-
Καλησπέρα σε όλους, θα ήθελα να ζητήσω τη βοήθειά σας για την επιλογή που καλούμαι να κάνω στα πλαίσια της διπλωματικής μου εργασίας. Το θέμα της εργασίας μου είναι: 'Σχεδιασμός επαγγελματικού οχήματος ελαφρού τύπου για παραγωγή στην Ελλάδα'
Έχω σχεδιάσει 3 concepts και βρίσκομαι στη φάση της αξιολόγησης. Τα έχω ήδη αξιολογήσει με βάση τις προδιαγραφές σχεδίασης που είχα θέσει αλλά θέλω και τη γνώμη του 'κοινού' ώστε να έχω μια ασφαλέστερη τελική επιλογή. Και τα τρία θα διαθέτουν κινητήρες από 1.000 μέχρι 1.500 κυβικά βενζίνης και πετρελαίου ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για ηλεκτρικές εκδόσεις.
Παρακάτω σας τα παρουσιάζω πολύ συνοπτικά για να μην κουράσω (έχουν σχεδιαστεί και τα εσωτερικά τους αλλά πιστεύω δεν χρειάζεται στην παρούσα φάση). Πρέπει να αξιολογηθούν σαν επαγγελματικά οχήματα κυρίως, και μετέπειτα σαν επιβατικά. Και τα τρία όπως φαίνεται στις εικόνες βγαίνουν σε 3 εκδόσεις - blind van, passenger van και pick-up. Όπως καταλαβαίνετε, η αξιολόγηση σας θα πρέπει να βασιστεί στις διαστάσεις, στο body style και στην εμφάνιση. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη σημαντική βοήθεια!
Concept 1
**Concept 2
**
Concept 3
-
Καλησπέρα σε όλους, θα ήθελα να ζητήσω τη βοήθειά σας για την επιλογή που καλούμαι να κάνω στα πλαίσια της διπλωματικής μου εργασίας. Το θέμα της εργασίας μου είναι: 'Σχεδιασμός επαγγελματικού οχήματος ελαφρού τύπου για παραγωγή στην Ελλάδα'
Έχω σχεδιάσει 3 concepts και βρίσκομαι στη φάση της αξιολόγησης. Τα έχω ήδη αξιολογήσει με βάση τις προδιαγραφές σχεδίασης που είχα θέσει αλλά θέλω και τη γνώμη του 'κοινού' ώστε να έχω μια ασφαλέστερη τελική επιλογή. Και τα τρία θα διαθέτουν κινητήρες από 1.000 μέχρι 1.500 κυβικά βενζίνης και πετρελαίου ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για ηλεκτρικές εκδόσεις.
Παρακάτω σας τα παρουσιάζω πολύ συνοπτικά για να μην κουράσω (έχουν σχεδιαστεί και τα εσωτερικά τους αλλά πιστεύω δεν χρειάζεται στην παρούσα φάση). Πρέπει να αξιολογηθούν σαν επαγγελματικά οχήματα κυρίως, και μετέπειτα σαν επιβατικά. Και τα τρία όπως φαίνεται στις εικόνες βγαίνουν σε 3 εκδόσεις - blind van, passenger van και pick-up. Όπως καταλαβαίνετε, η αξιολόγηση σας θα πρέπει να βασιστεί στις διαστάσεις, στο body style και στην εμφάνιση. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη σημαντική βοήθεια!
Concept 1
**Concept 2
**
Concept 3
-
Καλησπέρα σε όλους, θα ήθελα να ζητήσω τη βοήθειά σας για την επιλογή που καλούμαι να κάνω στα πλαίσια της διπλωματικής μου εργασίας. Το θέμα της εργασίας μου είναι: 'Σχεδιασμός επαγγελματικού οχήματος ελαφρού τύπου για παραγωγή στην Ελλάδα'
Έχω σχεδιάσει 3 concepts και βρίσκομαι στη φάση της αξιολόγησης. Τα έχω ήδη αξιολογήσει με βάση τις προδιαγραφές σχεδίασης που είχα θέσει αλλά θέλω και τη γνώμη του 'κοινού' ώστε να έχω μια ασφαλέστερη τελική επιλογή. Και τα τρία θα διαθέτουν κινητήρες από 1.000 μέχρι 1.500 κυβικά βενζίνης και πετρελαίου ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για ηλεκτρικές εκδόσεις.
Παρακάτω σας τα παρουσιάζω πολύ συνοπτικά για να μην κουράσω (έχουν σχεδιαστεί και τα εσωτερικά τους αλλά πιστεύω δεν χρειάζεται στην παρούσα φάση). Πρέπει να αξιολογηθούν σαν επαγγελματικά οχήματα κυρίως, και μετέπειτα σαν επιβατικά. Και τα τρία όπως φαίνεται στις εικόνες βγαίνουν σε 3 εκδόσεις - blind van, passenger van και pick-up. Όπως καταλαβαίνετε, η αξιολόγηση σας θα πρέπει να βασιστεί στις διαστάσεις, στο body style και στην εμφάνιση. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη σημαντική βοήθεια!
Concept 1
**Concept 2
**
Concept 3
-
To πρώτο σχέδιο σαν πρακτικότητα,μιας και οπως φαίνεται μιλάμε για αυτοκίνητο μεταφορών-διανομών πόλης.Το εσωτερικό σε ένα επαγγελματικό ξέρεις πόση σημασία έχει?? Εχει και καλύτερη πρόσβαση στο χώρο του κινητήρα.Τα άλλα δύο κερδίζουν μόνο στο λίγο μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης,αλλα μειονεκτούν στο χώρο του κινητήρα και στην επι-αποβίβαση οδηγού συνοδηγού.Αυτά μετρούν πάρα πολύ σε τέτοιου είδους επαγγελματικά αυτοκίνητα,μιας και τα έχω βιώσει στην πράξη.
-
Ευχαριστώ πολύ postruck για τις πληροφορίες. Τα εσωτερικά γνωρίζω ότι είναι πολύ σημαντικά απλά θεωρώ ότι τα έχω κάνει περίπου 'ισάξια'. Όπως και να έχει θα τα προσθέσω στο θέμα όταν τα τελειοποιήσω.
Πάνω σε αυτά που είπες, ήθελα να σε ρωτήσω γιατί θεωρείς την πρόσβαση των επιβατών πιο δύσκολη στα 2 concepts - λόγω του αυξημένου ύψους της θέσης επειδή από κάτω βρίσκεται ο κινητήρας;
Επίσης ήθελα να ρωτήσω τους 'γνώστες' αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την τοποθέτηση οποιουδήποτε κινητήρα κάτω από τα καθίσματα - δηλαδή μπορώ να θεωρήσω συμβατούς όλους τους κινητήρες αρκεί να χωράνε;
-
Καλή επιτυχία Θάνο!
-
Ψηφισα το 2ο, μου φαινεται πιο αρτιο με την πρωτη ματια στο απειρο και παντελως ασχετο ματι μου
-
Kαι γω το 2ο
-
Ο χρήστης Thanas_4 έγραψε:
Ευχαριστώ πολύ postruck για τις πληροφορίες. Τα εσωτερικά γνωρίζω ότι είναι πολύ σημαντικά απλά θεωρώ ότι τα έχω κάνει περίπου 'ισάξια'. Όπως και να έχει θα τα προσθέσω στο θέμα όταν τα τελειοποιήσω.Πάνω σε αυτά που είπες, ήθελα να σε ρωτήσω γιατί θεωρείς την πρόσβαση των επιβατών πιο δύσκολη στα 2 concepts - λόγω του αυξημένου ύψους της θέσης επειδή από κάτω βρίσκεται ο κινητήρας;
Επίσης ήθελα να ρωτήσω τους 'γνώστες' αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την τοποθέτηση οποιουδήποτε κινητήρα κάτω από τα καθίσματα - δηλαδή μπορώ να θεωρήσω συμβατούς όλους τους κινητήρες αρκεί να χωράνε;
Το ύψος της θέσης και το άνοιγμα της πόρτας.Ο κινητήρας κάτω απο τα καθίσματα φυσικά και είναι πρόβλημα,οχι μόνο γιατί γίνεται ποιο μικρή η καμπίνα εσωτερικά,αλλα και απο θέμα συντήρησης και σερβις του κινητήρα.Στην πρώτη περίπτωση βάζεις οτι κινητήρα θες στις άλλες δυο και ειδικά στην τρίτη,πρώτα φτιάχνεις τον χώρο του κινητήρα και μετα σε οτι περισέψει βάζεις τα καθίσματα.Το σημαντικότερο σε ένα επαγγελματικό,ξεχνας το ρυθμιζόμενο καθ' ύψος κάθισμα.Αν είσαι πάνω απο 1.80 και δουλέψεις με τέτοιο αυτοκίνητο για 8-10 ώρες καταιβαίνεις σαν μισοφέγγαρο μετά!
-
θα ψηφιζα το 1 με την ανοιχτη καροτσα του 2, αφου δεν γινεται ψηφιζω 2 δαγκωτο.
(ο χωρος φορτωσης του ανοιχτου 1 δεν κανει για τπτ)
(δεν θα μπορουσε ο κινητηρας του 2 να ειναι κατω απο την καροτσα, οπως στα πιατζιο;) -
Ο χρήστης petrolhead έγραψε:
(δεν θα μπορουσε ο κινητηρας του 2 να ειναι κατω απο την καροτσα, οπως στα πιατζιο;)Και στο Porter κάτω απο τα καθίσματα δε είναι ο κινητήρας;
-
Θέλω την μούρη του 2 με τον κώλο του 3.
-
Λοιπόν, σας ευχαριστώ όλους για τη συμβολή σας, μακάρι να ψηφίσουν και άλλοι και να συνεχίσουν τα πολύτιμα σχόλια. Για να ξεκαθαρίσω λίγο περισσότερο την κατάσταση θα πω τους 'άμεσους' ανταγωνιστές.
Concept 1 - Citroen Nemo - Peugeot Bipper - Fiat Fiorino
Concept 2 - DFSK Loadhooper
Concept 3 - Piaggio PorterΒάζω και τις ακτινογραφίες για να δείτε μέσα λιγάκι πως είναι. Το πρώτο θα χρησιμοποιεί τον 1.5dci της renault, το δεύτερο τον 1.3 multijet της fiat και το τρίτο τον 1.0 ecoboost της ford (προτάσεις είναι απλά το αναφέρω).
μήκος 4 μέτρα - όγκος 2.5 κυβικά μέτρα σε επαγγελματικό blind van - μήκος αποθηκευτικού χώρου 1.7 μέτρα - ωφέλιμο βάρος 600 κιλά
μήκος 3.75 μέτρα - 3 κυβικά μέτρα σε επαγγελματικό blind van - μήκος αποθηκευτικού χώρου 2 μέτρα - ωφέλιμο βάρος 700 κιλά
μήκος 3.5 μέτρα - 3 κυβικά μέτρα σε επαγγελματικό blind van - μήκος αποθηκευτικού χώρου 1.9 μέτρα - ωφέλιμο βάρος 600 κιλάΕυχαριστώ και πάλι
-
Πιο φθηνό απο όλα, ποιο είναι; (Κατασκευαστικά)
-
Thanas_4, προσπαθώ να καταλάβω, τι σε κάνει να πιστεύεις ότι ένας κατακόρυφος κινητήρας θα χωρέσει κάτω από το κάθισμα του οδηγού? Κατά μήκος κιόλας. Είναι όλα σε ίδια κλίμακα? Υπάρχει το πάχος του καθίσματος, μόνωση, λαμαρίνα, ποδιά από κάτω. Βλέπω έκοψες και λίγο το καρτέρ για να μπεί
-
Οι 'ακτινογραφίες' που πόσταρα είναι περισσότερο για να δείξουν τη θέση. Στο πρώτο concept ο κινητήρας 1.5 dci είναι με ακριβείς διαστάσεις στη σωστή κλίμακα, στα άλλα δύο είναι προσεγγιστικά αφού δεν έχω τις κατάλληλες εικόνες για να κάνω κάτι καλύτερο. Ρώτησα αν ξέρει κάποιος να προτείνει κινητήρα για κάτω από τα καθίσματα αλλά δε νομίζω να υπάρχουν σύγχρονοι διαθέσιμοι (εκτός ίσως από τον 1.3 του πορτερ)
Πιο φθηνό νομίζω είναι το τρίτο, τα μεταλλικά του μέρη δεν έχουν καμπυλότητες, ίσως μπορεί να το φτιάξει και η νάμκο δηλαδή
-
Τελικά 'νίκησε' το δεύτερο με αρκετή διαφορά στις γνώμες του κοινού. Σας ευχαριστώ που βοηθήσατε και εσείς να αυξηθεί το δείγμα. Τελικά οι κινητήρες άλλαξαν για ευνόητους λόγους. Έτσι στο δεύτερο concept μπήκε ο 1.3 του dfsk sokon minivan ενώ στο 3ο μπήκε ο p120 της piaggio. Τέλος καλό όλα καλά και σας βάζω δύο υπέροχα renderings που έκανα με το keyshot για οφθαλμόλουτρο! Ειδικά το μαύρο ματ είναι ό,τι πρέπει!
-
εγω ψηφισα το 1ο για αυτο θα με βολευε και μου εχουν πει οτι εξυπηρετει ανετα πολλες
δουλειες, αν δεν χρειαζετε να πας σε φορτηγακι τυπου mercedes vito.
καποιους θα βολευει το 2ο, καποιους το 1ο, καποιους το 3ο. το θεμα ειναι να φτιαξεις
αυτο που εξυπηρετει τους περισσοτερους που κατα τη γνωμη μου ειναι το 1ο. -
Η αξιολόγηση με βάση τα guidelines έβγαλε νικητή το πρώτο concept το οποίο κερδίζει με διαφορά αν σκεφτούμε τη λογική της μεταβλητής πλατφόρμας και τη βιωσιμότητα της εταιρείας. Παρόλα αυτά ο κόσμος επέλεξε με διαφορά το δεύτερο. Εγώ δεν μπορούσα να αλλάξω τα στοιχεία της ψηφοφορίας αλλά σαν επίλογο στην εργασία μου είπα ότι αν δούμε το πρόβλημα συνολικά, θα έπρεπε να επιλεχθεί το 1o concept και να σχεδιαστούν και άλλα οχήματα βασισμένα σε αυτό. Σας παραθέτω και μερικά renderings ακόμα από όλα τα concept.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
-
Θυμάσε τι έιχα γράψει στην προηγούμενη σελίδα??? Το πρώτο με διαφορά και σου έλεγα για ποιο λόγο.Το οτι ψήφισαν το δευτέρο,δείχνει οτι δεν έχουν δουλέψει με τέτοια αυτοκίνητα ή δεν μπορούν να καταλάβουν για τι διαστάσεις και χρήση μιλάμε.Οταν βλέπεις ψήφο και αντι να την δικαιολογή,σου λέει .....
-
postruck καταλαβαίνω τι λες και σέβομαι την εμπειρία σου. Παρόλα αυτά έχω μιλήσει με άλλους επαγγελματίες οδηγούς οι οποίοι έχουν αντίθετη γνώμη για το τι τους βολεύει. Ίσως δεν έχουν δοκιμάσει την άλλη λύση, ίσως τους νοιάζει περισσότερο η χωρητικότητα, όπως και να έχει πρέπει να την λάβω υπόψη το ίδιο με την δική σας.
Ελαφρύ Επαγγελματικό Όχημα - Διπλωματική Εργασία