.
Τιμή από € 60.950 (520d) / 79.450 (530d)
Τεχνολογία 2.993 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, turbo με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 265 PS/4.000 rpm, 63,2 kgm/2.000-2.500 rpm, αυτόματο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,7”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 128 gr/km
Διαστάσεις 4936 x1868 x1479 mm
Βάρος 1.640 kg
Τιμές κατασκευαστή -
Ας μεταφερθει στους κατασκευστες καθοτι κυκλοφορει κανονικα εδω και καιρο.
Το ιδιο ισχυει και για αλλα μοντελα που ειναι ακομα στα ''μελλοντικα'' -
Απορώ γιατί αυτό το αυτοκίνητο δεν συμμετέχει στο downsizing.
Μια ... 515 άνετα θα ξεπούλαγε... -
Παντως επειδη εχω δει αρκετες σε καποια ταξιδια εξωτερικο τους τελευταιους μηνες, κινεζιζει λιγο η καινουργια. Εχει χασει λιγο χαρακτηρα, αυτη την ισορροπια μεταξυ 'αθλητη' και 'κουστουματου'. Προσωπικα προτιμω την απερχομενη τελικα στον αισθητικο τομεα
-
Πάντως στον Σφακιανακη στο περιστέρι που μπήκα στην πεντάρα , το αμάξι είναι άλλου.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
Απορώ γιατί αυτό το αυτοκίνητο δεν συμμετέχει στο downsizing.
Μια ... 515 άνετα θα ξεπούλαγε...Κάπου είχα διαβάσει ότι μπορεί να έβγαινε και 518 με τον γνωστό τρικύλινδρο.
-
Η απόλυτη ξεφτίλα δηλαδή. Το εννοώ.
-
Ο χρήστης iceman7 έγραψε:
Κάπου είχα διαβάσει ότι μπορεί να έβγαινε και 518 με τον γνωστό τρικύλινδρο.
Είναι σχεδόν σίγουρο (εδώ βγήκε η 7αρα 4κύλινδη και 2λιτρη - 1η φορά μετά από 40 χρόνια!!) ότι κάποια στιγμή θα τοποθετηθεί το 3κύλινδρο μοτέρ.
BMW 5 Series