-
Καλησπέρα,
θα γυρίσω λίγο το χρόνο πίσω και θα χρειαστώ τη βοήθειας σας για ένα celica 1990 FWD στο οποίο θέλω να αλλάξω αμορτισέρ κ' ελατήρια.
Το μόνο που έχει γίνει στο αμάξι σαν μετατροπή είναι απο 4μπούλωνο σε 5μπούλωνο.
Εδώ κ' περίπου μια 5ετία φοράω τα K-SPORT coilover πορτοκαλί.
Δεν λέω, σε φυσιολογικούς δρόμους (ΑΤΤΙΚΗ οδό, ΕΘΝΙΚΗ) το αμάξι το ευχαριστιέμαι με χίλια, αλλα στους υπόλοιπους ελληνικούς δρόμους το λυπάμαι γιατι τρίζει και χτυπάει παντού. Έχω κάνει κατα καιρούς μικροβελτιώσεις αλλα...
Επειδή λοιπόν το αυτοκίνητο είναι πλέον 23 ετών, σε άριστη κατάσταση βέβαια, θέλω να μου προτείνει κάποιος αμορτισέρ και ελατήρια ή έστω κάποια άλλη συμβουλή.
Θέλω να έχω το κράτημα που έχω τώρα αλλά στο σημείο που να μην αποροφαει τους κραδασμούς το σασι και να έχω επιλογές στις ρυθμίσεις.
Διαβάζω κατα καιρούς για koni ανάρτηση και eibach ελατήρια.Ευχαριστώ εκ των προτέρω.
-
Καλησπέρα,
θα γυρίσω λίγο το χρόνο πίσω και θα χρειαστώ τη βοήθειας σας για ένα celica 1990 FWD στο οποίο θέλω να αλλάξω αμορτισέρ κ' ελατήρια.
Το μόνο που έχει γίνει στο αμάξι σαν μετατροπή είναι απο 4μπούλωνο σε 5μπούλωνο.
Εδώ κ' περίπου μια 5ετία φοράω τα K-SPORT coilover πορτοκαλί.
Δεν λέω, σε φυσιολογικούς δρόμους (ΑΤΤΙΚΗ οδό, ΕΘΝΙΚΗ) το αμάξι το ευχαριστιέμαι με χίλια, αλλα στους υπόλοιπους ελληνικούς δρόμους το λυπάμαι γιατι τρίζει και χτυπάει παντού. Έχω κάνει κατα καιρούς μικροβελτιώσεις αλλα...
Επειδή λοιπόν το αυτοκίνητο είναι πλέον 23 ετών, σε άριστη κατάσταση βέβαια, θέλω να μου προτείνει κάποιος αμορτισέρ και ελατήρια ή έστω κάποια άλλη συμβουλή.
Θέλω να έχω το κράτημα που έχω τώρα αλλά στο σημείο που να μην αποροφαει τους κραδασμούς το σασι και να έχω επιλογές στις ρυθμίσεις.
Διαβάζω κατα καιρούς για koni ανάρτηση και eibach ελατήρια.Ευχαριστώ εκ των προτέρω.
-
Καλησπέρα,
θα γυρίσω λίγο το χρόνο πίσω και θα χρειαστώ τη βοήθειας σας για ένα celica 1990 FWD στο οποίο θέλω να αλλάξω αμορτισέρ κ' ελατήρια.
Το μόνο που έχει γίνει στο αμάξι σαν μετατροπή είναι απο 4μπούλωνο σε 5μπούλωνο.
Εδώ κ' περίπου μια 5ετία φοράω τα K-SPORT coilover πορτοκαλί.
Δεν λέω, σε φυσιολογικούς δρόμους (ΑΤΤΙΚΗ οδό, ΕΘΝΙΚΗ) το αμάξι το ευχαριστιέμαι με χίλια, αλλα στους υπόλοιπους ελληνικούς δρόμους το λυπάμαι γιατι τρίζει και χτυπάει παντού. Έχω κάνει κατα καιρούς μικροβελτιώσεις αλλα...
Επειδή λοιπόν το αυτοκίνητο είναι πλέον 23 ετών, σε άριστη κατάσταση βέβαια, θέλω να μου προτείνει κάποιος αμορτισέρ και ελατήρια ή έστω κάποια άλλη συμβουλή.
Θέλω να έχω το κράτημα που έχω τώρα αλλά στο σημείο που να μην αποροφαει τους κραδασμούς το σασι και να έχω επιλογές στις ρυθμίσεις.
Διαβάζω κατα καιρούς για koni ανάρτηση και eibach ελατήρια.Ευχαριστώ εκ των προτέρω.
-
Καταλαβαινεις οτι αυτο που θες να κανεις θα κοστισει 2 φορες πανω στην αξια του αυτοκινητου σου ε;
-
Όσο μπορώ, για να κρατήσει άλλα 50 χρόνια θα το κάνω.
-
Να ταν και κανενα αμαξι της προκοπής....
-
Πειράζει αν δώσει ο άνθρωπος 5-6 κατοστάρικα για να κάνει αυτό που θέλει ; Σάμπως παίρνει 'καλύτερο αυτοκίνητο' από αυτό που έχει με αυτά τα χρήματα ;
Πάω κι ένα στοίχημα, πως αν το προσέξεις, ένα τέτοιο αυτοκίνητο μπορεί να κρατήσει κι άλλα 50 χρόνια, που λέει κι ο φίλος architech ... -
Ο χρήστης architech έγραψε:
Καλησπέρα,θα γυρίσω λίγο το χρόνο πίσω και θα χρειαστώ τη βοήθειας σας για ένα celica 1990 FWD στο οποίο θέλω να αλλάξω αμορτισέρ κ' ελατήρια.
Το μόνο που έχει γίνει στο αμάξι σαν μετατροπή είναι απο 4μπούλωνο σε 5μπούλωνο.
Εδώ κ' περίπου μια 5ετία φοράω τα K-SPORT coilover πορτοκαλί.
Δεν λέω, σε φυσιολογικούς δρόμους (ΑΤΤΙΚΗ οδό, ΕΘΝΙΚΗ) το αμάξι το ευχαριστιέμαι με χίλια, αλλα στους υπόλοιπους ελληνικούς δρόμους το λυπάμαι γιατι τρίζει και χτυπάει παντού. Έχω κάνει κατα καιρούς μικροβελτιώσεις αλλα...
Επειδή λοιπόν το αυτοκίνητο είναι πλέον 23 ετών, σε άριστη κατάσταση βέβαια, θέλω να μου προτείνει κάποιος αμορτισέρ και ελατήρια ή έστω κάποια άλλη συμβουλή.
Θέλω να έχω το κράτημα που έχω τώρα αλλά στο σημείο που να μην αποροφαει τους κραδασμούς το σασι και να έχω επιλογές στις ρυθμίσεις.
Διαβάζω κατα καιρούς για koni ανάρτηση και eibach ελατήρια.Ευχαριστώ εκ των προτέρω.
Τα after market αμορτισέρ/ελατήρια που θα βρεις θα είναι είτε επιλεγμένα στη τύχη (πολύ πιθανό), είτε σκληρότερα και με το αντίστροφο αποτέλεσμα που θες είτε και τα δύο (το πιθανότερο).
Εγώ θα σου πρότεινα εφόσον δεν είσαι διατεθειμένος να κάνεις διδακτορικό στις αναρτήσεις του συγκεκριμένου να βάλεις καινούριες εργοστασιακές και να αλλάξεις όλα τα σινεμπλόκ. Το τελευταίο ίσως έχει το μεγαλύτερο αποτέλεσμα.
Πρίν κάνεις οτιδήποτε όμως υπολόγισε το κόστος, ίσως να είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο φαντάζεσαι και να μην αξίζει.
-
Συμφωνώ με τον ΙΚΕ. Τα σινεμπλόκ. Και είτε να πας εργοστασιακά είτε πρέπει να σκεφτείς μήπως δεν θέλεις άλλα αμορτισέρ αλλά ίσως επισκευή και σίγουρα σωστή ρύθμιση όλων των ρυθμίσεων που σου προσφέρουν τα υπάρχοντα. Ίσως δεις ότι θα κάνεις πολύ καλά τη δουλειά σου. Το θέμα είναι ποιος θα σου τα ρυθμίσει έτσι ώστε να καλύπτουν εσένα και να μην είναι επικίνδυνα.
-
Έψαχνα εδώ και καιρό κάποιον, πιο εξειδικευμένο, που να γνωρίζει περισσότερα για τα συγκεκριμένα αμορτισερ που φοράω για να τα ρυθμίση, τα οποία είχα πληρώσει 1200€ κιόλας, αλλα τίποτα. Ο Αντιπρόσωπος στην Ελλάδα έχει κλείσει...
Και για ανταλλακτικά να ψάξω άντε βγάλε άκρη.
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες πάντως -
Για αμορτισερ δεν ειναι ο μαρακακης μια πολυ τιμια λυση?
-
Θέλω να έχω το κράτημα που έχω τώρα αλλά στο σημείο που να μην αποροφαει τους κραδασμούς το σασι και να έχω επιλογές στις ρυθμίσεις.
To σασί έχει γεράσει, δηλαδή στα κρίσιμα σημεία που το φορτώνει η ανάρτηση υποφέρουν οι πόντες και έχει ελαστικότητες.
Η μόνη λύση είναι η εξής, με το ανάλογο κόστος φυσικά και άντε να βρείς ποιός θα στο κάνει, τέλος πάντων εγώ θα το πω και εσύ πράττεις ανάλογα, προχωράς ή όχι.Θέλει ξήλωμα στις πόρτες, στους μαρσπιέδες και στα παρμπρίζ, και να διπλασιαστούν οι πόντες της λαμαρίνας, αυτό γίνεται με ηλεκτροπόντα χεριού αφού τροχιστούν τα χειλάκια στα σημεία εκείνα. Αν γίνει μαστόρικα και προσεκτικά η δουλειά, δεν χρειάζεται βάψιμο το αυτοκίνητο, θέλει αστάρωμα και βάψιμο μόνο στα χειλάκια.
Εδώ βέβαια στις φωτό πρόκειται για αμάξι που του έβαλα κλουβί, εγώ μιλάω μόνο στα σημεία εκείνα που σου έχω βάλει τις μαύρες κουκίδες, δεν αναφέρωμαι σε κλουβιά και άλλες ενισχύσεις. Θα πω μόνο ότι η καρότσες μεταμορφώνονται, και οι αναρτήσεις λειτουργούν πολύ καλύτερα, λειτουργούν όπως πρέπει, επίσης προτείνω, η μάλλον επιβάλλεται, να προσθέσεις και 2 μπάρες θόλων, εμπρός και πίσω.
Και το δικό μου το τετρακίνητο πλέει από την ίδια αιτία, τον άλλον μήνα το έχω και εγώ για τέτοιο ράψιμο, θα ανεβάσω φωτό όταν τελειώσει.
-
Αγαπητέ 21 Quadra,
τί είναι οι πόντες (κολλήσεις, αν καταλαβαίνω καλά) και πώς βοηθάνε το αμάξι να είναι πιο άκαμπτο, αν γίνουν στα συγκεκριμένα σημεία που δείχνεις; Τί κινούμενα μέρη έχει εκεί; -
Mε τις ηλεκτροπόντες κολιούνται τα τμήματα της λαμαρίνας που απαρτίζουν το αυτοφερόμενο πλαίσιο, αυτό που λέμε σασί, γιατί σασί με την κλασική έννοια του σασί τύπου σκάλας, δεν έχουν πια τα ΙΧ.
Με την ηλεκτροπόντα γίνεται τοπικό λιώσιμο της λαμαρίνας και με αυτοσυγκόλληση κολλάνε τα κομμάτια μεταγύ τους, με τα χρόνια και μετά από εκατομμύρια φορτίσεις / αποφορτίσεις τα κομμάτια της λαμαρίνας αρχίζουν να μετακινούνται ελαφρώς, αδιόρατα μεν, αλλά κινούνται, το νιώθεις όταν το αυτοκίνητο δεχτεί μια μεγάλη φόρτιση, πχ όταν το σηκώσεςι στον γρύλο στη μια άκρη και η πόρτα μαγκώνει και δεν κλείνει, όταν κατεβαίνεις ή ανεβαίνεις στο πεζοδρόμιο ή παρκάρεις με τον ένα τροχό επάνω του και ακούς τριξίματα, ή δεν ανοίγει εύκολα η πόρτα, αυτά όλα είναι ενδείξεις ότι το πλαίσιο είναι κουρασμένο, τα τελευταία χρόνια τα πλαίσια είναι πολύ καλύτερα από τα πλαίσια της 20ετίας, έχουν καλύτερες λαμαρίνες και κυρίως περισσότερες πόντες.
Θα έχεις παρατηρήσει ότι σε κάθε καινούργιο μοντέλο ο κατασκευαστής αναφέρει ότι είναι πιο άκαμπτο από το προηγούμενο κατά πχ 30%, αυτό ωφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των κολλήσεων, γιατί αν ένα αμάξωμα για να συγκολληθεί με πχ 3500 πόντες κάθεται στη γραμμή παραγωγής 20΄, αν αυξήσουν τις πόντες κατά 30%, αυτόματα σημαίνει ότι θα καθυστερήσει στη γραμμή 30% και θα καταναλώσει και 30% περισσότερο ρεύμα, έτσι κινούνται στα όρια του αποδεκτού, όταν όμως περάσουν τα χρόνια αυτό το απλά αποδεκτό μετατρέπεται σε απαράδεκτο γιατί έχουν μεσολαβήσει εκατοντάδες χιλιάδες κύκλοι φόρτισης / αποφόρτισης της καρότσας.
Στα αεροπλάνα ισχύουν κύκλοι απο/ προσγείωσης για να το πετάξουν, και το κάνουν γιατί αλλοιώνεται η δομή της ατράκτου, γιατί λοιπόν το αυτοκίνητο να μην υπόκειται στον ίδιο ζωτικό κύκλο των φορτο/αποφοστίσεων που το παλαιώνουν ?
Στρέψεις, κάμψεις, συστρέψεις, όλα στην ημερησία διάταξη προς την τελική χαλάρωση.
-
Δυο μεταλλικά τμήματα τα κολλάνε μεταξύ τους όχι σε όλη την επιφάνεια επαφής τους αλλά μόνο σημειακά κάθε τόσο πχ κάθε 3 πόντους. Στο σημείο συγκόλλησης το μόνο που θα δεις είναι ένα στρογγυλό σημάδι από το σημείο που πιέστηκε και ηλεκτροκολλήθηκαν τα 2 τμήματα. Ανάμεσα στις ποντισιές τα τμήματα δεν είναι κολλημένα, απλά ακουμπάνε.
Σε πιο βαριά, πιο σπορ μοντέλα οι ποντισιές μπορεί να είναι πιο πυκνές όπως είναι και στα σημεία αυξημένων φορτίων. -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
πχ όταν το σηκώσεςι στον γρύλο στη μια άκρη και η πόρτα μαγκώνει και δεν κλείνει, όταν κατεβαίνεις ή ανεβαίνεις στο πεζοδρόμιο ή παρκάρεις με τον ένα τροχό επάνω του και ακούς τριξίματα, ή δεν ανοίγει εύκολα η πόρτα, αυτά όλα είναι ενδείξεις ότι το πλαίσιο είναι κουρασμένο, τα τελευταία χρόνια τα πλαίσια είναι πολύ καλύτερα από τα πλαίσια της 20ετίας, έχουν καλύτερες λαμαρίνες και κυρίως περισσότερες πόντες.Σε πολλά παλιά αυτοκίνητα μάγκωνε η πόρτα με σηκωμένο τροχό ακόμα και όταν ήταν του κουτιού με 0 χιλιόμετρα.
-
Δηλαδή με τις πόντες ισχυροποιούνται τα πλαίσια (ανοίγματα : παρμπρίζ, πόρτες, μαρσπιέ) και λειτουργούν σαν νεύρα για το σασί, εμποδίζοντάς το να στρεβλώνεται- αν κατάλαβα καλά.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
πχ όταν το σηκώσεςι στον γρύλο στη μια άκρη και η πόρτα μαγκώνει και δεν κλείνει, όταν κατεβαίνεις ή ανεβαίνεις στο πεζοδρόμιο ή παρκάρεις με τον ένα τροχό επάνω του και ακούς τριξίματα, ή δεν ανοίγει εύκολα η πόρτα, αυτά όλα είναι ενδείξεις ότι το πλαίσιο είναι κουρασμένο, τα τελευταία χρόνια τα πλαίσια είναι πολύ καλύτερα από τα πλαίσια της 20ετίας, έχουν καλύτερες λαμαρίνες και κυρίως περισσότερες πόντες.
Σε πολλά παλιά αυτοκίνητα μάγκωνε η πόρτα με σηκωμένο τροχό ακόμα και όταν ήταν του κουτιού με 0 χιλιόμετρα.
Ήταν η εποχή που τα πλαίσια τα έφτιαχναν με μαρμελάδα.
Σοβαρά τώρα, τα πρώτα χρόνια του περάσματος από τα σασί τύπου σκάλας στα αυτοφερόμενα πλαίσια, ήταν λογικό να υπάρχουν αυτά τα προβλήματα αφού δεν είχε αποκτηθεί ακόμα η τεχνογνωσία σε όλο το εύρος της, ούτε υπήρχαν οι υπερυπολογιστές, ούτε καν απλοί υπολογιστές, που με τις σημερινές μεθόδους κατασκευάζουν και αναλύουν ένα αυτοκίνητο πριν βάλουν μια βίδα σε ένα κομμάτι σίδερο. -
Ο χρήστης XENO έγραψε:
Δηλαδή με τις πόντες ισχυροποιούνται τα πλαίσια (ανοίγματα : παρμπρίζ, πόρτες, μαρσπιέ) και λειτουργούν σαν νεύρα για το σασί, εμποδίζοντάς το να στρεβλώνεται- αν κατάλαβα καλά.Με τις κολλήσεις που γίνονται με πόντες συνδέονται τα μεταλλικά τμήματα. Όσο πιο πυκνές τόσο πιο ισχυρή η σύνδεση και τόσο πιο μεγάλη η ακαμψία. Υπολογιστές υπολογίζουν τις καλύτερες θέσεις ώστε με τις ελάχιστες κολλήσεις (χρόνος, χρήμα) να υπάρχει επαρκής ακαμψία.
Αν όμως εσύ έχει γνώσεις και όρεξη (και χρόνο και εργαλεία και λεφτά) μπορείς να κάτσεις και να ενισχύσεις τις συνδέσεις αυξάνοντας τα σημεία κόλλησης ή σε κάποιες περιπτώσεις 'ράβοντας' τις συνδέσεις. -
Mεγάλη ακαμψία στρέψης στον διαμήκη άξονα έδωσαν τα κολλητά παρμπρίζ εμπρός - πίσω τα οποία αποτελούν πια ενεργό μέρος της ενίσχυσης της καρότσας.
Toyota Celica ST AT-180 1990