-
σε συζητηση με παλιο μαστορα 70+..
'οι νεοι ειναι ασχετοι...βαζουν τα κομπιουτερς και το παιζουν μαστορες..να τους δω να ρεγουλαρουν καρμπιρατερ με κατσαβιδακι και αυτι...'η δικη μου εντυπωση ειναι οτι οι νεοι ειναι πιο μορφωμενοι, απλα λειπει μια εμπειρια και παλι ισχυει αντε μεχρι τα 30 για καποιο που αρχισε στα 18...
-
σε συζητηση με παλιο μαστορα 70+..
'οι νεοι ειναι ασχετοι...βαζουν τα κομπιουτερς και το παιζουν μαστορες..να τους δω να ρεγουλαρουν καρμπιρατερ με κατσαβιδακι και αυτι...'η δικη μου εντυπωση ειναι οτι οι νεοι ειναι πιο μορφωμενοι, απλα λειπει μια εμπειρια και παλι ισχυει αντε μεχρι τα 30 για καποιο που αρχισε στα 18...
-
σε συζητηση με παλιο μαστορα 70+..
'οι νεοι ειναι ασχετοι...βαζουν τα κομπιουτερς και το παιζουν μαστορες..να τους δω να ρεγουλαρουν καρμπιρατερ με κατσαβιδακι και αυτι...'η δικη μου εντυπωση ειναι οτι οι νεοι ειναι πιο μορφωμενοι, απλα λειπει μια εμπειρια και παλι ισχυει αντε μεχρι τα 30 για καποιο που αρχισε στα 18...
-
Στο καρμπιρατερ τι λάπτοπ να βάλεις και τι να δεις;;;πες στο γέροντα να ρυθμίσει το ιντζέκσιον με κατσαβίδι και αυτί!!!κάθε εποχή έχει τα δικά της μαστόρια και άσχετους.....
απλά ο γέροντας νομίζει οτι με τα καλώδια και τις φύσσες δεν γίνεται δουλειά. -
Το προβλημα που εγω διαπιστωνω ειναι οτι 9 στους 10 βαριουνται ν ασχοληθουν με οτιδηποτε δε φερνει ευκολο χρημα-ευκολη/γρηγορη επισκευη και ειναι πριν το 2000 μοντελο. Το ιδιο ισχυει και για οχηματα με παραπανω ιδιαιτεροτητες.
-
συν ότι 9 στους 10 δεν έχουν ιδέα τί εστί ευθύνη και κατευθυντήριες οδηγίες κατασκευαστή
και ακριβής τήρησή τους (τεχνογνωσία, εξοπλισμός συνεργείου, χρόνοι επισκευής κλπ)κοινώς και αρπακόλλα και με το αζημίωτο
-
Στις αντιπροσωπειες επισης στη πλειονοτητα των περιπτωσεων κανουν 'το αγροτικο' τους...
-
Τα νέα παιδιά είναι τσακάλια
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
Ο χρήστης inertia έγραψε:
συν ότι 9 στους 10 δεν έχουν ιδέα τί εστί ευθύνη και κατευθυντήριες οδηγίες κατασκευαστή
και ακριβής τήρησή τους (τεχνογνωσία, εξοπλισμός συνεργείου, χρόνοι επισκευής κλπ)κοινώς και αρπακόλλα και με το αζημίωτο
Σημερα που εχει μπει η τεχνολογια στα αμαξια θελει και εργαλεια και μηχανηματα και γνωσεις στα ηλεκτρονικα βασικα. Αλλα και στα μηχανικα υπαρχουν οδηγιες απο τον κατασκευαστη. Καπου μου ελεγαν πως σε καθε μαρκα οταν βιδωνεις την κυλινδροκεφαλη πρεπει να βαλεις συγκεκριμενες βιδες και να βαλεις ορισμενη δυναμη στο δυναμοκλειδο οση λεει ο κατασκευαστης. Ειχαμε εναν μοτορα στην παρεα και το παλικαρι εκανε ρεκτιφιε τον κινητηρα, μπιελες, πιστονια και τα σχετικα. Μετα απο λιγο καιρο κατι του εβγαλε με την φλαντζα κεφαλης. Το παει στον μαστορα, το φτιαχνει ξανα τα ιδια. Τον λεω, αστον και πανε στην αντιπροσωπεια. Να θα με σκισουν. Το πηγε τελικα. Το ειδε ο μαστορας εκει οταν το ελυσε και εβγαλε το πορισμα. Ο προηγουμενος ο μαστορας οταν πηγε να κλεισει τον κινητηρα αντι να βαλει βιδες τoυ κατασκευαστη εβαλε του εμποριου. Και δεν διαστελονταν οταν διαστελονταν η κυλινδροκεφαλη και δημιουργουνταν προβλημα. Δεν ξερω τι ακριβως γιατι εχει καιρο που μου τα ελεγε ο παθων και μαθων. Καλα μετα απο λιγο καιρο αρχισε να τσιμπαει και λαδια και το πηγε ξανα στην αντιπροσωπεια και ξανα ρεκτιφιε. Διπλο το κοστος για να το φτιαξει.
Πρεπει και να ξερει ο μαστορας και να μαθαινει συνεχεια. Να ψαχνει, να διαβαζει τι παιζει. Με τα υποψηφια μαστορια υπαρχει θεμα. Οι παλιοι δεν τα λενε ολα. Τους δινουν αγγαρειες. Λαδια, αλλαγη σε μπαλακια, ακρομπαρα, εξαερωσεις, αλλαγες φιλτρων. Στα ηλεκτρονικα δεν τους τα λενε ευκολα οι μαστορες γιατι φοβουνται μην χασουν μετα την δουλεια τους, μην φυγει ο αλλος και ανοιξει δικο του συνεργειο (εγινε και ο μαθητης κοντεψε να κλεισει το μαγαζι του δασκαλου). -
Ο χρήστης Sbr έγραψε:
συν ότι 9 στους 10 δεν έχουν ιδέα τί εστί ευθύνη και κατευθυντήριες οδηγίες κατασκευαστή
και ακριβής τήρησή τους (τεχνογνωσία, εξοπλισμός συνεργείου, χρόνοι επισκευής κλπ)κοινώς και αρπακόλλα και με το αζημίωτο
Σημερα που εχει μπει η τεχνολογια στα αμαξια θελει και εργαλεια και μηχανηματα και γνωσεις στα ηλεκτρονικα βασικα. Αλλα και στα μηχανικα υπαρχουν οδηγιες απο τον κατασκευαστη. Καπου μου ελεγαν πως σε καθε μαρκα οταν βιδωνεις την κυλινδροκεφαλη πρεπει να βαλεις συγκεκριμενες βιδες και να βαλεις ορισμενη δυναμη στο δυναμοκλειδο οση λεει ο κατασκευαστης. Ειχαμε εναν μοτορα στην παρεα και το παλικαρι εκανε ρεκτιφιε τον κινητηρα, μπιελες, πιστονια και τα σχετικα. Μετα απο λιγο καιρο κατι του εβγαλε με την φλαντζα κεφαλης. Το παει στον μαστορα, το φτιαχνει ξανα τα ιδια. Τον λεω, αστον και πανε στην αντιπροσωπεια. Να θα με σκισουν. Το πηγε τελικα. Το ειδε ο μαστορας εκει οταν το ελυσε και εβγαλε το πορισμα. Ο προηγουμενος ο μαστορας οταν πηγε να κλεισει τον κινητηρα αντι να βαλει βιδες τoυ κατασκευαστη εβαλε του εμποριου. Και δεν διαστελονταν οταν διαστελονταν η κυλινδροκεφαλη και δημιουργουνταν προβλημα. Δεν ξερω τι ακριβως γιατι εχει καιρο που μου τα ελεγε ο παθων και μαθων. Καλα μετα απο λιγο καιρο αρχισε να τσιμπαει και λαδια και το πηγε ξανα στην αντιπροσωπεια και ξανα ρεκτιφιε. Διπλο το κοστος για να το φτιαξει.
Πρεπει και να ξερει ο μαστορας και να μαθαινει συνεχεια. Να ψαχνει, να διαβαζει τι παιζει. Με τα υποψηφια μαστορια υπαρχει θεμα. Οι παλιοι δεν τα λενε ολα. Τους δινουν αγγαρειες. Λαδια, αλλαγη σε μπαλακια, ακρομπαρα, εξαερωσεις, αλλαγες φιλτρων. Στα ηλεκτρονικα δεν τους τα λενε ευκολα οι μαστορες γιατι φοβουνται μην χασουν μετα την δουλεια τους, μην φυγει ο αλλος και ανοιξει δικο του συνεργειο (εγινε και ο μαθητης κοντεψε να κλεισει το μαγαζι του δασκαλου).Μα ακριβώς.
Και είναι τόσο χύμα ο κλάδος, που δεν μπορείς να αναζητήσεις ευθύνες επειδή ο άλλος δεν έκανε τη σωστή δουλειά από αμέλεια ή όχι.
Κάτι τέτοια με τις ροπές, με τα εργαλεία, με τις οδηγίες που υπάρχουν στα workshop manuals.
Ο άλλος που είναι και γενικό συνεργείο,
θα κάτσει να ασχοληθεί αν οι βίδες στο γιαπωνέζικο πρέπει να μπουν με σειρά και να βιδώσουν με ροπή 35 και όχι 30 Nm, ενώ στο γαλλικό αλλιώς;
Εδώ αλλάζει το μοντέλο κι ο κάθε νέος κινητήρας έχει άλλες οδηγίες.
Θα κάτσει ο μάστορας να μελετήσει βιβλίο το προηγούμενο βράδι; Ευθύνη του ενώ είναι, δεν το κάνει κανείς όπως πρέπει κιόλας.
Και ο εξοπλισμός όταν υπάρχει (που κι αυτό είναι ζήτημα), ανάθεμα κι αν είναι βαθμονομημένος-συντηρημένος σωστά.
Εδώ καλά καλά στις αντιπροσωπείες ζήτημα είναι αν.
Στα δε ανταλλακτικά, γίνεται ΤΟ πανηγύρι,
καινούρια-μεταχειρισμένα, κατάλληλα-ακατάλληλα, αυθεντικά-ιμιτασιόν και πάει λέγοντας,
κλείνει το καπάκι από πάνω και είναι σαν τον τάφο που τα παίρνει μαζί του.Βάζει ο άλλος το ροπόκλειδο όσο είναι μαθημένος και άντε να τον ελέγξεις.
Άσε που έχουν μάθει και το παραμύθι και δε θέλουν κανέναν στο κεφάλι τους και μύγα στο σπαθί τους.
Όλα χύμα και ευθύνη μηδέν. -
-
Το παν όπως και σε όλα τα επαγγέλματα είναι να σου αρέσει αυτό που κάνεις. Αν σου αρέσει θα ενδιαφέρεσαι απο μόνος σου για να μαθαίνεις ολο και περισσότερα...
-
Καταλαβαίνω πώς το εννοείς. Όμως.
Παρέα δεν είμαστε με το μάστορα να τον κερνάω για να περνάει καλά.
Δεν είμαστε στην ίδια θέση όταν εγώ είμαι ο πελάτης και εκείνος αμοίβεται από μένα για συγκεκριμένο λόγο και έργο.Σημασία έχει σε όλα τα επαγγέλματα το αποτέλεσμα,
απλά υπάρχουν επαγγέλματα που είναι εντελώς ανεύθυνα
και ανεύθυνα επειδή ως κλάδος δεν έχουν προσδιορίσει τους κανόνες τέλεσης και αξιολόγησης της εργασίας τους,
με την έννοια αυτή
επαγγέλματα ανεύθυνα με την έννοια του ακαταδίωκτου και του μη ελεγκτέου απόδοσης εργασίας και ευθυνώνείναι παράδοση στο χώρο των επισκευαστών αυτοκινήτου η εργασία χωρίς αναζήτηση αξιολόγησης
και είναι τόσο νοοτροπία του μάστορα που δε δίνει λογαριασμό
όσο και νοοτροπία του πελάτη που δεν είναι απαιτητικός να αποζητά την ευθύνη
και φυσικά ευθύνη του κράτους που δεν έχει συνδράμει στο να βάλει μια σειρά προδιαγραφών στον τρόπο λειτουργίας μιας αγοράςμπορεί ο άλλος να μη γουστάρει τη δουλειά του όπως τόσοι άλλοι εργαζόμενοι,
αλλά αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση άλλοθιο καθένας στη δουλειά του όχι απλά μπορεί, αλλά βασικά έχει υποχρέωση να είναι αποδοτικός
σ' αυτό στο οποίο επιδίδεται ως επαγγελματική ενασχοληση,το μεράκι ναι θα διευκόλυνε τον επαγγελματισμό,
αλλά αναγκαία συνθήκη δεν είναι για το αντικείμενο το οποίο υποτίθεται κατέχεις,επάγγελμα σημαίνει ότι επαγγέλλεσαι κάτι
αν τελικά αυτό που επαγγέλλεσαι,
μόνο αυτό δεν είσαι δηλαδή
μόνο μάστορας-τεχνίτης-επισκευαστής δεν είσαι
τότε ανάθεμαόσο και να γουστάρεις-να μη γουστάρεις, ανάθεμα
γιατί πολύ απλά τα λεφτά ο μάστορας τα παίρνει για αυτή την ίδια τη δουλειά
λεφτά που κι ο άλλος ο πελάτης τα δίνει και τα έχει εργαστεί με κόπο που εκείνος ξέρεικαλή είναι και η χαρά της ζωής,
αλλά τα επαγγέλματα στην κοινωνία υπάρχουν για απόδοση υπηρεσιών έναντι αμοιβήςτί να το κάνω αν ο μάστορας παίρνει την αμοιβή και έχει αντιεπαγγελματική συμπεριφορά-νοοτροπία
για να μου πει ότι τουλάχιστον το ...απολαμβάνει;πελάτης είμαι, όχι παρεάκι του να του βάλω και τα έξοδα!
και συγνώμη για το κατεβατό
-
Ο χρήστης Storm έγραψε:
Αυτή είναι η αλήθεια για τα ελληνικά μαστόρια...Ενας και ενας. Format, control alt delete Στα ανταλλακτικα και εγω τους φοβαμαι.
@inertia στα μηχανακια το ζω που ακομη δεν εχουν γινει σαν τα αυτοκινητα με πολλα ηλεκτρονικα και ο καθε ενας ανοιγει ενα συνεργειο και μαθαινει στου κασιδι το κεφαλι. Εχει κατι 'μαστορες' που ουτε για να ελεγχουν την σταθμη των λαδιων δεν κανουν. Να μην αναφερθω και στα 'μαστορια' που σου φτιαχνουν αμαξι, μηχανη σε δικο τους χωρο (κατι καμουφλαρισμενα γκαραζ) χωρις μετρα πυρασφαλειας κλπ. Μια σπιθα, κατι να βρχυκυκλωσει και στο τελος μπορει να παρεις καρβουνο το αμαξι, μηχανακι.
-
Ο χρήστης Sbr έγραψε:
@inertia στα μηχανακια το ζω που ακομη δεν εχουν γινει σαν τα αυτοκινητα με πολλα ηλεκτρονικα και ο καθε ενας ανοιγει ενα συνεργειο και μαθαινει στου κασιδι το κεφαλι. Εχει κατι 'μαστορες' που ουτε για να ελεγχουν την σταθμη των λαδιων δεν κανουν. Να μην αναφερθω και στα 'μαστορια' που σου φτιαχνουν αμαξι, μηχανη σε δικο τους χωρο (κατι καμουφλαρισμενα γκαραζ) χωρις μετρα πυρασφαλειας κλπ. Μια σπιθα, κατι να βρχυκυκλωσει και στο τελος μπορει να παρεις καρβουνο το αμαξι, μηχανακι.αυτό που γύρω από τα καμουφλαρισμένα γκαράζ όλο κι έχει και από καμιά αλάνα με τρακαρισμένα για ανταλλακτικά απόθεμα, πού το βάζεις;
αυτά τα ανταλλακτικά πώς γίνεται κάποια στιγμή και είναι πασπαρτού δεν το έχω ακόμα καταλάβει...και φυσικά τα μαύρα λεφτά πάνε κι έρχονται σ' αυτά τα γκαράζ
υγ: ακόμα αισθάνομαι τύψεις για το κατεβατό παραπάνω
-
Ο χρήστης inertia έγραψε:
@inertia στα μηχανακια το ζω που ακομη δεν εχουν γινει σαν τα αυτοκινητα με πολλα ηλεκτρονικα και ο καθε ενας ανοιγει ενα συνεργειο και μαθαινει στου κασιδι το κεφαλι. Εχει κατι 'μαστορες' που ουτε για να ελεγχουν την σταθμη των λαδιων δεν κανουν. Να μην αναφερθω και στα 'μαστορια' που σου φτιαχνουν αμαξι, μηχανη σε δικο τους χωρο (κατι καμουφλαρισμενα γκαραζ) χωρις μετρα πυρασφαλειας κλπ. Μια σπιθα, κατι να βρχυκυκλωσει και στο τελος μπορει να παρεις καρβουνο το αμαξι, μηχανακι.
αυτό που γύρω από τα καμουφλαρισμένα γκαράζ όλο κι έχει και από καμιά αλάνα με τρακαρισμένα για ανταλλακτικά απόθεμα, πού το βάζεις;
αυτά τα ανταλλακτικά πώς γίνεται κάποια στιγμή και είναι πασπαρτού δεν το έχω ακόμα καταλάβει...και φυσικά τα μαύρα λεφτά πάνε κι έρχονται σ' αυτά τα γκαράζ
υγ: ακόμα αισθάνομαι τύψεις για το κατεβατό παραπάνω
Ναι εχει πολλα παρανομα συνεργεια. Μην αγχωνεσαι για το κατεβατο. Εγω τους εχω τρελανει Ειναι ομως ξηγημενα παλικαρια και ενταξει καταλαβαινουν
παλιοι και νεοι μαστορες..ποιοτητα μαστορικης