-
Γεια σε όλους! Επιτέλους μπορούμε να παρουσιάσουμε το project πάνω στο οποίο δουλεύαμε με τον Κωνσταντίνο εδώ και πολύ καιρό! Σύντομα θα δημοσιευτεί και σε άλλα μέσα στο internet αλλά εσείς το βλέπετε πρώτοι
Περιγραφή:
Το Project D3 είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα για χρήση σε αστικό περιβάλλον, σχεδιασμένο να οδηγείται από άνθρωπο με αναπηρία, πάνω σε αναπηρικό αμαξίδιο. Το όχημα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει ακόμα έναν επιβάτη και κάποιες αποσκευές.
Το όχημα έχει ένα πρωτότυπο σύστημα ανάρτησης σχεδιασμένο από την εταιρία Korres Engineering το οποίο του χαρίζει καταπληκτική ποιότητα κύλισης ανεξαρτήτως της ποιότητας του οδοστρώματος. Του δίνει επίσης τη δυνατότητα να χαμηλώνει έτσι ώστε το πίσω μέρος του να ακουμπά στο επίπεδο του δρόμου (ή του κρασπέδου) κάνοντας εύκολη την είσοδο του αναπηρικού αμαξιδίου χωρίς την ανάγκη ράμπας ή επιπλέον εξοπλισμού. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης εισέρχονται και εξέρχονται από το πίσω μέρος του οχήματος. Το όχημα μπορεί να χωρέσει οποιοδήποτε αναπηρικό αμαξίδιο - ηλεκτρικό ή χειροκίνητο. Ο συνεπιβάτης κάθεται σε ειδικά σχεδιασμένο ανακλινόμενο κάθισμα το οποίο βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του οχήματος (για εξοικονόμηση χώρου και πρακτικότητα κατά την είσοδο-έξοδο από το όχημα). Η οδήγηση γίνεται μέσω ειδικά σχεδιασμένων joystick για αναπήρους. Όλες οι δευτερεύουσες λειτουργίες του οχήματος γίνονται αυτόματα είτε με υποβοήθηση ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για έκδοση με συμβατικό τιμόνι μηχανής (για τους παραπληγικούς). Για καλύτερη κυκλοφορία του αέρα στο εσωτερικό, υπάρχει ένα συρόμενο κομμάτι στα πλαϊνά παράθυρα αλλά και εισαγωγές αέρα μπροστά και πίσω από τα πλαϊνά παράθυρα (οι οποίες ανοίγουν όταν υπάρχει ανάγκη). Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για μικρούς ανεμιστήρες στην πίσω πόρτα για την ενίσχυση αυτού του ρεύματος αέρα (κάτι που μπορεί να χρειαστεί σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας). Το Project D3 ανήκει στην κατηγορία των heavy quadricycle (όπως το γνωστό σε όλους μας renault twizy). Για την κίνησή του, διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες τύπου hub motors με συνολική ισχύ 6kW. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε 2 συστοιχίες μπαταριών (μία σε κάθε πλευρά του οχήματος - εμφανείς από το εξωτερικό) - 240A συνολικά. Το βάρος του οχήματος υπολογίζεται περίπου στα 350 με 400 κιλά χωρίς τους επιβάτες. Η αυτονομία του υπολογίζεται περίπου στα 100km σε κάθε φόρτιση. Το μήκος του είναι 2550mm, το πλάτος του 1400mm και το ύψος του 1700mm. Τέλος, το κάτω μέρος του οχήματος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά σαν κοινή πλατφόρμα για άλλα είδη οχημάτων. Αυτή τη στιγμή συνεχίζεται η εξέλιξη του concept με στόχο να κατασκευαστεί ένα πρωτότυπο και ίσως μελλοντικά να παραχθεί.
Σχεδιαστές
Ο Κωνσταντίνος Μαλανδρίνος (σχεδιασμός και εξέλιξη) έχει εμπλακεί ενεργά σε πολυάριθμα projects σχεδιασμού αυτοκινήτων και κατασκευής πρωτοτύπων στην Ελλάδα και έχει αρκετή εμπειρία στο σχεδιασμό οχημάτων. Ο Θάνος Παππάς (έρευνα, σχεδιασμός και εξέλιξη) είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και ασχολείται ενεργά με το σχεδιασμό οχημάτων. Η εταιρία Korres Engineering είναι μια ομάδα από έμπειρους μηχανικούς που ασχολούνται με ένα μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων (μετεγκατάσταση κτηριακών δομών, υποστήριξη σε μεγάλα έργα υποδομής, σχεδιασμός οχημάτων). Τα τελευταία 10 χρόνια ασχολούνται μεταξύ άλλων με το σχεδιασμό την εξέλιξη και την κατασκευή ενός οχήματος ειδικού τύπου με επαναστατικό σχεδιασμό ανάρτησης, που θα παρουσιαστεί σύντομα.
-
Γεια σε όλους! Επιτέλους μπορούμε να παρουσιάσουμε το project πάνω στο οποίο δουλεύαμε με τον Κωνσταντίνο εδώ και πολύ καιρό! Σύντομα θα δημοσιευτεί και σε άλλα μέσα στο internet αλλά εσείς το βλέπετε πρώτοι
Περιγραφή:
Το Project D3 είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα για χρήση σε αστικό περιβάλλον, σχεδιασμένο να οδηγείται από άνθρωπο με αναπηρία, πάνω σε αναπηρικό αμαξίδιο. Το όχημα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει ακόμα έναν επιβάτη και κάποιες αποσκευές.
Το όχημα έχει ένα πρωτότυπο σύστημα ανάρτησης σχεδιασμένο από την εταιρία Korres Engineering το οποίο του χαρίζει καταπληκτική ποιότητα κύλισης ανεξαρτήτως της ποιότητας του οδοστρώματος. Του δίνει επίσης τη δυνατότητα να χαμηλώνει έτσι ώστε το πίσω μέρος του να ακουμπά στο επίπεδο του δρόμου (ή του κρασπέδου) κάνοντας εύκολη την είσοδο του αναπηρικού αμαξιδίου χωρίς την ανάγκη ράμπας ή επιπλέον εξοπλισμού. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης εισέρχονται και εξέρχονται από το πίσω μέρος του οχήματος. Το όχημα μπορεί να χωρέσει οποιοδήποτε αναπηρικό αμαξίδιο - ηλεκτρικό ή χειροκίνητο. Ο συνεπιβάτης κάθεται σε ειδικά σχεδιασμένο ανακλινόμενο κάθισμα το οποίο βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του οχήματος (για εξοικονόμηση χώρου και πρακτικότητα κατά την είσοδο-έξοδο από το όχημα). Η οδήγηση γίνεται μέσω ειδικά σχεδιασμένων joystick για αναπήρους. Όλες οι δευτερεύουσες λειτουργίες του οχήματος γίνονται αυτόματα είτε με υποβοήθηση ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για έκδοση με συμβατικό τιμόνι μηχανής (για τους παραπληγικούς). Για καλύτερη κυκλοφορία του αέρα στο εσωτερικό, υπάρχει ένα συρόμενο κομμάτι στα πλαϊνά παράθυρα αλλά και εισαγωγές αέρα μπροστά και πίσω από τα πλαϊνά παράθυρα (οι οποίες ανοίγουν όταν υπάρχει ανάγκη). Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για μικρούς ανεμιστήρες στην πίσω πόρτα για την ενίσχυση αυτού του ρεύματος αέρα (κάτι που μπορεί να χρειαστεί σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας). Το Project D3 ανήκει στην κατηγορία των heavy quadricycle (όπως το γνωστό σε όλους μας renault twizy). Για την κίνησή του, διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες τύπου hub motors με συνολική ισχύ 6kW. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε 2 συστοιχίες μπαταριών (μία σε κάθε πλευρά του οχήματος - εμφανείς από το εξωτερικό) - 240A συνολικά. Το βάρος του οχήματος υπολογίζεται περίπου στα 350 με 400 κιλά χωρίς τους επιβάτες. Η αυτονομία του υπολογίζεται περίπου στα 100km σε κάθε φόρτιση. Το μήκος του είναι 2550mm, το πλάτος του 1400mm και το ύψος του 1700mm. Τέλος, το κάτω μέρος του οχήματος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά σαν κοινή πλατφόρμα για άλλα είδη οχημάτων. Αυτή τη στιγμή συνεχίζεται η εξέλιξη του concept με στόχο να κατασκευαστεί ένα πρωτότυπο και ίσως μελλοντικά να παραχθεί.
Σχεδιαστές
Ο Κωνσταντίνος Μαλανδρίνος (σχεδιασμός και εξέλιξη) έχει εμπλακεί ενεργά σε πολυάριθμα projects σχεδιασμού αυτοκινήτων και κατασκευής πρωτοτύπων στην Ελλάδα και έχει αρκετή εμπειρία στο σχεδιασμό οχημάτων. Ο Θάνος Παππάς (έρευνα, σχεδιασμός και εξέλιξη) είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και ασχολείται ενεργά με το σχεδιασμό οχημάτων. Η εταιρία Korres Engineering είναι μια ομάδα από έμπειρους μηχανικούς που ασχολούνται με ένα μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων (μετεγκατάσταση κτηριακών δομών, υποστήριξη σε μεγάλα έργα υποδομής, σχεδιασμός οχημάτων). Τα τελευταία 10 χρόνια ασχολούνται μεταξύ άλλων με το σχεδιασμό την εξέλιξη και την κατασκευή ενός οχήματος ειδικού τύπου με επαναστατικό σχεδιασμό ανάρτησης, που θα παρουσιαστεί σύντομα.
-
Γεια σε όλους! Επιτέλους μπορούμε να παρουσιάσουμε το project πάνω στο οποίο δουλεύαμε με τον Κωνσταντίνο εδώ και πολύ καιρό! Σύντομα θα δημοσιευτεί και σε άλλα μέσα στο internet αλλά εσείς το βλέπετε πρώτοι
Περιγραφή:
Το Project D3 είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα για χρήση σε αστικό περιβάλλον, σχεδιασμένο να οδηγείται από άνθρωπο με αναπηρία, πάνω σε αναπηρικό αμαξίδιο. Το όχημα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει ακόμα έναν επιβάτη και κάποιες αποσκευές.
Το όχημα έχει ένα πρωτότυπο σύστημα ανάρτησης σχεδιασμένο από την εταιρία Korres Engineering το οποίο του χαρίζει καταπληκτική ποιότητα κύλισης ανεξαρτήτως της ποιότητας του οδοστρώματος. Του δίνει επίσης τη δυνατότητα να χαμηλώνει έτσι ώστε το πίσω μέρος του να ακουμπά στο επίπεδο του δρόμου (ή του κρασπέδου) κάνοντας εύκολη την είσοδο του αναπηρικού αμαξιδίου χωρίς την ανάγκη ράμπας ή επιπλέον εξοπλισμού. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης εισέρχονται και εξέρχονται από το πίσω μέρος του οχήματος. Το όχημα μπορεί να χωρέσει οποιοδήποτε αναπηρικό αμαξίδιο - ηλεκτρικό ή χειροκίνητο. Ο συνεπιβάτης κάθεται σε ειδικά σχεδιασμένο ανακλινόμενο κάθισμα το οποίο βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του οχήματος (για εξοικονόμηση χώρου και πρακτικότητα κατά την είσοδο-έξοδο από το όχημα). Η οδήγηση γίνεται μέσω ειδικά σχεδιασμένων joystick για αναπήρους. Όλες οι δευτερεύουσες λειτουργίες του οχήματος γίνονται αυτόματα είτε με υποβοήθηση ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για έκδοση με συμβατικό τιμόνι μηχανής (για τους παραπληγικούς). Για καλύτερη κυκλοφορία του αέρα στο εσωτερικό, υπάρχει ένα συρόμενο κομμάτι στα πλαϊνά παράθυρα αλλά και εισαγωγές αέρα μπροστά και πίσω από τα πλαϊνά παράθυρα (οι οποίες ανοίγουν όταν υπάρχει ανάγκη). Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για μικρούς ανεμιστήρες στην πίσω πόρτα για την ενίσχυση αυτού του ρεύματος αέρα (κάτι που μπορεί να χρειαστεί σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας). Το Project D3 ανήκει στην κατηγορία των heavy quadricycle (όπως το γνωστό σε όλους μας renault twizy). Για την κίνησή του, διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες τύπου hub motors με συνολική ισχύ 6kW. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε 2 συστοιχίες μπαταριών (μία σε κάθε πλευρά του οχήματος - εμφανείς από το εξωτερικό) - 240A συνολικά. Το βάρος του οχήματος υπολογίζεται περίπου στα 350 με 400 κιλά χωρίς τους επιβάτες. Η αυτονομία του υπολογίζεται περίπου στα 100km σε κάθε φόρτιση. Το μήκος του είναι 2550mm, το πλάτος του 1400mm και το ύψος του 1700mm. Τέλος, το κάτω μέρος του οχήματος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά σαν κοινή πλατφόρμα για άλλα είδη οχημάτων. Αυτή τη στιγμή συνεχίζεται η εξέλιξη του concept με στόχο να κατασκευαστεί ένα πρωτότυπο και ίσως μελλοντικά να παραχθεί.
Σχεδιαστές
Ο Κωνσταντίνος Μαλανδρίνος (σχεδιασμός και εξέλιξη) έχει εμπλακεί ενεργά σε πολυάριθμα projects σχεδιασμού αυτοκινήτων και κατασκευής πρωτοτύπων στην Ελλάδα και έχει αρκετή εμπειρία στο σχεδιασμό οχημάτων. Ο Θάνος Παππάς (έρευνα, σχεδιασμός και εξέλιξη) είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και ασχολείται ενεργά με το σχεδιασμό οχημάτων. Η εταιρία Korres Engineering είναι μια ομάδα από έμπειρους μηχανικούς που ασχολούνται με ένα μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων (μετεγκατάσταση κτηριακών δομών, υποστήριξη σε μεγάλα έργα υποδομής, σχεδιασμός οχημάτων). Τα τελευταία 10 χρόνια ασχολούνται μεταξύ άλλων με το σχεδιασμό την εξέλιξη και την κατασκευή ενός οχήματος ειδικού τύπου με επαναστατικό σχεδιασμό ανάρτησης, που θα παρουσιαστεί σύντομα.
-
Πολύ όμορφο.
-
Μπράβο στην ομάδα!
Πολύ ενδιαφέρον! Μακάρι να έχει το μέλλον που ονειρεύεστε οι δημιουργοί του!
Καλή επιτυχία!
-
Ευχές να προχωρήσει το σχέδιο μπας και αναδείξουμε κάτι σαν Ελλάδα.
Για βγάλε ένα σχέδιο σε μπλε με 2 λωρίδες άσπρες;
-
Μακάρι να προχωρήσει. Δείχνει πολύ ωραίο
-
Μπράβο μάγκες!
Ο χρήστης thymios έγραψε:
Μακάρι να έχει το μέλλον που ονειρεύεστε οι δημιουργοί του!Αυτό ακριβώς...
-
συγχαρητηρια για την ιδεα και το εγχειρημα
δεν ειμαι σιγουρος ομως κατα ποσο επιτρεπεται η πλαγια τοποθετηση επιβατη καθοτι σε εμπροσθια η οπισθια συγκρουση η ζωνη ασφαλειας ειναι σε μεγαλο ποσοστο αχρηστη...(επισης δεν προστατευεται ουτε ο λαιμος)
-
Like!
Πολλά 7+θέσια έχουν θέσεις στα πλάγια.... όπως και πολλά λεωφορεία!
-
Και αρκετά τρακτερ.
-
τα λεωφορεια δεν ειναι μετρο συγκρισης καθοτι επιτρεπουν ορθιους ενω και οι καθιστοι δεν εχουν την δυνατοτητα ζωνης...
οσο για τα 7θεσια οχηματα με πλαγιες θεσουλες προσωπικα δεν θα εβαζα ΠΟΤΕ το παιδι μου να κατσει σε αυτες...το λαιμο τον σκεφτεσαι τι θα παθει σε μια προσθια η οπισθια συγκρουση?
-
Θα πάθει ότι θα πάθει όποιος κάθεται κανονικά σε δεξιά ή αριστερή σύγκρουση....
Σίγουρα δεν απαγορεύεται πάντως. Και μέχρι εκεί φτάνει, μην χαλάσουμε το θέμα.
Περιμένω με ενδιαφέρον τα σχετικά με την ειδική ανάρτηση και όποια άλλη πληροφορία μπορεί να μας δοθεί. -
οκ για να μην χαλασουμε το θεμα θα σε αφησω να εχεις τον τελευταιο λογιο στην 'απολυτη' και 'γενικευμενη' επιχειρηματολογια
-
Πολυ καλο το Project μπραβο σε ολους σας, και καλη επιτυχια.
Αναρωτιεμαι ποσοι ανεγκεφαλοι θα το αχρηστεψουν παρκαρωντας πισω του χωρις να αφησουν τον απαραιτητο χωρο,
εχετε προβλεψει καποια λυση για τετοιες περιπτωσεις ? -
Έτσι κι αλλιώς αν παρκάρει στο δρόμο υπάρχει και η δυσκολία του πως θα κατέβει το καροτσάκι από το πεζοδρόμιο για να μπει... Μόνο με κάθετο πάρκινγκ. (με το οποίο γενικά είμαι αντίθετος, ενοχλεί).
Εκτός αν ανεβαίνει στο πεζοδρόμιο σαν μηχανάκι.... κλείνοντας το πεζοδρόμιο... επίσης πρόβλημα.
Θα πρέπει να φτιαχτούν ειδικά σημεία από και επιβίβασης χωρίς διαφορά ύψους κλπ κλπ.... -
Σας ευχαριστούμε πολύ για τα σχόλια! Ελπίζουμε να προχωρήσει το εν λόγω project και πως θα συνεχίσουμε να σχεδιάζουμε οχήματα στη χώρα μας και στο μέλλον.
Ξέχασα να αναφέρω πως το όχημα θα είχε τελική ταχύτητα της τάξεως των 45 χλμ την ώρα. Η θέση του πίσω επιβάτη είναι όντως λίγο ανορθόδοξη MAD-MAX-13, αλλά όπως κάθε επιλογή έχει τα θετικά της και τα αρνητικά της. Δεδομένης της εισόδου από πίσω, καμία άλλη επιλογή δεν ικανοποιούσε αρκετά τις προδιαγραφές μας. p_george το παρκάρισμα του οχήματος θα είναι κάθετο στο πεζοδρόμειο άρα θα είναι λίγο πιο δύσκολο να το 'κλείσει' κάποιος από πίσω. Το όχημα λόγω της ανάρτησης έχει τη δυνατότητα να κατεβαίνει μέχρι το σημείο που ο οδηγός επιθυμεί - άρα είναι δυνατή η αποβίβαση και η επιβίβαση από οποιοδήποτε ύψος πεζοδρομείου ή από το επίπεδο του δρόμου.
Η ανάρτηση είναι μια πιο απλουστευμένη εκδοχή της ανάρτησης Κορρέ όπως αυτη παρουσιάσθηκε στο περιοδικό R&D
Επίσης ο κύριος ανταγωνιστής μας είναι το Kenguru, το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ: http://www.kenguru.com/
Ενημερωτικά, η έρευνα που έκανα για αυτό το project είναι 3 μήνες καθαρής δουλειάς και την έχω μαζεμένη σε ένα αναλυτικό pdf 260 σελίδων
-
προβλεπόμενο κόστος?
-
Με αρκετά πρόχειρους υπολογισμούς, το κόστος θα ήταν γύρω στα 12 με 15 χιλιάδες ευρώ σε περίπτωση που έβγαινε σε 100 κομμάτια. Είναι αρκετά νωρίς να μιλάμε για κάτι τέτοιο όμως αφού δεν έχει κατασκευαστεί ακόμα το πρωτότυπο. Γενικά πάντως ανάλογα οχήματα κοστίζουν περίπου 10.000 ευρώ ενώ τα μεγάλα βανάκια μετατροπές για να αναπήρους, φτάνουν και τα 100.000
-
Ωραίοι!
Με 2μιση μέτρα μήκος όμως δεν ειναι οτι πιο ιδανικό για να παρκάρει κάθετα.
Project D3 - Korres Engineering