-
Μπορει να λατρευω το fiestaκι μου αλλα οφειλω να προσκυνησω το αλλο αυτοκινητο μας σημερα στο ταξιδι Κομοτηνη- Αθηνα
55 € βαλαμε και μας εφτασε μεχρι Λαμια (θα μας εφτανε μεχρι και Αθηνα- συμφωνα με τις ενδειξεις και την οδηγηση μου- αλλα μολις το πηρε ο πατερας για λιγο και αρχισε να το παταει) αρχισε να πεφτει πιο γρηγορα ο δεικτης
Ειμασταν 3 ατομα 3 βαλιτσες και 3 λαπτοπ
Ο κινητηρας ουτε μια φορα δεν με αγχωσε και η ανεση του ηταν ο,τι καλυτερο εχω δει μεχρι στιγμης σε αυτοκινητο... Πραγματικα εφτασα στην Αθηνα χωρις να εχω κουραστει σχεδον καθολου...
Τελικα συμπερασματα... Μακαρι το Fiesta μου να ειχε τις αναρτησεις του και μια εκτη ταχυτητα... -
Ο χρήστης Focusman91 έγραψε:
Μπορει να λατρευω το fiestaκι μου αλλα οφειλω να προσκυνησω το αλλο αυτοκινητο μας σημερα στο ταξιδι Κομοτηνη- Αθηνα
55 € βαλαμε και μας εφτασε μεχρι Λαμια (θα μας εφτανε μεχρι και Αθηνα- συμφωνα με τις ενδειξεις και την οδηγηση μου- αλλα μολις το πηρε ο πατερας για λιγο και αρχισε να το παταει) αρχισε να πεφτει πιο γρηγορα ο δεικτης
Ειμασταν 3 ατομα 3 βαλιτσες και 3 λαπτοπ
Ο κινητηρας ουτε μια φορα δεν με αγχωσε και η ανεση του ηταν ο,τι καλυτερο εχω δει μεχρι στιγμης σε αυτοκινητο... Πραγματικα εφτασα στην Αθηνα χωρις να εχω κουραστει σχεδον καθολου...
Τελικα συμπερασματα... Μακαρι το Fiesta μου να ειχε τις αναρτησεις του και μια εκτη ταχυτητα......και 3 λαπτοπ...
-
Ο χρήστης Focusman91 έγραψε:
Μπορει να λατρευω το fiestaκι μου αλλα οφειλω να προσκυνησω το αλλο αυτοκινητο μας σημερα στο ταξιδι Κομοτηνη- Αθηνα
55 € βαλαμε και μας εφτασε μεχρι Λαμια (θα μας εφτανε μεχρι και Αθηνα- συμφωνα με τις ενδειξεις και την οδηγηση μου- αλλα μολις το πηρε ο πατερας για λιγο και αρχισε να το παταει) αρχισε να πεφτει πιο γρηγορα ο δεικτης
Ειμασταν 3 ατομα 3 βαλιτσες και 3 λαπτοπ
Ο κινητηρας ουτε μια φορα δεν με αγχωσε και η ανεση του ηταν ο,τι καλυτερο εχω δει μεχρι στιγμης σε αυτοκινητο... Πραγματικα εφτασα στην Αθηνα χωρις να εχω κουραστει σχεδον καθολου...
Τελικα συμπερασματα... Μακαρι το Fiesta μου να ειχε τις αναρτησεις του και μια εκτη ταχυτητα...Φίλε μου , τι κατανάλωση είχες σε lt/km?
δεν έχω κάνει ταξίδι με Octy , είναι τόσο άνετο όσο λένε? -
Λοιπον οταν το οδηγουσα εγω απο Κομοτηνη μεχρι Λαρισα, ειχα καταναλωση 7lt/100km. Σε καποιο σημειο εδειξε και 6,9.
Με δεδομενο οτι ηταν αρκετο φορτωμένο με αποσκευες και πηγαινα καπου μεταξυ 130 και 150 θεωρω οτι ειναι πολυ καλη ενδειξη..
Στην Εθνικη επιβεβαιωνω αυτα που λενε περι ανεσης... Το αυτοκινητο ειναι πραγματικος χιλιομετροφαγος!! -
Νομιζω οτι πλεον ολα τα συγχρονα αυτοκινητα ειναι καλοι χιλιομετροφαγοι. (απο κατηγορια κυριως μικρομεσαια και πανω και οσα εχουν εναν καλο κινητηρα βεβαια).
Νομιζω οτι και με το φιεστα σου δεν θα ησουν ιδιαιτερα παραπονεμενος απλα ισως ειχες εναν περιορισμο να κρατησεις λιγο μικροτερη μεση ταχυτητα...
-
Κάτοχος κι εγώ μιας υπέροχης 'γαλαζογκρίζας' Octavia 1.4 TSI, από το Μάρτιο, έκατσα και διάβασα όλο αυτό το τόπικ με ενδιαφέρον. Θα πω κι εγώ τις εντυπώσεις μου απ' τ' αμάξι εν καιρώ (από πολύ καλές έως άριστες φυσικά), όσο για το φίλο μας τον Jacob, που του έκανε εντύπωση ο πίσω γυαλοκαθαριστήρας σε Octavia (hatchback), πολύ πιθανόν να είδε εμένα εκείνη τη μέρα - που τον ήθελα το δίχως άλλο στο καινούργιο μου αμάξι και τον ΕΒΑΛΑ! (όχι θα παίξουμε...)
Πρώτα-πρώτα όμως θα 'θελα να θίξω κάτι πολύ βασικό, σχετικό με τις αλλαγές των λαδιών. Πριν κάμποσες σελίδες εδώ πέρα, αναφέρθηκε αλλαγή λαδιών στα 7500 χλμ. ΓΙΑΤΙ;;; Ακόμη και στα Octavia με σταθερά διαστήματα σέρβις (QG0 ή QG2) η αλλαγή λαδιών (ακόμη και η πρώτη-πρώτη) γίνονται κάθε 15000 χλμ. Το δικό μου (ίσως και ΟΛΑ τα καινούργια Octavia) είναι μαρκαρισμένο ως 'QG1' δηλαδή έχει μεταβλητά διαστήματα σέρβις (Flexible Service Intervals) και το βιβλίο σέρβις το λέει ρητώς και κατηγορηματικώς ότι τα σέρβις (ΜΑΖΙ με την αλλαγή λαδιών) γίνονται όποτε μας υποδείξει το ίδιο το αμάξι. Τα αμάξια με μαρκάρισμα QG1 :
- Είναι γεμισμένα από το εργοστάσιο με σούπερ υψηλής ποιότητας συνθετικό λάδι. Για τους κινητήρες 1.4 TSI π.χ. χρησιμοποιείται το προδιαγραφών VW 503 00 ή VW 504 00, το οποίο είναι σχεδιασμένο για πολύ πιο εκτεταμένη χρήση από τα αντίστοιχα VW 501 01 ή VW 502 00, με τα οποία γεμίζονται οι ίδιοι ακριβώς κινητήρες σε όσα είναι μαρκαρισμένα QG0 ή QG2 (δηλαδή με ΣΤΑΘΕΡΑ διαστήματα σέρβις)
- Έχουν αισθητήρες ποιότητας λαδιού στο κάρτερ. Ανάλογα με τον τρόπο χρήσης και οδήγησης η ποιότητα του λαδιού 'πέφτει' με κάποιο ρυθμό και το κομπιούτερ του αμαξιού υπολογίζει πότε το λάδι θα είναι πλέον 'για πέταμα'.
- ΔΕΝ υπάρχει 'ενδιάμεσο' σέρβις αλλαγής λαδιών στα 15000 χλμ.
- Όπως διάβαζα σε ξένα φόρουμ, η 'πρόωρη' αλλαγή λαδιών μάλλον αρνητικά αποτελέσματα έχει για τον κινητήρα. Ψάξτε και θα βρείτε σχετικές εξηγήσεις.
Το πρώτο σέρβις λοιπόν, σε ένα Octavia με πρόγραμμα QG1, μπορεί να ζητηθεί από τα 15000 μέχρι τα 30000 χιλιόμετρα (ή δύο χρόνια το πολύ, όποιο έρθει πρώτο), ομοίως και όλα τα επόμενα, ανάλογα πάντοτε με τον τρόπο που οδηγιέται τ' αμάξι. Ψάχνοντας τις ενδείξεις στην οθονίτσα του ταμπλώ μπορούμε να δούμε από πολύ πριν πότε 'περίπου' το αμάξι θα μας ζητήσει σέρβις (σύμφωνα με τους 'αυτοελέγχους' που εκτελεί συνέχεια στα σωθικά του...).
Εγώ π.χ. έχω διανύσει 15000 χλμ. και μου δηλώνει ότι σε 13900 χλμ. ή 470 μέρες (όπου θα έχουν συμπληρωθεί δύο χρόνια από τη 'γέννησή' του) θα πρέπει να το πάω για σέρβις ΚΑΙ, φυσικά, αλλαγή λαδιών Πόσα χιλιόμετρα θα έχω διανύσει ως τότε; 29100 χλμ Χμ... κάπως καλούτσικη χρήση του κάνω, δε 'διαμαρτύρεται'... Εάν όμως στο μεταξύ το πλακώσω σε καθημερινή αστική χρήση, ατέλειωτα ρελαντί, μικρές διαδρομές και σβήσιμο κλπ. τότε θα μου 'ζητήσει' σέρβις πολύ νωρίτερα, ίσως δηλαδή και στα 22000 χλμ. συνολικά.Πρέπει να καταλάβουμε ότι οι καινούργιοι κινητήρες (ειδικά τα 'διαμάντια' με το όνομα TSI...) καθώς και τα καινούργια συνθετικά λάδια δεν έχουν να κάνουν με όσα ξέραμε πριν 20 και 30 χρόνια, που αλλάζαμε λάδια στα 5000 χλμ. η ακόμη και στα 3000 χλμ. (μερικοί σχολαστικοί...)
-
Εμένα στην πρωτη μου αλλαγή λαδιών μου αλλάξανε και κωδικοποίηση και απο μεταβλητο διάστημα service μου το έκαναν σταθερό(ανα 15000 ζητάει αλλαγή πλέον). Σε ερώτηση μου για το αν υπαρχουν αισθητήρες κτλ μου είπαν όχι και εγω σαν αφελής τους πίστεψα . Ξανααλλάζει η κωδικοποίηση να υποθέσω?
-
Ο προγραμματισμός του αμαξιού ξαναλλάζει κανονικότατα σε QG1 (μεταβλητά διαστήματα). Αναφέρεται ρητώς στο βιβλίο σέρβις : *'Επιστροφή στα μεταβλητά διαστήματα σέρβις **QG1 *είναι δυνατή' (σελ. 6, κάτω αριστερά).
Για να γίνει βέβαια κάτι τέτοιο θα πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ τα λάδια να αντικατασταθούν με τα κατάλληλα (503 ή 504).
Μου φαίνεται όμως εντελώς απαράδεκτη αυτή η επιμονή για αλλαγή σε QG2. Έχει βέβαια να κάνει με την παλιά νοοτροπία σχετικά με το λάδι (που έλεγα πριν). Υπάρχουν οδηγοί που το θεωρούν 'αυτοκτονία' να αφήσουν τα λάδια τόσο καιρό μέσα. Εδώ όμως υπάρχουν σαφέστατες οδηγίες από τη μαμά εταιρία αλλά πολλά εξουσιοδοτημένα συνεργεία τις αγνοούν.Στο δικό μου βιβλίο σέρβις, παράδειγμα, μου έχουν γράψει το γνωστό '15000 χλμ. ή 1 έτος'. Τώρα λοιπόν που συμπλήρωσα τα 15000 χιλιόμετρα πήγα και ρώτησα σε κάποιο κοντινό συνεργείο Skoda : 'Ρε παιδιά, εφ' όσον το αμάξι είναι με μεταβλητά διαστήματα, γιατί να το φέρω για λάδια στα 15000;...' κι αυτοί μου απάντησαν 'λάδια στα 15000, σέρβις στα 30000'. Κι εγώ τους είπα 'μα αυτό είναι το πρόγραμμα για αμάξια με QG0 ή QG2 και το δικό μου είναι QG1...' κι αυτοί ξαναπάντησαν 'λάδια στα 15000, σέρβις στα 30000' δηλαδή πιάσ' το αυγό και κούρεφ' το!
Γι' αυτό λοιπόν κι εγώ, σαν καλό παιδάκι, έπιασα κι έστειλα ένα e-mail στη μαμά Skoda και πήρα (εννοείται) την απάντηση ότι το QG1 πηγαίνει για σέρβις+λάδια ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ανάμεσα στα 15000 χλμ. ή 30000 χλμ., ανάλογα με τον τρόπο χρήσης-οδήγησης. Όταν βέβαια λέμε οπουδήποτε, εννούμε 'όποτε μας το ζητήσει ΤΟ ΙΔΙΟ το αμάξι'. Ορίστε και το σχετικό απόσπασμα από την απάντηση της 'μαμάς' :
'Your car has a set up interval QG1 - it means that a service check-up and change of oil is done in the interval from 15000 km or 1 year to maximal 30000 km or maximal 2 years depending on what occurs earlier. When this interval is set, the car 'watches' quality of oil filling. Therefore a situation can occur when a display on the dashboard signals service check-up earlier than at claimed maximal values of service intervals'
Μετάφραση : 'Το αμάξι σου είναι ρυθμισμένο με διαστήματα QG1 - δηλαδή θα το πας για σέρβις και αλλαγή λαδιών στο διάστημα από 15000 χλμ. ή 1 χρόνο (σ.τ.μ. 'το νωρίτερο') μέχρι, το ανώτερο, 30000 χλμ. ή 2 χρόνια, εξαρτάται από το ποιο θα συμπληρωθεί πρώτο. Όταν είναι ρυθμισμένο αυτό το (μεταβλητό) διάστημα, το αμάξι 'παρακολουθεί' την ποιότητα του λαδιού (σ.τ.μ. εργοστασιακό και τυχόν συμπληρώσεις). Επομένως, ενδέχεται να υπάρξουν συνθήκες (σ.τ.μ. αρνητικές) όπου να παρουσιαστεί ένδειξη στο ταμπλώ που να σημοτοδοτεί σέρβις νωρίτερα από τα ισχυριζόμενα ως μέγιστα όρια διαστημάτων'.
(σ.τ.μ. -> σημείωση του μεταφραστή)Και ορίστε, όπως είπα και στο προηγούμενο μήνυμα, εμένα μου υπολογίζει (για την ώρα) ότι θα το πάω για σέρβις όταν θα έχουν συμπληρωθεί 29100 χλμ.
-
Μιλάμε για τρελό ψείρισμα......1.5 χρόνο έχω το Leon και δεν έχω πάρει πρέφα από αυτά που λέτε.
Εγώ ξέρω μόνο το κάθε 15Κ ή 1 έτος λάδια (εγώ το κάνω και κάθε 7.5Κ) και κάθε 30Κ σέρβις. -
Αν καταλαβα καλά μιλάτε για την ένδειξη στο ταμπλό για το πότε πρέπει να γίνει μια συντήρηση/αλλαγή κλπ.
Νομίζω ότι ο ρόλος τους είναι συμβουλευτικός και όχι καθοριστικός. Συνθήκες, χρήση κλπ παραγοντες είναι αυτοί που καθορίζουν το πότε και όχι ένα κομπιούτερ το οποίο φαντάζομαι δείχνει έναν μέσο όρο και την ανώτερη περίπτωση που πρέπει να γίνει η αλλαγή λαδιών κλπ.
Προσωπικά εγώ λόγω χρήσης πολλών μεταφορικών μέσων και λίγων χιλιομέτρων ανα όχημα ακολουθώ τα τελευταία χρόνια το ετήσιο πρόγραμμα και όχι το χιλιομετρικό. Υπήρξε όμως αυτοκίνητο που απαιτούσε κάθε 10.000 λάδια και 20.000 σέρβις και μέσα στο χρόνο είχα 22000 χλμ οπότε έγιναν 2 'επισκέψεις' σε ένα χρόνο. Εκείνο που καλύπτει τον χρήστη ενός αυτοκινήτου είναι να μην υπερβαίνει είτε τα καθορισμένα χιλιόμετρα είτε τα χρονικά διαστήματα.
Δεν είμαι σίγουρος ότι σε ένα αυτοκίνητο που θέλει λάδια κάθε 15.000 χλμ ή 12μηνο στην περίπτωση που έχει σε 12 μήνες 3000 χλμ μόνο είναι σε καλύτερη μηχανική κατασταση απο ένα αντίστοιχο που κάλυψε τα 15000 χλμ σε ένα 6μηνο. Και τα δύο την αλλαγή λαδιών τους την θέλουν. -
Ενδιαφερον άρθρο το περί λαδιού.. Ειδικά για τους tsi...
Πάντως η αλήθεια εδώ στην Ελλάδα είναι ότι όσον αφορά τα λάδια , είμαστε πιο πολύ της άποψης ''** Έλα μωρέ , καλύτερα να τα αλλάξω νωρίτερα , καλό του κάνω , κακό δεν του κάνω..**'' , βέβαια κακό κάνουμε στην τσέπη μας μακροχρόνια...Από την άλλη , πάλι , πρέπει να παρακολουθούμε τον κινητήρα , διότι πάντα υπάρχει πιθανότητα αστοχίας κάποιου υλικού ή η ύπαρξη προβλήματος που δεν αντιστοιχεί στα χλμ του αυτ/του..
Πιστεύω ότι η καλύτερη λύση είναι η ευλαβική εκτέλεση των εντολών του manual κάθε αυτ/του...Υ.Γ
πριν 5 χρόνια , φίλος μου μηχανικός ο οποίος είχε παρακολουθήσει ένα σεμινάριο στην Γερμανία , μεταξύ άλλων είχε συζητηθεί ότι τα σημερινά λάδια (φούλ συνθετικά..) έχουν προδιαγραφές ακόμα και για 60-70.000 χλμ... Όμως αυτό το νέο αν εξαπλωθεί στην παγκόσμια αγορά , τότε θα κλείσουν οι μισές εταιρείες αυτ/των και λαδιών αυτ/των... -
Κάποιο καλό συνεργείο vag στη Θεσσαλονίκη για σερβις των 30000? Να μου επαναφέρουν και την κωδικοποίηση στο longlife! Τα χαιρετίσματά μου στην αντιπροσωπεία!
-
Η τεχνολογία εξελίσσεται στα πάντα, τα μηχανόλαδα θα έμεναν απ' έξω; Αυτό που λέει ο φίλος μας για λάδια που αντέχουν ακόμη και 60-70 χιλιάδες χλμ. λογικό το βρίσκω. Άντε να πειστεί όμως ο πολύ κόσμος. Είναι καθαρά θέμα νοοτροπίας.
Σκεφτείτε, η ίδια η εταιρία δίνει τη δυνατότητα 'πισογυρίσματος' στα σταθερά διαστήματα. Γιατί άραγε το κάνει αυτό; Διότι ξέρει πολύ καλά ότι είναι τραγικά δύσκολο να πείσεις έναν οδηγό (ειδικά κάποιον που ΔΕΝ παρακολουθεί τις εξελίξεις της τεχνολογίας από πολύ κοντά) ότι το αμάξι του δεν πρόκειται να 'λιώσει' επειδή θα μείνει τόσο πολύ με τα ίδια λάδια και ότι μάλλον καλό θα του κάνουν τα 'δουλεμένα' (με την τεχνολογικώς καλή έννοια) λάδια. Ασ' τον, σου λέει, βάλ' του τα πιο 'δεύτερα' λάδια και άλλαζέ τα κάθε 15000 να είναι ήσυχος και ευχαριστημένος.
Όσο για τα συνεργεία, δεν πιστεύω ότι επιμένουν στο 'παλιό' στυλ για κερδοσκοπικούς λόγους, όχι, για όνομα. Το κάνουν προφανώς για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Άσε, σου λένε, μην τυχόν και γίνει καμιά 'στραβή' και τα βάλει μαζί μας ο άλλος ότι του αφήσαμε τα λάδια δυο χρόνια μέσα... άσε καλύτερα να μην μπλέξουμε... Και, εδώ που τα λέμε, έχουν και δίκαιο, με τη γενικότερη στενοκεφαλιά που υπάρχει γύρω μας.
Ο χρήστης aggelooos2000 έγραψε:
Κάποιο καλό συνεργείο vag στη Θεσσαλονίκη για σερβις των 30000? Να μου επαναφέρουν και την κωδικοποίηση στο longlife! Τα χαιρετίσματά μου στην αντιπροσωπεία!Οπουδήποτε κι αν πας είναι υποχρεωμένοι και ΘΑ στο γυρίσουν σε QG1. Εάν σου κάνουν τους δύσκολους πέσ' τους ότι η Skoda επικοινωνεί αστραπιαία με τους πελάτες της και ότι σου λέει και 'Thanks for the information', όπως μου είπαν εμένα όταν τους έγραψα ότι εδώ στην Ελλάδα τα συνεργεία δεν μπορούν να ξεχωρίσουν το QG1 από το QG2...
Δεν είμαι σίγουρος ότι σε ένα αυτοκίνητο που θέλει λάδια κάθε 15.000 χλμ ή 12μηνο στην περίπτωση που έχει σε 12 μήνες 3000 χλμ μόνο είναι σε καλύτερη μηχανική κατασταση απο ένα αντίστοιχο που κάλυψε τα 15000 χλμ σε ένα 6μηνο. Και τα δύο την αλλαγή λαδιών τους την θέλουν.
Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία ο αριθμός των χιλιομέτρων αλλά ο τρόπος που έγιναν. Αν ένα αμάξι έκανε 3000 μέσα σε ένα χρόνο πηγαίνοντας μόνο βόλτες στην εξοχή είναι σχεδόν καινούργιο σε σχέση με κάποιο που έκανε τα ίδια χιλιόμετρα με καθημερινές διαδρομές στο κέντρο της (πηγμένης) πόλης. Όσο για την αλλαγή λαδιών, θα το ξαναπώ, στην εποχή μας πλέον εξαρτάται από το είδος του λαδιού και την 'παρακολούθησή' του από το κομπιούτερ του αυτοκινήτου. Και τα κομπιούτερ ούτε λάθη κάνουν ούτε ο ρόλος τους είναι απλώς πληροφοριακός. Αντιθέτως, ο ρόλος τους στα σύγχρονα αμάξια είναι απολύτως κεντρικός.
-
Καποιος ειχε ποσταρει φωτο απο BMW που δεν ειχε αλλαξει λαδια για πανω απο 40000χλμ και ειχαν γινει γρασσο.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Καποιος ειχε ποσταρει φωτο απο BMW που δεν ειχε αλλαξει λαδια για πανω απο 40000χλμ και ειχαν γινει γρασσο.Τελικα μολις ανακαλυψαμε γιατι οι TSI εχουν εκρηκτικο χαρακτηρα
-
Αυτά τα ρημάδια τα λάδια , σε όλα τα forums έχουν τον 1ο λόγο πάντα..
-
Οποιος ειπε οτι το λαδι μπορει να αντεξει και 70χιλ χιλιομετρα ειναι τουλαχιστον ασχετος!
Η χημικη συσταση των λαδιων με τον καιρο και με τις μεταβολες θερμοκρασιας 'σπαει'. Οταν το λαδι οξειδωνετε τα προσθετα χωριζουν απο το λαδι και αυτο συμπυκνωνεται...το καταλειπο αυτο το λεμε sludge.
Στις μερες μας, τα συγχρονα μοτερ με τα μικροτερα καρτερ τους (για λογους compactness) συγκρατουν και λιγοτερο λαδι. Αυτο σημαινει οτι ο χρονος οπου θα συμβει η οξειδωση ειναι συντομοτερος. Κι αυτο δεν συμβαινει μονο με βαση τη χρηση αλλα και την αχρηστια, γι αυτο αλλωστε υπαρχει και η οδηγια της ετησιας αλλαγης. Αποσφραγιστε ενα δοχειο λαδιου κι αφηστε το 1 χρονο στο ντουλαπι...μονο για γρασαρισμα καμιας πορτας θα ειναι χρησιμο!
Επιπλεον, ειδικα τα διαμαντια της μηχανικης tsi, ειναι σχεδιασμενα ετσι ωστε να τρωνε αρκετα το λαδακι τους, αρα τα Longlife κτλ μ@λ@ς της VW ειναι μονο στα χαρτια..
Η δε συχνη αλλαγη των λαδιων καλο κανει και σιγουρα οχι κακο...οποιος πιστευει οτι κανει κακο μαλλον δεν γνωριζει τι ακριβως κανει το λαδι στη μηχανη και πως αυτο λειτουργει. Αυτο βεβαια δεν σημαινει οτι πρεπει να αλλαζουμε και καθε 1000χλμ... -
Αφήνουμε στην άκρη το (ας πούμε υπερβολικό) 70000 χλμ. και μιλάμε για τα όρια που δίνει επισήμως η VW : 15000 - 30000 χλμ. (ή από 1 έως 2 χρόνια) για τα αμάξια με προγραμματισμό QG1 και για την περίφημη προειδοποίηση σέρβις που θα δώσει μόνο του αμάξι (μέσα σ' αυτά τα όρια), όταν το κρίνει απαραίτητο. Όλα αυτά λοιπόν που γράφονται στα βιβλία σέρβις, στα εγχειρίδια χρήσης, σε επίσημα site στο internet είναι απλώς 'στα χαρτιά' και όποιος τα ακολουθήσει θα βρεθεί με καμένη μηχανή. Δηλαδή οι ΙΔΙΟΙ άνθρωποι που σχεδίασαν τις μηχανές των αμαξιών είναι ή ΑΣΧΕΤΟΙ ή θέλουν να καταστρέψουν τα αμαξάκια μας, έτσι για να γελάνε, ή μάλλον για να πληρώνουν τις εγγυήσεις που δίνουν.
Παρένθεση (κυρίως για τους 'πολέμιους' του VW Group) : Η VW έχει καταφέρει με τον άμεσο ψεκασμό, μια τουρμπινίτσα (ή δύο), και ένα software να κάνει πράξη ό,τι κάνουν (ή προσπαθούν να κάνουν) άλλοι με πολύπλοκες μηχανικές ή ηλεκτροϋδραυλικές διατάξεις. Απλά πραγματάκια που όλοι σιγά-σιγά θα τα μιμηθούν, θέλοντας και μη. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, που η χρήση τους εξαπλώνεται με γοργούς ρυθμούς παγκοσμίως.
Στην πράξη τώρα :
- 15000 χλμ. και μου έχει 'φάει' μόλις 400 γρ. λάδι, με το ζόρι, και ΟΧΙ φυσικά 1 λίτρο στα 1000 χλμ.
- ...χωρίς να είμαι ούτε ο 'γκαζοφονιάς' αλλά ούτε και ο 'σαλίγκαρος της Εθνικής'. Το αμάξι φυσικά δουλεύει σε τρελά χαμηλές στροφές στις αστικές διαδρομές, (μόνο του αποφασίζει γι' αυτό, χάρη στο DSG), στα ταξίδια, πες, εκεί γύρω στις 2500 (με 7η και 120-130). Σε κάθε βόλτα όμως εκτός πόλης τα προσπεράσματα πέφτουν σύννεφο και το kick-down εκτοξεύει αμέσως τις στροφές στον κόφτη. Χώρια οι αναβάσεις με 80-100 στην Πάρνηθα και στην Κέρκυρα, καλοκαιριάτικα, και η θερμοκρασία λαδιού να ανεβαίνει στους 110+.
- και να έχει κάψει με όλα αυτά (το ξαναλέω) μόνο 400 γρ. λάδι.
- Παραδείγματα κατανάλωσης καυσίμου τώρα. Αθήνα-Μαρκόπουλο, τετραμελής οικογένεια, 6,6 λ/100, με κανονική οδήγηση (120-130). Πήγαινε-έλα στη Νέα Πέραμο (A/C στην επιστροφή), 7 λίτρα. Επιστροφή από Κέρκυρα, 'γαϊδουροφορτωμένο' το αμάξι, A/C, 130-140 στην Πατρών, 7,5 λίτρα. Αστική οδήγηση (σε 'στενά', όχι σε ελεύθερες αρτηρίες) **8,5 - 9 λίτρα **το πολύ... και πάει λέγοντας. Και η κατανάλωση εξακολουθεί να 'πέφτει', αργά αλλά σταθερά, όσο περνάει ο καιρός, δηλαδή ο κινητήρας όλο και στρώνει (πέρα φυσικά από το βασικό στρώσιμο που έγινε μέχρι τα 1500 χλμ. όπως έλεγε το εγχειρίδιο).
Είμαι λοιπόν στα 15000 χλμ., το αμάξι λειτουργεί πιο τέλεια κι από τότε που ήταν καινούργιο, καμία ένδειξη στο ταμπλώ για σέρβις, ΣΑΦΕΣΤΑΤΕΣ οι σχετικές οδηγίες της Skoda, και της Volkswagen γενικότερα, και εγώ θα πρέπει να τα αγνοήσω όλα αυτά και να το πάω για λάδια, λέει, γιατί ο παππούς μου στα χιλιόμετρα αυτά είχε ήδη αλλάξει λάδια πέντε φορές.
-
Που μπορώ να απευθυνθώ για να μου ξαναγυρίσουν σε λειτουργεία longlife το αυτοκίνητο? Θα πρέπει μαζί με την αλλαγή της κωδικοποίησης, να αλλάξξω και τα υπάρχοντα λάδια που είναι ήδη 15000χλμ να υποθέσω? Για Θεσσαλονίκη, κάποιος γνώστης των vag?
-
Το πιο ευκολο εδω μεσα ειναι να βαζουμε ταμπελες...με 3 VAG στην οικογενεια (Passat 1.8tsi, Golf V 1.4 tsi, Polo 1.4 9N), κι αλλα 4 στον αμεσο οικογενειακο κυκλο (πρωτα ξαδελφια-Audi A5 2.0T, A4 Allroad 2.0T, Golf V GTi, Octavia 5 RS), βαφτιζομαι πολεμιος του γκρουπ, επειδη απλα αναφερω τα αυτονοητα, και μαλιστα με μακραν μεγαλυτερο στατιστικο δειγμα απο το δικο σου?
Οι εταιρειες τα τελευταια χρονια, στην προσπαθεια τους να κανουν πιο ελκυστικο το προιον τους ανεβαζουν τα διαστηματα σερβις, χαμηλωνοντας ετσι το κοστος χρησης, το οποιο βοηθαει τα fleet sales αλλα και τον πρωτο χρηστη...Σε καμια περιπτωση αυτο ομως δεν σημαινει οτι ξαφνικα τα λαδια εγιναν αθανατα ή οι απαιτησεις για λιπανση των μηχανικων μερων μειωθηκαν/διαφοροποιηθηκαν. Ειδικα οταν μιλαμε για συγχρονα τουρμπο μοτερ των οποιων οι απαιτησεις λιπανσης ειναι αυξημενες και εξοχως σημαντικες!
Το μονο που πραγματικα μπορει να σε πεισει ειναι μια αναλυση δειγματος λαδιου κατα την επομενη αλλαγη. Αυτη η αναλυση ειναι συνθετη και φυσικα ακριβης για το κατα ποσο ενα λαδι δουλευει σωστα και για ποσο διαστημα, πραγμα που κανενας αισθητηρας δεν μπορει να κανει...Απλα για ενημερωση δες παρακατω την τελευταια αναλυση που εκανα στο δικο μου για να δεις τις παραμετρους μιας τετοιας αναλυσης....
Οπως βλεπεις στην δεξια στηλη, η οποια αντιπροσωπευει την αμεσως προηγουμενη αναλυση, το TBN - το νουμερο που δειχνει τα εναπομειναντα ενεργα συστατικα του λαδιου - ειναι 2.1 μετα απο 10000km, με λαδι εντος προδιαγραφων (castrol edge 5W-30) για ενα κινητηρα με διαστηματα σερβις απο τον κατασκευαστη στις 20000km, και χωρις να εχει καψει γραμμαριο. Θα μπορουσε ισως να φτασει και τα 20000χλμ..δεν θα εσπαγε το μοτερ, ομως μακροπροθεσμα θα του εκανε σιγουρα κακο.
Octavia 5