-
Παρακολουθώντας f1 επί σειρά πολλών ετών διαπιστώνω ότι οι αλλαγές στους κανονισμούς έχουν ξεπεράσει σε αριθμό κάθε προσδοκία από οπουδήποτε άλλο μηχανοκίνητο άθλημα κ όχι μονό με αποτελεσμα κατά την προσωπική μου άποψη να κάταντα το ζήτημα εκνευριστικό άλλα κ παράλληλα να διχάζει τον τρόπο σύγκρισης οδηγών κ ομάδων ανά εποχή αφού τα κριτήρια συνεχώς αλλάζουν.
Επισυμαίνω οτι σε καμια περίπτωση δεν αναφέρομαι στους κανονισμούς που αφορούν την ασφάλεια, οπού είμαι υπέρ.
Παραθετω λιγα απο οσα μπορω να θυμηθω:-Αλλαγες στον τρόπο βαθμολόγησης
-Αλλαγές στο τρόπο κατάταξης στο qualifying
-Αλλαγες στους κινητήρες με τούρμπο μετά ατμοσφαιρικοί
-Αλλαγη κυβικών
-Αριθμος χρήσης κινητήρων ανά αγώνα
-Με ενεργητικές αναρτήσεις χωρίς ενεργητικές
-Αλλαγη μετατροχίων και μεταξονίων
-Υψος μονοθέσιου
-Βαρος μονοθέσιου
-Σμικρινδη αεροτομών
-Ελαστικων με αυλακώσεις κ άντε πάλι σε σλικς
-Αριθμος των σετ χρήσης ελαστικών
-Με ανεφοδιασμούς χωρίς ανεφοδιασμούς
-Με τεπόζιτο ''σφραγισμένο'' από τα δοκιμαστικά η με ανεφοδιασμό πριν τον αγώνα
-Με traction control χωρίς traction control
-Με KERS χωρίς ΚERSΤι να πρωτόγραψω, αν καταγραφούν όλα θα μου πιαστούν τα δάχτυλα!
Θεωρώ ότι ο Μπερνι δεν έχει αφήσει σε χλωρό κλαρί τους κανονισμούς με αποτέλεσμα να διαταράζεται η αξιοπιστία και η σωστή αξιολόγηση ομάδων κ οδηγών κ αναφέρομαι κύριος στο σύστημα βαθμολόγησης που το θεωρώ κ το μεγαλύτερο σφάλμα με να το έχουν αναδιαρθρώσει τρεις φορές!
Πως θα συγκρίνεις τον πχ Prost με τον Hamilton βαθμολογικά για να τους αξιολογήσεις για την επιτευξη πόντων που έχουν κατακτήσει?
Με την ίδια λογική στο μπάσκετ το απλό καλάθι ας μετράει για 3 πόντους κ το τρίποντο για 5!
Κατά δεύτερων κουράζει όλους εμάς που πρέπει να είμαστε με το ''τεφτέρι'' των κανονισμών κ μέχρι να περάσει μια σεζόν κ την επομένη χρόνια πρέπει κ πάλι να κάνουμε την διατριβή μας
Τρίτον θεωρώ ότι κλονίζει την αξιοπιστία κ ακεραιότητα του αθλήματος όπου δείχνει σαν μην ξέρουν οι ιθύνοντες τελικά τι προσδοκούν από το σπορ! Είναι σαν να χάνει δηλαδή την ταυτότητα του! -
Παρακολουθώντας f1 επί σειρά πολλών ετών διαπιστώνω ότι οι αλλαγές στους κανονισμούς έχουν ξεπεράσει σε αριθμό κάθε προσδοκία από οπουδήποτε άλλο μηχανοκίνητο άθλημα κ όχι μονό με αποτελεσμα κατά την προσωπική μου άποψη να κάταντα το ζήτημα εκνευριστικό άλλα κ παράλληλα να διχάζει τον τρόπο σύγκρισης οδηγών κ ομάδων ανά εποχή αφού τα κριτήρια συνεχώς αλλάζουν.
Επισυμαίνω οτι σε καμια περίπτωση δεν αναφέρομαι στους κανονισμούς που αφορούν την ασφάλεια, οπού είμαι υπέρ.
Παραθετω λιγα απο οσα μπορω να θυμηθω:-Αλλαγες στον τρόπο βαθμολόγησης
-Αλλαγές στο τρόπο κατάταξης στο qualifying
-Αλλαγες στους κινητήρες με τούρμπο μετά ατμοσφαιρικοί
-Αλλαγη κυβικών
-Αριθμος χρήσης κινητήρων ανά αγώνα
-Με ενεργητικές αναρτήσεις χωρίς ενεργητικές
-Αλλαγη μετατροχίων και μεταξονίων
-Υψος μονοθέσιου
-Βαρος μονοθέσιου
-Σμικρινδη αεροτομών
-Ελαστικων με αυλακώσεις κ άντε πάλι σε σλικς
-Αριθμος των σετ χρήσης ελαστικών
-Με ανεφοδιασμούς χωρίς ανεφοδιασμούς
-Με τεπόζιτο ''σφραγισμένο'' από τα δοκιμαστικά η με ανεφοδιασμό πριν τον αγώνα
-Με traction control χωρίς traction control
-Με KERS χωρίς ΚERSΤι να πρωτόγραψω, αν καταγραφούν όλα θα μου πιαστούν τα δάχτυλα!
Θεωρώ ότι ο Μπερνι δεν έχει αφήσει σε χλωρό κλαρί τους κανονισμούς με αποτέλεσμα να διαταράζεται η αξιοπιστία και η σωστή αξιολόγηση ομάδων κ οδηγών κ αναφέρομαι κύριος στο σύστημα βαθμολόγησης που το θεωρώ κ το μεγαλύτερο σφάλμα με να το έχουν αναδιαρθρώσει τρεις φορές!
Πως θα συγκρίνεις τον πχ Prost με τον Hamilton βαθμολογικά για να τους αξιολογήσεις για την επιτευξη πόντων που έχουν κατακτήσει?
Με την ίδια λογική στο μπάσκετ το απλό καλάθι ας μετράει για 3 πόντους κ το τρίποντο για 5!
Κατά δεύτερων κουράζει όλους εμάς που πρέπει να είμαστε με το ''τεφτέρι'' των κανονισμών κ μέχρι να περάσει μια σεζόν κ την επομένη χρόνια πρέπει κ πάλι να κάνουμε την διατριβή μας
Τρίτον θεωρώ ότι κλονίζει την αξιοπιστία κ ακεραιότητα του αθλήματος όπου δείχνει σαν μην ξέρουν οι ιθύνοντες τελικά τι προσδοκούν από το σπορ! Είναι σαν να χάνει δηλαδή την ταυτότητα του! -
Παρακολουθώντας f1 επί σειρά πολλών ετών διαπιστώνω ότι οι αλλαγές στους κανονισμούς έχουν ξεπεράσει σε αριθμό κάθε προσδοκία από οπουδήποτε άλλο μηχανοκίνητο άθλημα κ όχι μονό με αποτελεσμα κατά την προσωπική μου άποψη να κάταντα το ζήτημα εκνευριστικό άλλα κ παράλληλα να διχάζει τον τρόπο σύγκρισης οδηγών κ ομάδων ανά εποχή αφού τα κριτήρια συνεχώς αλλάζουν.
Επισυμαίνω οτι σε καμια περίπτωση δεν αναφέρομαι στους κανονισμούς που αφορούν την ασφάλεια, οπού είμαι υπέρ.
Παραθετω λιγα απο οσα μπορω να θυμηθω:-Αλλαγες στον τρόπο βαθμολόγησης
-Αλλαγές στο τρόπο κατάταξης στο qualifying
-Αλλαγες στους κινητήρες με τούρμπο μετά ατμοσφαιρικοί
-Αλλαγη κυβικών
-Αριθμος χρήσης κινητήρων ανά αγώνα
-Με ενεργητικές αναρτήσεις χωρίς ενεργητικές
-Αλλαγη μετατροχίων και μεταξονίων
-Υψος μονοθέσιου
-Βαρος μονοθέσιου
-Σμικρινδη αεροτομών
-Ελαστικων με αυλακώσεις κ άντε πάλι σε σλικς
-Αριθμος των σετ χρήσης ελαστικών
-Με ανεφοδιασμούς χωρίς ανεφοδιασμούς
-Με τεπόζιτο ''σφραγισμένο'' από τα δοκιμαστικά η με ανεφοδιασμό πριν τον αγώνα
-Με traction control χωρίς traction control
-Με KERS χωρίς ΚERSΤι να πρωτόγραψω, αν καταγραφούν όλα θα μου πιαστούν τα δάχτυλα!
Θεωρώ ότι ο Μπερνι δεν έχει αφήσει σε χλωρό κλαρί τους κανονισμούς με αποτέλεσμα να διαταράζεται η αξιοπιστία και η σωστή αξιολόγηση ομάδων κ οδηγών κ αναφέρομαι κύριος στο σύστημα βαθμολόγησης που το θεωρώ κ το μεγαλύτερο σφάλμα με να το έχουν αναδιαρθρώσει τρεις φορές!
Πως θα συγκρίνεις τον πχ Prost με τον Hamilton βαθμολογικά για να τους αξιολογήσεις για την επιτευξη πόντων που έχουν κατακτήσει?
Με την ίδια λογική στο μπάσκετ το απλό καλάθι ας μετράει για 3 πόντους κ το τρίποντο για 5!
Κατά δεύτερων κουράζει όλους εμάς που πρέπει να είμαστε με το ''τεφτέρι'' των κανονισμών κ μέχρι να περάσει μια σεζόν κ την επομένη χρόνια πρέπει κ πάλι να κάνουμε την διατριβή μας
Τρίτον θεωρώ ότι κλονίζει την αξιοπιστία κ ακεραιότητα του αθλήματος όπου δείχνει σαν μην ξέρουν οι ιθύνοντες τελικά τι προσδοκούν από το σπορ! Είναι σαν να χάνει δηλαδή την ταυτότητα του! -
Σωστα ολα αυτα, εχε ομως υποψη σου οτι
- Με τα υπερβολικα ηλεκτρονικα βοηθηματα και παλι ειχε καταντησει 'κουραστικο' το αθλημα, καθως υποβοηθουσαν τον οδηγο στα παντα.
- Οι αλλαγες συνηθως ερχονται για να ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΟΥΝ τα μονοθεσια, ομως ολο και κατι σκαρφιζονται οι ειδικοι κι ετσι απο χρονια σε χρονια δεν εχουμε σημαντικες διαφορες στους χρονους. Οποτε επειτα, προσπαθουν να τα ξανα-επιβραδυνουν κοβοντας κι αλλα πραγματα... και αυτο συνεχιζεται επ απειρον.
-
Ο χρήστης GeorgeMan έγραψε:
...
2) Οι αλλαγες συνηθως ερχονται για να ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΟΥΝ τα μονοθεσια, ομως ολο και κατι σκαρφιζονται οι ειδικοι κι ετσι απο χρονια σε χρονια δεν εχουμε σημαντικες διαφορες στους χρονους. Οποτε επειτα, προσπαθουν να τα ξανα-επιβραδυνουν κοβοντας κι αλλα πραγματα... και αυτο συνεχιζεται επ απειρον.Από την πολύ ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΣΗ στο τέλος θα ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ κι εμείς να βλέπουμε
-
Ο χρήστης UnicornF1 έγραψε:
...
2) Οι αλλαγες συνηθως ερχονται για να ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΟΥΝ τα μονοθεσια, ομως ολο και κατι σκαρφιζονται οι ειδικοι κι ετσι απο χρονια σε χρονια δεν εχουμε σημαντικες διαφορες στους χρονους. Οποτε επειτα, προσπαθουν να τα ξανα-επιβραδυνουν κοβοντας κι αλλα πραγματα... και αυτο συνεχιζεται επ απειρον.Από την πολύ ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΣΗ στο τέλος θα ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ κι εμείς να βλέπουμε
Καλό!
-
Εγω προτιμώ να βλεπω αγωνια και προσπεράσεις και ας πηγαίνουν με 50.Και με αφάλεια φυσικά!
Πάντος εδω που τα λέμε αν υπήρχε μεγαλυτερη ελευθερία στις μηχανικες κατασκευες και στο χρονο δοκιμών εξέλιξης σιγουρα θα ηταν καλυτερα τα πραγματα.Ειναι και η κριση αλλά,,,, -
Προσωπικα ψηφισα οτι και οι περισσοτεροι, δλδ την 2η επιλογη.
Παλιοτερα ο λογος ηταν η ασφαλεια κατι που το κατανοω και τουλαχιστον τοτε το θεαμα εμενε ανεπηρεαστο. Μετα ομως απο τα χρονια που κυριαρχουσε η Ferrari χαθηκε η μπαλα και ο Ecclestone μαζι με τον Mosley το παρακαναν. Μεχρι και το 2002 ηταν ολα παρα πολυ καλα αν βεβαια εξαιρεσει κανεις την καταργηση των slick το '98! To 2003 με την αλλαγη στην βαθμολογια και στο qualy εγινε το 1ο χτυπημα. Το 2004 ηταν καπως καλυτερα γιατι τουλαχιστον τα μονοθεσια ηταν πολυ γρηγορα αλλα παλι χαλια qualy. Το 2005 η καταργηση της αλλαγης των ελαστικων ηταν μεγαλη βλακεια σε συνδυασμο με το qualy παλι και μετα ηρθαν οι V8, το engine freezing, νεα δοκιμαστικα και οι φετινοι κανονισμοι... Τι να πει κανεις... Ας ελπισουμε τουλαχιστον να παψει το engine freezing αν και μαλλον θα γινει αυτο με τους νεους κινητηρες που θυμιζουν λιγο τα παλια... Ελπιζω και τα δοκιμαστικα να μεινουν οπως ειναι γιατι ειναι οκ φετος.
Τελος, μια αλλαγη που θα ηθελα πολυ να δω (αλλα δεν παιζει να γινει) ειναι να φαρδυνουν τα μονοθεσια ωστε να δοθει μεγαλυτερη εμφαση στην μηχανικη προσφυση.
Σχετικα με τα ηλεκτρονικα, η καταργηση του TC ηταν η καλυτερη αλλαγη τα τελευταια χρονια μαζι με την επιστροφη των slick περσυ!
Το αστειο με ολο αυτο ειναι οτι οι ομαδες καταφερναν καθε χρονια να ειναι ταχυτερες με αποτελεσμα οι Ecclestone και Mosley να ξυνουν το κεφαλι τους! Αλλα απο θεαμα... χαλια! Γι αυτο βλεπω και αλλα μηχανοκινητα...
-
Ο χρήστης VassilisAl έγραψε:
Τελος, μια αλλαγη που θα ηθελα πολυ να δω (αλλα δεν παιζει να γινει) ειναι να φαρδυνουν τα μονοθεσια ωστε να δοθει μεγαλυτερη εμφαση στην μηχανικη προσφυση.
Συμφωνώ μαζί σου σε αυτό μιας κ οι σχεδιαστές έχουν αναλωθεί περισσότερο στην αεροδυναμική κ στο πόση κάθετη δύναμη θα έχουν στις πτέρυγες! Αυτό από την μια βέβαια αναδεικνύει τον ποιο προηγμένο τεχνολογικά κατασκευαστή άλλα από την άλλη όταν δεν εχουν πετύχει το σωστό set up στερείται ''ισορροπίας'' το μονοθέσιο.
-
-
Το 'Optimisation' που σήμερα υπάρχει στο στήσιμο σημαίνει ότι τα λάθη είναι σαφώς λιγότερα, άρα και οι εκαιρίες προσπεράσματος
-
Τα μονοθέσια είναι σαφώς πιο αδύναμα από το παρελθόν, με καλύτερο στήσιμο και αεροδυναμική, συνεπώς οι ταχύτητες στις στροφές αυξάνονται, οι τελικές μειώνονται, το ίδιο και οι αποστάσεις φρεναρίσματος
-
Οι οδηγοί ίσως είχαν λίγο κακομάθει με τους αγώνες αναμονής και τις πολλές τακτικές.
-
-
Πότε μειώθηκαν οι τελικές?
Κανω λάθος που νομίζω οτι ειναι ίδιες ?
Μήπως η f1 εφτασε σε ενα επίπεδο οπου μονο με λάθη θα βγαίνουν νικητες 'η μάλλον θα γίνονται προσπεράσεις και θα πρέπει να δωθούν κάποιες ελευθερίες ειτε σε κινητήρες ειτε στις προδιαγραφές των μονοθεσίων?
Μήπως θα πρέπει να μπορούν να εκμεταλευτούν οι κατασκευαστές τις γνώμες των οδηγών τους στο έπαρκο?
Κουραστικο θα ειναι να βλέπουμε ανιαρούς αγώνες! -
Το 2004 τα ταχύτερα μονοθέσια στη Monza χτυπούσαν πάνω από 370, πέρυσι με το ζόρι 350... Λογικό, καθώς υπολείπονται 250 ίππους περίπου σε σχέση με τότε.
-
Ακριβώς! Μικρότερη τελική, καλύτερο στήσιμο, καλύτερα φρένα = μειωμένες αποστάσεις φρεναρίσματος και άρα λιγότερες ευκαιρίες για προσπέρασμα
-
θυμαμαι και καποτε ο κουλθαρντ ειχε πιασει 375χλμ/ω (νομιζω) στο παλιο Χοκενχαιμ
Πανε ολα αυτα ρε γμτ
-
Ξαναλεω οτι αν καποιος ειχε τις αντοχες, ας πουμε ο Webber που ηταν στην ουρα του τρενου της DB που οδηγουσε ο Σουμαχερ, να βαλει πολυ μαλακά, να παει σανιδα 12-15 γυρους και να επιτεθει στους 3-4 τελευταιους ΠΙΘΑΝΟΝ να ειχε δικαιωθει. Και στους αγωνες που θα ακολουθησουν οταν οι οδηγοι συνειδητοποιησουν οτι πλεον δεν εχει 'μαγικες' στρατηγικες για να τους φερουν μπροστα, θα αρχισουν να προσπαθουν να προσπερνουν μεσα στην πιστα. Πραγμα που γινοταν σπανια μεχρι φετος
-
Το μονο καλο ηταν η αφαιρεση του TC και η επανεμφανιση των slick,ολα τ αλλα ηταν μπουρδες και το μονο που καταφεραν ηταν να κανουν το αθλημα βαρετο.
-
Ας μειώσουν το πλάτος του πέλματος των ελαστικών πχ κατά 20%, ας αφήσουν το μοτέρ να στροφάρουν στις 20.000rpm ή ας φέρουν τα δίλιτρα τούρμπο (όπως ακούστηκε) με 700 άλογα και ....άφθονη ροπή.
-
Τι 370 τι 350 ας γινει κάτι να δουμε μαχες επιτέλους!
-
Ο χρήστης kpsig έγραψε:
Ας μειώσουν το πλάτος του πέλματος των ελαστικών πχ κατά 20%, ας αφήσουν το μοτέρ να στροφάρουν στις 20.000rpm ή ας φέρουν τα δίλιτρα τούρμπο (όπως ακούστηκε) με 700 άλογα και ....άφθονη ροπή.Βασικα πρεπει ν αυξησουν το πελμα για να χει μεγαλυτερη προσφυση το μονοθεσιο! Αλλα να τ αυξησουν και εμπρος και πισω για να μην χαθει το balance. Με λιγα λογια φετος επρεπε ν αυξησουν τα πισω αντι να μειωσουν τα εμπρος.
Σχετικα με τον κινητηρα, νομιζω υπηρχαν συζητησεις για 1.6 Turbo που βασικα το γουσταρω τρελα γιατι αν καταφερναν το '80 να βγαζουν 800+ αλογα απο τετοιους κινητηρες, φανταστειτε τι θα γινει το 2013 πχ! Αλλα κλασσικα, η FIA θα βαλει περιορισμο... (μ αρεσει αυτο το εικονιδιο!)
-
Τους πολέμους ιπποδυνάμεων και τα 1000+ άλογα ξεχάστε τα. Ζούμε σε οικολογικούς και ασφαλείς καιρούς. 600-700 άλογα και πολύ σας είναι...
Aλλαγές επί Αλλαγών στους κανονισμους!