-
Επιτέλους έχω βαρεθεί τις ατέλειωτες διασταυρώσεις που υπάρχουν παντού στην Ελλάδα και έχουν φοβερά μειονεκτήματα.
Είναι απίστευτα επικίνδυνες, αργές και αν συνδυαστούν και με φανάρια, ακόμη χειρότερα...
Αντίθετα τα roundabouts (αγγλική εφεύρεση) έχουν τα παρακάτω πλεονεκτήματα:
[list:2snew76t][:2snew76t]Είναι πολύ πιο ασφαλή, γιατί αποφεύγονται οι πλαγιομετωπικές[/2snew76t]
[:2snew76t]Η κυκλοφορία ρέει πιο απροβλημάτιστα[/2snew76t]
[:2snew76t]στο 90% δεν χρειάζεται φανάρια, με ότι συνεπάγεται αυτό, στο κόστος, ταχύτητα, προβλήματα (καμμένα φανάρια κλπ)[/2snew76t][/list:u:2snew76t]
Το σημαντικότερο όμως είναι η ασφάλεια...απορώ γιατί τόσες επιτροπές που έχουν γίνει δεν το έχουν κάνει υποχρεωτικό ακόμη, δηλαδή όλοι οι νέοι κόμβοι να γίνονται έτσι (εκτός φυσικά από τις περιπτώσεις που μπορεί να γίνει ανισόπεδος κόμβος, που εννοείται ότι είναι πολύ καλύτερος)
Τέλος, για τους παραπάνω λόγους πολλές χώρες έχουν αντιληφθεί την ανωτερότητα των roundabouts και τα έχουν αντιγράψει και έτσι όλοι οι νέοι κόμβοι είναι σε αυτό το στυλ πια. Ακόμη και όπου υπάρχει το περιθώριο αλλάζουν τους παλιούς.
Σε Ισπανία, Γαλλία και Γερμανία είναι μερικές μόνο από τις χώρες που έχουν γεμίσει με roundabout. Δεν φτιάχνουν πια απλές διασταυρώσεις. Μπορείτε να δείτε και εδώ http://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout -
Επιτέλους έχω βαρεθεί τις ατέλειωτες διασταυρώσεις που υπάρχουν παντού στην Ελλάδα και έχουν φοβερά μειονεκτήματα.
Είναι απίστευτα επικίνδυνες, αργές και αν συνδυαστούν και με φανάρια, ακόμη χειρότερα...
Αντίθετα τα roundabouts (αγγλική εφεύρεση) έχουν τα παρακάτω πλεονεκτήματα:
[list:2snew76t][:2snew76t]Είναι πολύ πιο ασφαλή, γιατί αποφεύγονται οι πλαγιομετωπικές[/2snew76t]
[:2snew76t]Η κυκλοφορία ρέει πιο απροβλημάτιστα[/2snew76t]
[:2snew76t]στο 90% δεν χρειάζεται φανάρια, με ότι συνεπάγεται αυτό, στο κόστος, ταχύτητα, προβλήματα (καμμένα φανάρια κλπ)[/2snew76t][/list:u:2snew76t]
Το σημαντικότερο όμως είναι η ασφάλεια...απορώ γιατί τόσες επιτροπές που έχουν γίνει δεν το έχουν κάνει υποχρεωτικό ακόμη, δηλαδή όλοι οι νέοι κόμβοι να γίνονται έτσι (εκτός φυσικά από τις περιπτώσεις που μπορεί να γίνει ανισόπεδος κόμβος, που εννοείται ότι είναι πολύ καλύτερος)
Τέλος, για τους παραπάνω λόγους πολλές χώρες έχουν αντιληφθεί την ανωτερότητα των roundabouts και τα έχουν αντιγράψει και έτσι όλοι οι νέοι κόμβοι είναι σε αυτό το στυλ πια. Ακόμη και όπου υπάρχει το περιθώριο αλλάζουν τους παλιούς.
Σε Ισπανία, Γαλλία και Γερμανία είναι μερικές μόνο από τις χώρες που έχουν γεμίσει με roundabout. Δεν φτιάχνουν πια απλές διασταυρώσεις. Μπορείτε να δείτε και εδώ http://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout -
Επιτέλους έχω βαρεθεί τις ατέλειωτες διασταυρώσεις που υπάρχουν παντού στην Ελλάδα και έχουν φοβερά μειονεκτήματα.
Είναι απίστευτα επικίνδυνες, αργές και αν συνδυαστούν και με φανάρια, ακόμη χειρότερα...
Αντίθετα τα roundabouts (αγγλική εφεύρεση) έχουν τα παρακάτω πλεονεκτήματα:
[list:2snew76t][:2snew76t]Είναι πολύ πιο ασφαλή, γιατί αποφεύγονται οι πλαγιομετωπικές[/2snew76t]
[:2snew76t]Η κυκλοφορία ρέει πιο απροβλημάτιστα[/2snew76t]
[:2snew76t]στο 90% δεν χρειάζεται φανάρια, με ότι συνεπάγεται αυτό, στο κόστος, ταχύτητα, προβλήματα (καμμένα φανάρια κλπ)[/2snew76t][/list:u:2snew76t]
Το σημαντικότερο όμως είναι η ασφάλεια...απορώ γιατί τόσες επιτροπές που έχουν γίνει δεν το έχουν κάνει υποχρεωτικό ακόμη, δηλαδή όλοι οι νέοι κόμβοι να γίνονται έτσι (εκτός φυσικά από τις περιπτώσεις που μπορεί να γίνει ανισόπεδος κόμβος, που εννοείται ότι είναι πολύ καλύτερος)
Τέλος, για τους παραπάνω λόγους πολλές χώρες έχουν αντιληφθεί την ανωτερότητα των roundabouts και τα έχουν αντιγράψει και έτσι όλοι οι νέοι κόμβοι είναι σε αυτό το στυλ πια. Ακόμη και όπου υπάρχει το περιθώριο αλλάζουν τους παλιούς.
Σε Ισπανία, Γαλλία και Γερμανία είναι μερικές μόνο από τις χώρες που έχουν γεμίσει με roundabout. Δεν φτιάχνουν πια απλές διασταυρώσεις. Μπορείτε να δείτε και εδώ http://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout -
-
Η αληθεια ειναι οτι στην Ηλιουπολη πριν μπεις στην ανηφορα της Κατεχακη,ή αντιστοιχα στην εξοδο της Κατεχακη (απο καρεα προς αλιμο) η πρωτη πλατεια που συναντας ειναι διαμορφωμενη κατ'αυτο το τροπο και πηγαινεις αεροπορια...Φανταστειτε να υπηρχαν φαναρια εκει τι θα συνεβαινε...
-
Συμφωνώ και εγώ. Είναι κάτι που πρέπει να γίνει.
-
Ο χρήστης JIM A3 έγραψε:
Η αληθεια ειναι οτι στην Ηλιουπολη πριν μπεις στην ανηφορα της Κατεχακη,ή αντιστοιχα στην εξοδο της Κατεχακη (απο καρεα προς αλιμο) η πρωτη πλατεια που συναντας ειναι διαμορφωμενη κατ'αυτο το τροπο και πηγαινεις αεροπορια...Φανταστειτε να υπηρχαν φαναρια εκει τι θα συνεβαινε...Πηγαίνεις γρήγορα αν είσαι στην Κατεχάκη. Αν είσαι στους άλλους δρόμους που καταλήγουν στην πλατεία...περιμένεις αρκετά μέχρι να βρεθεί ένα κενό από τα αυτοκίνητα που κατεβαίνουν απο την Κατεχάκη για να περάσεις.
Αν υπήρχαν φανάρια ίσως να ήταν καλύτερα τα πράγματα και για τους άλλους δρόμους (που έχουν κίνηση) και να έπηζε λίγο παραπάνω η Κατεχάκη. -
Καλά τα roundabouts αρκεί να έχει stop όταν μπαίνεις, να γυρνάς μέσα έχοντας προτεραιότητα και το κυριότερο να χρησιμοποιείς φλάς όταν βγαίνεις.
-
δυστυχως, οταν στην γειτωνια μου εβαλαν το πρωτο, για μερικές μερες δεν φυτρωναν λουλουδια αλλα... αυτοκινητα....
επεισεις ιδιαιτερα χρησιμα στο να επιβραδυνουν τους πυρκαυλους....
-
+1
Στη Λάρισα, 2 μεγάλες διασταυρώσεις αντικαταστάθηκαν με κυκλικούς κόμβους με stop σε όλες τις εισόδους. Στον ένα η κατάσταση απλώς βελτιώθηκε, στον άλλο η βελτίωση ήταν εντυπωσιακή αν λάβει κανείς υπόψη ότι πριν ο κόμβος που κατέληγαν 5 δρόμοι ελέγχονταν με φανάρια και πάντα έπηζε.
Και σε τρίτο ήδη υπαρκτό κυκλικό κόμβο άλλαξε η προτεραιότητα και δόθηκε σε αυτούς που κινούνται εντός του κόμβου με επίσης καλά αποτελέσματα.Μέχρι να βρεθεί ένας #$%@#$^@ να κοντέψει να σε εμβολίσει και να σου πει με υφάκι την κλασική ατάκα 'ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΕΧΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΚΥΚΛΙΚΟ ΚΟΜΒΟ, ΑΝΟΙΞΕ ΚΑΙ ΚΑΝΑ ΒΙΒΛΙΟ'....
-
Έχουν κάποια καλά, έχουν κάποια κακά. Έχουν κάποια φάουλ όπως ότι θέλουν πολύ χώρο, έχουν θέματα με την ασφάλεια των ποδηλατών και την κίνηση των πεζών ενώ επιπλέον στην Ελλάδα έχουν μεγάλο θέμα με την ισχύουσα νομοθεσία. Επίσης, είναι και θέμα σχεδιασμού/κατασκευής βέβαια.
Γενικά έξω ζηλεύω πολύ περισσότερο τα ΜΜΜ τους, τους ποδηλατόδρομους, την πολεοδομία τους ή τον πολιτισμό στους αυτοκινητοδρόμους λόγου χάρη όσον αφορά τις συγκοινωνίες τους. Δεν θα με κάνει να ξερογλείφομαι όπως κάνω για τα προηγούμενα ένα ράουνταμπάουτ, αλλά θα πω 'δεν είναι κακό'. Ένα καλά σχεδιασμένο και αιτιολογημένο ράουνταμπούτ μπορεί να βελτιώσει τη ζωή μας, σίγουρα όμως δεν είναι το μαγικό ραβδί που θα λύσει όλα τα προβλήματα. Προσωπικά δεν τα πολυσυμπαθώ στις πόλεις, γιατί πιστεύω πως απωθούν τους πεζούς από το να βγουν να περπατήσουν αντί να πάρουν το ΙΧ τους. Αντίθετα στις εκτός πόλεων περιοχές που υπάρχει χώρος για την πλατεία, αλλά και για την απαραίτητη ορατότητα, με κάνουν να τα βλέπω πιο θετικά.
Ραουνταμπαντάκηδες πορωθείτε
-
Συμφωνώ απολύτως με τη λογική των κόμβων, αλλά έχουμε και εδώ τραγικό έλλειμα γνώσης και συμπεριφοράς στο δρόμο, ειδικά σε περιοχές που δεν έχει τέτοιους κόμβους. Το παρακάτω το είχα δημοδιεύσει και στα 'Ζώα' αλλά κολλάει και εδώ
'Δεν ξέρω που να το γράψω, αλλά… Λόγω έργων (Ναι για τον Ε65) έχει περίπου 3 μήνες όπου έκλεισε ο δρόμος προς Καρδίτσα (τόσο από Λάρισα όσο και από Λαμία), στο ύψος του Δελτα για όσους γνωρίζουν. Η κίνηση γίνεται από παρακαμπτήριο και στις 2 μεγάλες διασταυρώσεις βάλανε 2 κυκλικούς κόμβους «πλατείες», πολύ σωστά κατά τη γνώμη μου για να γλιτώσουμε φανάρια και κάθετες διασταυρώσεις. Μάλιστα είναι με την ευρωπαϊκή σήμανση καθώς υπάρχουν STOP σε κάθε είσοδο του κυκλικού κόμβου και έχουν προτεραιότητα οι κινούμενοι μέσα στον κόμβο.
Ε θα πρέπει να είναι κάτι τόσο εξωτικό που δεν ξέρει κανένας πως να κινηθεί! πότε να σταματήσει, πότε ανάβουμε φλας, σε ποια θέση στον κόμβο κινούμαστε για να βγούμε (έχει και δύο λουρίδες η κυκλική πορεία). Κινούμε πολύ τακτικά εκεί και τα έχω δει όλα εκτός από τα σωστά. Οι περισσότεροι δεν ξέρουν το φλας ή το χρησιμοποιούν ανάποδα, ενώ 2 φορές κινούνταν και αντίθετα (αριστερόστροφα!!!). Επιπλέον λόγω της παράκαμψης ο δρόμος σχηματίζει ένα «Π» 700 μέτρα όλο-όλο, οπότε πολλοί ντόπιοι περνούν από το ένα σκέλος του Π στο άλλο μέσω χωραφιών και χωματόδρομου, και κόβουν 2 ρεύματα κάθετα για να «κόψουν δρόμο». Απορώ πως δεν έχει γίνει ακόμα κάτι σοβαρό εκεί με την κίνηση που έχει.' -
Ψιτ αγορια μηπως εχετε δει τι μαρκα ειναι οι σηματοδοτες; ΜΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΖΕΕΕΕννς
Κατα τα αλλα συμφωνω οτι υπαρχουν απειρες περιπτωσεις που μπορει να γινει ραουνταμπαουτ
-
Έχει γίνει μια προσπάθεια να εισαχθούν περισσότερο στην ελληνική πρακτική τα roundabouts. Ήμουν κι εγώ μέρος αυτής της προσπάθειας, αλλά τίποτα δεν είναι ακόμα σίγουρο. Προσεχώς ελπίζω να έχουμε τα πρώτα πρακτικά αποτελέσματα.
Πάντως, δεν είναι σωστό να βγαίνουν αυθαίρετα και γενικά συμπεράσματα. Η κατασκευή ή όχι ενός roundabout πρέπει να εξετάζεται κατά περίπτωση.
-
Καλυτερα διασταυρωση παρα roundabout...Εκοτς και αν υπαρχει σηματοδοτης που ρυθμιζει τη κυκλοφορια.
-
Ο χρήστης fokion_sportage έγραψε:
δυστυχως, οταν στην γειτωνια μου εβαλαν το πρωτο, για μερικές μερες δεν φυτρωναν λουλουδια αλλα... αυτοκινητα....επεισεις ιδιαιτερα χρησιμα στο να επιβραδυνουν τους πυρκαυλους....
Γέρακα μένεις;!
-
Ο χρήστης Mad_Max_Geo έγραψε:
Καλυτερα διασταυρωση παρα roundabout...Εκοτς και αν υπαρχει σηματοδοτης που ρυθμιζει τη κυκλοφορια.ωχ θεουλη μου....
-
Ο χρήστης Mad_Max_Geo έγραψε:
Καλυτερα διασταυρωση παρα roundabout...Εκοτς και αν υπαρχει σηματοδοτης που ρυθμιζει τη κυκλοφορια.H πολυετής εμπειρία σου σε δρόμους είναι καταλυτική πιστεύω Αμάν ρε Γιώργη
-
Ο χρήστης tallyho έγραψε:
Καλυτερα διασταυρωση παρα roundabout...Εκοτς και αν υπαρχει σηματοδοτης που ρυθμιζει τη κυκλοφορια.
ωχ θεουλη μου....
Καλα δεν εχεις δει τι γινεται σε αλλα μεροι γιαυτο τα λες αυτα.
-
Ναι, ειδικά ο tallyho που δεν έχει πάει ούτε μια φορά στο εξωτερικό
Όχι στις διασταυρώσεις, ΝΑΙ στα roundabouts!