-
Θέλω να αλλάξω το θερμοστάτη στο προαναφερθέν αμάξι, έχω βρει ότι δεν 'ανοίγει' όταν ανεβάζει θερμοκρασία. (σε οποιαδήποτε θερμοκρασία παραμένει στην ίδια κατάσταση, δηλαδή κλειστός).
Υποθέτω ότι απλά ξεβιδώνω 2 βίδες που κρατάνε το καπάκι, αλλάζω το θερμοστάτη, βάζω την καινούρια φλάντζα και ξαναβιδώνω το καπάκι.
Είναι τόσο απλό; Υπάρχει κάτι που πρέπει να προσέξω; Κάνένα tip and trick;( )
Έχει κανείς εμπειρία από αλλαγή θερμοστάτη σε αυτό το αμάξι; -
Θέλω να αλλάξω το θερμοστάτη στο προαναφερθέν αμάξι, έχω βρει ότι δεν 'ανοίγει' όταν ανεβάζει θερμοκρασία. (σε οποιαδήποτε θερμοκρασία παραμένει στην ίδια κατάσταση, δηλαδή κλειστός).
Υποθέτω ότι απλά ξεβιδώνω 2 βίδες που κρατάνε το καπάκι, αλλάζω το θερμοστάτη, βάζω την καινούρια φλάντζα και ξαναβιδώνω το καπάκι.
Είναι τόσο απλό; Υπάρχει κάτι που πρέπει να προσέξω; Κάνένα tip and trick;( )
Έχει κανείς εμπειρία από αλλαγή θερμοστάτη σε αυτό το αμάξι; -
Θέλω να αλλάξω το θερμοστάτη στο προαναφερθέν αμάξι, έχω βρει ότι δεν 'ανοίγει' όταν ανεβάζει θερμοκρασία. (σε οποιαδήποτε θερμοκρασία παραμένει στην ίδια κατάσταση, δηλαδή κλειστός).
Υποθέτω ότι απλά ξεβιδώνω 2 βίδες που κρατάνε το καπάκι, αλλάζω το θερμοστάτη, βάζω την καινούρια φλάντζα και ξαναβιδώνω το καπάκι.
Είναι τόσο απλό; Υπάρχει κάτι που πρέπει να προσέξω; Κάνένα tip and trick;( )
Έχει κανείς εμπειρία από αλλαγή θερμοστάτη σε αυτό το αμάξι; -
Δεν ειναι τοσο απλο, χρειαζεται εξαερωση του συστηματος, δηλαδη αδειασμα του παραφλου, συμπληρωση με καινουριο ,γιατι μια φουσκα αερα στο συστημα ψυξης μπορει να σου ανεβασει θερμοκρασιες. Καλυτερα πανε το σε ενα οποιοδηποτε συνεργειο, δεν πιστευω να σου βγει πανω απο 50ε μαζι με το ανταλλακτικο...
-
Μα, όταν προσθέτουμε ψυκτικό, γιατί δεν χρειάζεται εξαέρωση;
Θέλω να προσπαθήσω μόνος μου, είναι παλιό αμάξι, δεν αξίζει να χαλάσω λεφτά γι αυτό.
Τώρα, αν δεν τα καταφέρω, θα το πάω σε μάστορα.
Το θερμοστάτη τον έχω πάρει ήδη, 8 ευρώ. -
Γιατί δεν έχει αδειάσει το κύκλωμα: μηχανή, ψυγείο, ψυγείο καλοριφέρ στην καμπίνα κλπ.
Και μόνος σου κάνεις εξαέρωση, αρκεί να ξέρεις που έχει τις ταπες εξαέρωσης το μοντέλο σου.
-
Όχι δεν ξέρω πού είναι οι τάπες εξαέρωσης, αλλά θα προσπαθήσω να τις βρω.
Ποια είναι η διαδικασία της εξαέρωσης;
Πάντως, ο θερμοστάτης βρίσκεται ψηλά, στο επίπεδο της τάπας του ψυγείου και για αυτό μου φαίνεται λίγο παράξενο να χρειαστεί να αδειάσω όλο το παραφλού. -
Λοιπόν, να αναφέρω κάτι που έπρεπε να αναφέρω από την αρχή.
Ο λόγος που θέλω ν' αλλάξω θερμοστάτη, είναι ότι δεν δουλεύει ο ανεμιστήρας του ψυγείου.
Όσο κι αν ζεσταθεί η μηχανή, δεν γυρνάει ο ανεμιστήρας.
Τώρα, πάνω στο θερμοστάτη έχει 2 καλώδια.
Όταν αποσυνδέω το ένα, το ρελέ που οδηγεί τον ανεμιστήρα κλείνει και ο ανεμιστήρας γυρνάει.
Όταν το ξανασυνδέω, το ρελέ ανοίγει και ο ανεμιστήρας σταματάει.
Άρα, συμπέρανα, ότι ο θερμοστάτης ανοιγοκλείνει ένα διακόπτη.
Ο οποίος στην περίπτωσή μου έχει χαλάσει και μένει συνέχεια κλειστός.
Ή ο θερμοστάτης έχει χαλάσει και μένει συνέχεια κλειστός.
Ισχύουν αυτά που λέω;
Ή μήπως ο διακόπτης που λέω είναι εξωτερικός; Και απλά ανοιγοκλείνει με τη θερμοκρασία, ανεξάρτητα από το θερμοστάτη; -
Ο χρήστης Panosss έγραψε:
Λοιπόν, να αναφέρω κάτι που έπρεπε να αναφέρω από την αρχή.
Ο λόγος που θέλω ν' αλλάξω θερμοστάτη, είναι ότι δεν δουλεύει ο ανεμιστήρας του ψυγείου.
Όσο κι αν ζεσταθεί η μηχανή, δεν γυρνάει ο ανεμιστήρας.
Τώρα, πάνω στο θερμοστάτη έχει 2 καλώδια.
Όταν αποσυνδέω το ένα, το ρελέ που οδηγεί τον ανεμιστήρα κλείνει και ο ανεμιστήρας γυρνάει.
Όταν το ξανασυνδέω, το ρελέ ανοίγει και ο ανεμιστήρας σταματάει.
Άρα, συμπέρανα, ότι ο θερμοστάτης ανοιγοκλείνει ένα διακόπτη.
Ο οποίος στην περίπτωσή μου έχει χαλάσει και μένει συνέχεια κλειστός.
Ή ο θερμοστάτης έχει χαλάσει και μένει συνέχεια κλειστός.
Ισχύουν αυτά που λέω;
Ή μήπως ο διακόπτης που λέω είναι εξωτερικός; Και απλά ανοιγοκλείνει με τη θερμοκρασία, ανεξάρτητα από το θερμοστάτη;Εισαι σιγουρος οτι θερμοστατης και βαλβιδα θερμοκρασιας για το βεντιλατερ ειναι το ιδιο;
-
Εγώ είπα ότι ο θερμοστάτης ανοιγοκλείνει ένα διακόπτη (βαλβιδα θερμοκρασιας για το βεντιλατερ που ανέφερες), δεν είπα ότι ο θερμοστάτης και ο διακόπτης είναι το ίδιο.
(αυτό δεν μειώνει την ασχετοσύνη μου )
Μάλλον τελικά αυτό το διακόπτη (βαλβιδα θερμοκρασιας) τον ανοιγοκλείνει η θερμοκρασία και όχι ο θερμοστάτης,ε;
Για πες καμιά πληροφορία για αυτή τη βαλβίδα. Βρίσκεται στο σημείο που βρίσκεται και ο θερμοστάτης;
Μήπως είναι θερμίστορ; -
Ο χρήστης Panosss έγραψε:
Εγώ είπα ότι ο θερμοστάτης ανοιγοκλείνει ένα διακόπτη (βαλβιδα θερμοκρασιας για το βεντιλατερ που ανέφερες), δεν είπα ότι ο θερμοστάτης και ο διακόπτης είναι το ίδιο.
(αυτό δεν μειώνει την ασχετοσύνη μου )
Μάλλον τελικά αυτό το διακόπτη (βαλβιδα θερμοκρασιας) τον ανοιγοκλείνει η θερμοκρασία και όχι ο θερμοστάτης,ε;
Για πες καμιά πληροφορία για αυτή τη βαλβίδα. Βρίσκεται στο σημείο που βρίσκεται και ο θερμοστάτης;O θερμοστατης ειναι σαν τα παρακατω http://www.google.gr/images?client=fire ... 80&bih=625
ενω η βαλβιδα http://www.p-wholesale.com/upimg/19/783 ... an-361.jpg
σε γενικες γραμμες.Πως ειναι στο δικο σου δεν ξερω -
Πηγαινε καλυτερα σε ενα συνεργειο. Το κοστος ειναι μηδενικο
-
Το θερμοστάτη τον ξέρω.
Η βαλβίδα του βεντιλατέρ συνήθως πού βρίσκεται; Πάνω στο ψυγείο; -
-
Σωστός ο drdino σ' ευχαριστώ (να φανταστείς, το χα βρει αυτό όταν έψαχνα για θερμοστάτη!!(όχι του βεντιλατέρ, του συστήματος ψύξης) ) αλλά δεν του δωσα σημασία επειδή ήταν για το βεντιλατέρ και για μοντέλα του 85 και μετά.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ (τα χω γράψει σωστά;)
Βρίσκεται στη κάτω δεξαμενή του ψυγείου (radiator) ακριβώς πάνω από την τάπα αποστράγγισης (drain plug). Είναι βιδωτό με δύο στρογγυλά prongs(?) όπου συνδέονται τα καλώδια. Πρώτα, αδειάζω το ψυγείο και μετά με κλειδί 21mm ξεβιδώνω τη βαλβίδα από το ψυγείο.
Υπάρχει ένας ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΔΙΑΚΟΠΤΗΣ στον κανονικό θερμοστάτη(into the thermostat housing located on the back on the engine head). Είναι μέρος του συστήματος εκπομπής κι επίσης ελέγχει το βεντιλατέρ. Πριν αφαιρέσετε ή αντικαταστήσετε τη βαλβίδα στο ψυγείο, αποσυνδέστε το καλώδιο από το καπάκι του θερμοστάτη (thermostat housing) για να ελέγξετε τη λειτουργία της βαλβίδας και του βεντιλατέρ.
Αυτός ο δεύτερος διακόπτης με ανησυχεί, θα πρέπει να ανοίξω το καπάκι που βρίσκεται ο θερμοστάτης για να τον ελέγξω;The switch is located on the bottom tank of the radiator on the driver's side (left-hand drive), just above the drain plug. This switch is a thread-in type with two round prongs where the wires connect. To remove/replace, drain the radiator first, then using a 21 mm socket or wrench, unthreadd the switch from the radiator.
There is a second switch which threads into the thermostat housing loacted on the back on the engine head. This switch is part of the emmission control system and also controls the electric fan. Before you remove or replace the radiator switch, disconnect the wire from the thermostat housing switch first, to test the rad switch and electric fan. (I had to do this job just last weekend).
-
Πάντως, έχω μερικές ακόμα απορίες.
Το housing (ας το πούμε καπάκι) του θερμοστάτη του κανονικού (αυτού που βρίσκεται στη μηχανή, όχι στο ψυγείο) έχει πάνω δυο καλώδια.
Όταν βγάζω το ένα καλώδιο, ακούγεται ένα 'κλικ' σαν ρελέ που κλείνει η έξοδός του και παίρνει μπρος το βεντιλατέρ. Έτσι γίνεται;
Μήπως αυτά τα καλώδια είναι από τον ΔΕΥΤΕΡΟ ΔΙΑΚΟΠΤΗ που αναφέρεται στο κείμενο από το wiki; -
Λοιπόν, επειδή έχω το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, για να μην μπλέκεις, αφαίρεσε εντελώς το θερμοστάτη (το μοτέρ αυτό είναι αλεξίσφαιρο) επειδή έχει την τάση να κολλάει. Δε χρειάζεται, τον έχω αφαιρέσει από το 1999 & δεν καταλαβαίνει τπτ. Εκτός & αν μένεις σε περιοχή με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, οπότε εκεί ίσως βοηθούσε το μοτέρ μέχρι να ζεσταθεί. Αλλά & πάλι, ποτέ εγώ δεν είχα το παραμικρό θέμα με τα κρύα, ακόμη & δίχως θερμοστάτη. Μετά, λύσε τα κολλάρα, καθάρισε το ψυγείο ρίχνοντας με το λάστιχο μπόλικο νερό από την τάπα (βάλε όμως στην άκρη του λαστίχου ποτίσματος ένα τούλι, για να μη μπουν μέσα βρύα, λειχήνες & άλλα τέτοια σιχαμερά...), κάνε εξαέρωση & βάλε νέο παραφλού. Αυτά τα έχω κάνει μόνος μου, εκτός από την εξαέρωση δυστυχώς, γιατί δεν ξέρω πού είναι αυτές οι τάπες εξαέρωσης & δε ρώτησα... Απλά το άφηνα να ζεσταθεί, έπεφτε η στάθμη & συμπλήρωνα μέχρι να έρθει στα ίσα του. Ωστόσο, ουδέποτε αντιμετώπισα θέμα, δουλεύει ρολόι!
Το πιο σημαντικό είναι να πας σε οποιοδήποτε ηλεκτρολόγο & να σου βάλει στο ταμπλώ ένα μικρό διακόπτη, ο οποίος να έχει πάνω μια λυχνία, & στη θέση off του διακόπτη, η λυχνία αυτή να ανάβει όταν ενεργοποιείται αυτόματα το βεντιλατέρ & να σβήνει όταν σβήνει το βεντιλατέρ, αντίστοιχα. Έτσι θα ξέρεις πάντα εάν λειτουργεί το βεντιλατέρ. Στη θέση on του διακόπτη (δηλ, τον πατάς εσύ όποτε θέλεις), το βεντιλατέρ ενεργοποιείται όποτε θες εσύ.
Απλές δουλειές, γίνονται σε οποιοδήποτε συνεργείο με ελάχιστο κόστος. Μην το φοβάσαι.
(Και κοίτα να του συντηρείς (λύσιμο - καθάρισμα, κτλ...) κάθε 40-50.000 χλμ το καρμπυρατέρ...)Α, τα ίδια έχω κάνει & στην Alfetta μου, εδώ & χρόνια δε διαθέτει θερμοστάτη & δεν έχει κανένα πρόβλημα, με ζέστη ή κρύο.
-
Σ' ευχαριστώ φίλε μου για την απάντησή σου, αυτό για την πλήρη αφαίρεση του θερμοστάτη το διάβασα και σε ένα ξένο φόρουμ για αυτό το αμάξι!
Δεν νομίζω να ναι τελικά ο θερμοστάτης, αλλά το Coolant Temperature Sensor (αισθητήρας θερμοκρασίας) που βρίσκεται πάνω στο καπάκι του θερμοστάτη.(στο καπάκι του θερμοστάτη υπάρχουν δύο καλώδια, το ένα είναι ο αισθητήρας, μοιάζει σαν βίδα βιδωμένη στο καπάκι).
Αυτός ο αισθητήρας, όταν είναι κρύος, είναι κλειστός, δημιουργεί δηλαδή κλειστό κύκλωμα σε σειρά με την είσοδο ενός ρελέ. Η έξοδος του ρελέ τώρα είναι ανοιχτό κύκλωμα, και οδηγεί το βεντιλατέρ. Άρα σε αυτή τη φάση το βεντιλατέρ δεν δουλεύει.
Όταν ο αισθητήρας πιάσει κάποια θερμοκρασία (π.χ 85 βαθμούς), ανοίγει και δημιουργεί ανοιχτό κύκλωμα σε σειρά με την είσοδο του ρελέ. Η έξοδος του ρελέ τώρα κλείνει και δημιουργεί κλειστό κύκλωμα. Τώρα, το βεντιλατέρ δουλεύει.
Τουλάχιστον, έτσι πιστεύω εγώ ότι δουλεύει το σύστημα.
Άρα, πρέπει να αλλάξω αισθητήρα θερμοκρασίας.
Αν κάνω κάποιο λάθος, παρακαλώ ας με διορθώσει κάποιος.Επίσης, δεν δουλεύει και το θερμόμετρο, ίσως χρησιμοποιεί τον ίδιο αισθητήρα! Ή ίσως είναι η δεύτερη 'βίδα' στην οποία καταλήγει το δεύτερο καλώδιο στο καπάκι του θερμοστάτη.
-
Για να μην παίζει ούτε ο δείκτης θερμοκρασίας, τότε, ίσως είναι όντως η βαλβίδα θερμοκρασίας πάνω στον ανεμιστήρα. Ένας ηλεκτρολόγος θα στο λύσει άμεσα το θέμα, δεν πρέπει να είναι τπτ το σοβαρό. Πάντως, κάνε εάν μπορείς & τα υπόλοιπα. Άλλα τόσα απροβλημάτιστα χρόνια θα σου βγάλει, το αμαξάκι αυτό είναι αστέρι.
-
Ο χρήστης Δούκας έγραψε:
Για να μην παίζει ούτε ο δείκτης θερμοκρασίας, τότε, ίσως είναι όντως η βαλβίδα θερμοκρασίας πάνω στον ανεμιστήρα. Ένας ηλεκτρολόγος θα στο λύσει άμεσα το θέμα, δεν πρέπει να είναι τπτ το σοβαρό. Πάντως, κάνε εάν μπορείς & τα υπόλοιπα. Άλλα τόσα απροβλημάτιστα χρόνια θα σου βγάλει, το αμαξάκι αυτό είναι αστέρι.Φίλε Δούκα μην μπερδεύεσαι, στον ανεμιστήρα δεν έχει βαλβίδα θερμοκρασίας.
Πάνω στο καπάκι του θερμοστάτη έχει αισθητήρα θερμοκρασίας.
Στο λέω, μιας και έχεις το ίδιο αμάξι, μην αρχίσεις και ψάχνεις για βαλβίδα θερμοκρασίας πάνω στον ανεμιστηρα! Δεν πρόκειται να βρεις!
Σ' ευχαριστώ πάντως για τη βοήθεια!
Αλλαγή θερμοστάτη σε mazda 323 του 1983